Ads by Google X

رواية احببت مصارع الجزء الثاني 2 الفصل الثامن عشر 18 - بقلم يوستينا سامي

الصفحة الرئيسية

    رواية احببت مصارع الفصل  الثامن عشر 18 بقلم يوستينا سامي

رواية احببت مصارع الفصل  الثامن عشر 18

ادهم بصدمة : انت اي جابك هناااا 
علي :جون ....
جون بتوتر : الحق يا ادهم ..اخدوا شاهندة اخدها 
اكيد هيعمل فيها حاجة ..
علي :جوز امها هو الي اخدها ...
جون: أيوة ..انا حاولت اني اقفلهم بس ضر*بوني علي دماغي وصحيت لقيتها مش موجودة ..
ادهم بحدة وعصبية : وانت جايلي ليه... انا خلاص طلقتها ومفقاش في اي حاجة تربطنا ببعض ..
جون: لا يا ادهم ارجوك متعملش كدة 
ده جوز امها عايز يق*تلها علشان اعترفتلك بكل حاجة 
شاهندة بتحبك اوي ...هي مظلومة صدقني ..
علي؛ مش مهم دلوقتي الكلام ده ...
انا لازم اوصل ليوسف قبل ما يسافر شهر العسل 
ولازم اللواء سراج يعرف كل حاجة وفي اسرع وقت 
امير :روح انت للواء وانا هروح ليوسف الاوتيل 

ماشي .....
وفعلا علي راح القسم ..وامير أراح الاوتيل عند يوسف وعمر وجون كانوا مع ادهم  ..... 
جون: ادهم انا عارف ان انت مظلوم زيك زينا وان انت اتخدعت من شاهندة بس هي غصب عنها
ادهم بتعب: غصب عنها....غصب عنها 
وانا بقي ليه ارضي علي نفسي اتجوز واحدة ابوها وامها تجار سلاح وهي مدمنة وبعد ده كله تطلع كانت بتكدب عليا .... يا اخي ده انا لو روحت الزبالة ونقيت منها كنت هطلع حاجة انضف بكتير 
جون بوجع :طبعا لازم تقول كدة ...لأن الزبالة الي انت تقول عليها دي مجربش تبقي فيها ...
عندك حق ...الي بيتفرج من برا غير الي عايش الحقيقة. ...
ادهم: اسمع ..انت وجودك بالنسبة ليا مش مرغوب فيه ..اطلع براااا 
عمر :اي يا ادهم هو ده وقتوا احنا في ايه ولا في ايه 
يا اخي ما تعقل كدة ..وانت يا استاذ اقعد 
احنا لازم نستحمل بعض لأننا في ظروف زي الزفت
ولو هتتخانقوا مع بعض فبلاش تتكلموا اصلا 
ادهم :عندك حق يا عمر ..انا مينفعش اتكلم مع الاشكال دي .....
عمر: قولتلك بس بقي .. . 

 
شمس :وحياتي عندك يا فهد بقي ..انا زهقت والله من قاعدة الاوضة ..طب اقولك تعالي ننزل نفطر تحت
فهد بضحك: يا بنتي بطلي فرهدة بقي 
انا مش قادر اتحرك اصلا 
شمس بضحك: طبعا من انا جاية مع جدي
فهد :بقي كدة وغمزلهااا ...
شمس  ضحكت بكسوف : فهد بقي ..بليز وافق ننزل بس نفطر ومنتصور شوية .. يلا بقي .. 
فهد ؛ماشي يا ستي اجهزي طيب ... 
وفعلا فهد و شمس جهزوا ونزلوا يفطروا....
وفضلوا يتصوروا تحت وكانوا مبسوطين اووي ...
شمس ..امير 
فهد: امير مين يا روح ...
شمس: اي يا ابني امير اهووو ...
فهد: اي ده صح امير اهووو
.هو اي الي جابه هنااا 

شمس: مش عارفة ....تفتكر ليه ...
فهد بقلق: تعالي نروح له .. يارب استر يا الي بتستر 
وفعلا راح فهد وشمس لامير.....
فهد بضحك: ولا يا امير قفشتك ...اي جاي بتصيع من ورا ندي ولا ايه ...
امير: فهد كويس اني لقيتك ....
فهد بضحك؛ اي ياابني انت كنت بتلعب بديلك ولا اي
امير :يا اخي ده وقته ...في مصيبة يا فهد 
فهد: يا ساتر يارب ...ليه كدة يا بابا ماترحمني ..قولي اي حصل 
وامير حكاله علي كل الي حصل ...واطلعوا ليوسف الاوضة .....


