رواية بلطجي أحب معاقة الفصل العاشر 10 بقلم صباح عبدالله

الصفحة الرئيسية

   رواية بلطجي أحب معاقة الفصل العاشر بقلم صباح عبدالله


رواية بلطجي أحب معاقة الفصل العاشر 

أدهم خير ياحاج في حاجه
صالح بس تعالى بسرعة وماتجبش ريم معاك
أدهم قلقت والشيطان لعب بيا وشكيت أن خالتي حنان حصل لها حاجة طيب ياحاج مسافه الطريق هكون عندك
ريم بخوف في ايه يادهم ماما حصل لها حاجة
أدهم تعالى ياريم علشان اطلعك تقعدي مع هاله على مارجع 
ريم بدموع بالله عليك قولي امي حصل لها حاجة 🥺
أدهم لا ماتخفيش ده ابويا بيطمن يشوفنا وصلنا ولا ايه
ريم انت بتكذب يادهم صح ماما فيها حاجه
أدهم يوووه عليكي ياريم يلا بقاا انا مش عايز ازعلك تاني
ريم طيب علشآان خاطري طلم مش عايزني ازعل خدني معاك المستشفى اطمن على امي بالله عليك
أدهم والله زعلت وخوفت تكون خالتي حنان حصل لها حاجة فعلآ ريم مش هاتسامحني لو أمها حصل لها حاجة علشان انا اللي منعتها تشوفها طيب يلا بينا
  وخدها ورجعنا المستشفى تاني
صالح جاي يجري ادهم انت غيبت ليه كدا
ريم بدموع ماما مالها ياعمو صالح
صالح يبص على ريم بصدمه انتي ايه رجعك تاني ويبص على أدهم والله ياحاج هي مارتدش تسمع الكلام بس خير في ايه 
صالح تعالى الدكتور عايزك بسرعة بس
ريم في ايه ياعمو بالله عليك
صالح ماتخفيش يابنتي بس أمك تعبت شوية والدكتور قال إن هي  محتاجة دم تاني علشان كده انا كلمتك يادهم وقولت لك تعالى بسرعة
رضا جاي أدهم يابني انت وصلت
أدهم. ايوه وانا هسبقكم وهروح علشان أدى خالتي حنان دم وانتو طلعو ريم
ريم بدموع بسرعة يادهم بالله عليك
أدهم يبص على ريم ماتخفيش ياريم أن شاء الله هتكون كويسة
في غرفه من غرف المستشفى
سحر عجبك اللي حصل ده يابشمهندس بقاا حته بلطجي يعمل فيك كدا
عمر يووووه بقاا انا مش طايق نفسي وادكي انتي بتقولي بلطجي
سحر يالههههوي على بختي الاسود بقاا حت عيل ولا راح ولا جه يضحك على البت ويتجوزها وانت اللي بقالك 4 سنين مش عارف حتى تخطبها
عمر بزهق اعمل ايه يعني هي للي بت عنيده ومش بتسمع لحد بس على مين ده انا لو ما  كسرت دماغها خلتها هي تترجاني علشان اتجوزها ماكنش البشمهندس عمر
سحر هو ده اللي بسمعه منك من 4 سنين يابشمهندس
عمر يبص على امه ويطلع سجاره ويولعها وهو بينفخ الدخان طيب بس اصبري وشوفي البشمهندس هايعمل ايه 
أدهم بخوف خير يادكتور خالتي حنان مالها
الدكتور  انت اللي اتبرعت بالدم للمدام اللي كانت في العمليات
ادهم ايوه يا دكتور انا بس في حاجه
الدكتور لا ما تخافش بس هي محتاجه دم ذرة دمها مش موجوده في بنك الدم اللي عندنا علشان كده احنا طلبنا حضرتك مره تانيه
ادهم ماشي يا دكتور وانا مستعد اديها الدم اللي هي محتاجه بس اهم حاجه تكون كويسه وتقوم بالسلامه
الدكتور ان شاء الله اتفضل معي
علشان مافيش وقت
أدهم بخوف هي ممكن يحصل لها حاجه يادكتور
الدكتور بصراحة مش هكذب عليكي هي حالتها صعبة
أدهم بحزن يعني ممكن تموت
الدكتور انا اسف بس دي حاجه بأيد ربنا سبحانه وتعالى انا ماقدر اقول ممكن تموت ولا لاء بس انا بعمل اللي بقدر عليه والباقي على الله
أدهم بحزن وخوف ونعمة بالله
الدكتور اتفضل ارتاح على السرير علشان نسحب الدم من حضرتك
أدهم واقف عينيه على حنان اللي نايمه على فراش الموت ثواني بس يادكتور ويروح عند حنان ويوطي ويبوسها وبدموع ماتخفيش ياامي أن شاء الله هاتقومي بالسلامه
الدكتور بستغراب هي المدام امك
أدهم يمسح دموع هي مش امي بس غلاوتها من غلاوت امي وينام على السرير اتفضل يادكتور خد الدم اللي انت عايزه 
الدكتور بس ممكن حضرتك تتعب أو تدخل في غيبوبه بسبب فقدان الدم ده
أدهم متخفش يادكتور بس اهم حاجه عندي امي تكون كويسه
الدكتور يبص على أدهم بستغراب🤨 تمام
بره الغرفة
ريم بدموع 😭انا خايفه ماما تمشي وتسبني
رضا بحزن🥺 ماتخفيش ياحبيبتي أن شاء الله هاتقوم بالسلامه
صالح😟 يووه ياريم علشان كده انا قولت لادهم مايخلكيش تجي هنا تأني والله امك الحمدلله كويسة بس الدكتور قال هي بس محتاجة دم علشان كده هي تعبانه شوية وان شاء الله أدهم هايديها دم وهتقوم بالسلامه
ريم 🥺يارب يارب يارب
رضا ايوه ياحبيبتي قولي يارب احنا في الظروف دي مالناش غيرو
وبعد 6 ساعة
حنان تفتح عنيها
ريم 🥺ماما حبيبتي اخير وحشتيني اوي وخوفتني عليكي😭وتفضل تعيط
حنان بتعب ريم حبيبتي ماتعيطيش
زينب في ايه ياريم ماهي بسم الله ماشاء الله زي العسل ايه الف حمدالله على السلامه ياحبيبتي 
حنان بتعب فين أدهم 
زينب بهزار اي يام ريم عايزه تخدي مني الواد ولا ايه 
حنان بتعب ربنا يباركلك فيه ياحبيبتي 
ريم تسمح دموعها اه صحيح ياطنط هو فين أدهم من ساعة ماجينا ماشفتهوش 
زينب بدموع لامافيش وتطلع بره علشان ماتعيطش قدام حنان 
ريم تبص على زينب بستغراب ماما حبيبتي انا هنادي الدكتور وهاجي وتطلع
بره الغرفة 
ريم تلاقي زنب بتعيط وصالح بيسكت فيها
صالح اي يازينب ماالدكتور طمنا عليه وقال يوم بكتير وهايصحي ايه بقا لازمت اللي انتي بتعمليه ده 
رضا انا والله 😟 مش عارف اقولك ايه يام أدهم بس جميل ادهَم انا مش هنساه طول مانا عايش وان شاء الله يوم بكتير هايصحي من الغيبوبة زي  ما الدكتور قال
ريم بصدمه أدهم دخل في غيبوبة
سحر بصوت وطي َوبحقد شايف عمك بيحب البلطجي قد ايه ده مش بعيد يكتب ليه كل حاجه
عمر مش لو قام الاول
سحر دي غيبوبه يوم بالكتير وهايصحي ياقلب امك
عمر بشر ده لو مافيش حد حاول انو يعمل في حاجه تخليه مايصحاش
سحر قصدك اي؟


يتبع الفصل الحادي عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent