رواية كان صديق زوجي الفصل الثامن عشر 18 - بقلم رحمة أيمن

الصفحة الرئيسية

 رواية كان صديق زوجي البارت الثامن عشر 18 بقلم رحمة أيمن

رواية كان صديق زوجي كاملة

رواية كان صديق زوجي الفصل الثامن عشر 18

في الصالون 
سُعاد : حقيقيةالبيت جامد زوقه تحفه
ناردين : زوق فدوش يختي 
سُعاد : مين فدوش ؟!
ناردين : احم مش عارفه اجبهالك ازاي بس تقريبا حماتي 
سعاد : اوبااا ده بينو مامته حلوه بقي 
ناردين : عسسسل دمها خفيف وشبه وكلو بخاف منها كده وعلاقتها بيه لوحدها كوكب لوحده 
سعاد : طب الحمد لله يشيخه ، انا كنت بكره حماتك كره يقطع سيرتها 
ابتسمت ابتسامه خفيفه وانا بفتكرها وبقول بكل رضى،  الحمد لله اني خلصت منها .
سعاد : اه صح ي حب متعرفيش حاجه عن راجح لسه ؟
ناردين : بلا قرف يقطع سرته علي اليوم الي عرفته فيه 
سعاد بغمزه : ايزا بقي ريان ملى مركزه في قلبك يسطي 
ناردين : متتلمي يا بت 
سعاد : ماشي يا ستي بس عندي فضول هيموتني "بغمزه " حصل تقدم ول اي 

"تحدف ناردين عليها الوساده بغضب "
ناردين : هروح اشوف المكرونه تمام ول لاء عشان مرتكبشريمه ها
سعاد : جيبي مايه معاكي يا بت  ؟
ناردين : غورى
في الكافيه...
ريان بمصافحه : الملك 
رامز برد المصافحه : باشا مصر 
ريان : لي جيت المكان القديم ؟
رامز :  لانه قديم 
ريان ببتسامه : شكلك ناوي علي مشاكل
رامز : بالعكس انا ناوي علي كل خير 
ريان : ....
رامز : جرب ؟

ريان : بطلت وانت عارف اني بدايق من الحركه دي صح
رامز : خلاص يا عم بنعرض عليك بحسن نيه يعني
ريان : نيه وسخه 
"ينظر رامز له ويبتسم ببرود فيضحك ريان فيضحك معه "
ريان : اخبار ايطاليا 
رامز : قولي اي اخبار بنات ايطاليا 
ريان : بمهدلك يسطى قاطع برزقك لي 
رامز بغمزه : احب الدُغري انا 
ريان : عندك كام ولد غير شرعي يلا 
رامز بضحك : خمناشر 
ريان : قليل علي صحتك برو 
رامز : بدل ما ادبس بجوازه ول انت اي رئيك 
ريان : خليك كده لما اخدك انا علي السجن بنفسي والكلبش ينور في ايدك كده 
رامز : بتحور لي وانت فاهم قصدي 
ريان : لان انا وانت عارفين كويس اني مش مدبس ول حاحه بالعكس ده كان يوم حظي 
رامز : ونخسر بعض مش كده 
ريان : هو انا سبب ول هو ؟ في حد يعمل كده في خطبته يوم فرحهم غير عيل 
رامز : ولما حصل اتفاق من سنتين كنتو عاقليم برضه ول عيال ؟
ريان : رامز ! متفتحش في القديم 
رامز : تعالي نروح مطعم ناكل ونشوف الحوار ده بعدين 
ريان :.......
علي السفره...
سعاد : الله يت ست الله يا فنانه ! لاء اطورنا 
ناردين : ميرسي كتشير 
سعاد : طول عمرك وانتي شيف المنطقه ، مكرونه برفكت 
ناردين : ايدك علي تمنها 
سعاد : هخلص اكل ورد عليكي حاضر .


سعاد : النسكافيه جامد ، بس غريبه مكنيش بتحبيه !
ناردين : هو بيشربه علطول فعودنى عليه وقلي علي الطريقه ددي وعجبتني 
سعاد : واحد ريان بليز هنا 
ناردين بضحك : اسكت يا سنجل اوحدي طرف الحب 
سعاد : انتي بتتريقي علي حزاني 
ناردين : اااه 
سعاد : متشكره اوي بكره لما يطلعلك حبايه في وشك متزعليش بقي 
ناردين : لسه بتحبي يا بت 

سعاد : يخربيته بعشق امه هو تقله ده الي مكسر مقديفي 
ناردين : مفيش راجل تقيل اكتمي ، انتي مش في دماغه 
سعاد : يا ناردين بقي بطلي تحبطيني 
ناردين : لازم احبطك يختي و سيبه ادهم الي هيموت عليكي وبتحبي واحد متجمد الشعور والحواجب 
سعاد : ملكيش دعوه بحواجبه 
ناردين : اتنيلي 
سعاد: والله يا ناردين محتاره ، بقي الموضوع تعبني وخصوصا انه طول واوي وعملت حاجات كتير ولمحت كمان بس هو انسان معندوش دم ومبحسش بدماغه الي محتاجه كسر دي 
ناردين : دماغه مش محتاجه كسر هو الموضوع زي ما قلتلك هو مش في دماغه جواز ول نيله هو في دماغو يتسلي واول ما ندخل في جد نخلع ونوع ده ميستهلش كل التضحيات دي يا ست سعاد 
سعاد : طيب اي رئيك اخد الي بحبه ول ال الي بحبني ؟
سكت فتره قبل ما جوابها ، سوال وقفني لما حسيع بدول حوليا ولقتني برد ببتسامه وثقه جباره 
ناردين : طبعا الي بيحبك ! 
الي بيجبك من اهتمامه بيكي هيخليكي تحبي ، هيخاف عليكي ويقدرك ويحميكي ويتقي ربنا فيكي ، الي بيحبك هيحاول يجبلك ال،نيا كلها تحت رجلك هيغمرك بدفه واحساس عمرك ما هتحسي مع شخص يستهلكك انتي ومشاعرك 
شخص تديلو كل حاجه ومتحسيش بتقديره ليكي علي اي حاجه 
شخص ميحسسكيش بدفه في عنيه ورقته وضحكته وقوته في حمايتك ، اختري الي يكون ليكي عالم مش انتي الي تخلي عالم .
سعاد : امم الست ناردين كبرت ودماغها كبرت معاها اجدعان
ناردين : ايوا اومال احنا بقينا جامدين جدا 
سعاد : ههه ايوا بقي ، بتحبي ية ناردين اوي كده ؟ مكنتش اتوقع تنسي راجح الصراحه ..
ناردين : وانا والله بس هو يستاهل اني احبه بكل حاجه عملها عشاني وعوضني بيها واستحمله ليا بجد يا سعاد اول مره احس للاحساس ده مع حد واكون مبسوطه بي كده 
سعاد : ربنا يسعدك ديما يا قلبي انا كنت جايه وخايفه عليكي لكن بعد ما شقتك كده اطمنت 
ناردين : لاء يختي انا تمام الدور والباقي عليكي 
سعاد : فكك مني انا زي الفل كده
ناردين : اعمليهم عليا وكاني اعرفك ازل امبارح ها 
انا معرفش اي الدماغ دي انتي اطولي واحد زي ادهم ده مديرك في الشغل والود هيموت عليكي غير انه موز استغفر الله العظيم متفتحناش في الغلط بقي 

سعاد : ية ستي لاء باد بوي اوي مبحبش كده انا عايزه خزوق احب اعيش في خوزيق انا 
ناردين : والله بفكر احبلك رامز عشان تتخزوقي علي اوصوله وتخدي علقتك تمام عشان انتي مش وش نعمه 
سعاد : مين رامز ابت ؟ حلو ؟
ناردين : قمرز دقيقه اجبلك صفحتهة
سعاد : بسرعه من زمان مشفتش باد بوي !
ناردين : ههه يلا يا هبله 
الهزقه مشيت بعد طبعا ما نمينا علي كل خلق الله وخلصنا كل الاكل الي في التلاجه ومعرفش قره عيني هيجي يلقي اي بس اش مشكله في جبنه واستنيته وحسيت لسيكا كده انه وحشني اي ده هو وحشني فعلا طيب تمام اوي كده .
ترن ترن ترن 
"تجري ناردين لباب ثم تقف لوهله ثم تضيف بخفه بعض الكلمات "
ناردين بصوت مرتفع : لاء دقيقه نشوف مين من العيو السحريه اي ده ريااان ! مش معقول !
ريان ببتسامه : والله 
ناردين  بضحك وفتح الباب: عشان تعرف اني بسمع الك...
من قبل ما اكلم كلام لقتنى جوه ! يجدع بقي احبك اكتر من كده اي 
ريان : ههه احبك وانتي تافهه والله
ناردين : عشان تعرف انه الزوجه الفرفوشه رزق 

ريان : لاء متأفوريش مكنوش كلمتين قلناهم يعني 
ناردين : نينيني 
ريان بتحرك لداخل : جبت فيلم معايا 
ناردين : يسطي خد قلبي انا اخترت صح 
ريان : لاء متقلقيش هخدك كلك علي بعضك انهرده مش قلبك بس 
ناردين : كاني مقلتش حاجه خالص .. بقلك اي متروحني ي خالتووو .
______________
ريان : ناردين هو فين الرومان الي انا .... 
ناردين وفمها مليئ بالاكل : بتقول حاجه 
ريان : امم تقريبا مربي قرد طفس معايا في الشقه 
ناردين : خلاص يا عم متزعلش جيب طبق وتعالي خد حبه 
ريان : ناردين معلش هديقك بسوالي بس ده الكيلو الي كان عباره عن 6 حبيات وقد راسك كده صح !
ناردين : بظبط وملى نص الحله الكبيره بس 
ريان : بس ! لاء ازاي 
ناردين : شان مبتعرفش تنقي وضحك عليك ابقي خدني معاك وانا هجبلك واحده زياده ومتنساش تدعيلي في سرك 
ريان : ده انا هدعي عليكي من هنا ورايح ! خلصتي كيلو في يوم يا ناردين ! في يوم اي في ساعه !
ناردين : انت بصصلي في 6 حبيات بس علفكره انا مليش نفس بقالي فتره اصلا ونفسي مسدوده 
ريان : واضح !
ناردين : خلاص متكنش قفوش هسبلك حبه في اخر الحله متزعلش خلاص 
ريان : صبرني يا رب .
.....................
ريان : لاء 
ناردين : اي هو الي لاء 
ريان : قلتلك روحي زوريها من اول اليوم للاخر والعربيه معاكي كمان احم بس حفظي عليها وابقي تعالي انما تقعدي معاهم اسبوع لاء 
ناردين : علفكره انا مزرتهمش من ازل ما اتجوزنا 
ريان : مش مهم
ناردين : يا ريان متهزرش بقي 
ريان : ناردين انتي عايزه تبعدي عني وعن البيت اسبوع انتي مجنونه 
ناردين : طيب هروح اسبوع اغير جو وابقي تعالي يا عم زياره في نص للاسبوع وكمان وحشني لمتهم اوي وكمان اروح اظبط للبت نور المواد ونعمل جدول سوي بدل ما كل يوم بطلتم ليا في المكلمات وخالتو اصرت عليا اجي وانا زهقانه بالله 
ريان : لاء 
ناردين : بقي كده ! طيب تمام اوي انا هرن بالي تقنعك وتزعلك في وقت واحد 
ريان : رني بالي يعجبك مش هغير راي انا 
ناردين : اوك يا انا يا انت 
"تمسك الهاتف وترن علي فدوه " 
ناردين : احم الو يا فدوش 
ريان : نهارك ابيض ، لاء ! طيب هنتفاهم 
ناردين بضحك وتريقه عليه : رني بالي يعجبك ها 
ريان : ناردين مديقنيش 
فدوه : في اي يا بت انتي وهو 
ناردين : بصي يا فدوش مش راضي يخليني اروح ل....
مسك التلفون من ايدي ومسكني من الجمب وقربني لي قصاده بظبط ومسك التلفون وكلمها هو وانة فصلت شحن ونطق ورصيد ونبض.
ريان بمراقبه عينيها وبتسامه : مفيش يا ست الكل حاجه مشكله وهنحلها دلوقتي
فدوه : يلا يا ولاد المجانين 
رياو : ههه اقفلي في واحد بتسيح قدامي شويه وهكلمك 
فدوه : هههه سلام 
______________
ريان : لسه بتتحرج مني يا جميل 
ناردين : مش كده بس ... ممكن تبعد شويه بس النفس 
ريان : مرتاح كده 
ناردين : هعيط 
ريان : ههه طيب انا موافف تروحي لخالتك 
ناردين ببتسامه ووضع يدها علي كتفه : بجد ! شكرا ههه هروح اقول لنوره و...
ريان : اهدي كده في شروط لكده 
ناردين : واي هي بقي ؟
ريان بحملها : هقلك عليها حالا 
ناردين : اااه لاء كده بنهزر بقي ، طيب مش عايزه اروح خلاص بالله نزلنى
ريان بضحك : عايزه كام عيل 
ناردين : ههه يا مهزق بطل قذاره 
ريان : انا قذر! طاايب انتي الي جبتي لنفسك بقي 
 ________
امام منزل سيده ...
ريان : طيب منرجع اي رىيك 
ناردين : دي تقريبا المره ال 20 اقسم بالله مزهقتش 
ريان : طيب نمشي ونيجي بكره 
ناردين : بقلنا اسبوع  ناجل فيها ارحم امي 
ريان : طيب نطلع نقعد شويه ونمشي سوي اي رئيك 
ناردين : ريان خدي بالك من البيت ، ماشي يا حبيبي يلا في حفظ الله 
ريان : متنسيش الي قلته 
ناردين : يومين مفيش تالت ، ممنوع بلكونه ، ارن عليك كل اربع ساعات ، اذا محمد جيه هعيش معاها علطول حفظنا خلاص 
ريان : شطوره 
ناردين : ممكن امشي بقي يخربيت الي يطلب منك حاجه 
ريان : طيب هاتي حضن 
ناردين بفتح باب السياره : يلا يا قمر من هنا وانا راجعه ان شاء الله سلام 
ريان : ناردين 
ناردين : نعم 
ريان : غوري من قدامي لخطفك 
ناردين : والحضن 
ريان : مش عايز 
ناردين : وفرت يا رخم 
"تخرج ناردين وتقفل الباب وتتحركك قبيلا ثم ترجع لسياره وتفتحها مجددا وتعانقه "
ناردين : لاء مش قادره اقوام كان الندم هياكلني لو مشيت كده
ريان: ههه خدي بالك من نفسك يا  جزمه 
مشي وطلعت فوق وكاني رجعت ناردين الي عندها 14 سنه وبستقبلوني بنفس الترحيب والحنيه ودلوقتي طاني رجعه بيت العيله الي تربيت فيه وبجي لازل مره كضيفه ومعمول ليها احلي ترحيب وكلام متخزن وحكاوي كتير نحكيها ...
نوره : وحشتيييني 
ناردين : وانتي كمان يا فصعونه 
نوره : تعالي اتقظيني اني اغرق اغرق اغرق 
ناردين : احلي مساعده ليك يا قمر 
سيده : هي لسه دخلت يا بت عشان تقولي كده سبيها تقلع الشنطه حتي 
ناردين : ههه متقلقيش يا خالتو عمله اي 
سيده : حلو يا قلبي ، الاكل بيترص اهو وهيتعشو علي حسابك اكله حلوه 
ناردين : ايوا بقي عدو الجمايل 
نوره : اسكتي انا بزغرط من الصبح 
ناردين : فين الفصعونه 
سيده : جوه في الاوضه بتلعب روحي غيري يا قلبي مستنينك ، وانتي يا نوره تعالي ساعديني في رص ونادي اخوكي من جوه عشان ناكل يلا 
نوره : حاضر جايه يلا 
قعدت تلات ايام وبكره الرابع وطبعا بضرب الجزم واصرار فدوش قلبي عليه وحقيقي كانو تلات ايام تحفه ومتشوقه جدا اني اشوفه وحشني وحشني قد الكوكب كلو ...
في المنزل ...
ناردين : ريااان ، يسطي فينك وحشني ، رورو ... 
"تفتح ناردين الهاتف تجده خارج الخدمه فتبحث عنه

رواية كان صديق زوجي الفصل الثامن عشر 18 - بقلم رحمة أيمن
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent