Ads by Google X

رواية بحبك يا بنت عمي الفصل العاشر 10 بقلم مصطفى كامل

الصفحة الرئيسية

   رواية بحبك يا بنت عمي الفصل العاشر بقلم مصطفى كامل يوسف


رواية بحبك يا بنت عمي الفصل العاشر 

محمد عم مي سافر ومي راحت الكلية بتاعتها و كانت زعلانة اوى ورجعت على اوضتها وتحاشت أي حوار مع أي حد في البيت وطول الليل معرفتش تنام من التفكير ياتري مازن وليلى هيعملوا فيها ايه 
الصبح
الكل على السفرة ، ومي نزلت وقعدت 
مي : صباح الخير 
محدش رد عليها غير هبه : صباح النور 
مي لنفسها : من أولها سترك يارب 
ليلى : انا مش عارفة اعمل ايه يا مازن عربيتي معرفش مالها ووديتها للصيانة قالوا على الأقل عاوزة عشرة أيام مش عارفة هروح الجمعية ازاى
مازن : السواق يوصلك يا طنط 
ليلى : بس السواق بيوصل مي وطريقي غير طريقها 
مازن : مي عادي تروح في تاكسي
مي لنفسها : أدى اول حاجة 
ليلي : لو مش هيدايقك يا مي 
مي : لا ابدا يا طنط ، انا بعرف اصرف نفسي 
مازن لنفسه : ولسا هتشوفي يا مي 
مي : بعد اذنكم انا ماشية اتاخرت 
خرجت مي واخدت تاكسي 
في الكلية 
سارة : ازيك يا مي 
مي : الحمدلله 
سارة : ايه مالك النهاردة
مي حكتلها على الي حصل 
سارة : طيب ليه هو بيعمل معاكي كده 
مي : بيكرهني ومش معترف اني بنت عمه عشان امي من عيلة فقيرة 
سارة : يا ساتر هو لسا في ناس كدة
مي : للأسف في وكتير كمان 
سارة : الحقي الحقي الدكتور حسام جاي علينا 
مي : يووووه عاوز ايه ده على الصبح 
سارة : معجب طبعا 
مي : نقطيني بسكاتك 
سارة : ليه يا هبلة ، ده معيد ودكتور وابن ناس ومؤدب مش هتلاقي عريس احسن من كده 
مي : ومين إلى قال لحضرتك اني عاوزة اتجوز 
سارة : طب بس اسكتي علشان جاي علينا 
حسام : صباح الخير 
مي و سارة : صباح النور 
حسام : ازيك يا دكتورة مي 
مي : الحمد لله يا دكتور 
حسام : لو احتجتي شرح للسيكشن انا تحت أمرك 
مي : متشكرة أوي يا دكتور 
حسام : طيب بعد اذنكم 
مي وسارة : اتفضل 
سارة : وربنا واااقع 
مي : هههههههه بطلى الكلمة دى ويلا على المحاضرة 
سارة : يلا ياختي 
عدا أسبوع و مي بتروح وترجع في التاكسي والفلوس إلى معاها قربت تخلص 
مي : ياربي هعمل أيه 
سارة : في ايه 
مي : الفلوس هتخلص وانا محتاجة حاجات كتير 
سارة : اطلبي من مازن مش عمك قالك لو احتجتي حاجة اطلبي من مازن 
مي : خايفة منه اوى 
سارة : لا يا بنتي متخافيش الناس دى الفلوس عندها ولا حاجة 
مي : خايفة يكسفني 
سارة : لا مش هيعمل كده طبعا 
مي : طيب ابقي اكلمه لما اروح 
مي خلصت محاضرات وروحت وقعدت تذاكر وبعدين قررت تنزل لمازن المكتب ، مي وهي نازلة رايحة لمازن 
ليلي : رايحة فين 
مي : عاوزة مازن في حاجة 
مي خبطت على باب مكتب مازن ودخلت وليلى قامت عشان تسمع مي هتقول ايه 
مي : مساء الخير 
مازن : مساء النور ، خير في حاجة 
مي سكتت مكنتش عارفة تقول ايه 
مازن : سكتي ليه 
مي : بصراحة عمي كان مديني فلوس بس خلصت وانا محتاجة فلوس عشان المواصلات والمصاريف 
مازن : ااااه جاية تشحتي يعني 
مي : اشحت ، ايه إلى انت بتقوله ده 
مازن : آومال اسمها ايه يعني ، هو انا خلفتك ونسيتك عشان اصرف عليكي 
مي : منطقتش ولا كلمة وفتحت الباب وجريت على اوضتها وقعدت تعيط 
ليلى راحت لبنتها هبه وهي فرحانة واتاكدت أن مازن بيكره مي وده هيسهل عليها خطتها 
مازن قعد على الكرسي وقعد يقول لنفسه ، ايه إلى انت عملته دة يا مازن مين هيديها فلوس يعني وانت حتي العربية خدتها منها ويرجع يرد على نفسه احسن تستاهل مش هتصعب عليا ابدا دى واحدة طماعة 
مازن خلص شغله وهو معدى من قدام اوضة مي سمعها بتتكلم في التليفون  
مي : انا كرامتي وجعاني أوي يا منار 
منار : معلش يا حبيبتي اهدي شوية 
مي : انا عاوزة ارجع اسكندرية محدش بيحبني غير عمي ومازن بيكرهني 
مازن طبعا كان سامع كلام مي وبيتوجع أوي ومش عارف هو زعلان ليه 
منار : معلش استحملى أما يرجع عمك 
مي : عمي هيقعد 3 شهور هصرف ازاى ال3 شهور دى 
منار : هخلى ماما تبعتلك فلوس 
مي : لا يا منار انا عارفة ظروف طنط ، انا هتصرف 
منار : هتتصرفي ازاى يعني
مي : هتصرف وخلاص يلا سلام 
منار : سلام 
مازن سمع كل كلام مي وراح لاوضته ، اووووف ايه اللي عملتة ده يا مازن هتتصرف منين هي يعني ، انت نسيت أن أبوك وصاك عليها 
مازن تعب من التفكير ونام 
الصبح 
مازن ساب جواب لمي مع أم حسن وراح الشغل من غير ما يفطر 
مي نازلة من على السلم 
أم حسن : يا دكتورة
مي : نعم يا ام حسن 
أم حسن : المهندس مازن سابلك الجواب ده 
مي فتحت الجواب لقت فيه ألفين جنيه 
مي اتغاظت أوي وقررت تروح لمازن المكتب وتديله فلوسه 
في المكتب عند السكرتيرة 
مي : صباح الخير ممكن أقابل المهندس مازن
السكرتيرة : في ميعاد 
مي : انا مي بنت عمه 
السكرتيرة : آسفة يا فندم اتفضلي
السكرتيرة : دخلت لمازن وكان قاعد هو وأسامة 
مازن : خير في حاجة 
السكرتيرة : مي بنت عم حضرتك برا
مازن : مي ايه إلى جابها دى ، خليها تدخل 
أسامة : بنت عمك الموزة كويس أهو اشوفها تاني 
مازن : ما تلم نفسك ويلا أخرج 
أسامة : ماشي يا عم خارج 
دخلت مي وكان أسامة خارج وسلمت عليه 
مازن : خير..

يتبع الفصل الحادي عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent