رواية عشيقتي ام جارتي الفصل الرابع عشر 14 بقلم نوران عباس

الصفحة الرئيسية

           رواية عشيقتي ام جارتي الفصل الرابع عشر بقلم نوران عباس


رواية عشيقتي ام جارتي الفصل الرابع عشر

روح/انتي مش ملاحظه معامله جاسر متغيره لا وعايز معاهده سلام                                               
ايه/انا من راي يبقي فيه معاهده سلام بينكوا وهيبقي ان شاء الله شغل كتير اووي                                 
روح/معاهده سلام مع ده شايف الناس كلها من فوق ويجي علي الغلبان ويقول انا جاسر الصقربلا ارف لازم يعتذر ويقول اني ساعتدته في مشروعه وانه من غير موظفينه ولا حاجه يل ايلا ننام                           
جاسر/بس ياسيدي ده الي حصل                        
ادم/بس غريبه ايه الي فكرها بيك دلوقتي                 
جاسر/معرفش علمي علمك بي اكيد يا ادهم باعتها او عرفت اني صاحب الصقر للمنشاتوهي متعرفش     
ادهم/رغم انه طلع جواه حقد كبير ناحيتك بس صعب يكوني قرني ااه صحيح بوكيه ورد امبارح راح لروح وعليه حرف  خ بالانجليزي تعرف الحوار ده        
جاسر/وهو ناه عرف منين ها وبعدين عرفت ازاي 
ادم/مانا كنت عندهم امبارح هسلم علي روح واقولهم عن الجونه                                                         
جاسر/بغضب داخلي  روحت ازاي ودخلوك كده عادي وامها كانت موجوده                                    
ادم/وانت قلقت ليه هاا بخبث   لا اطمن بنات محترمه ماردوش ادخل وروحت احتراما وماقلتش عشان كنت دابب معاها خناقه بس واضح ان فيه واحد سبقني بورد 
جاسر/مابعتش حاجه تمام بس رد فعلها ايه هتلاقيه حبيبها
ادم/حبيبها ااه لا هي متعرفش مين وماكنتش هتاخده لولا الراجل قالها انه شغله  وبخبث وانت ليه بتسال عن رده الفعل تهمك   وكمان مش دي طريقة مضيتك زمان علي كشاكيلك يا خديوي                                         
جاسر/مش انا تمام ونام بقي                                 
عند وليد/خبطي ياما خلصي                                
نرمين/هخبط اهو يا ولا اهدي                              
ام رشا /حاضر جايه اهو جايه مش عارفه تفتحي الباب يا رشا   خير مين حضرتكوا                                  
نرمين/اهلا يا حبيبتي احنا عايزين الدكتوره رشا انامريضه عندها وهي انهارده اجازه ممكن اعرف هي موجوده ولا لا                                             
امل مامتها/اهلا وسهلا اتفضلوا هنايدها ليكوا اتفضلوا اتفضلوا                                                  
امل نادت رشا                       
رشا/اهلا وسهلا ياحاجه اهلا خير انتي كويسه    
نرمين/كويسه بس عرفت انك زعلتي من الباف ده ده باف تزعلي منه أصلا وعندك حق تزعلي أي حد يزعل سامحيني                                                
رشا/مجيتك ليها خاطر عندي بس هو قال كلام صعب لاي حد وخصوصا بنت محترمه حضرتك معاملتيش ليا حاجه                                                       
وليد/انا اسف بس لما شوفته وكان ممكن يحصل ليكي مشكله في الشغل بسببه اتنرفزت بعتذر والله ماما ماردت تمشي غير لما تصالحك ها                               
امل/اتفضلوا اشربوا شاي بقي وكيكه عمايل رشا نورتوا بس خير يعني يا حاجه رششا عملت حاجه          
نرمين/لا يا ستي ده سوء تفاهم بس كده وعدي علي خير نشرب الشاي يبقي عيش ملح                             
وهما قاعدين جه خاطيبها القديم سامر/شايفين يا منطقه بنت حتتكوا الي قالت لا مش عايزااه اهو مدخله شاب شقتها وامها موجوده عيله و*** انا الي هسيبك يا رشا يا شريفه انتي ووالكلب بتاعك                               
وليد/ايه ده فيه ايه                                       
امل/ده سامر خاطيبها القديم منه لله نازل تلقيح عليها الكلب والله لاربيه                                      
شيخ الجامع/اسمع يا اخ سمعة امر رشا وبنتها دهب انت الي دخلت علينا وحطيت ايدي في ايديك وطلعت مش ادها اتفضل خد ارفك وابعد                                  
سامر/عاملي فيها يا شيخ وبنت حتتك مستغفلاك       
رشا/اخرس يا كلب يا حقير واتفضل امشي انا الي ميشرفنيش ابقي معاك                               
ساامر/اهلااا يا ست  الشريفه لا جدعه كب ماتخليلي خروفك يتكلم                                         
وليد/مسكه من قميصه لا  بقي انا سكتلك وقلت هيتلم وهيمنشي هتغلط فيها تاني او فيا مقامك عندي الجزمه
سامر/وانت بدافع عنها ليه ها ليه                     
عشان خاطيبها يا روح امك            
سامر/بصدمه خطيب مين                               
نرمين /بغمز لوليد وام رشاا  اه خاطيبها وكنا دلوقتي بنتقدم مش هلاقي احسن من بنت خالي الي اخد بنتها لابني وكنا بكره هتكلم شيخ الحاره عشان نقرا فاتحه يلا يا حته فاضيناها  وسامر ساببوه واتوعدلهم وهما طلعوا 
رشا/ايه الي حضرتك قولتيه ده خطيبة مين مش خطيبه حد انا قلتي ليه كده                                       
امل/يا بنتي الواد سامر ده شراني كان لازم حاجه تسكتوه وفكرتها حلووه                                              
رشا/لا ليه ليه لازم بنت تبقي في حمي زفت راجل عشان خاطر تعيش مرتاحه مش عايزه                        
وليد اضايق فاكرها لسه بتحب سامر او مش شافااه مستواها                                              
نرمين/بصي يا بنتي هتتخطبوا قدام الناس بعد كده يحلها حلال الواد شكله بجد سماوي وممكن يعمل فيكي حاجه 
وليد بتسرع/كنت اقتله   بصي نتخطب كام شهر ونقول محصلش نصيب                                     
رشا/وناس لما يلاقوني اني مفشكله مرتين مش هيصدقوا كلام سامر ارحموني بقي ودخلت وانهارت 
امل/معلش سامحوني منه لله سامر عقدها في كل الجواز وتشكر يا اخويا بلاش تورط نفسك وتشكر علي خدمتك
وليد/العفو بس زي مامي قالت هنيجي بكره وتكلمي شيخ البلد بعد كده يحلها حلال وكمان عشان ميتكلموش يلا ياما                                               
امل/نفسي اعرف ليه رافضه الجواز ها لسه بتحبيه ولا فيكي ايه ها                                           
رشا/مهدني عرفتي ايه فيا مهددني بيكي البيه بيستغل حاجه الناس وياخد كليه كبد ويدي فلوس ولما عرفت فسخت الخطوبه وسبت المستشفى ولو بلغت او اتخطبت هياذيكي وانا مقدرش ليه كلهم ظلمااه حتي ابويا الي سابنا 
ليه ها ليه                                              
امل حضانتها/يا كبدي يا بنتي                           
رشا/والاخ الي اتورط والرجوله نقحت هيلبس عشان خاطري ياما بلاش بلاش                              
امل/حاضر يابنتي لما يحلها حلال بكره نامي         
وليد/ليه عملتي كده ياما زمانها كارهاني وتقول اخد واحد لا دكتوروعاطل                                           
نرمين/وليه عاطل اتغير عشانها وعشانك اشتغل وحببها فيك وحبها يمكن تلفق روحني بقي تعبت              
وليد/هو انا هلاقي الصبح ياما وزمامنها تكون تحب الواد ده                                                            
نرمين/انتي غبي يلاب تحب مين الولا فاضحها وهي كانت هتنزل علييه بشبب طبيعي لما أقول كده عليكوا تتخض وتقول لا عشان كرامتها وانت بقي شد حيلك بجد ثم اكملت في نفسها يارب دي الي تصحلك بجد يا وليد
عن مريم//////////////
مريم/وهي بتاكل شيبسي في البريك /اممم يعني هو قلك كده وانك تخصيه وانه هيجي لابوكي طب تمام يلا
رنا/اقعدي يا بت يا مستفزه اعمل ايه ماتكلمي يا نهي
نهي/شيبسي ده حلوو اووي هاا ااه يعني تصرفنا يعجبك خلاص نحرحره اكترررررر                            
رنا/قصدكوا ايه                                            
نهي/يلا يا مريم نجيب قهووه                              
رنا/قهووةايييه يا مستفزين                                
مريم/اتهدي بقي                                             
عن اوفيس بوي                                             
رنا/نهي هتروحيي انهارده لرنا عشان نظبطها للعريس 
نهي/مش عارفه يا رنا ايه رايك بعد الشركه             
رنا/مش عارفه بصي هاتي القهوه بس ونقول بعدين    
مشواا                         
محمد/انت سمعت صح الي سمعته لسه موافقه علي العريس ايه مستجعله                                    
زين/عندها حق البت منين تزعق وتقول بتاعتي وبتاع ونسيتها لا روحت لابوها ولا نيله                    
محمد/كنت هروح لابوها انهارده ايه فيه ايه والله لاوريكي يا رنا مش عخليها تضيع مني بص فاضل ساعتين علي نهايه الدوام انا هخد باقية اليوم اجازه انا ماشي سلام   
رنا راحت الاوفيس تاني                 
رنا/ايه ده أستاذ زين عامل ايه او مساء الخير باقينا الضهر أصلا                                             
زين/علي أساس انك لسه شايفاني عموم كويس وانتي
رنا/انا تمام اجبلك نسكافيه                             
زين/علي أساس ان في ايدي كركاديه                  
رنا/اتغاظت  معلش بقي نخدتش  بالي                    
زين/لا ممعلش باابتسامه مستفزه خدي بالك عن اذنك رايح للأستاذ سليم ورانا شغل مش فاضين ليكي عن اذنك
رنا/والله انت مستفز وبارد وحقير                         
رنا راحت ليهم/ والله زين ده الواحد مستفز وقليل الادب 
نهي/عمل ايه ها بغمزه                                   
رنا/يابنتي هيعمل ايه في نص الشركه في عز النهار بطلي بقي بام دماغك الزباله دي وكمان خدوا هنا انتوا روحتوا هناك وجيتوا ومحمد ماشي متنرفز            
نهي بخبث/هنيل ايه يعني ها ايلا يلا البريك خلص      
 بليل جه  يا لييل طول وياريت لو ترجع من الأول احم سوري صوتي كروااان سرحت يلا لجاسوووري    
ايه/يا بنتي اصحي انتي شربه منوم البيت كله  بت اصحي                                              
روح/ايه يا بنتي انتي  بتصحي الجاموسه مش كده ياماما هقوم اهو بلا ارف                                         
ادم اتصل بيهم /احم مساء الخير يلاب تجهزوا عشان ننزل                                                     
ايه/ااه اهو بنجهز                                     
ادم/تمام معلش بس معاكم فساتين او حاجات تنفع لسهره او حاجات فورمال مش كاجول طبعا يبقي احسن عشان يعني يمشي مع الجو                                   
ايه/اطمن يا أستاذ ادم احنا عارفين اننا هنقابل مين معانا حاجات فورمال لا تقلق عن اذنك   ورواحوا يجهزوا   
بعد شويه جاسر في الجراوند           
جاسر/اييه الاميرات هيتاخروا ولا ايه                   
ادم /يابني اهدا انت خلقك علي طول ضيق  ايه ده أي جابه ده                                                 
ادهم/منورين يا اصحابي والله منورين ياتري عاملين ايه بقي                                                         
جاسر/اهلا يابن الشرقاوي منور خير جاي ليه           
ادهم/الي جايبك جايبني يا ابن الخديوي اه معلش محدش عارف انك حفيد حمدي الخديوي عامة هنشوف العميل الأجنبي هياخد انهي مشرروع  ااه نصيحه ليك يا بووس ابقي ناقي موظفينك حلو بعد كده وااا-----الله مين القمرات المزز الي جاين الدول ولا المزه الي لابسه ابيض         
جاسر وادم بصوا لاقهوم روح وايه وادهم قصدوا علي روح  جاسر مسكوا من قميصه/عالله تجييب سيرتهم او تيجي ناحيتهم فاهم يلا بينا يا ادم                          ا
ادم/اسمع يا ادهم انا بقولك اهو دول خط احمر فاهم يلا 
ادهم/واضح ان الدنيا هتلعب اهو واخرين حد وقعكوا 
ادم/اهلا يا جماعه اتفضلوا يلا                         
قعدوا ادم متنرفز من كلام ادهم وهاين عليه يخبي ايه 
وجاسر برضه /معلش يا جماعه انسه روح ممكن تيجي معايا هوريكي فكره عجبتني نعملها في المشروع       
روح/ماتقلها هنا                                             
جاسر/لازم تشوفيها بنفسك يلا ومشو         
ادم/ممكن اعرف ايه الي لابساه وكل الارف الي انتي حطاه علي وشك ده                                   
ايه/خافت ليكون شكلها وحش ايه انا لابسه فورمال زي ماطلبت وميكب بسيط جديد كريم وكحل وروج بس  
ادم/ماتلبسيش كده تاني ويارب انهارده يعدي علي خير
ايه/أولا حضرتك اخدت مساححه كبيره في حياتي انت ماللك أصلا ها واطمن معدش رايحه حته مع حضرتكوا انا غلطانه اني اقنعت روح تيجي لناس معندهاش دم وقامت راحت الحمام                                     
ادم/غبي غبي زمانها فكرت ان شكلها وحش اقولها ازاي انها قمر ودي المشكل هيلا بس يارب يجي قبل جاسر 
عند جاسر/هاا حلوه الفكره                                  
روح/علي فكره انا قايله الفكره من زمان بس حضرتك ممكن نسيت بس عامة حلوه يلا بينا                     
جاسر/وانت بقي بتحبي تلفتي النظر                       
روح/افندم اقصدك ايه                            
جاسر/قصدي الميكب ولبس ايه حالفه لترجعي بعريس                                   
روح /انت قليل الادب فاهم يعني ايه ولولا اني بنت محترمه نفسي قبل ماحترمك كنت رديت عليك بجد 
جاسر /مسكها من دراعها مين ده الي قليل الادب ها مين انا ساكلتلك وقلت معاهده سلام بس واضح انكم صنف واطي وحقير وهوريككي قله الادب الي صحح
روح/وانا قلت مش كله واحد وانت مصمم تجمع مش معني انك وقعت في ناس زباله ان كل كده ومعاهده سلام اعملها مع عدوي لكن انت لا فاهم                         
جاسر/شدها عليه ونفسه علي وعيونهم تقابلت وسرح في عنيها هي بعدت /انت قليل الادب فعلا وملكش حق تمسكني كده ايه حرام بجد                               
مشت   جاسر/ايه يا جاسر هتخيب من امتي وانت بتسرح كده ولا بتمسك حاجه مش حقكك علي رغم ان ندي كانت خطيبتك ماككنتش تردي تحضنها حتي ايه نسيت دينك اناا اسف ايوه هعتذر بعد الاجتماع                               
رجعوا ادم عايز يعتذر لايه وجاسر كمان لروح دخل عليهم العميل ومراته                   
جاسر وادم رحبوا وسلموا علي مراته ومراته كانت ست سكره سلمت عليهم وعلي البنات وعرضوا عليهم المشروع                                                      
العميل /هي أفكار حلوه وواضح الشغل وحوار المسوده انك وريتهالي تبين تعبكوا بس ادهم الشرقاوي وراني مشروع وأفكار شبه افكاركوا وارخص يبقي ايه الفرق
جاسر والكل بصدمه ايييه نفس الأفكار ازاي     
جاسر/بص لادهم وادهم رافعله كاسه كده زي بيحييه 
ياتري جاسر هيتصرف ازاي والمشروع الي بناه عليه أحلامه وسهروا علي شهور وايام هيروح ولا لا ويا تري وليد هيعمل ايه مع رشا

يتبع الفصل الخامس عشر اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent