رواية بنت 17 "ارض العشق" الفصل الثاني عشر 12 - بقلم منار همام

الصفحة الرئيسية

رواية بنت 17 "ارض العشق" البارت الثاني عشر 12 بقلم منار همام

رواية بنت 17 ارض العشق كاملة

رواية بنت 17 ارض العشق الفصل الثاني عشر 12

مليكه قعدها علي السرير زعلانه
ابراهيم طلع من الحمام 
: اممم الحلو زعلان ليه
مليكه بزعل: علشان انتا زي كل يوم بتطلع بدري وترجع اخر النهار وانا بزهق
ابراهيم بضحك: لا النهارده مش هسيبك لوحدك
مليكه بفرحه: بجد هتخدني معاك
ابراهيم: اه بس لو مسمعتيش كلامي وقعت ساكته مش هخدك مكان تاني 
مليكه: لا لا صدقني هقعد ساكته.. بس هو احنا هروح فين 
ابراهيم: فرح صحبي الي قلتلك عليها... 
 كمل وي هو بيبص في ساعته...... 
ويلا خمس دقايق وتكوني جاهزه ومتنسيش النقاب

 
عز الدين وي ياسين قعدين يفطرو ودادا منال بتحط لاكل
ياسين: امال فين شهد
منال: بتفطر مع فاطمه في المطبخ يا ابني
عز بضحك: يا صلات العيد مراتك يا ياسين باشا من اول اسبوع شقتط البت 
ياسين مسك اول حاجه قبلتو علي السفره وطرب بيه عز وكانت خياره
ياسين: اخرس خالص مسمعش صوتك
عز  لقف الخياره قبل متاجي فيه وخد من قطمه
عز وي هو بياكل: شكرا
ياسين: طاب يا داده قولي لي شهد تخلص بسرعه علشان معاد الكوفير 
منال: حاضر يا ابني... ومشيت... 
في الحظه دي دخل ابراهيم 
ابراهيم: انا جييييت عارف اني منور فيش داعي الي التسفيق
عز: الحق كملت
ياسين:ونتا جي بدري كده ليه ان شالله 
ابراهيم: المفروض ان هو فرح صحبي وكده يعني 
ياسين: ونتا حد عزمك علشان تاجي
عز: لا عادي ده مهزق بيجي من غير عزيمه عادي

ابراهيم: قسم بالله ان غلطان وقلت صحبي ولزم اقف معها من اول يوم 
ياسين: يا صحبي الفرح فرحك ولو عايز تبات هنا عادي.... بس المهم مين دي الي ماسكه فيك زي متكون هتهرب
مليكه كانت وقفه ومستخبيه ور ابراهيم وماسكه فيه جامد 
ابراهيم بص وره لي مليكه ابتسم اتكلم بصوت واطي
: مليكه سبيني 
مليكه: لا انا خيفه
ابراهيم انبسط ان هي لمه خافت من الكل استخبت فيه وكان هو الماؤ ول امان ليه
ابراهيم وجه كلامه لي ياسين
: احم مراتي 
ياسين: امم طاب انا هنادي علي داده منال تخده وتقعد مع البنات جوه علشان شكله مكسوفه
ابراهيم: اه يا ريت اهو بل مره تتعرف علي مراتك وي وبنت عمك
ياسين: اشطا.... داد داده 
منال طالعه من المطبخ وفي ايده طبق. 
منال: ايوه يا ابني انا جي... مليكه.!!! 
الطبق وقعه منها اتكسر وي فاطمه وشهد طلعو علي الصوت
مليكه كانت لسه مستخبيه في ضهر ابراهيم اول مسمعت اصوت طلعت من وره
: ماما.!!! 
شهد: مليكه 

 
وره قطبان السجن واقف في الضلمه وفي جرح بطول وشه
جبل: انتي ازي دخلتي هنا
بريزه: متخفش انا رشيت العسكري الي بره 
جبل: طاب انتي جايه ليه
بريزه: وليد هيطلعك النهارده صح
جبل: ايوه هو اتفق معاي ان هنخطف وحده النهارده وبعده هيعملي جوز سفر ويسفرني
بريزه: طاب متعرفش مين البنت دي
جبل: مش فاكر ولله بس تقريباً اسمه شهد
بريزه: شهد ازي وي هو بيحب مليكه 
جبل: مش عارفة  ويلا قبل ما حد يشوفك

 
ابراهيم بصدمه: يعني مليكه تبقا بنتك
منال: لا مش بنتي بنت جوز بعد طالقي من ابوه شهد اتجوز وحده تاني خلفت منه مليكه وماتت بعده بسنه
عز : ازي انتا معرفتش ان مليكه اخت شهد مع انك شفت حسن يوم كتب كتاب ياسين  وشهد
ابراهيم: لاني مشفتوش يوم جوزي انا مليكه ومكنش اعرف ان ابوها
ياسين وقف بهدوء وي مركز مع الكلام من غير ميشارك
عز: في اي ياسين مالك واقف من غير ما تقول كلمه
: امم لاني عارف كل حاجه 
ابراهيم: نعم.! ازي يعني عارف كل حاجه 
ياسين: فاكر لمه جيت عندي المكتب وحكتلك اني دورت علي تاريخ وليد وعرفت ان عنده عم الي هو حسن..... وحسن ده معاها شهد وخت تانيه ول اخت التنيه دي كانت مراتك بس مقدرش اجيب صور ليه او معلومات كتير عنها علشان كده لمه شوفته معاك متعرفتش عليها
ابراهيم: ومقلتليش ليه ان مراتك تبقا اخت مراتي
ياسين: لانك ببساطه كنت متجوز غصب عنك يعني الموضوع مش هيفرق معاك ول انا مكنتش حتط الموضوع في بالي
مليكه قعده تعيط فحضن شهد
شهد: اهدي يا حبيبتي 
مليكه بعياط: مش هتسبوني تاني صح
شهد: لا يا حبيبتي مش هنسيبك تاني اتجمعنا اهو مش هنبعد عن بعض ول بابا ول وليد هيقدرو يبعدون عن بعض
عز: خلاص يا جماعه الي حصل حصل ويلا علشان الصلون عماله يتصل ول مفروض العروسه تروح
ياسين بص علي شهد: 
يلا
شهد بصت لي مليكه الي فحضنه ياسين فهم ان هي مش عايزه تسيب اخته. 
ياسين: هتيه معاكي
مليكه رفعت وشه من حضن شهد
: هو النهارده فرحك بجد
شهد بحنيه: ايوه
مليكه: عايزه اجي معاكي

شهد: طبعا اكيد ده انتي اخت العروسه 
مليكه بصت لي ابراهيم بمعنا اروح ول لا
ابراهيم: قومي اغسلي وشك ويلا انا كده كده رايح معاهم وخدك معاي
ياسين: ونتي كمان يا فاطمه غير هدومك ويلا
                     *****
مليكه وي ابراهيم طلعو بعربيه وي شهد وفاطمه و ياسين في عربيه عز طلع وراهم
بعد شويه وصلو قدم الصلون كل واحد نزل من العربيه
ياسين: احم انا اخترتلك الفستان علي زوقي لو معجبكيس تقدري تختاري واحد غيرو وي لو عزتي اي حاجه اتصلي بي
شهد: حاضر
(منوره يا مهرئيل🙂😂) 
عز قرب من فاطمه وميل عليه همس 
: لو حتيطي مكياج هيبقا يوم مش طلعلو شمس
فاطمه بضيك: وانا من امتا بحط مكياج
مليكه: انا مجبتش حاجه تحضر بيه الفرح
ابراهيم: اختارتلك فستان جوه وعليه نقابه اوعي تقلعيه..
رواية بنت 17 "ارض العشق" الفصل الثاني عشر 12 - بقلم منار همام
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent