رواية لمضه الفصل الثالث والعشرون 23 - بقلم نورهان سليمان

الصفحة الرئيسية

    رواية لمضه الفصل الثالث والعشرون 23 - بقلم نورهان سليمان

رواية لمضه  - بقلم نورهان سليمان

رواية لمضه الفصل الثالث والعشرون 23 


مازن بجديه _عاوز أقولك علي حاجه
فرح في نفسها أيوه الإنفصام بدأ أها _هييح وأدي أقعده عاوز
تقول أي؟
مازن بص فعنيها _إنتي هتفضلي فالمستشفي طول فتره العلاج
فرح بضيق_بس انا مش بحب المستشفيات بخاف منها
مازن _عارف بس بالله عليكي إستحملي مش هستحمل يجرالك حاجه
فرح بقله حيله _حاضر
مازن باصها من راسها _حضرلك الخير كله ياست البنات
فرح _أيوه كل بعقلي حلوه لا الكلام ده مينفعش
مازن بتمثيل_أهون عليكي يا فرح


فرح _بصراحه كده أه
مازن _بقا كده طيب أنا هدي تذاكر حفله محمد سعيد لحد تاني بقا ملناش نصيب والروايه دي كمان (فرح بتعشق محمد سعيد زي كده بالضبط 😂)
فرح بصدمه _ده بجد
مازن_أه والله
فرح _أعاااااا بحبكككك ياض وربنا
مازن_هههه بكاشه خدي
فرحه وهي طايره من الفرح _شكرا يا أحلي ميزو فدلع
مازن بصدمه_ميزو!!!!ده أنا إسمي الله يرحمه باللي عملتيه فيه ده دا إسم دلع
فرح _هههه طب قولي كده دلع مازن أي؟؟
مازن_مش عارف بس ميزو ده أول مره أسمعه 🙂
فرح_هههه معلش بقا يسطا
مازن_إنتي متأكده إنك تعبانه ياجعفر إنتي


فرح_إخص عليك يا ميزو بقا جمر زي كده يتقالها جعفر
مازن_التوااااضع يا أختاااه هروح مشوار كده ورجع
فرح _إشطا وأنا هقرا الروايه دي شكلها تحفه
مازن_سلام
مازن خرج وراح لأوضه شهد وشاف الدكتور
مازن_يا دكتور أخبار المريضه أي
الدكتور بأسف _البنت دي إتعرضت لمحاوله إغتصاب
مازن بصدمه _إيه!!!!
الدكتور_مش بس كده المريضه حاليا دخلت فغيبوبه بسبب الحادث اللي حصل وكان عندها إنهيار فده أدي لغيبوبه ومش عارف هتقدر تفوق قريب ولا لا
الدكتور مشي ومازن كان مصدوم ومش بيستوعب وإفتكر القميص المقطع اللي كان عليها مش فاهم الملاك دي يحصل فيها كل ده
مازن غمض عنيه _لا حول ولاقوة إلا بالله
أنا لازم أعمل بلاغ عشان أقدر أوصل لأهلها أكيد بيدوروا عليها.....................
مر شهرين علي أبطالنا
مازن حب شهد جدا وفكل صلاه بيدعي ربنا يقومها بالسلامه وفنفس الوقت بيدور علي أهلها ونشر صورتها فكل مراكز الشرطه وفرح بتتعالج ومازن جنبها دايما ودايما بيهزروا مع بعض


فنفس الوقت جاسر وأدم وأحمد كانوا قالبين الدنيا علي شهد وعصام تعب ودخل المستشفي وفيوم
أدم راح لعماره أحمد وجاسر وخبط جامد و
جاسر_أي يبني مالك
أدم _هات أحمد وأجمع الكل
وبعد شويه كان الكل متجمع بما فيهم فهد وخلود
جاسر_ها يا أدم قلقتنا أقول في أي
أدم بفرحه _أنا لقيت شهد
خلود بعياط وفرحه _الحمد لله اللهم لك الحمد يارب
ملك _أخيرا مش قولتلك يا ماما هترجع
حنان بصتلها وبتهز راسها من الفرحه
جاسر بدموع _أختي...أختي فين يا أدم
أدم بتردد_أختك....


.
جاسر_إنطق يا أدم
أدم _أختك في مستشفي *****
جاسر_أختي فالمستشفي ليه
أدم غمض عنيه_أختك إتعرضت لحادث وفالمستشفي لإنها فغيبوبه
جاسر_أيه!!!!!
أحمدحس إن روحه بتتسحب منه وحنان وملك وخلود عيطوا كتير وبعد ساعتين كان الكل رايح المستشفي وعصام أصر أنه يروح عشان يشوف بنته
وصلوا المستشفي ودورا علي أوضتها وشافوا مازن و........
ياتري أي اللي هيحصل؟؟
العشق عامل زي كوبايه الشوكلاته السخنه طعمه حلو وجميل لحد أخر رشفه طعمه هيفضل حلو وقلبك دافي بس فالأخر كل اللي هيتبقي كوبايه فاضيه وقلب فاضي بارد
البدايات دايما ما بتكون جميله بتلمع بس فالنهايه
كل شئ بينطفي!!!

* يتـبـــــــــــــــــــــــع الفصل الرابع والعشرون اضغــــــــط هنا
* الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية " رواية لمضه " اضغط على اسم الرواية

author-img
DoOoBy

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent