رواية صفقة زواج الفصل الخامس 5 - بقلم سارة عبدالباري

الصفحة الرئيسية

رواية صفقة زواج الفصل الخامس - بقلم سارة عبدالباري

رواية صفقة زواج  - بقلم سارة عبدالباري

 رواية صفقة زواج الفصل الخامس

 وقفنا البارت إللى فات لما حد جاب لمنه فستان.

. عند منه لبست الفستان وكانت مبسوطة جدا كان شكلو جميل جدا.

. غاده. واو اى الفستان التحفة ده. مين جبهولك يا منه.

. منه بابتسامة هتصدقينى لو قلتلك معرفش. الفستان جانى من شخص مجهول ومش عارفه مين هو.

. غاده بغمزة عينى يا عينى حب جديد.

. منه اتنيلى هو انا بقابل حد اصلا انا من البيت للجامعه. حتى انتى اتعرفت عليكى صدفة.

. غادة طيب يالة يا صدفة الحفلة هتبدء.

. الحفلة بدأت كانت جميلة جدا وبدأ تكريم إللى حاصلين على المركز الأول كل واحد استلم الجايزة كان جنبه حد من اهله.

. منه كانت متوترة جدا لأنها كانت لوحدها. وفجأه جه دور منه أن تطلع تستلم الجايزة.

. منه لسه كانت طلعه وتفاجأت لما لقيت احمد.

. أحمد. الف مبروك التخرج. الفستان شكلو جميل جدا خفت ميطلعش مقاسك.

منه كانت واقفة مصدومة. أحمد هو انت اللى جبت الفستان انا مش مصدقة انا انا.

. أحمد بضحك انتى اى مكنتيش متخيلة صح.

. منه بصراحة لا بس فرحتنى جدا شكرا لك انك جيت كنت حاسه نفسي وحيده.

. أحمد اشش متقوليش كدا انتى مش وحيده انا جنبك وتعالى يالة استلمى الجايزة. ليهم ساعة بينادو اسمك.

منه بضحك يالة.

. منه استلمت الجايزة واحمد كان معاها كانت مبسوطة جدا.

. أحمد تحبى تخرجى فين انهاردة انا عازمك بس متعوديش على كدا.

. منه بابتسامة لالا انا مش مصدقة انت احمد.

. أحمد. منه انا عارف انى كنت قاسي عليكى جدا بس صدقينى ده غصب عنى. انتى لازم تعزرينى انا كنت طفل وفقدت امى قصاد عينى عشت أصعب لحظة ممكن اى طفل يعيشها.

. منه ببكاء وانا برضو فقدت أمى على الاقل انت كان عندك الأب إللى يعوض انا بقى فقدت بابا وبعدها ماما وطلعت لقيت نفسي بتعامل معاملة قاسية وبتعاقب على ذنب انا مليش دخل فيه. قولى بقى مين فينا عاش ظروف أصعب.

. أحمد خد منه فى حضنو وفضل يبكى انا اسف انى خليتك تعيشى الشعور ده سامحينى يا منه.

. منه مسمحاك ممكن تمسح دموعك..

. أحمد. قولى بقى ياستى نفسك تروحى فين.

. منه.اى مكان على زوقك.

. أحمد طيب اتفضلي.

. أحمد خد منه فى مكان جميل جدا.وطلب اكل.

. منه واحمد اتعشو وقضو يوم جميل...

. تانى يوم فى الشركة.

. أحمد ياعنى اى الصفقة متعطلة انت اتجننت يا معتز دى صفقة بملايين.

معتز أهد يا احمد. شروط العقد بتقول فى حالة حد من الطرفين يخالف الشروط يخرج من الصفقة وادهم هو اللى خالف الشرط.

. أحمد. اعمل اللى تعمله انا داخل الصفقة دى بكل قرش معايا ومش مستعد أن الشركة اللى ابويا بناها السنين دى كلها تخسر بسبب أدهم او غيرو.

معتز مفهوم بس أهدى انت.

. عند أدهم ياعنى اى الكلام ده كدا احمد بيلعب فى عداد عمرة بقى انا يخرجنى من الصفقة علشان الميزانيه تأخرت طيب.

. مجهول 1"والعمل ياباشا..

. أدهم انت قولتلى اخته دى اسمها اى.

. مجهول 1.منه.

أدهم طيب نفذ حالا.

عند منه كانت خارجة من الشركة وفجأه حد حط مخدر على وشها واتخطفت.

مجهول 1.تحت امرك ياباشا المهمة تمت.

. أدهم بابتسامه شر تمام اوى...

كدا البارت الخامس انتهى ياترى اى رد فعل احمد لما يعرف ان منه اتخطفت واى نهاية قصة احمد ومنه دة إللى هنعرفة البارت إللى جاى.


يتـبـــــــــــــــــــــــع الفصل السادس اضغــــــــط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية صفقة زواج" اضغط على اسم الرواية
 

author-img
DoOoBy

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent