رواية الصغيرة والوحش الفصل الثالث 3 - بقلم اية خليل

الصفحة الرئيسية

رواية الصغيرة والوحش البارت الثالث 3 بقلم اية خليل

رواية الصغيرة والوحش كاملة

رواية الصغيرة والوحش الفصل الثالث 3

في صباح يوم جديد في منزل آيات بعد ما فطرو وأعطت آيات والدتها العلاج 
آيات /ماما انا قولت لشما تقول لباباها يشوف لي شغل 
الأم /شغل اية يابنتي اللي هتشتغليه وانتي صغيره 
آيات /ياحبيبتي لازم اتعلم اعتمد على نفسي واحنا محتاجين فلوس ومعاش بابا مش بيقضي 
الأم / ياريت يابنتي اقدر اساعدك بس حالي اهو بكره ترتاحي مني ومن عبئي عليكي 
آيات /اية يماما انتي عايزة تسيبني وبعدين ولا تعب ولا حاجه وبعدين انتي عايزاني ازعل منك وأفضل لوحدي 
الأم /خلاص يا حبيبتي اعملي اللي انتي عايزاة بس خلي بالك من نفسك 
آيات /ماشي يا ماما سلام بقا علشان اتخرت ولازم اروح المدرسه 
الام/سلام     وقامت آيات بإيقاف تاكسي والذهاب إلى المدرسة 


.. .. في مديرية الأمن حيث قام آدم بجمع جميع أعضاء فريقه 
آدم /كده احنا درسنا القضية كويس وعرفنا الشحنات هتوصل امتى ومين اللى هيقدمها وعدد الحراس عليها لازم بقا نتحرك بسرعة علشان نوقفهم لأن لو الشحنة دخلت البلد هيضيع فيها شباب كتير
الفريق /تمام 
آدم /يالي كل واحد يروح يجهز علشان هنتحرك على العصر 
الفريق /تمام يافندم 
زين /مالك يا آدم في ايه 
آدم/ مافيش يازين بس زعلان من اللي بيحصل
زين/ خلاص يا آدم كل حاجه هتتحل ونقبض عليهم ان شاء الله 
آدم /ماشي بس ما تنساش بعد ما نيجي من العملية هنروح بكره الشركة علشان في صفقة مهمة 
زين/ اه وأخيراً هشوف رحمه حبيبة قلبي وأعرض عليها الجواز والا خطفتها 
آدم / ما تلم نفسك يلا دي من سن امك 
زين /أعملها ايه يعني هي اللي بتحلو عن اللي قبلها 
آدم /ماشي يا خويا يلا روح اجهز 
زين /ماشي سلام. وذهب كلا منهم لكي يتجهز 

 
في المدرسه. آيات /ها يا شما قولتي لعمي 
شما /آه قولت له مع انه ما كنش راضي وكان بيقول ان انتي وقت ما تعوزي حاجة تقولي بس انا قولت له انك عنيده ومش راضيه 
آيات /كفاية وقفتكم معانا مش عايزة اتعبكم اكتر من كده وان شاء الله لازم اشتغل علشان اتعود
شما /ماشي يا حبيبتي اللي يريحك
آيات /شكراً مش عارفة ارد كل اللي انتو عملتوه علشاني انا وماما ازاي 
شما /بس يابت احنا اخوات ويلي بقا علشان عمو محمود هيوصلنا وذهبو لركوب السيارة
ووصلت شما آي
آيات /شكراً مش عارفة ارد كل اللي انتو عملتوه علشاني انا وماما ازاي 
شما /بس يابت احنا اخوات ويلي بقا علشان عمو محمود هيوصلنا وذهبو لركوب السيارة
ووصلت شما آيات إلى المنزل ثم غادرت.. 
وعدي اليوم وطبعا الوحش قدر يوقف الشحنة من أنها تدخل البلد 
. في المساء حيث تكلم آيات حسناء في الهاتف 
آيات /يعني خلاص كده عمو لقالي شغل وهبدا من بكرا 
شما /ايوه هي واحده كانت داخله في صفقة مع بابا وعرض
عليها الموضوع وهي وافقت بس 
آيات /بس ايه ياشما كملي 
شما /ان انتي صغيره وكده هتشتغلي في البوفيه بتاع الشركة 
آيات /حرام عليكي وقعتي قلبي وبعدين حد يطول يشتغل في بوفيه دا ارحم من الورق الف مرة 
شما /ماشي ياحبيبتي بس خلي بالك من نفسك 
آيات /شكرا بجد ياشما 
شما /ياعبيطه قولتلك قبل كده انك اختي و اه ابقى روحي بكره بدري علشان مش يطردوكي من اول يوم 
آيات /ماشي سلام بقا علشان اجهز نفسي ومش هروح المدرسة بكره 
شما /ماشي سلام 
في الصباح الباكر استيقظت بطلتنا بهمه ونشاط فهذا اول يوم عمل لها ولا تريد أن تتأخر أعدت لأمها الفطور واعطتها العلاج وذهبت إلى العمل
في شركة الادم للغزل والنسيج حيث تقدمت آيات بقلب خائف وتدعو الله أن توفق في الوظيفة وذهبت إلى مكتب السكرتيره 
آيات /لو سمحتي ممكن تقولي لرحمه هانم أني جيت 
سالي بقرف /وانتي مين بقا 
آيات/ قوليها آيات الشريف 
ثواني وخرجت سالي من المكتب وقالت لها ان السيده رحمة في انتظارها 
وهنا خلص الفصل 
ياترى رحمه هتوافق انها تستغل ولا هشوفها صغيرة ومش هترضي؟

رواية الصغيرة والوحش الفصل الثالث 3 - بقلم اية خليل
روايات حصرية

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent