Ads by Google X

رواية داوي قلبي الفصل الخامس عشر 15 بقلم حنين عادل

الصفحة الرئيسية

    رواية داوي قلبي الفصل الخامس عشر بقلم حنين عادل 



رواية داوي قلبي الفصل الخامس عشر

تجد ندي من يفتح الباب تقف بخوف 
ندي: انت 🥺😳😳
عاصم: أيوة
ندي: انت عايز مني ايه 
عاصم: عايزك ..
ندي: عايزني ازاي يعني 🤨
عاصم: عايز اتجوزك انتي بتاعتي انا وبس
ندي: بس انا متجوزة وبحب جوزي 
عاصم بعصبيه: ما تقوليش بحبه دي 
ندي بخوف : انا عايزة امشي من هنا 
عاصم: هاتمشي بس قبل ما تمشي عايز اوريكي حاجه 
ندي: حاجه ايه 
عاصم : بس تعالي معايا 
يمسك عاصم بيدها ويدخل غرفه السيدة المريضه
ندي: مين دي 
عاصم : دي امك 
ندي : ايه 😱😱
.....................
في الكليه ...
يقف جود يتابع كاميرات المراقبة ليجد أن أحدا ما اختطفها ....
جود بعصبية: ليه وايه الدافع ايه اللي بيحصل في حياتي ده ليه كل حاجه ملخبطه معايا كده
العميد: بلغ البوليس 
جود: لا ممكن ياذوها اما اشوف عايزين ايه اكيد هيتكلموا 
يخرج من الكليه يحمل هما ثقيلا لقد اعتاد عليها لقد أصبحت كالانفاس التي يتنفسها اين انتي يا محبوبتي اين انتي ....
.................
في فيلا عاصم السيوفي...
ندي: امي طب ازاي انا امي ماتت من زمان. .
عاصم: دا اللي ابوكي مفهمهولك لكن دي امك
ندي: طب كانت فين وايه اللي حصلها خلاها كده 
عاصم : من زمان كانوا مع بعض في الكليه وحبوا بعض واتقدملها بس جدك رفض عشان المستوي الاجتماعي كده كان غني وابوكي فقير ابوكي مافقدش الامل وحاول مرة واتنين وتلاته وكان كل مرة ببترفض وفي يوم اتجوزوا غصب عن الكل جدك زعل من امك وقاطعها طول ما هوا عايش لحد ما مات ..
ندي: وبعدين..
عاصم: امك رجعت تطلب ميراثها بس اخوها ما رضاش كان عندك في الوقت ده 8 سنين وأخوها مارضاش حاولت معاه كتير وبردة كان علي موقفه لحد ما في يوم اتشاكلوا كتير وقالتله أن هيا هتاخد حقها بالمحاكم ..
ندي : وايه اللي حصل
عاصم: عملت حادثه كبيرة بعدها ومن يومها وهيا كده 
ندي: بس بابا بيقول أنها ماتت ..
عاصم: ماهو فاكر أنها ماتت.
ندي : ازاي فاكر هوا اخوها ده ليه دخل بالحادثة اللي عملتها وانت عرفت ده كله ازاي وانا ازاي مش فاكرة حاجه عن ده 
عاصم: انت كنتي معاها في الحادثه وجاتلك صدمه عصبيه فقدتي النطق ونسيتي وانتي كنتي طفله ..
ندي: اخوها ليه دخل بالحادثة دي وأزاي بابا صدق أنها ماتت
عاصم: اخوها هوا اللي اوهمه بكده ..اما ليه دخل بالحادثة فهوا ليه ...
ندي: اخوها هوا اللي دبرلها ده كله ليه عشان الفلوس 
عاصم: ..............
ندي: طب وانت عرفت ازاي ..
عاصم: عشان انا ابقي ابن خالك ....
ندي: ايه 😱
........................
يجلس جود حزينا يتذكر لحظاتهم سويا يتذكر ضحكتها وكلماتها ...
جود لنفسه: لو هما خاطفينها عشان الفديه ليه لسه ماتصلوش ليه ..حتي العربيه ما كانت عليها نمر اي خيط امشي وراه ...
اسوء شئ في الدنيا شعورك بالعجز شعورك انك مش قادر تساعد حد محتاجلك ...
... .................
ندي : ايه يعني انت ابن اللي حاول يقتل امي ..
عاصم يقترب منها : انتي ازاي مش فاكراني يا ندي ازاي يعني انا كنت عندي 13 سنه وكنا مش بنفارق بعض ..
ندي: ازاي وانت بتقول أن جدك ماكانش راضي علي جواز امي وابويا ..
عاصم : امي كانت بتحب امك وكنا علطول سوا أما ابويا فاعمره ماهتم بينا كان كل حاجه سهر وخروجات ماكناش فارقين معاه وأمي عشان ماشوفش حالته دي او اطلع متعقد من تصرفاته كانت سايباني عايش معاكي لكن بعد الحادثه كل شئ اتغير بعدوني عنك ...
ندي تقترب منها لتفتح امها عينيها المغمضتين 
ندي : ماما انا ندي 
تبتسم امها ثم تبكي ..
ندي : انا جمبك هنا ماتقلقيش 
تنظر ريهام (امها) ل عاصم بخوف ظاهر ..
يمسك عاصم بيد ندي ويخرجها خارج الغرفه وسط دموعها ودموع أمها...
ندي: سيبني معاها شويه ..
عاصم: لو عايزاها تفضل عايشه تنفذي اللي هاقولك علية
ندي: عايشه ....
عاصم : أيوة ابويا بعد ما عرف انها عايشه كان عايز يموتها وانا اللي منعته أنا اللي من زمان وانا بعالجها كل ده عشانك ...
ندي : انفذ ايه انت عايز ايه مني 
عاصم: تتطلقي من جود ..
ندي: ايه ....😳😳
عاصم: لو عايزة امك تفضل عايشه تتطلقي من جود ونتجوز انا بحبك يا ندي انتي ليا وهتفضلي طول عمرك ليا انا ..
ندي : استحاله اسيبه دا اكتر انسان طيب شوفته في حياتي دا وقف جمبي بعد ما اهلي اتخلوا عني  عمل اللي ماحدش يعمله ..
عاصم : وانا انا قتلت اربعه عشانك ماعملتش حاجه.
ندي: قتلت وعشاني 😢😳
عاصم : ايوه قتلت التلاته اللي اغتصبوكي بايدي وهاقتل اي حد يقرب منك او يضايقك ..
ندي بخوف : ومين الرابع 
عاصم: أبويا
ندي : 😳😳😳😳ايه 
.....................
جود يقوم برمي هاتفه علي الأرض بعصبيه الانتظار كفيل
 أن يقلب حياتك لجحيم ينتظر وينتظر ينتظر اي مكالمه
 ‏
 ‏ اي شئ يطمئنه علي حبيبته كم القدر غير عادل معها لقد
 ‏
 ‏ عانت كثيرا ومازالت تعاني الطف بها يا الله الطف بقلبي ..
 ‏............ 
عاصم : أيوة قتلت ابويا عارفه ليه
ندي: ........ 😭
عاصم: عشان كان عايز يقتلك 
ندي: عايز يقتلني 😢
عاصم : أيوة كان عايز يقتلك فكر أنه قتل امك وكان عايز يقتلك عشان ما تطلبيش ميراثك ...
ندي: ابوك ده اي يدمر عيله عشان الفلوس ..
عاصم: ابويا يدمر عيله عشان الفلوس انا أدمر الدنيا كلها عشانك ..
ندي : 😭😭😭 انت فين يا جود 
عاصم  بعصبيه : اسمه ما يجيش علي لسانك ويمسكها بعصبية ويدخلها الغرفه ويقفل عليها الباب ..
تجري وتطرق علي الباب ببكاء : افتحلي افتحلي الباب 
عاصم من وراء الباب: فكري في اللي قلت عليه 
ويتركها ويذهب ...
تجلس في ركن من اركان الغرفه و تبكي بانهيار .

يتبع الفصل السادس عشر اضغط هنا 
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية داوي قلبي" اضغط على اسم الرواية 
google-playkhamsatmostaqltradent