في أوضة يوسف ونور 
يوسف ونور كانوا نايمين ...
وفجاه الباب خبط ...
نور :امم ..يوسف .يوسف .. باب بيخبط
يوسف بنوم :سببيه ...نامي نامي
وفعلا ناموا 😂😂
امير بعصبية من برا : اي ده اموات جوااا.... يخربيت دي جوازة 
شمس: ههههه  
فهد: بس يا شمس مش وقتوا ضحك ..خبط تاني يا عم
نور: يووووه مين الرخم ده ..
يوسف قام بعصبية :طب وربنا لازعله علشان تخبيط ده ولو فهد يا ويليه مني ....
وفعلا فتح يوسف الباب بعصبية ..
يوسف :ايه ....امير في اي ايه الي جابك هنا 
امير :كل ده نوم يا زفت انت 
فهد: مش وقتوا...غير هدومك وتعالي تحت بسرعة في مصيبة
يوسف: يا ساتر يارب ..حتي يوم صبحيتي 
انتوا ايه يا جماعة 
امير :اخلص يا يوسف.. الموضوع مش حمل هزار يلا 
وفعلا نزلوا يستنوه تحت ويوسف نزلهم وشمس طلعت لنور الاوضة ......
_________________________$$$
تحت في الكافي .
يوسف حاطط أيده علي رأسه ؛ وادهم فين دلوقتي 
امير: في المستشفي يا يوسف ..وجون جيه وقال إن شاهندة اتخطفت وعلي راح للواء سراج يبلغه 
يوسف بخبث: انت عارف أن هو غلط غلطة عمره 
أنه جيه مصر ..
امير: عارف يا يوسف..بس حتي لو مسكناه 
مش معانا أي أدلة ضده 
يوسف :بالعكس بقي يا أمير ..طلاما هو جيه هنا برجليه ..يبقي في حاجة كبيرة اوي هو بيخطط ليها 
وطالما فكر أنه يبعت شاهندة لادهم في الوقت ده علشان يعرف عني كل حاجة 
وانت تتصاب ..يبقي هو بيحاول يبعدنا عن طريقه 
يبقي في صفقة كبيرة اوي ...
امير ؛أيوة صح يا يوسف كلامك منطقي بس برضو مش اكيد ....
يوسف: اهو طرف خيط نمشي عليه ...
طب انت عارف ان انا شاكك أن شاهندة عارفة حاجة 
حتي لو صغيرة جدا علشان كدة خطفهاااا هي 
بقولك اي انا طالع اغير الي انا لابسه ده 
ونروح للواء سراج ...
امير: ماشي يا يوسف .......
___________________________&&
في الاوضة عند نور وشمس ...
نور بزعل؛ يا ربي ده الجوازة الي مصر كلها بصالي فيها دي ...انا مش فاهمة انا ليه بيحصلي كدة بجد 
شمس: اهدي بقي يا نور ..ما انا زي زيك 
نور :لا يا اختي مش زي زيك .. شوية وتلاقي يوسف طالع يغير هدومه علشان يروح شغله وربنا عالم اي ممكن يحصله ..كل ده وانا لسه يوم صبحيتي 
اه يا حوستي يا انا يا اماااا 
شمس: اهدي بقي خير ..إنشاءالله هيبقي خير صدقيني يا بنتي ..
نور :يووووه بقي انا خايفة اوي 
انا هغير هدومي وهنزله ....
الباب خبط . ....
نور جريت علي الباب ...وفتحتله..
نور بخوف :في اي يا يوسف ..
يوسف: لازم ارجعك الفيلا يا نور دلوقتي علشان لازم اروح للواء سراج 
نور بقلق: لا طبعا مش موافقة ..
يوسف: نور انا غصب عني ...والله هعوضك بسفرية احلي بكتير من دي وشهر عسل ....
نور بدموع؛ يا اخي يغور شهر العسل والسفر
انا مش عايزة حاجة من الدنيا غيرك انت 
انا ايه ضمني انك تروح وترجعلي تاني 
شمس: يا شيخة اتفائلي ليه الكلام ده بس
نور بدموع وعصبية:  لا انا خايفة عليه..ايه مش من حقي اخاف عليك  يا يوسف .. 
يوسف بحب قرب منها ومسك ايديها الي كانت بتترعش من الخوف ...
يوسف شدها ليه وحضنها جامد : اهدي يا نور ..اهدي يا حبيبتي ..انا جمبك اهوو وعمري ما هسيبك ابدا ...
شمس سابتهم وخرجت برا الاوضة ...
نور مسكت في قميص يوسف :لا انت بتكدب عليا 
انت هتروح تاني معاهم وتختفي وانا مش هقدر علي كدة ...مش هقدر اعيش في الرعب ده 
يوسف :طب بس اهدي الاول وبعدين نتكلم .....
وباس رأسها ونايمها في حضنه ..وهي كانت ماسكة فيه اوي خايفة احسن يسيبهاااا ...
يوسف بحب وهدوء ..لازم تفهمي أن ربنا لو اراد اني اموت. .....
نور بعياط: ليه كدة ..انت كدة بتطمني يعني 
يوسف؛ يا نور دي الحقيقة ربنا لو اراد ليا اي حاجة
هتحصلي مهما كانت اي وظيفتي أو مكانتي 
افهمي بقي ... نور لازم تثقي في قضاء ربنا 
وربنا عمره ما هيظلم حد من عباده ... 
نور؛ بس ...
يوسف بضحك: ما بسش بقي وانت شكلك حلو اوي وانت معيطة كدة ... اول مرة اشوف دموع خوفك يا نور ..دايما بحسك قوية حتي لما جيتيلي المستشفى
نور: بحبك اوي يا يوسف ..ومش متصورة فكرة أن ممكن حد ياخدك مني ..
يوسف: ولا حد يقدر ياخدني منك بقي ...
بس انت عارفة اي اكتر حاجة وجعاني 
نور: اي ...
يوسف: أني كان نفسي اوي اسافر برا مصر 
بس ضاعت السفرية يا نور 
نور ضحكت: اول ماترجع يا جو هنسافر ...
يوسف بضحك: طب مافيش بوسة وانت مكسورة اوي كدة 
نور اتكسفت بحزن:  بس بقي يا يوسف 
انا هقوم اجهز ...
يوسف :ماشي وانا كماااان .....
وفعلا بعد أقل من ساعة كان يوسف ونور 
وشمس وفهد كمان جهزوا وراحوا الفيلااا ....
_______________________________$$$
في الفيلا ....
يوسف قال كل حاجة حصلت لابراهيم وعادل ومنال 
وهناااااا ...
ابراهيم بخوف: كدة انت هتروح فين يا يوسف ..
يوسف: هروح الواء يا عمي ..واشوف بقي اي ممكن يحصل ..
عادل: انتوا لحقتوا ... 
يوسف :خلاص بقي خير يا عمووو ..
امير: يوسف احنا لازم نتحرك دلوقتي ..اللواء مستنينا في المكتب ..
يوسف: حاضر يا أمير ..
ابراهيم: يوسف اول ما تقدر تطمنا ..طمنا يا ابني احنا هتبقي علي اعصابنا ... 
يوسف: حاضر يا عمي والله ...
منال :ربنا يحرص طريقك يا ابني يارب 
يوسف قرب من نور وحضنهاااا ....
وودعهم ....
واتحرك هو وامير للقسم ..... 
_______________________________&&
وبعد حوالي ٣ ساعات ...
في الفيلا ..كلهم قاعدين ساكتين محدش بيتكلم مع حد ....
ابراهيم؛ اي يا بنات ...الوقت اتاخر ومحدش اكل حاجة ...قوموا يلا نتغدي ..يلا يا عادل ..
فهد :لا انا ماليش نفس يا بابا ...انا نازل 
شمس بخوف؛ نازل اي ...مش يوسف قال بلاش حد فينا ينزل ...
فهد: لا لازم حد يبقي مع ادهم ..وعمر من الصبح هناك ..لازم اروح أبدل معاه ..
ابراهيم؛ عندك حق يا ابني ..روح بس خد اي حاجة تاكلها قبل ما تروح ..
فهد :صدقني يا حبيبي ماليش نفس ..خليهم هما ياكلوا ....سلام 
منال ..يا نور يا حبيبتي كفاياكي هري في نفسك 
وقومي كلي لقمة صغيرة ...
نور بتعب: انا مش عايزة اكل يا ماما 
سيبيني في حالي ... انا طالعة أوضتي ..
هنا .. انا هطلع وراها يا ماما ....
منال: روحي يا حبيبتي...... 
وانت يا شمس تعالي معايا ناكل لقمة علشان انا ضغطي هيوطي ...
شمس :مش جعانة انا فطرانة انا وفهد الصبح ...
منال :يا ربي وانا قولت هتشجع بيكي ....
ابراهيم :يا رب تعدي علي خير ..انا قلقان علي ادهم اوي .. حاسس اني مش قادر اتصرف ..
عادل: اهدي يا ابراهيم ..اهو فهد راحلوا اهو 
انت تعبان حاول تطلع ترتاح شوية ....
واليوم كان كله قلق وطبعا نور كانت بتحاول تتواصل مع يوسف. بس كان بيرد مرة وعشرة لاااا

 
في القسم ..
اللواء :أيوة يا يوسف انا شايف أن احنا نجيب كل كاميرات المستشفي ...
امير :بس ده هياخد وقت يا فندم ..
علي :انا قولت لجون يجي يمكن يكون عارف اي معلومة عن الصفقة الجديدة أو أي حاجة .
يوسف :جون اكيد مش عارف اي معلومة تفيدنا 
والا كانوا قتلووه .. 
اللواء: أو أن جون ده اصلا من تبعهم وجاي علشان يبعدنا عن الهدف الأساسي 
يوسف: ده احتمال كبير اوي....
سراج : انا شاكك اوي في الولد ده  يا يوسف .بقول اي . هاتوهولي هنا في المكتب 
وفعلا فااااات وقت كبير اوي وهما شغالين 
وبيحاولوا يوصلوا لاي خيط...
لحد ما حصل حاجة غيرت كل الأفكار  ...
___________&
في أوضة لشاهندة ...
خالد: يا بنتي بقي كلي اي لقمة ..هتموتي كدة 

google-playkhamsatmostaqltradent