Ads by Google X

رواية يا انا يا انتي الفصل العاشر 10 - بقلم ملك محمد

الصفحة الرئيسية

رواية يا انا يا انتي البارت العاشر 10 بقلم ملك محمد

رواية يا انا يا انتي كاملة

رواية يا انا يا انتِ الفصل العاشر 10

:انت انسان مستفز وبارد ومعندكش دم انت مالك أساساً اخرج اتعشى فين ولا مع مين ها انت مالك
أدهم : انا..
قاطعته: اه تلاقيك غيران صح قول انك غيران اعترف اعترف كل حاجه بقت واضحه
أدهم: ...
قاطعته وقالت بعصبيه : كنت عارفه انك غيران انا كنت عارفه تعرف انا رافضه الخطوبه والإرتباط علشان كدا كمية تحكم وتطفل رهيبه زي مايكون البنت رهينه عندكوا
أدهم واقف حاتط ايده ع خده 
قالت بعصبيه : انت واقف كدا ليه ماتتكلم
بضيق: هو انتي مديالي فرصه اتكلم
بعصبيه: اه تقصد اني رغايه مش كدا انا....
قاطعها وحط ايده على بوئها وقال بحده

: ششش اسكتي خالص تمام
بصتله بخوف وسكتت 
شال ايده 
لسه هتتكلم
: انا قولت اي 
سكتت تاني
أدهم : الحوار كله اني مش جايلك  علشان امنعك تروحي تتعشي مع تامر لا انا جي اوصلك ليه مش اكتر لأنه هيتعشى ف نفس المطعم ال انا هتعشى فيه قولت اخدك ف طريقي بالمره
حطت ايدها على وشها بإحراج وبصت لتحت وهي بتقول
: اي الإحراج داه 
أدهم بإبتسامه : ها بتقولي حاجه
بإحراج : انت ازاي مقولتش كدا من بدري 
:  لأن لسانك ال عايز قطعه داه مدليش فرصه اتكلم اساسا
بتفكير : طب وقولت ليه لماما ان انا وانت خارجين سوا
: ماانتي كدا كدا كنتي هتكدبي وتقولي انك خارجه معايا 
بتعجب: عرفت ازاي
: يابت انا بقيت حافظ دماغك اكتر منك
بعصبيه: بارد 
وفتحت باب العربيه وركبت
أدهم ابتسم وركب 

سكوت ثواني
: هو انت رايح تتعشى ف المطعم لوحدك
: اكيد لا طبعاً انا عازم سهام ع العشا 
: هو انت مش مكسوف من نفسك 
بتعجب : هتكسف من اي
: يعني تبقى خاطب بنت وبتخرج مع بنت تانيه
: طب ماتقولي السؤال داه لنفسك كدا ولا ناسيه انك رايحه تتعشي مع تامر
سكتت ثواني وبعدين قالت 
: بس انت ال دبستنا ف الحوار داه انا ذنبي اي 
: ذنبك انك من البدايه قولتي اني خاطفك علشان بحبك وانتي بتحبيني واننا مش هنكون غير لبعض ولا نسيتي
: تقوم انت تيجي تتقدملي انت مجنون
: عند بعند بقى نشوف مين هيقدر ع التاني وبعدين لما موضوع الخطوبه مدايقك اوي كدا مرفضتيش ليه
: انت عارف ان مكنش ينفع ارفض علشان مفيش سبب للرفض 
: خلاص يبقى تحرمي تفتري ع الناس وتقولي حاجات محصلتش
: طب اتصل ب بابا وفركش الموضوع داه
: قولتلك بعينك واسكتي بقى علشان جبتيلي صداع 
:بجد صدعت 
: ايوا جدا ممكن تسكتي بقى
بخبث : عيوني وفضلت تغني بصوت عالي
أدهم وهو بيحاول ميسمعش صوتها : بس بس اي الصوت داه الناس هتفتكر اني مركب بقره جمبي
فضلت تغني بصوت عالي علشان تدايقه
فجأه العربيه وقفت 
بتعجب: هو اي ال حصل
أدهم : اتخضت من صوتك 
بضيق: بس ياخفه شغل العربيه يلا 
أدهم حاول يشغلها مشتغلتش 
: لما بتبقي معايا ببقى متأكد ان في مصيبه هتحصل

بعصبيه : انت ال عربيتك خربانه وكل مره تحطها فيا انا 
أدهم : طب انزلي انزلي 
نزلت وقفلت باب العربيه جامد 
ادهم بعصبيه : افتحي وأقفلي الباب تاني بالراحه انتي فاكره دا باب أوضتك 
ملك : اي دايقتك القفله طب اهوه
وراحت فاتحه الباب وقفلته تاني بطريقه اجمد من ال قبلها
كز ع اسنانه وهو بيقول 
: المشكله الناس حوالينا يعني لو قتلتك هنا هبقى متلبس بالجريمه 
: بطل برطمه وشوف حل للعربيه علشان هنتأخر

اخد نفس وفتح باب العربيه وبص فيها كدا من بعيد وقال
: واضح ان مفيش أمل 
:ولا حتى عمر 
: بطلي ياظريفه
: بطلت ممكن تنجز انت بقى 
: بقولك مفيش امل انجز اي 
: يعني اي يعني كدا هتأخر على تامر 
: ومالك شايله همه كدا ليه اي  الأحساس ال بقى عندك فجأه داه
: بطل كلام وشوفلنا حل انجز
اتصل بشخص من الورشه ال بيتعامل معاها يجيله 
قعدوا ع الرصيف يستنوا 
ملك وهي بتبص ع العربيات : العربيه ال جايه لونها احمر
فعلاً ال جت لونها احمر
أدهم : اي دا شطوره 
ملك : امال دانا استاذه ف اللعبه دي 
أدهم :طب ع فكره ال جايه لونها أسود 
ال جت مكنش لونها اسود 
ملك وهي بتغيظه : ااي خسران كدا واحد صفر الدور عليا بقى ال جايه لونها ابيض
ال جت لونها مكنش أبيض 
أدهم بضحك : خسرتي قال استاذه قال 
وهي ضاربه بوز: اتفضل قول
: ال جايه لونها اسود 
وفعلاً ال جت لونها اسود
"فضلوا يلعبوا سوا ويضحكوا لحد ما بصوا لبعض وسكتوا شويه 
ملك بخجل بصت الناحيه التانيه 
: بصيتي الناحيه التانيه ليه
بإرتباك: لا ولا حاجه
"فجأه المكانيكي وصل"
 فتح العربيه وبص فيها وقال لأدهم 
: العربيه مفهاش حاجه ياادهم
أدهم بإرتباك : شش وطي صوتك 
وطلعلوا فلوس من جيبه وقاله اعمل انك بتصلحها وانها هتاخد وقت جامد 
الشاب بصوت مرتفع: ياااه دي هتاخد وقت جامد اوي 
ادهم بصوت مرتفع: ياخبر دي مشكله واحنا ورانا معاد بس يلا حاول تستعجل بسرعه
ملك وهي واقفه بعيد 
: يعني اي 
أدهم : مضرين ندخل المطعم ال وراكي داه نستنا فيه وبصراحه انا جعت 
: طب وال مستنينا هناك 
شدها من ايدها وهو بيقول: ضميرك بيصحى ف اوقات غريبه 
دخلوا المطعم وقعدوا
فجأه موبايل ملك رن طلعته من شنطتها وقالت 
: اكيد تامر بيرن 
: اه هو اكيد قلق دلوقتي
أدهم : وهيقلق ليه إن شاء الله انتي من بقيت أهله
: بس بقى علشان ارد 
: الو 
: انتي فين يابنتي بقالي نص ساعه مستنيكي
: انا اسفه جدا حصل ظرف طارئ معرفتش اجي انا بجد اسفه
أدهم وهو بيقلدها : انا بجد اسفه نينينيني
ملك بصتله : شش
تامر : يعني مفيش أمل نتعشى سوا النهارده
: لا صعب جدا
أدهم بصوت عالي شاور للجارسون
: لو سمحت 
الجارسون: تحت امرك يافندم
تامر بتعجب: هو انتي فين
بإرتباك : الو تامر انت سامعني واضح ان الشبكه قطعت
وراحت قافله الفون 
أدهم طلب الأكل
ملك بعصبيه: كان لازم تتكلم وانا بكلمه يعني
: وانتي خايفه منه كدا ليه يكونش بتحبيه
بإرتباك : ملكش دعوه 
فجأه فونه بيرن وبيرد عليه
سهام : اي ياأدهم انت فين
: انا اسف جداً نسيت اكلمك اعتذرلك
: تعتذرلي! يعني أفهم انك مش جي 
: اه معلش حقك عليا المرادي بس صدقيني غصب عني 
ملك بصوت مرتفع : أدهم انا هقوم ثواني وجايه
بصلها بحده
سهام : اي دا هو انت في حد معاك
بإرتباك : لا لا مفيش انا هقفل دلوقتي سلام
بعد ثواني جت ملك وقعدت
: هو انتي كان لازم تتكلمي وانا بكلمها يعني
ببرود : وانت خايف منها كدا ليه 
: وهخاف منها ليه انا بس مش عايزها تزعل 
: لا حنين اوي بص جسمي قشعر من حنيتك ازاي 
فجأه بيجي الجارسون وبيحط الأكل قدامهم وبياكلوا وبيخرجوا من المطعم 
لقوا العربيه موجوده والميكانيكي مشي
بتعجب: هو صلحها ومشي ولا اي
أدهم : تقريبا كدا اركبي يلا 
ركبت ووصلها البيت 
نزلت ومشيت خطوتين لقدام
أدهم : ملك
بصتله : نعم
: نسيت اقولك ان فستانك حلو متلبسهوش تاني 
هزت راسها بتعجب (يعم مش فاهمه)
ابتسم وركب العربيه ومشي 
ابتسمت هي كمان وطلعت شقتهم 
____________
في منزل ادهم
دخل ورمى مفاتيحه ع الترابيزه واترمى ع الكنبه وتساؤلات كتير عماله تدور براسه
: هو انا حاولت مخلهاش تقابل تامر ليه؟ هو انا ليه بعمل كل داه  
حاسس اني بقيت بعمل حاجات غريبه اوي الفتره دي 
وبعدين افتكر شكلها وهي قاعده جمبه ع الرصيف وبتضحك ابتسم وغمض عيونه
______________
في منزل ملك
نايمه ع السرير وحاضنه مخدتها وعماله تفكر 
: افتكرته جي يمنعني من مقابلة تامر وانه غيران عليا اتاري الأستاذ جي يوصلني ليه 
: وبعدين هيغير عليا بتاع اي يعني انتي هبله متخليش طموحك يعلى اوي كدا 
وبعدين افتكرت وهما قاعدين مع بعض ع الرصيف وبيضحكوا ابتسمت وغمضت عيونها ونامت

"نهار يوم جديد"
ف الشركه 
تامر بيروح ناحية مكتب ملك 
: بقى كدا متجيش امبارح 
حطت القلم من ايدها وبصتله : اسفه بجد حصل ظرف طارئ 
شد كرسي وقعد : بس انا كلمة اسفه مش كفايه بالنسبالي
بتعجب: طب عايز اي
: تعوضهالي مليش دعوه بقى
ابتسمت وقالت : من عيوني حاضر شوف اي يوم يعجبك وانا معاك فيه 
أدهم جي من بعيد ماسك ملف ف ايده وكوباية نسكافيه شافهم قاعدين بيتكلموا قال لنفسه بضيق
: هما هيفضلوا لازقين لبعض كدا ع طول ولا اي
لسه رايح ناحيتهم فجأه بتيجي سهام وتقف قدامه 
: كدا ياادهم متجيش امبارح
: غصب عني ياسهام انتي عارفه 
: طب ممكن اعرف اي ال اخدك مني امبارح
أدهم وهو بيبص لملك وتامر ال قاعدين يهزروا  : بعدين هنتكلم ف الموضوع داه بعدين
بتعجب : بعدين اي انا ليه حاسه انك بقيت مشغول الفتره دي وبقيت بتتجاهلني
أدهم بإبتسامه مصطنعه : هو انا اقدر انتي عارفه اننا اصدقاء من زمان وعلاقتنا هتفضل زي ماهي 
: بس انا مش عايزاها تفضل زي ماهي انا عايزه اكتر من كدا
: تاني ياسهام الموضوع داه
: تاني وتالت ورابع ومش هزهق 
أدهم وهو مركز مع تامر وملك : طب مش كفايه بقى كدا علشان انا زهقت 
سهام بتعجب : زهقت مني
أدهم : لا لا مقصدكيش خالص ثواني بس وهجيلك نكمل كلامنا 
راح ناحية المكتب وقال
: تامر  عايزك ف كلمتين ممكن
تامر : اتفضل طبعاً
: لا مش هنا ع جمب 
وقف من ع الكرسي : اه تمام 
وقال لملك 
: ثواني وجي 

google-playkhamsatmostaqltradent