رواية ملجأي الفصل الثاني عشر 12 - بقلم ايه سلامه الجابري

الصفحة الرئيسية

 رواية ملجأي الفصل الثاني عشر 12 -  بقلم ايه سلامه الجابري

رواية ملجأي بقلم ايه سلامه الجابري

* رواية ملجأي الفصل الثاني عشر 12 


في البيت..
احمد:انا هستناكي هنا لما تجهزي نفسك
قمر:ماشي
بعد شوية طلعت قمر وكانت لابسة دريس لونه بيبي بلو
منال:اي القمر دا شكلك جميل جدا
قمر:بجد
منال:اه جدا
احمد بنظرة اعجاب:يلا يا قمر عشان نمشي
قمر:ماشي يلا يا منال
في الفيلا...
مامت قمر:عمر 
عمر:نعم 
مامت قمر:انت مخبي عليا حاجة صح
عمر:لا لا هخبي ليه
مامت قمر:اوعي تكون اتجوزت عليا 
عمر بضحكه:ليه كدا بس 
مامت قمر:امال مالك متغير ليه
عمر:مفيش بش شوية وهتعرفي 
مامت قمر:يبقي متجوز وهتجيبلي مراتك التانية كان قلبي حاسس
عمر:شكل الدراما الهندية أثرت عليكي جامد استهدي بالله وهتعرفي
مامت قمر:يعني مش بتخوني
عمر:مقدرش 
بعد شوية احمد وقمر ومنال وصلوا ..
قمر:الله بجد دا بيتنا 
احمد:اه 
قمر:انا خايفة اوي 
احمد:من اي
قمر:خايفة لماما متعرفنيش
احمد مسك ايديها: متقلقيش هتعرفك ودلوقتي هتشوفي 
قمر بإبتسامة:ماشي
البواب:استاذ احمد جيه ومعاه ضيوف يا استاذ عمر
عمر :تمام
مامت قمر:ضيوف مين يا عمر
عمر:شوية وهتعرفي
احمد وقمر ومنال دخلوا الفيلا...
عمر:اتفضلوا
قمر:ماما


مامت قمر وهي بتعيط وبتبص لعمر وبتقول هي صح
عمر :اه بنتنا رجعت 
مامت قمر خدتها بالحضن..كنت عارفة انك عايشة كنت عارفة يا نور عيني متسيبينش تاني انا اتعذبت من غيرك
قمر وهي بتعيط:يعني عرفتيني
مامتها:في حد ينسي روحه 
احمد:ليه العياط دا كلوا افرحوا 
وفجأة مدحت دخل...
مدحت:ازيك يا عمر ياخويا عامل اي
عمر:الحمد لله
مدحت بإستغراب:مين دول يا عمر
عمر بفرحة:بنتي رجعت يا مدحت بنتي رجعت
مدحت بضحكه خبث:اي دا بجد متأكد انها بنتك ممكن متكونش هي ممكن تكون حد تاني 
عمر:لا هي يا مدحت ومعايا الورقة اللي كانت معاها
مدحت:انا بجد فرحت من قلبي تعالي يا بنت اخويا سلمي عليا


قمر وهي بتسلم:ازيك يا عمو
مدحت مسك ايديها جامد وكان عاوز يكسرها:الله يسلمك يا حبيبتي
قمر:اه ايدي يا عمو 
مدحت : معلشي يا بنتي مقصدش
مدحت :انا همشي بقا واسيبكوا عشان اللحظة السعيدة دي
عمر:ما تقعد معانا انت مش حد غريب ياخويا
مدحت:وقت تاني بقا
مدحت:عن اذنكوا
عمر:مع السلامه وخلي بالك من نفسك
مدحت:الو يا زفتة مش انتي كنتي بتقولي هتجيبيها امال اي اللي حصل
مديرة الملجأ:بدور عليها متقلقش
مدحت:الهانم رجعت لابوها وشوفتهم
مديرة الملجأ بتوتر:ها بتقول اي بتهزر
مدحت:وانا من امتي بهزر لازم نخطفها 
مديرة الملجأ:ازاي بس انت بتقول اي
مدحت:لازم اخلص منها بأي طريقة انتي فاهمه
مدحت:اسبوع كدا ونتفق هنعمل اي ومتتهربيش عشان مخلصش 
مديرة الملجأ بخوف:ماشي 


احمد:بتكلم مين يا عمي
مدحت بتوتر:ها هكون بكلم مين يا بني بكلم صاحبي
مدحت:امال انت مش مع عمك ليه 
احمد:كنت جاي اسلم عليك واشوفك عاوز حاجة
مدحت بضحكه خباثة:فيك الخير يابني عاوز سلامتك 
مدحت:انا ماشي دلوقتي وروح لعمك عشان ميقلقش عليك
احمد:ماشي 
احمد :شكلك يا عمي مخبي حاجة علينا وقريب هعرف بطريقتي 
قمر:كنت فين يا احمد تعالي اقعد معانا
احمد:كنت بكلم عمي مدحت
قمر:انا حاسة انو مش طيب يا احمد وانا خايفه
احمد:متخافيش طول ما انا جمبك



احمد:انا بحبك يا قمر وعاوز اتجوزك
قمر:ها
احمد:ها اي
قمر بإبتسامة: وانا كمان
احمد:انتي بتحبيني بجد
قمر:اه
احمد:تب انا هطلب ايدك من عمي دلوقتي ونخليها فرحتين
قمر بفرحه : ماشي
احمد:عمي 
عمر:ايوا يا احمد
احمد:انا عاوز اطلب ايد قمر
عمر بفرحه:اي رأيك يا قمر 
قمر بإبتسامة:اللي تشوفه يا بابا
عمر: وانا موافق يا بني والخطوبة الاسبوع الجاي

* يتـبـــــــــــــــــــــــع الفصل الثالث عشر اضغــــــــط هنا
* الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية " رواية ملجأي " اضغط على اسم الرواية


author-img
DoOoBy

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent