رواية اختفاء غامض الفصل الثامن 8 بقلم جوري محمد (الجزء الثالث من رواية اغتصاب غامض)

الصفحة الرئيسية

      رواية اختفاء غامض  الفصل الثامن بقلم جوري محمد (الجزء الثالث من رواية اغتصاب غامض)


رواية اختفاء غامض الفصل الثامن 

جوري لحد ما ايه 
مامت جيهان لحد ما في يوم ما كنتش اعرف ان هو جاء ودخلت لقيته عايز يتهجم على بنتي بس برده هي مش بتدافع عن نفسها كانها في مكان ثاني خالص و خلصتها منه وطبعا  قلت لجوزها ولخالد جوزي راحوا مشوه  لان هم ما كانوش عايزين يتكلموا علشان ما حدش يعرفه خايفين على شكلهم قدام الناس
جوري.     والله سكتوا
ام جيهان ايوه يا بنتي هو احنا كده دائما نسكت على غلط عشان نداري غلط اكبر المهم بعد كده مشينا كلنا في اليوم ده و سيبناها لحد ما اجي اتصل من المستشفى انها اختفت والباقي انت عارفاه
جوري ان شاء الله خير يا حاجه استاذن اه كان في مرايه في الاوضه بتاعتها وطبعا معروف ان في المستشفيات الامراض النفسيه ما فيش مرات في حجره المريض
 امها يا بنتي جيهان اللي طلبتها وكانت مصممه والدكتور قال انها مش تعبانه نفسيا يعني مش هتاذي نفسها
جوري اه طيب سلام عليكم
وجوري اتصلت علي بلال
 بلال حليتي اللغز عرفت معلومات جديده من مامتها
 جوري طبعا حصلني بس دلوقت على المستشفى
بلال ماشي
و وصلوا جوري وبلال المستشفى 
جوري ممكن ما تخليش احد يدخل هنا خالص يا بلال 
بلال انت ناويه على ايه بالضبط  
جوري اسمهم ناوي على المهم النتيجه هتبقى ايه بلال ربنا يستر
وجوري بدات تتحول ليه شكلها الجنينه
جوري وقفت قدام المرايه انت ملك وبن ملك بني قعقاع 
مالك بصوت راعد مهيب وماذا تريدين ومن انت وكيف عرفت ان انا موجودون في هذا المكان
 جوري بصوت وقلت نبرة صوته  اريد الاذن والامان اقابلك يا بن ملك الجان 
مالك بنفس نبرة الصوت ليه تقابليني ليه
جوري اريد مقابلتك والحديث  و الامان والاذن والسماح حتي تقبل ان احضر امامك  يا بن ملك الجان 
فكر مالك وسكت لحظه وقال ..... اعطيك الاذن والسماح ولكن احذرني في حالة غضبي و احفظيه كلامك اثناء حديثك معي وإلا سوف اجعلك عبرة لكل أنسي 
جوري... ومتي الميعاد 
مالك ... أغمض عينك ولا تقومي بفتحها حتي أءذن لكي وإلا ستعلق روحك بين الاراضين السبع 
و
فعلا غمضت جوري عينيها وحست ع وخلال ثواني  انها بتتشد 
فكر تانها تفتح عينها كنوع من الفضول  لكن افتكرت كلام مالك و استغنت عن الفكرة 
وفجأة سمعه جوري ما لك بيقول لها فتح عينيك لانك خلاص وصلتي  
جوري... السلام وليس الا السلام يا بن ملك الجان 
مالك .... انت عايزه ايه 
جوري ..... اريد الحديث بخصوص الأنسيه جيهان 
مالك ....  انا أعلم٠٠ ماذا تريد ولكن قبل أي شئ يجب أن تنظر الي هذه المرآه 
مسكت جوري المرآه واتفرجت علي جيهان من اول ما اتولدت   وغضب أبوها منها كونها أنثي ومسئوله عن مجيئها  الدنيا ومعاملة أبوها ليها علي مراحل عمرها ولما أتخطبت واتجوزت وحرمنها من كليه الهندسه وحلم عمرها  ومعاملة زوجها ليها وعياط وصراخ جيهان لوحدها في الحمام ونزوات جوزها وخيانته ليها وهي متعرفش حاجه عن الموضوع ده وحالها وهي هناك وحالها هنا في دنيته
وجوري سكت خالص مش عارفه ترد 
مالك ... هل لديك اسئله أخري تريد إجابه  عليها 
جوري... اعجزتني من طلبي منك وبعد ما شاهدت الحقيقه  ازداد الامر صعوبه وعجز لساني ولاول مرة لا أعلم ماذا اطلب واخجل من طلبي  ولكن انا أطمع في كرمك وأطلب منك ان اخبرك  عن دنياي  انها يوجد  بها عقول مريضه تحرم المرأة من إرثها وتفضل ولادة الذكور عن الاناث تعامل المرأه كانها كائن لايحق لها الاختيار كائن مخلوق ليطيع ولا يطاع 
وكذلك يوجد لدينا رجال يخافون الله ويخافون علي المرأة لانهم علي إدراك تام بدينهم وكم وصانا النبي (صلي الله عليه وسلم ) عنها وقال رفقا بالقوارير ويعلمون ان الأم الصالحه تخرج رجال صالحين 
مالك..... وانت عايزه ايه دلوقت
جوري......اريدك ان تعتقها لوجه الله ولأهلها ولأولادها 
مالك ....انا لم أمسها بسوء بل حاولت ان اعوضها ولو بجزء بسيط اردت ان اريها احساس السعادة او حب صادق ولم اكذب عليك أنا لم احبها أنا عشقتها وانا أعلم أنه العشق الملعون من العشيره وكل ما فعلته لها اني اعطيتها حق الاختيار واعطيتها ما حُرمت منه   
جوري... أطمع في كرمك  ان أجلس معها في دنيتنا واتكلم معها وإذا وافقت توعدني أن لا تؤذيها أو تؤذي أحدًا من أهلها 
مالك بعد صمت .... انا عشقتها ولأجلها وافقتك ولكن   بشرط  لا اتنازل عنه إذا وافقت علي طلبك لا أريد سماعها مرة أخري تبكي أريدها كما هي معي الان أري ضحكتها وان يمتنع زوجها خيانتها  وان يحسن معاملتها هو ووالدها وإلا ورب العرش العظيم لم يراها أحدا أخر في دنيتكم مرة أخري 
كان كل الحوار ده حصل قدام  جيهان بس  محستش بيه وفضلت ثابته زي الصنم لاسامعة ولا شايفة 
وفقت جوري علي كلام مالك
سلمت جيهان على جوري 
جوري أقعدي يا جيهان 
جيهان ... معلش انا هنادي بابا لحضرتكي 
جوري ... انا جايه لكي انتي مش لوالدك 
جيهان..... قعدت تاني علي الكرسي في حالة اندهاش 
نعم حضرتكي جايلي انا 
جوري... اه انا هكلمك كلمتين ولو عاوزه تقومي بعدها قومي 
جيهان... بس انا تعبانه بجد وعاوزه ادخل انام وقامت تجري عشان تلحق الميعاد 
 جوري انا قرات مذكراتك  انت لازم ترجعي علشان اولادك انت دلوقت غائبه عنهم بقى لك فتره واحنا في المستشفى مش في البيت عندك  والله هيتجننوا هم مش  عارفين انك ميته او عايشه 
جيهان .... بصريخ وعياط إيه أرجع لدنيتي انتي تعرفي إيه عن دنيتي دنيتي ديه بكرها دنيتي ديه اب ظالم كاره وجودي انا واخواتي البنات وحرمني من كليتي وحلمي ابويا اللي دائما بيعاير امي انها جابت بنات ولا جوزي اللي قولت هيخرجني بره الهم واخيرا هرتاح منه لقيته اسوء واسوء وعلي رأيه انا زي زي الكنبة اللي في الصالة ولا إهانته ليا وعدم إحترامه ليا منع عني الصحاب والاهل والجيران ابويا وجوزي خلوني يتيمه وانا وسط اهلي ولما لقيت حد بيحبني ويعوضني عن العذاب اللي شوفته تقولي ارجع .. ارجع فين  
جوري ... عشقكوا ده ملعون  وامك عملت لك ايه علشان تعذب فيها كده
ردت جيهان ... دنيتكوا هي اللي ملعونه  وده اختياري ومسكت مرايه التسريحه وفضلت تصرخ يامالك   تعال يا مالك خدني يا حبيبي 
 انت دنيتي ولو حياتي في الدنيا هتبقي من غيرك هموت نفسي وكسرت ازاز التسريحه بإزازة برفان هنا دخل بلال و الدكتور والممرضين وربطوها في السرير 
وفضلت جيهان تصرخ وتصرخ 
جوري سيبوها ما حدش يربطها
الدكتور دي مسئوليه علينا اهلها يجوا يستلمها احنا ما صدقنا انها جاءت
الدكتور راح اتصل باهلها
ابوها وجوزها احسن انكم عملته كده علشان ما تمشيش مكان ثاني
الدكتور على العموم احنا ادينا ها حقنه مهدئه مش هتفوق الا بكره الصبح
و جه الليل ونامت جيهان والكل نايم حواليها وطول نومها تنادي علي مالك 
جيهان حبيبي ونور عيني عاوز تسيبني يا حبيبي 
مالك.... انا قولت اسيبك لدنيتك وأهلك 
جيهان ... انت اهلي ودنيتي ولو انت مش فيها مليش عيش غير تحت التراب 
مالك .... عاوزه ايه 
جيهان... ابقي معاك علطول 
مالك انتي عارفه يعني ايه القرار ده يعني روحك وجسمك كله عندي في دنيتي مع بعض طول العمر 
جيهان ... وانا موافقه وعمري ما هقولك رجعني انت دنيتي 
وفجأه ....... 

يتبع الفصل التاسع  اضغط هنا
رواية اختفاء غامض الفصل الثامن 8 بقلم جوري محمد (الجزء الثالث من رواية اغتصاب غامض)
rana elhady

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent