رواية لمضه الفصل الحادي والعشرون 21 - بقلم نورهان سليمان

الصفحة الرئيسية

    رواية لمضه الفصل الحادي والعشرون 21 - بقلم نورهان سليمان

رواية لمضه  - بقلم نورهان سليمان

رواية لمضه الفصل الحادي والعشرون 21 


شهد كانت بتجري بسرعه علطريق وفجأه عربيه ماشيه بسرعه جدا خبطتها وقعت فالأرض هيغمي عليها وقبل ماتغيب عن الوعي شافت أحمد قدمها مبتسم وبعدها غابت عن الوعي تماما...........
في بيت خلود(نسينا البنت فأحداث الرواية 😂😂😂🙂)
خلود كانت أقعده مسكه صوره شهد وبتعيط
فهد بقلق _ممكن تبطلي عياط يا قلبي
خلود_مش قادره يا فهد شهد دي كانت أختي كانت ماليا حياتي وحيات كل اللي حوليها هزار وضحك وحنيه مش قادره أستوعب إزاي إتخطفت
فهد_هش أناعارف إنها أختك وسندك وبإذن الله ربنا هيرجعها لينا بالسلامه بطلي عياط وإدعلها
خلود_يارب
فهد_أنا زعلان منك وماشي
خلود بإستغراب _زعلان منى ليه
فهد_أنا خطيبك برضو إهتمي بالغلابان ده شويه
خلود أتكسفت جامد ووشها كله بقا أحمر
(للناس اللي بتسأل إتخطبوا إزاي 😂😂😂)
Flash back.......
فهد كان قاعد في مكتبه وباصص في ملف خلود وبيفكر فيها وأفتكر أول يوم أقبلها فيه وإبتسم و
فهد_وحشتيني وأنا مش هستحمل أكثر من كده وخرج من المكتب وهو مبتسم ومسك الفون واتصل برقم حد
فهد _السلام عليكم
_وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته الدكتور بيتصل تتحسد ياض أي اللي فكرك بينا
فهد_إزيك يا بابا
_وه وفاكر إن عندك أب كمان
فهد_ههههه مالك ياحج إبراهيم إنتا شايل مني بقا
إبراهيم_لا مين قال كده أي اللي فكرك بينا
فهد_بسم الله الرحمن الرحيم عاوز أتجوز
إبراهيم_بطل هزار ياض وقول عاوز أي من الأخر
فهد بضحك _هههه والله ما بهزر يا حج إبراهيم أنا عايز أتجوز وبكره هنروح نطلب أيد العروسه هه
إبراهيم _فيك الخير والله بتقولي قبلها بيوم الساعه 7 يابن *****
فهد_ههههه إهدي يا كبير
إبراهيم _أنت خليت فيها كبير ولا صغير إقفل خليني أجيب حاجه ألبسها يمكن يمكن العروسه تعيد تفكير وتتجوزني أنا
فهد_وه يابا هههههه البت مش قد هزارك وأمي عندها علم بالكلام ده بقا
إبراهيم_واطي طول عمرك نتن وحيوان إقفل
فهد _ههه سلام ياحج
تاني يوم راحوا بيت خلود و
إبراهيم_السلام عليكم
محمد _وعليكم السلام ورحمة الله إتفضلوا
إبراهيم _تسلم يا حج بص بقا يا حج أحنا جايين نطلب إيد العروسه لبني فهد فهد دكتور فجامعه بنتك وشافها وأعجب بهدؤها وأخلاقها جدا فجينا نطلبها بالحلال علس سنه الله ورسوله


محمد_عليه افضل الصلاة والسلام والله أنا موافق بس أهم حاجه رأي العروسه ولا أيه
إبراهيم _طبعا
عند خلود فالأوضه
هدي _كبرتي يا خلود وبقيتي عروسه قمر
خلود _أنا خايفه أوي يا ماما
هدي_إهدي يا حبيبتي خير باذن الله يلا نروح عشان بينادوكي
خلود خرجت وكانت لبسه دريس أف وايت ضيق من فوق وبيوسع من تحت وحزام باللون البني فالوسط كان الدريس عليه ورود صغيره وحطت ميك أب خفيف جدا وكحل خلي لون عيونها العسلي تبان أكتر كانت قمر بسم الله ماشاء الله فضلت باصه فالأرض وأقعدت علي كرسي بعيد
إبراهيم _بسم الله ماشاء الله قمر
كل ده وفهد مركز معاها شكلها جميل أوي وخلود كانت حسه بنظراته عليها جامد أوي
إبراهيم _طب نسيبهم لوحدهم شويه


محمد_طبعا
وخرجوا و..........
فهد_السجاده حلوه بس أنا أحلي علي فكره مش ده كان رأيك برضوا
خلود إتكسفت ووشها بقا أحمر
فهد _أنا الحمدلله كويس وإنتي إزيك ياختي
خلود_.........
فهد _شكلك قمر أوي النهارده
خلود_........
فهد ضحك وبدأ يحكلها عن نفسه كتير و....
محمد_ها يولاد؟!


فهد _أنا عن نفسي ياعمي موافق أتجوزها الوقتي وأمشي
الكل ضحك عليه
إبراهيم _ياض إتقل قال فهد قال
فهد_بص يا عمي الخطوبه بعد بكره
وبعد نقاش طويل وإصرار فهد كانت الخطوبه بعد بكره و....
يوم الخطوبه.....
شهد لبست فستان دهبي وطرحه دهبي وبندانه سوده وميك أب بسيط جدا وفهد لبس بادله سوده وبرفيوم وشعره لورا كان مز يولاد😂😂
فهد شاف خلود و
فهد_الله يخربيتك إنتي حلوه كده إزاي هتنيل أستني أزاي أنا عايز أكتب كتابي حالا بالا
إبراهيم _ياض إتقل شويه فضحتنا
فهد_هيح أكتر من كده يا حج
الكل ضحك عليه


بعد شويه فهد أخد خلود للبلكونه و
فهد_خلود أنا حبيتك من أول يوم شوفتك فيه وعهد عليا أصونك وأحافظ عليكي ليوم الدين (اللهم واحد كده 🙂❤)
خلود سمعت كلامه عيطت من الفرحه
فهد_هو إنتوا كده علطول ياساتر
خلود بإستغراب _كده إزاي يعني؟
فهد _زعلانين تعيطوا فرحنين تعيطوا ناس فصيله أقسم بالله
خلود بتحذير_ فهد
فهد بعشق _بحبك يا قلب فهد
خلود بهمس _وأنا كمان
فهد بمكر _وإنتي كمان أيه
خلود _........
قرب منها أكتر ورفع راسها عيونها فعيونه اللي خطفت قلبها من أول ما شافتها
فهد بهيام _وأنتي كمان أيه يا خلود قوليها وريحي قلبي


خلود _بحبك لأخر حياتي وهفضل أحبك أكثر كل يوم
فهد قرب وباسها برقه وبكل حب.........
back......
#وعندما سألوني أجاب قلبي بإسمك
عشقتك حبيبي فلا تلمني بل لوم قلبي
أو عانقني وألثمني بعبير قبلاتك فأرتوي
بين ثنايا أضلعك وجدت نفسي أرتمي
أما قلبي فبجوارك ينبض ويريدك بين أحضاني
حبيبي خبئني وأحذر نيران غيرتي وآمن عقابي..............
كن لقلبي سلطان أكن لك جاريه أفديك بروحي.....
مالهم يسألون كيف إنهارت حصوني؟
أأمام نيران العشق سلطان أو عاصم......
فأنا منك وأنت مني يا عمري........


* يتـبـــــــــــــــــــــــع الفصل الثاني والعشرون اضغــــــــط هنا
* الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية " رواية لمضه " اضغط على اسم الرواية

author-img
DoOoBy

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent