Ads by Google X

رواية حب خارج سيطرتي الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة أشرف

الصفحة الرئيسية

  رواية حب خارج سيطرتي  الفصل الثالث  بقلم فاطمة أشرف


رواية حب خارج سيطرتي  الفصل الثالث 

"في جواههه قلبي حاجة مستخبية كل اما بجي اقولها فجأة مش بقدر قدام عنيكك بقف وبنسي ايههه يتقال🙊💙" 
حصة أدهم خلصت وخرج لقى نيهال بس اللي قاعدة
أدهم بتساؤل :امال فين ليان
نيهال :مشيت من شوية
ادهم بغضب :وازي تمشي من غير ما تقولي
نيهال :هتروح فين يعني يا مستر أدهم تلاقيها وراها مشوار
أدهم بغضب :تمام ماشي يلا علشان اوصلكك
نيهال بإبتسامة :تسلم مصطفى جاي دلوقت وبتبص اهو جيه اهوو
مصطفي وهو جاي من بعيد :هههه حبيبي والله يا عريس
أدهم بغضب :الله يخربيتك محدش يعرف الموضوع ده اكتم بقا
مصطفى :هههه خلاص خلاص متزعلش امال فين ليان
أدهم بعصبية :انا اعرف غارت فين دي هتجبلي الضغط من جنانها
مصطفى بغمزة :ههه وانت شاغل نفسك بيها ليه ومحموق اووي
أدهم بغضب : بقولك ايه انا ماشي خطيبتك عندك اهي سلام
أدهم مشي ومصطفى قعد يضحكك
مصطفى بص للنيهال :غبي اووي هو بيكابر وبيكتم مشاعرههه دايما وده اللي مخليه وحيد
نيهال :هيتغير اكيد بس لما يحب ليان
مصطفى : يارب يتغير فعلا المهم بقا
نيهال بإبتسامة :اههه المهم بقا مكنتش بترد عليا ليه كنت ويتنجج مع مين
مصطفى : انااا هو انا اقدر دنا كنت بكلم ماما
نيهال بنص عين :ماما بردك تكونش بتخوني وانا مش عارفة يا مصطفى


مصطفى هو بيقرب منها وبيغمز :بقا بزمتككك هخونككك ازي وانا معايا قمررر وحفيت وراها عبا ما اتخطبنا اخونكك بعديها والله ما تبقى ليا عين 
نييهال :هههه كل بعقلي حلاوة كل
مصطفى :هههه دنا هاخد العسل كله يلا يا ست علشان اروحككك
نيهال حطت ايدها في ايده ومشيت
"ما أجمل الحب حينما يكون صادقا♥️"
بقلمي  فاطمة  اشرف  اللي حابب يقرأ الرواية بنزل كل يوم بارت على صفحتي الكاتبة فاطمة اشرف ادعموني  
خرجت ليان وركبت تاكسي وراحت للكوافير 
وهي وقفة قدام الكوافير بنظرة انتصار:ماشي يا استاذ أدهم انا هوريككك 
دخلت ليان عملت اسكين كير وعملت شعرها وحطت مكياج خفيف جدا وكانت جميلة اووي رغم بساطتها وجاب هدوم جديد استايل غير استايلها خالص  وبعديه روحت البيت  بتفتح الباب لقت أدهم قاعد بيتفرج على التلفزيون بصلها من فوق لتحت بنظرة إعجاب وقام وقف قدامها :كنتي فين 
ليان قربت منه وبصت في عنيههه :هكون كنت فين يعني كنت بعمل شوبنج  وسابته ودخلت اوضتها( الله يرحم يا ليان ابوكي كان بيسقي البقسماط في مياة المخلل 😂😂😂) 
أدهم بفخ بغضب :ايه اللي بيخليني اسألها 
ليان دخلت والابتسامة على وشها : هههه والله يا أدهم لأخليك تمشي في الشارع تقولي يا سبايسي جاي بصبح وامسيي مبقاش انا 😂😂
ليان لبست بيجاما ستان سودة وعملت شعرها ضفيرة وكانت جميلة جدا وخرجت في الصالة 
كان أدهم بيشوف حاجة على التليفون بصلها بإعجاب : احممم 
ليان بصتله بإبتسامة : احممم ايه قول عاوز ايه 


أدهم : ماما جاية بكرة تقضي معنا يومين كدا يعني 
ليان بإبتسامة :وايه المشكلة تنور  انا بحبها جدا
أدهم : تمام بس هنمثل تمثيلية صغيرة كدا 
ليان : ايه هي 
أدهم : هنمثل اننا متجوزين عن حب وكدا وانت فاهمة بقا 
ليان الكورة جت في ملعبها بالظبط : ليه كدا بس هفضل مستحملاكي يومين احب فيك 
أدهم : معلش تعالي علي نفسك
ليان بتصنع الحزن وهي اصلا فرحانة: أمري لله بقا بس في اليومين دول بقا هنبقى صحاب قشطا والله يابني جرب صُحبيتي كدا ومش هتندم والله 
أدهم بضحكك :ماشي يا ست 
ليان بصتله بسرحان : على فكرة ضحكتككك حلوة اضحكك دايما بلاش التكشيرة دي 
أدهم: هههه حاضر 
ليان : هقوم اعمل فشار ونتفرج على فيلم قشطا 
أدهم بإبتسامة: قشطا 
عملت فشار وفضل أدهم يتكلم مع ليان وعمرها ما زهقت منههه ابدا كانت بتسمعههه بإهتمام أدهم من النوع الكتوم بزيادة مبيتكلمش غير مع اللي بيرتاح معاهم وبس وده فرح ليان لأنها حست انها يعني قربت منههه شوية وواحدة واحدة الموضوع هيتدرج معاها 
أدهم وقف كلام لما لقى ليان بصاله بإبتسامة وباين في عنيها حبها ليه: بتبصيلي كدا ليه 
ليان انتبهت : ايه انا لا ابدا سرحت شوية 
أدهم : هههه ماشي يا ست انا رغيت كتير اووي اسف 
ليان بإبتسامة : متتأسفش ابدا وقت ما تحب تتكلم تعال واتكلم معايا هتلاقيني موجودة دايما 
أدهم بإبتسامة : تسلمي 
ليان قامت وقفت : هقوم انام بقا وبعد ازنكك هاخد اجازة  بكرة علشان بقا حماتي جاية بقا ولازم أعملها اكلة حلوة كدا 
أدهم :هههه ايه بدأتي دورككك ولا ايه 
ليان :هههه دنا اعجبكك اووي في التمثيل 
أدهم :ههه ماشي يا ست خدي اجازة بس متخديش على كدا 
ليان :ههه ماشي تصبح على خير 
أدهم؛ وانتي من اهله 
ليان دخلت اوضتها وفرحتها مش سايعها اتفتحلها باب جديد علشان تدخل لادهم منههه وشغلت اغنية معجبة مغرمة كانت بتنطبق عليها بالظبط 
معجبة مغرمة انا بقا مش عاوزة الا هوو 💃
وسرحت في أدهم وفي كل حاجة فيه 
مشيته همسته نظرته بتحركك قلبي جواههه 😍
حد يقوله حد يقولهه اني بحبههه الحب ده كلهههه 
ومسكت صورته وبتكلم فيه حد يحنن قلبه عليا انا مكسوفة اروحله  وأقولههه💃🙊
وكانت مسجلة لادهم فديو على موبايلها وهو بيشرح وبيضحككك وبيهزر مع الطلبة 
ايوة خطفني بسحر جمالهههه شوقي باينلههه وعينيي قايلالهههه👀♥️وسرحت شوية بحزن خايفة مكونش انا اللي في باله بعد ده كلهههه ❤️😳
ليان بنفضة :ينهار ازرق لو مكنتش انا ياختاااييي انا انام احسن اللي يخربيتكك يا ادهم على سنينككك السودة دي 
هههه ونامت ليان المتخلفة عقليا 
أدهم كان قاعد برة على الكنبة بيفكر كتير اوووي في كل حاجة حصلتله وبتحصلههه وهتحصلههه وافتكر ليان وابتسم وبعديها نفض الفكرة من دماغههه ومن كتر تفكيرههه نام على الكنبة من غير ما يحس 
"هتخدنا الدنيا وهتفرق بينااااا.... الليالييي.... انا عايزك بس تكون عارف ببعد وقلبي معاككككك 🥀💔"الهضبة
في صباح يوم جديد مليئ بالأحداث المشوقة 
صحيت ليان من النوم وخدت شاور ولبست فستان قصير لحد الركبة لونه بيبي بلووو اوف شولدر من فوق وبكشكشة  من عند الأكتاف وعملت شعرها ديل حصان وخرجت برة لقت أدهم نايم على الكنبة قربت منههه اوووي وابتسمت حطت ايدها على خده بحنان وادهم وهو مش في واعيوهه ابتسم ليان ابتسمت وهمستله :أدهم 
أدهم بنوم :امممم 
ليان كتمة ضحكتها :أدهم اصحييي 
أدهم صحي وبصلها لقها مبتسمة ابتسم وبصلها : صباح الخير 
ليان بإبتسامة :صباح النور ايه اللي منيمكك على الكنبة يا استاذ نموسيتك كحلي
أدهم انتبه وقام اتنفض :هي الساعة كام 
ليان :الساعة 10 
أدهم :ايه ده نمت ده كله 
ليان :لسة بدري انت عليك الحصة الساعة 3 هحضر الفطار 
أدهم :ماشي حلو الفستان ده 
ليان بفرحة :بجد عجبككك 
أدهم هز راسه بأيوة 
ليان جريت على المطبخ بفرحة 
أدهم ابتسم لمجرد بس انه قالها كلمة حلوة فرحت وبقت تتنطط قام اخد دوش ولبس تيشريت نص كم مستردة عليه بنطلون اسود بيتي وخرج من الحمام وشعره مبلول 
وقف على باب المطبخ ولقى ليان مدياله ضهرها وبتعمل حاجة على البوتاجاز قرب منها اوووي واتكلم وهو واقف وراها بشخطة على اساس تتخض وكدا :بتعملي اي 
ليان وهي ثابتة زي ما هي : هههه مش عليا الحركات دي انا عارفة انكك موجود من برفانككك 
أدهم :بس انا مش حاطت برفان اووي علشان تشميه
ليان بصتله وهو كان قريب منها اووي :انا بحس بيككك حتى على بعد متر حافظة مشيتكك ريحتككك كل حاجة فيكك يا أدهم 
أدهم بصلها في عينها بإبتسامة :وايه اللي جبركك 
ليان بعدم فهم :جابرني على ايه 
أدهم :انكك تكوني حافظة كل حاجة عني كدا 
ليان بإرتباكك :تحب تشرب قهوة 
ادهم :اشرب طبعا ليه لا 
ليان وقفت تعمل القهوة تحت نظراته ليها اللي مخليها مرتبكة وادهم شايف ده كله وحاسس بإرتباكها ومستمتع جدا 
ليان حطت القهوة على النار وسبتها تغلى ووقفت تبصله :غريبة يا يعني استاذ أدهم بذات نفسه واقف في المطبخ 
أدهم ابتسم :وفيها ايه انا بني آدم زي كل الناس 
ليان :ما دي مشكلتكك
أدهم :مشكلة ايه انكك جواك دايما شخص عادي جدا غير الناس اللي بتشوفه وده مخليك بشخصيتين وفي كيلتي الحالتين اي شخص عنده شخصيتين مختلفين بيطبعوا بطبع بعض والاسوء إن الشخصية الجميلة بتطبع بالشخصية القاسية فهمت 
أدهم بصلها بنص عين :فهمت واللي فهمته اكتر ان القهوة بتفور وكنت عاوزها بوش 
ليان لحقتها قبل ما تفور :ههه متخافش هتشربها بوش بردك وليان مخدتش بالها كنكة القوة كانت سخنة لسعتها 
ليان بوجع :اهههههه 
أدهم قرب عليها :اتلسعتي وريني أدهم مسكك ايديها وهنا كانت ليان قريبة منه اووي كانت يعتبر أنفسها واقفة وضربات قلبها سريعة جدا 
أدهم :لا مفيهاش حاجة هحطلك عليها تلج حطلها تلج تحت نظرات ليان المبتسمة زي البقرة الضاحكة😂😂
أدهم عملهالها بالتلج وبعديها بصلها :بتوجعك 
ليان بإبتسامة :لا 
أدهم فضل باصص في عيون ليان وليان باصة في عيونه والاتنين مبتسمين ( معلش هقطع عليكم اللحظة دي برنة الجرس 😂😂) 
سمعوا صوت الجرس 
أدهم بإرتباك :هروح افتح اكيد ماما 
أدهم راح يفتح وليان اخدت نفسها كانت حاسة وهو موجود انه الدنيا ضيقة اووي بيها 
أدهم فتح لمامته واخدته بالحضن :عامل ايه يا حبيبي بقا يا أدهم تتجوز وانا اخر من يعلم 
أدهم :هه معلش ياست الكل ما انتي عارفها يا أمي وكدا فعملنا كل حاجة بسرعة
ام أدهم :ههه مش مهم المهم انكك اتجوزت امال فين مراتكك 
ليان وهي جاية ورا أدهم :هههه انا اهووو يا حماتي العزيزة 
ام أدهم بصدمة :لا مش معقولة لياااان حبيبتي تعالي في حضني بسرعة 
ليان جريت على حضنها بضحككك 
أدهم ابتسم لان مامته بتحب ليان جدا 
ام أدهم :والله يا واد يا أدهم عرفت تختار حبيبتي يا ليان عاملة ايه والواد ده عامل ايه معاكي 
ليان :ههه الحمدلله يا طنط انا بخير تعالي بقا عاملة شوية فطار ايه هيعجبوكي اووي بس طبعا مفيش زي فطارككك يا حماتي يا قمر 
ام أدهم باستها من خدها :هههه والنبي حتة سكرة يا أدهم ربنا يهدي سركم يا حبايبي 
أدهم وليان ابتسم ا لبعض 
فطرت معاهم وبعديها  
أدهم : حبيبتي تعالي ارتاحي شوية في اوضتكك 
ليان بصتله وبتبرق معناها فين هتنام فين مفيش غير اوضتين واحدة ليه وواحدة ليها وادهم شاورلها على أوضة ليان 
ليان شتمته في سرها وهو ضحكك
أدهم :تعالي يا ماما نام في الاوضة دي ارتاحي وليان هتفضيهالكك الدولاب من الهدوم وكدا 
ام ادهم:ليه يا حبيبي هو انتو مش بتنام مع بعض ولا ايه 
ليان :ايه ده لااااا يا طنط دنا بس بحب الهدوم الكتيررر بقا وكدااا فنص هدومي حاطاها في دولاب أوضة النوم والباقي حطته هنا حالا هفضيه 
ام أدهم :ولا تفضي ولا تعملي ده هما يومين وهمشي 
ليان :لا ازي لازم افضيه والله 
أدهم :خلاص يا ليان قالتلك خلاص 
ليان بصتله بغضب معناها امال هتلبس ازي 
أدهم مسك ايد ليان وليان بتحاول تفك ايديها بس تبت عليها :يلا يا ماما ارتاح وشوية وهنصحيكي بقا 
وخرجوا برة في الصالة 
ليان :ممكن اعرف بقا اشمعني اوضتي 
أدهم :لان اصلا اوضتكك أوضة ضيوف 
ليان :طب لبسي اللي جواه اجيبه ازي كان لازم يعني متخلينيش اجيب اللبس
ادهم وهو داخل اوضته :بقولك ايه متصدعنيش انا داخل البس 
ليان بتأفف وخبطت رجلها في الأرض بطفولة :رخم 
أدهم دخل وكان بيضحك عليها 
خرج أدهم بعد ما لبس وكانت الصدمة لما خرج؟!


يتبع الفصل الرابع  اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent