رواية ملكه قلب الشيطان الفصل الخامس 5 - بقلم فاطمة الزهراء أشرف

الصفحة الرئيسية

 رواية ملكه قلب الشيطان الفصل الخامس 5 - بقلم فاطمة الزهراء أشرف

رواية ملكه قلب الشيطان- بقلم فاطمة الزهراء أشرف

رواية ملكه قلب الشيطان الفصل الخامس


جاسر أخد شاو ولبست
أخد التلفون 
جاسر ببرود : عايز اعرف كل حاجة عن مريم محمد وبكره كل المعلومات تكون عندي  
سليم  : تمام 
وقفل وراح ينام 
___________________________
عده يومين ومريم مشفتش جاسر ولا تعرف عنه حاجة 
مريم راحت الجامعة وخلصت محاضرات وروحت ولسه هتفتح الباب و سمعت حاجة عامله صوت في البيت فخافت وافتكرت اليوم اللي قبلت فيه جاسر وخافت وطلعت التلفون وهتتصل بالشرطة بس الباب اتفتح وشافت محمد وسهام ونور وأول ما شافت محمد طلعت تجري عليه حضنتوا 
محمد  بحب  : حبيبتي عامله ايه وحشتيني اوي اوي 
مريم  : حبيبي وحشتني اوي اوي 
سهام  : والله هو وحشك وأنا اي هاا 
مريم  : إنتي قلبي وحشتيني اوي اوي وترمت في حضن سهام 
نور بمرح : خيانه أنا تعملي معايا كده بتخنيني يامريم ومع مين مع ماما 
مريم بضحك  : هههه حبيبتي وحشتيني اوي 
نور بحب : وأنتي كمان وحشتيني اوي اوي اوي اوي اوي 
مريم  : انتوا جيتوا امتا ومتصلتوش عليا لي 
محمد بحب  : احنا لسه وصلين وحبيبنا نعملك مفاجأة 
مريم  : احلى مفاجأه 
__________________________ 
عند جاسر في المكتب ماسك ملف مريم 
فلاش باك 🖤
جاسر في الشركه وسليم جبلوا الملف 
جاسر ببرود وجمود : 
عايز تحطلي حارسه عليها من غير متحس بيهم 
سليم : تمام ....   جاسر ممكن اسئل سوال جاسر ببرود وجمود :  اسئل يا سليم 
سليم  : انت مهتم أوي بالبنت دي لي 
جاسر  : انت عارف ان هيا انقزت حياتي وأنا مبسبش ديون عليا 
سليم: تمام  .... الصفقه تمت والتسليم بليل
جاسر  : تمام أنا هستلمها 
نهاية الفلاش باك 🖤
جاسر مسك التلفون وتصل علي رئيس الحارس اللي بيحرصوا  مريم 
جاسر ببرود  :  في أي أخبار جديدة 
رئيس الحارس  بخوف من الشيطان  : أيوه ي باشا  بابها ومامتها واختها وصلوا 
جاسر  : تمام اي حاجه تحصل بلغني على طول  
واقفل السكه 
وأقام عشان يروح يستلم الصفقه 
______________________________
........ أنا عايز اعرف الشيطان كان فين وهو متصاب ومين اللي أنقذوا ادامك ساعتين يكون كل المعلومات عندي 
نادر  : تمام يا باشا 
ومشي  
.......  ماشي يا شيطان نهايتك قربت اوي وضحك بشر 
___________________________
عدا اسبوعين دون أن يحصل فيهم شيء 
جاسر بيراقب مريم من بعيد 
ومريم قربت تخلص امتحانات 
........ هاا يا نادر عرفت كان فين 
نادر  : أيوه كان في بنت هي اللي انقزتوا 
........ بضحك هستيريا واخير هخلص من الملاك الحارس بتاع الشيطان  نادر هتلي البت دي 
نادر  : تمام  
____________________________ 
مريم أخير خلصت امتحانات وخرجت من الجامعة  وشافت أمل 
أمل: أخير خلصت امتحانات الواحد كان هيموت 
مريم  : عندك حق والله أنا حاسه اني كنت بموت يلي ي أمل نروح عايزة انام 
أمل  : لا أنا مستنيه معتز 
مريم  : طيب أنا مشي ويبقي طمنيني عليكي 
أمل  : استني معتز جاي اهوا وهنوصلك الاول 
مريم  : لا ياحبيبتي انتي روحي مع معتز وتفسحي وأنا هروح عادي وبعدين أنا رايحه اشتري شويت حاجات 
أمل: هتشتري اي  
مريم  : هشتري هدايا لنور 
أمل  : اهاا  بكره عيد ميلادها 
مريم  : أيوه بكره عيد ميلادها ومتتاخريش بكره ماشي ومتعديش تقولي لا وأنتي حره نور هتيجي تجيبك 
أمل  : ماشي  يا باشا هاجي 
معتز: يلوا اركبوا يلي يامريم يلي يا امل 
مريم  : لا أنا همشي لوحدي ونتوا روحوا مع بعض  
أمل  :  استنوا  نسيت التلفون مع مروه 
معتز  : تمام 
معتز  : مريم نور عامله ايه 
مريم  : الحمد الله بخير 
معتز  :  بكره عيد ميلادها هتعملوا حفله ذي السنه الماضية وال 
نحتفل بره 
مريم  : لا عاملين حفله واكيد انت لزم تكون موجود 
معتز : أكيد طبعا هناجي إنتي اختي انتي ونور وال  نسيتي واكيد هاجي 
مريم  :  ماشي هنستناكم سلام 
أمل ركبت ومعتز مشي 
معتز: عاملتي اي في الامتحان يا حبيبتي 
أمل: الحمد لله الامتحان كان سهل والشكر كلوا  للي كان بيشرحلي الماده 
وكملت بمرح: وبعدين أنا أعرف دكتور معتز معرفه شخصيه وهو أكيد هينجحني 
معتز  : أيوه أكيد هتنجحي بس مفيش شرح تاني وخلي دكتور معتز ينفعك 
أمل: هينفعني اصل انت متعرفش هو اي في حياتي 
معتز  : هو اي اصل انا معرفش 
أمل  : دا جوزي وحبيبي وكل حياتي وأنا بحبوا اوي اوي اوي 
معتز  اخدها في حضنوا : وهو كمان بيحبك أوي وانتي بقيتي كل دنيتوا اللي عايش عشنها 
أمل  : حبيبي أنا جعانه 
معتز  : تمام يا حبيبتي 
وخدها ورحوا مطعم 
______________________________
مريم اشترت هديا لي مامتها وبابها واختها 
وهي مروح في عربيه وقفت وشدتها وهي حاولت كتير وتصرخ بس نادر خدرها على طول وحطها في العربيه 
وطلع على طول والحراسة اللي جاسر كان خطتها بدأ يضربوا نار على نادر ورجال نادر يضربوا عليهم لحد ما ماتوا
فلاش باك 🖤 
أول ما مريم صرخت ورئيس الحرس شاف نادر  واتصل علي جاسر وهوا بيضرب عليه نار بس رئيس الحارس اتصاب واتصل تاني علي جاسر واخير رد 
جاسر ببرود: في أي 
رئيس الحارس: نادر خطف الهانم وو
مات رئيس الحارس 
جاسر اتصل على سليم : 
عايز حراسه كتير أوي وتسبقني على فيلا زين السيوطي  بسرعه 
سليم: حاضر 
جاسر ركب العربيه 
نهاية الفلاش باك 🖤
مين هو زين السيوطي  ؟ 
وجاسر هينقذ مريم ولا؟ 
أتمني البارت يكون عجبكم 

يتـبـــــــــــــــــــــــع الفصل السادس اضغــــــــط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية " رواية ملكه قلب الشيطان " اضغط على اسم الرواية

author-img
DoOoBy

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent