رواية ملجأي الفصل الخامس عشر15 والأخير - بقلم ايه سلامه الجابري

الصفحة الرئيسية

رواية ملجأي الفصل الخامس عشر15 والأخير -  بقلم ايه سلامه الجابري

رواية ملجأي بقلم ايه سلامه الجابري

*رواية ملجأي الفصل الخامس عشر


ودخل عليها مدحت ومديرة الملجأ...
قمر: الحمد لله انك جيت انقذني منها يا عمي عاوزة ت*ق*تلني
مدحت علامات الخبث علي وشه وساكت...
قمر:ساكت ليه لا متقولش انت 
مدحت:ايوا انا اللي خ*طفتك زمان اول ما اتولدتي ومكنش لازم ترجعي كان المفروض اخلص منك من زمان
قمر وهي بتعيط:حرام عليك انا عملتلك اي 
مدحت ض*ر'بها *بالال*م ومسك شعرها...
مدحت:عاوز ان"تقم من ابوكي وه*قت*لكوا واحد واحد فلوسكوا كلها ملكي انا انا اللي تعبت ووالدي كان بيفضوا عليا هو وعصام ابو احمد وزي ما قت*لت ابوه وامه ه*ق"تل*ك وه*قت"ل ابوكي ومامتك
مديرة الملجا:خلاص خلاص سيب ايدك من عليها ه*تمو"تها احنا متفقناش علي كدا
مدحت:اوعي كدا اق*تلها اش*رب من *د"مها ملكيش دعوة انا حر انا ماشي دلوقتي وخليكي جمب منها
مديرة الملجأ:رايح فين وسايبني لوحدي
مدحت:متقلقيش سايب رجالتي برا اي حاجة تعوزيها اطلبيها منهم انما مفيش أكل ولا شرب للبت دي انتي فاهمه
مديرة الملجأ:حاضرر
وبعد ما سابها ومشي وراح القصر..
عمر:انت جيت يا مدحت طمني لقيتها
مدحت بخبث وتمثيل:لا متقلقش هنلاقيها
أحمد:متأكد يا عمي انك بتدور عليها 
مدحت:ايوا
مدحت:انا همشي دلوقتي لو عرفت اي حاجة هبعتلكوا


بعد تلات ايام..
قمربتعب:ليه اتفقتي معاه ليه عملتي فيا كدا وعزبتيني انا مأذتكيش 
مديرة الملجأ بحزن:كان بي"هددني انو ه*يقت*ل ولادي فهمتي
قمر:ساعديني اخرج من هنا وهخلي بابا واحمد يساعدوكي ومحدش هيعمل فيكي حاجة انقذيني
مديرة الملجا بتوتر وحزن:قمر مالك دوختي اشربي ماية انا غلطانة انا اسفه انتي بخير
قمر بتعب:اه بخير بس اتصلي بأحمد وبابا حالا 
مديرة الملجأ بصمت:..
قمر:مفيش حد هيجي ناحية اولادك ودا وعد مني 
مديرة الملجأ: حاضر هتصل بيهم 
أحمد:ألو مين
قمر:انا يا احمد 
احمد:قمر انتي فين عملكوا في اي مال صوتك 
قمر:مش وقته تعالي بسرعة انت وبابا مديرة الملجا هتعرفكوا كل حاجة 
بعد ما المديرة خلصت ..


مدحت دخل..
مدحت:بتكلمي مين انطقي 
مديرة الملجأ:هكون بكلم مين
مدحت ض*ربها بال"الم وخد منها التليفون..عاوزة تبلغي عني والله لا*ش*رب من د*مكوا
انت يا زفت ياللي اسمك مرسي اقفل عليهم الباب وولادك ه*قت*لهم قدام عيونك
مديرة الملجأ:مش هتعرف تعمل حاجة وفجاة صوت ضر"ب براا..
مدحت طلع المس"دس..مرسي اطلع برا مع الرجالة شوف مين
مرسي:حاضر يا باشا
مدحت:بلغتو عني قوموا امشي معايا
مدحت:أحمد
أحمد:اه فاجئتك صح


مدحت:ابعد عني لا*قت*ل قمر انت فاهم
أحمد:اي كمية الحق'د دي مكنتش متوقع منك كدا وطلعت انت اللي ق*اتل اهلي يا بجاحتك يا اخي
الظابط:سلم نفسك يا مدحت سلم نفسك 
مدحت رمي المديرة علي الارض ومسك ايد قمر وطلعوا فوق علي السطح..
احمد:اللي بتعملوا دا غلط سيب قمر بقولك
قمر:ابعد عني يا مجنون 
مدحت:ه*قتلك وا*ق"تل نفسي 
وفجاة ابنو دخل..
مدحت:ابني
مدحت:انت تعمل كل دا 
مدحت:كنت بعمل كدا عشانا


مصطفي:لو انا اهمك مكنتش تعمل فيا كدا انا بقيت ابن الق*اتل
مدحت ساب قمر وراحلو..انا كنت عاوز اشوفك مبسوط انا اتبهدلت عشانك
ابنه:ابعد عني لو بتحبني نزل المسد"س من ايدك وابعد عن قمر
مدحت:كنت مفكر هتفرح
مصطفي:هفرح اي انت شتت عليتنا 
مدحت:سامحني يابني 
ورمي المسد"س
البوليس خده..
قمر:أحمد
وخدته بالحضن..
احمد:انتي بخير 
قمر:اه 
أحمد:كنت خايف لمشوفكيش تاني


قمر:ولا انا
قمر:امال فين بابا
احمد:تحت مع الظباط
تحت...ومدحت نازل مع الظباط شاف اخوه عمر ابو قمر..
عمر:مكنتش اتخيل تبقي بالجاحه دي اي كمية الحق"د دي
مدحت:سامحني 
عمر:عمري ما هسامحك
مصطفي:أحمد
أحمد:نعم
مصطفي:متزعلش مني
أحمد:انت ملكش ذنب انت اخويا مهما حصل 
أحمد:يلا يا جماعه عشان نروح بقا هنام هنا ولا اي
قمر بضحكة:ماشي يلا
عمر:بنتي حبيبتي
قمر خدته بالحضن:كنت خايفة لمشوفكش تاني


عمر:متقوليش كدا 
قمر:تب يالا نروح عشان ماما
عمر:يلا
في البيت...
ام قمر:كلي يا حبيبتي 
قمر:شبعت يا ماما والله
ام قمر:بذمتك دا اكل يلا كلي كلي
أحمد:بالمناسبة السعيدة دي انا عاوز اتجوز قمر ونعمل فرحنا علطول بلاش خطوبة كفاية اللي حصل
مصطفي:اه وانا كمان عاوز اتجوز منال
عمر وام قمر:براحة عليا يا ولاد ههههههه خلاص موافق
في كتب كتاب قمر ومنال...وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
أحمد:خلاص بقينا لبعض يا قمر
قمر:ايوا خلاص ومفيش حاجة هتقف ما بينا تاني

* الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية " رواية ملجأي " اضغط على اسم الرواية


author-img
DoOoBy

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent