رواية احببت تلك السمراء الفصل الثالث عشر 13 - بقلم حورية مصطفى

الصفحة الرئيسية

 رواية احببت تلك السمراء البارت الثالث عشر 13 بقلم حورية مصطفى

رواية احببت تلك السمراء كاملة

رواية احببت تلك السمراء الفصل الثالث عشر 13

فاطمه: تعالي يـ حبيبتي..  دي نورا بنت خالتك يا براء.. 
براء بجر*اءه:  هو انا عندي بنت خاله قمر كده.. 
قاسم: اتحشم يا ولدي.. 
براء بطاعه: حاضر يا ابوي.. 
فاطمه بحب:  الاوكل جهز يا ضنااايا شكلك خاسس من واكل البندر الغير صحي.. 
براء : مفيش احلي من اكل البندر.. 
نورا بتدخل: غلطان يابن خالتي ما في احلي من واكل الصعيد.. 
قاسم بجديه:- جرى ايه عاد الاوكل هيبرد.. 
بعد فتره انتهوا من تناول الطعام.. 

 
في فيلا البحيري.. ♡
يوسف بحب:  اخبارك ايه يـ بابا 
احمد بحنان: بخير الحمدلله يا بني المهم انت.. 
يوسف: بخير طول ما انت بخير يـ بابا..
احمد: ربنا يديمك نعمه يـ حبيبي.. 
يوسف:- ويديمك يـ بابا.. 
_ يوسف بيه استاذ حمزه بنتظرك في غرفه المكتب تحت.. 
يوسف بجديه:  تماام روحي انتي يا هنيه.. 
هنيه باحترام: حاضر يا بيه.. 
يوسف: عن اذنك يـ بابا هشوف حمزه وايجي.. 
احمد: طيب يا حبيبي.. 
في غرفه المكتب.. ✰
يوسف بضحك: اخيرا افتكرت ان عندك صاحب اسمه يوسف.. 
حمزه بمرح: مشاغل يا بيبي مشاغل.. 
يوسف بضحك: انا هلقيها منك ولا من براء.. 
حمزه بجديه:- انا روحت لبراء بيته عشان اعزمه علي خطوبتي مكنش موجود هنا.. 
يوسف: ما براء في الصعيد وبعدين انت هتخطب ومعرفتنيش.. 
حمزه باسف:  كل حاجه جيت بسرعه انا لسه كنت متقدملها امبارح والحمد لله كان فيه قبول.. والخطوبه يوم الخميس.. 
يوسف:  مين تعيسه الحظ اللي هتخطبها.. 
حمزه: ميرنا.. 
يوسف بصدمه:- هااا
حمزه بضحك: ايوع ميرنا اخت فرح.. 
يوسف بحزن لما افتكر فرح:  الف مبروك يا صحبي وربنا يتمملك علي خير.. 
حمزه: الله يبارك فيك يا يوسف.. 

 
في منزل فرح.. ♡
ادهم بحب:  صباح الخير يا بنات.. 
فرح وميرنا:- صباح النور يـ بابا.. 
ادهم:- روحوا النهرده هاتوا فساتين الخطوبه يا ميرنا انتي وفرح.. 
ميرنا:- تمام يـ بابا.. 
فرح:  اشطاا هتصل بساره تيجي معانا.. 
ادهم بضحك:- تمام بس ياريت مش تتاخروا.. 
ميرنا:  ان شاءلله هنيجي بدري.. 
في احد المولات الشهيره.. ✰
ساره: ايه رايك في الفستان ده يـ ميرنا.. 
ميرنا:- لا لونه مش عجباني.. 
فرح: وكل الفساتين اللي قبلهم كانوا مش عجابينك.. 
ميرنا: ايووه مفيش حاجه عجباني اعمل ايه يعني... 
ساره بتعب:- يا شيخه انا مني لله انا مش عارفه انا جيت معاكوا ليه.. 
ميرنا بضحك:  خلاص هنشوف اخر حاجه لانكو تعبتوا.. 
فرح وساره:- تماام.. 
وفعلا اشتروا الفساتين اخيرا.. ♡
فرح اشتريت فستان لونه كشميري.. 
وساره لونها اسود..  وميرنا فستان لونه احمر ناري.. 
🤎ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ🤎
مر اليومين علي خير وجيه يوم الخميس.. 
ميرنا بخووف: انا بفكر الغي كل حاجه.. 
فرح بضحك: بس يا هبله انتي عاوزه حمزه يموتك.. 
ساره بمرح: فتاه تهرب يوم خطوبتها بسب خوفها.. 
ميرنا: اه فعلا انا ههرب هو ده الحل.. 
ساره وفرح بضحك:- ابقي اهربي يوم الفرح احسن.. 
ميرنا بغيظ:- اخرسوا.. 
بعد مده وصل حمزه وجدته.. 
هدي بحب:- يلا يا حمزه عشان تلبسوا الدبل.. 
حمزه:- لا انا هستني لحد ما يوسف يجي هو وعمو احمد.. 
بعد مده ليست بطويله وصل يوسف واحمد.. 
يوسف : اسف علي التاخير يا حمزه بس كان في زحمه في الطريق.. 
حمزه بحب: ولا يهمك يا چو.. 
وفعلا لبسوا الدبل وطول فتره الخطوبه يوسف منزلش عينه من علي فرح..  

 
في صباح اليوم التالي.. ♡
فرح:- صباح الخير يـ بابا.. 
ادهم بحب:  صباح الورد والياسمين يا حبيبه يـ بابا..
فرح: هي ميرنا لسه نايمه.. 
ادهم: ومن امته وميرنا بتصحي دلوقتي.. 
فرح بضحك:- معاك حق.. 
ميرنا بنعاس:- بتجيبوا في سيرتي ليه.. 
ادهم بجديه:- مفيش حاجه اقعدوا عشان تاكلوا.. 
وهم علي الاكل ميرنا ناامت.. 
فرح بضحك:- ربنا يكون في عون حمزه.. 
ميرنا بغيظ:- ع فكره بقا انا صاحيه.. 
ادهم بضحك:- ما هو واضح اهو.. 
فرح بضحك:- انا اتاخرت علي الجامعه سلام.. 
ادهم:سلام.. 

                             
في كليه الهندسه.. ♡
ساره بغضب:  اتاخرتي كده ليه يا فرررح.. 
فرح بضحك:- اني اسف بس كنت بفطر ايه ما فطرش.. 
ساره:- لا ازاي ست فرررح مش تفطر قبل ما تيجي.. 
فرح بضحك:- ايوه.. 
ساره بغيظ:- انجري قدامي اتاخرنا علي المحاضره... 
فرح بضحك:- بقيتي بيئه اوووي يا ساره... 
ساره بقرف:- مش هرد عليكي يا حيو*انه... 

 
مر شهرين علي خطوبه ميرنا وحمزه والنهرده  يوم كتب الكتاب.. ♥
ساره بحب:  زي القمر يا ميرنا.. 
ميرنا:- تسلمي يا سوسو.. 
فرح:- ماشاء الله انتي طالعه حلوه اوووي يا ميرنا.. 
ميرنا بحب:- انتي احلي يا فرحتي.. 
ادهم بحب:- يالا يـ ميرنا الماذون بره.. 
ميرنا بتوتر:  حاضر يـ بابا.. 
وتم كتب الكتاب وسط جمله الماذون الشهيره.. 
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير.. 
الماذون كان ماشي.. 
يوسف بمقاطعه:- استني يا شيخنا عشان هتكتب كتابي اناا كمان..

رواية احببت تلك السمراء الفصل الثالث عشر 13 - بقلم حورية مصطفى
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent