رواية حياتي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم توتة

الصفحة الرئيسية

   رواية حياتي الفصل الثامن والعشرون بقلم توتة


رواية حياتي الفصل الثامن والعشرون

إيلان : حياة .. انتي .. انتي متجوزه 
حياة بصدمههه : ايييييه !!!؟
إيلان : عارف انها صدمه كبيره بس هما بعتوا حد يقعد هنا في مصر وفي حد مضاكي على ورق جوازك من الشخص ده .. الغريب هنا أن الأوراق سليمه بنسبة 100% 
حياة : ااا .. ازاي مش فاهمه حاجه .. يعني ايه .. يعني ايه .. متجوزه .. ازاي ده .. في ثانيه كده اعرف اني متجوزه .. وواحد من عصابة مافيا .. اعمل ايه في نفسي عشان المشاكل تسيبني في حالي .. وهما يعملوا كده ليه اصلا .. أنا مالي بيهم .. انت اللي اشتغلت معاهم مش أنا 
إيلان : هما عملوا كده عشان يطلبوكي في بيت الطاعه ويقدروا يسافروا بيكي .. الموضوع وصل لبابا انهارده الصبح .. حاولت أفهمه أن انك مظلومه وقدرت اقنعه .. بس هو لسه معرفش أن المافيا هيا اللي بعتت التقرير ده .. 
حياة : مليش دعوه بأي حاجه .. المهم دلوقتي أنا .. أنا وضعي ايه .. 
إيلان : بابا هيتصرف .. هو هيعرف 
حياة : أنا اتخنقت .. حياتي عباره عن مشاكل وهم .. ليه بيحصلي ده .. وبسبب مليش ذنب فيه 
إيلان : أنا اسف لاني السبب في اللي حصلك ده بس غصب عني 


حياة : اللي حصل حصل .. بس زي م انت السبب في اللي حصلي .. يبقى انت اللي تخرجني من المشكله دي 
ايلان : اكيد 
____________________________________________
★ بقلم توته ★
براء : تخرجي تغيري جو شويه .. انهارده يومنا كان زحمه وزهقت .. وكلمت رغدان نخرج 
حياة : لاء اخرجي انتي .. مش قادره أخرج
براء : لاء منا مبقتش فاهماكي بقا 
حياة : هفهمك كل حاجه بس في وقتها 
براء : يعني في سبب لحزنك ده ؟
حياة : اه في .. بس هقولك في وقته 
براء بتنهيده : ماشي مستنيه .. بس تخرجي معايا تفكي شويه 
حياة : لاء اخرجي انتي مع رغدان 
براء : احم .. مهو أنا عايزاكي معايا 
حياة : ليه .. أظن أن دي مش اول خروجه ليكوا مع بعض 
براء : عرفتي منين 


حياة : صاحبتي بقا وعارفاها 
        ★بقلم توته ★ 
جميل (عم حياة ) : أنا فكرت وقررت وعرفت ايه انسب حل للي زور الورق ده .. بس قبل اي حاجه عايز اعرف مين الناس دي وعايزين ايه من غير لف ودوران 
إيلان : مفيش يا بابا زي مقولتلك الصبح .. دول ناس بتدمر حياة اي شخص وشافوا حياة وعجبتهم وحبوا يسفروها بره بطريقتهم عشان تشتغل معاهم 
جميل : اوعي تكون فاهم أن أنا صدقت الكلام الفارغ ده .. أنا عارف الحقيقه من زمان بس كنت مستني منك تيجي وتحكي .. بس لو مشاكلك هتدخل حد ملوش ذنب يبقى انت اللي تتحمل 
إيلان : حضرتك عارف 
جميل : اكيد .. منا مش هكون قاعد كده من غير ماعرف كل حاجه عن ولادي واتطمن عليهم 
إيلان : أظن برضو انك عارف دخلت ليه 
جميل : ايوه عارف كل حاجه .. بس مش هلومك ولا هعاقبك اكيد .. انت كبرت والمفروض تتحمل مسؤولية نفسك وتتحمل نتيجة أخطائك .. بس اللي مش هسمح بيه أن حياة اللي ملهاش ذنب تدخل في الموضوع 
إيلان : وانا هتصرف في الموضوع 
جميل : أنا اتصرفت وجبت المحامي وقررت ايه اللي هيحصل 
إيلان : ايه اللي هيحصل ؟
جميل : هتتجوز حياة 
____________________________________________
طنط چيلان : ايوه يعني انت جاي بكره 
ايوان : لاء 
طنط چيلان : اومال امتي
ايوان : أنا جيت اهو 
طنط چيلان : مش وقت هزارك يا إيوان 
ايوان : والله أنا جيت ووراكي 
طنط چيلان بصت وراها ولقته : ايوان .. حبيبي انت جيت فعلا 
ايوان : ايوه يا امي .. مقدرتش ابعد عنك اكتر من كده 
طنط چيلان : كنت قلقانه عليك وانت بعيد 
ايوان : متقلقيش يا امي أنا بخير 
طنط چيلان : الحمد لله 
ليان بتخرج من المطبخ : هو ده الكو.....  احم .. عن اذنكوا .. هروح أنا يا خالتو 
طنط چيلان : ماشي يا حبيبتي 
ايوان : أنا طالع اوضتي ارتاح شويه 
طنط چيلان : ماشي يا حبيبي وانا هعملك حاجه تاكلها 
____________________________________________
حياة : امممم .. وعملتي ايه ؟
براء : مفيش .. قولتله أنا جعانه
حياة ضحكت بصوتها كله : ههههههههههه .. هو يقولك ايه وانتي تقوليله ايه 
براء : اومال أقوله ايه يعني 
حياة : متقوليش خليكي دبش كده وخليه يزهق منك .. وممكن واحده تيجي تشده منك 
براء : طب تبقي تفكر بس .. وانا اقتلها واقتله واقتل نفسي كمان 
حياة : هههههه .. طب مهو هو الشعور ليه بقا اللف والدوران ده 
براء : التقل صنعه 
حياة : ماشي يا تقيل يا عاقل أما نشوف 
____________________________________________
إيلان : مش فاهم 
جميل : هتتجوزها 
إيلان : ازاي 
جميل : زي م الناس بتتجوز .. حضرتك هتتجوزها بتاريخ قديم ونجيب الشهود تشهد وهيا هتكون معاك ونودي الورق المحكمه وبكده نكون انقذنا الموقف 
إيلان : واشمعنا أنا .. ليه مش حد تاني 
جميل : عشان انت المسؤول عن اللي حصل .. ورغم كده مش هغصب عليك .. انت هتطلقها بعد ميسيبوها في حالها .. جواز على ورق 
إيلان : المشكله مش فيا .. المشكله فيها هيا هتوافق ولا لاء 
جميل : هتوافق عشان مصلحتها برضو 
إيلان : ربنا يستر 
____________________________________________
في صباح اليوم التالي وبالتحديد في شركة إيلان 
حياة : هااااا .. ايه النظام 
_ كله فوق التمام .. احنا كده هنبقي المركز الاول علطول 
حياة : انشاء الله 
_ هو احنا كده فاضلنا اسبوع ولا ايه 
حياة : اممم .. فاضل اسبوع 
_ تمام 
____________________________________________
حياة : لقيت حل 
إيلان : مش عندي .. عند بابا 
حياة : امم .. وانت متعرفش الحل ده ايه 
إيلان : عارف 
حياة : اتفضل .. سامعاك 
إيلان : بابا اللي هيقولهولك مش أنا 
حياة : هيقوله امتي 
إيلان : بالليل في مكتبه في البيت 
حياة : تمام 
في بيت السويدي ليلا 
جميل : أنا عارف كل حاجه يا حياة وعارف حكاية المافيا .. لاني مش عايش هفأ وعارف ولادي عن ايه 
حياة : امم .. بس انا مليش ذنب في اللي حصل 
جميل : عارف وعشان كده قررت انك تتجوزي إيلان 
حياة : ....

يتبع الفصل التاسع والعشرون اضغط هنا
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية حياتي" اضغط على اسم الرواية
رواية حياتي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم توتة
rana elhady

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent