رواية حياتي الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم توتة

الصفحة الرئيسية

   رواية حياتي الفصل الرابع والثلاثون بقلم توتة


رواية حياتي الفصل الرابع والثلاثون

تاره : في واحد بره عايز يدخل لحضرتك
إيلان : في معاد ؟ 
تاره : لاء 
إيلان : مقالش اسمه
تاره : حسن الأسيوطي
إيلان : امم .. اهلا وسهلا دخليه
حسن : احم .. ازي حضرتك يا أستاذ إيلان 
إيلان : الحمد لله بخير  .. اتفضل 
حسن : كنت جاي بنفسي اعتذر لحرمك على اللي ابني حمزه عمله 
إيلان : متأكد ؟ 
حسن : مش فاهم 
إيلان : يعني مش جاي عشان ارحمه من تحت ايدي وارحمك معاه 
حسن : بصراحه كنت جاي عشان اخليه بنفسه يعتذر وتسامحه على اللي عمله 
إيلان : اسف .. الطلب مرفوض .. واحد زيه يجي يتجرأ يتكلم معايا بالطريقه دي محتاج درس يخليه يخاف من نفسه بعد كده 
حسن : طيب وبالنسبه ليا ولشركتي أنا فضلت اكبر فيها 15 سنه لحد م بقت بالشكل ده 
إيلان : والله انت عداك العيب بس هو بقا مش هعديهاله 
حسن : تمام 
إيلان : بس لو فكرت تحميه مني باي طريقه انسي أن ليك أي شركه في السوق 
حسن : لاء كده تمام 


إيلان : بس عايز اعرف منك كام حاجه عن شخص معين 
حسن : عن مين ؟ 
إيلان : المعيد اللي في الجامعه اللي بيدافع عن ابنك في الصح وفي الغلط 
حسن : اه عارفه ماله 
إيلان : ليه بيتعامل مع ابنك وكأنه ابنه ويمكن اكتر 
حسن : أصله اتعين في الجامعه كواسطه مني وقولتله خلي بالك من حمزه 
إيلان : تمام .. تقدر تتفضل 
____________________________________________
رغدان : هاا .. خرجنا احكي بقا اللي حصل 
قصت له براء ما حدث معها هيا وصديقتها 
رغدان : ابن ال *** .. والله لو شفته دلوقتي مش هرحمه
براء : خلاص إيلان اتصرف معاه 
رغدان بحده : وانتي ازاي متكلمنيش في وقتها تقوليلي 
براء : هو أنا كنت مركزه اصلا يا رغدان 
رغدان : انتي كده بتخلفي عهدك معايا .. وكمان كنتي عايزه تخبي عليا اللي حصل .. بس تمام 
براء : والله العظيم مكنت عايزه اشغلك بس 
في هذا الوقت هاتف رغدان دق 
رغدان : احم .. طيب بصي .. ثواني وجاي 
براء : مين اللي بيرن عليك يا رغدان 
رغدان : هقولك بعدين 



براء : تمام 
____________________________________________
طنط چيلان :  بقولكوا ايه ابعدوا عني خالص 
ليان : ليه بس يا خالتو اختاري معايا وساعدينا 
حياة : هيا ليان هتتجوز كل يوم ولا اي 
طنط چيلان : مش أمك يا بت اولى مني 
ليان : اعمل ايه بقا م فاضيالي 
طنط چيلان : أنا دلوقتي مش فاضيه هحضر الغدا وبعدين انتوا الاتنين كفايه 
ليان : خلاص تمام 
حياة : تعالي بقا نطلع فوق ونختار براحتنا 
____________________________________________
نرمين : في رحله حلوه اوي يا سما طالع يوم الجمعه 
سما : يعني الجامعه تطلع رحله .. دي اول مره تحصل 
نرمين : لاء مش اول مره بس انتي مبتهتميش .. ومش عايزه تيجي معايا .. بس اخر مره أنا روحت لوحدي وانتي وعدتيني هتيجي معايا المره اللي بعدها 
سما : وانتي مبتسبيش رحله متروحيهاش ابدا 
نرمين : بحب الرحلات بقا اعمل ايه 
سما : طيب هيا امتي بالظبط 
نرمين : م قلت الجمعه بس تاني جمعه من دلوقتي 
سما : امم .. خلاص هاجي اغير جو حتي 
نرمين : اشطا 
وعلى الناحيه التانيه
وليد : ده مين ده اللي بيتكلم 
ايوان : في ايه يا عم أنا قلت ايه غلط 
وليد : انت يلا انت مش جاي من شرم قريب 
ايوان : أنا كائن بيعشق السفر 
وليد : وانا كائن مبيحبش السفر 
ايوان : بس هتطلع وانت والشله الكريمه 
وليد : ايه يا عم .. في عدد محدود بس اللي هيطلع 
ايوان : ماشي والشله من ضمنها 
وليد : خلاص اتفقنا 
____________________________________________
براء : مين اللي كان بيكلمك 
رغدان : متشغليش بالك 
براء : اممم .. تمام .. أنا ماشيه 
رغدان : ماشيه فين ؟ 
براء : مروحه 
رغدان : والله 
براء : رغدان .. لو هتعاملني على اساس الأسلوب ده .. أنا مش هقبل
رغدان : أنا بعاملك نفس معاملتك ليا 
براء : أظن أنا قلت مبرراتي .. بس لو هنتعامل مع بعض بالطريقه دي .. مش 
رغدان : مش ايه .. مش ايه كملي 
براء : مش هنعرف نكمل مع بعض 
رغدان : ولما انتي عارفه أن الأسلوب ده مش هيخلينا نكمل مع بعض بتتبعيه ليه .. كان بينا اتفاق واضح .. كل واحد يعرف التاني يومه كان ماشي ازاي ع الصغيره والكبيرة .. انتي مقولتليش الكبيره يبقي هتقولي الصغيره  
براء : أنا اسفه عشان خالفت العهد ده .. بس ممكن تعرفني غلطي وانا مش هكرره تاني .. بس مش تعاملني بيه وتبوظ علاقتنا 
رغدان : وانا كمان اسف عشان اتعاملت معاكي بنفس اسلوبك .. بس من دلوقتي محدش يخبي اي حاجه عن التاني 
براء : وعد 
رغدان : والله العظيم بحبك يا قمر 
____________________________________________ 
بعد مرور 3 أيام 
فارس : مفيش اخبار عن المافيا
إيلان : لاء .. بس شكلهم بيخططوا لحاجه 
فارس : ومراقبين الأوضاع تمام 
إيلان : اه .. يعني احنا مش عارفين نمسكهم خالص 
فارس : لازم نتحرك خطوه ومنفضلش مكاننا كده .. لو متحركناش مش هنوصل 
ايلان : معاك حق .. لازم نتحرك .. بس اوعدك هنتحرك قريب اوي .. بس لازم نحسسهم انهم مش فارقين معانا 
فارس : مش بالشكل ده 
إيلان : ما خلاص بقا .. أنا ماشي 
فارس : هستني اخبار جديده 
إيلان : تمام 
____________________________________________
حياة : كده ايه 
براء : هنرجع للأبحاث تاني 
حياة : يا الله .. بجد حاجه تقرف .. أنا جضيت 
براء : هنستحمل يا حياة 
____________________________________________
** الحوار مترجم 
_ شوف صورتها عندك عشان لما تخرج ننفذ 
& معايا صورتها بس عرفت أن في واحده صاحبتها بتخرج معاها 
_ الأوامر أن احنا نموت اللي في الصوره .. وانا عارف شغلي كويس وعارف ازاي هنفذ بطريقتي 
& خلاص انا عليا اوريك مين اللي تنفذ فيها 
_ يبقي تقول وانت ساكت 
____________________________________________
حياة : اللي مقضياها خروجات 
براء : نقي فيها يا حياة .. مش هخرج بعد كده 
حياة : لاء مبنقش بس انتي فعلا مقضياها
براء : خلاص يا حياة أنا همشي من وشك عشان مقعدش جمبك انهارده 
حياة : هقعدك بقا .. يلا مش هتروحي وروحي معايا حالا 
براء : اه بكره بقا .. أنا مصدقت اني أخرج انهارده 
حياة : ماشي .. هكلمك بالليل وتحكيلي تفاصيل يومك الرائعه 
براء : انشاء الله .. شكله يوم زفت من أوله 
____________________________________________
&اللي ماشيين هناك دول .. اللي لابسه دريس ازرق 
_ تمام 
____________________________________________
براء : خلاص اقفي انتي بقا هتوصليني فين تاني .. هو أتأخر اصلا 
حياة : هنستناه هناك 
براء : م .. ماشي 
وفي حين يعبرون طريقهم 
براء : حيااااااااااااااة ... حاااااااااسبي 
ولكن .......

يتبع الفصل الخامس والثلاثون اضغط هنا
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية حياتي" اضغط على اسم الرواية
رواية حياتي الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم توتة
rana elhady

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent