رواية حياتي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم توتة

الصفحة الرئيسية

     رواية حياتي الفصل الثاني والعشرون بقلم توتة


رواية حياتي الفصل الثاني والعشرون 

*الحوار مترجم 
_إيلان .. انت عارف انا قدرت اوصلك ازاي
إيلان : كارولين !!!؟ 
رغدان : هيا دي كارولين ؟ 
إيلان : انتي .. انتي 
كارولين : عارفه أن في بالك دلوقتي مليون سؤال بس اللي حسابك عشانه اهم 
إيلان : أنا مش عايز اشوف وشك انتي فاهمه ؟ 
كارولين : عارفه اني غلطت في حقك كتير اوي ومش جيالك عشان اقولك سامحني ... أنا جايه أحذرك وانبههك بس 
رغدان : دي كارولين اللي قولتلنا عليها 
إيلان : اه .. هيا .. بتاعت مصلحتها وبس .. لو كنتي فاكره اني ممكن اصدقك في حاجه تانيه تبقي غلطانه .. اللي زيك ميتصدقش اصلا .. بس انا صدقتك عشان كنت مغفل .. امشي ومتفتحليش موضوع مش عايز افتحه 
كارولين : ارجوك يا إيلان .. انت لما خرجت من عندهم بالصعوبه والمخاطرة الكبيره دي أنا كنت بتعذب .. واظن انت عارف كنت مع مين مش عايزه كلام 
إيلان : وانتي برضو متعرفيش أنا خرجت منهم ازاي ومريت بايه .. ودخلت اصلا ليه .. ومش ضامن دخلتي كام واحد بحركاتك دي وانا كنت من ضمن المغفلين دول 


كارولين : بص عارفه اني غلطانه بس مينفعش كلام دلوقتي .. أنا جايه اقولك أن اللي بيكلمك هو اللي في بالك وجايه أحذرك منه .. لأن انت عديت المرحله الاولي بس في انك تعدي منهم بس لسه مش هيسبوك بعد م وصلولك تاني أنا اعرفهم اكتر منك .. 
رغدان : امشي اطلعي بره .. مش هسيبك تدمري أخويا قدام عنيا ... فاهمه ؟
كارولين : أنا والله جايه احذركم .. وأقولك اني بجد كنت بحبك مش هزار .. بس انت اللي فهمت غلط 
إيلان : لو فاكره أن التمثيليه دي دخلت عليا تبقي غلطانه .. لانك دخلتي عليا نفس الدخله دي وانا كنت غبي وصدقتك 
كارولين : خلي بالك من نفسك 
إيلان : وانتي هتروحي فين ؟ 
كارولين : أنا هربت منهم واكيد بيدوروا عليا هتصرف 
إيلان : وانا متهونش عليا العشره وهخبيكي عندي 
كارولين : اكيد عارفين اني هروحلك 
إيلان : ازاي ؟
كارولين : لأن .. انت الوحيد اللي أنا اعرفه 
إيلان : وهما ميعرفوش اني مش طايقك اساسا 
رغدان : ايه المهزله دي مش هسمحلك انك تخبيها عندك اصلا 


إيلان : بس انا هحميها .. لأنها خايفه عليا وجت مخصوص تحذرني يا رغدان 
رغدان : انت صدقتها ولا ايه دي هبله وبتستعبط 
كارولين : لو سمحت يا أستاذ رغدان .. أنا لسه بحب إيلان وعمري في حياتي مخدعته .. ولا فكرت مجرد تفكير 
إيلان : مصدقك يا كارولين 
كارولين : وهروح فين دلوقتي؟ 
إيلان : تعالي معايا 
رغدان : رايح فين ؟ 
إيلان : لو عايز تروح روح انت .. ممكن مروحش البيت انهارده 
رغدان : إيلان .. متستعبطتش هقول لامك ايه ؟
إيلان : اتصرف 
.....................................
كارولين : عارفه انك زعلان مني اوي .. بس صدقني مش بأيدي حاجه .. معملتش حاجه هما اللي عملوا كل حاجه وهما اللي خلوني اقولك كل الكلام ده عشان هددوني بيك وانا عشان بحبك اوي عملت كده وكنت مستعده اعمل اكتر من كده عشانك حتي لو طلبوا مني اموت نفسي .. وفكرت كتير اوي ازاي اقدر أخرج من المكان ده بس كنت ضعيفه .. اقنعتهم اني نسيتك واني بقيت اكرهك لحد م امنولي وقدرت أخرج من المكان وبقالي يومين بره المكان ده واكيد بيدوروا عليا وعارفين أنا هكون فين .. جاك ودوروك كانوا عارفين كل تحركاتك وسابوك بمزاجهم مكانوش بيتكلموا قدامي في حاجه .. بس عرفت بعد كده .. وعرفت هما ناويين على ايه وجيت بسرعه عشان اقولك ... انت مش عارف انا عملت ايه عشان اسافر مصر واجي هنا 
إيلان : وايه اللي خلاهم صبروا عليا سنتين بحالهم 
كارولين : عشان يطمنوك ويفهموك أن هما نسيوك 
إيلان : وايه اللي خلاهم يكلموني دلوقتي 
كارولين : عشان عايزين يدمروك لما شافوك بدأت تكبر 
إيلان : مصدقك 
كارولين : عارفه انت بتخطط لايه وعارفه انك مصدقتنيش .. بس هعمل نفسي مصدقاك .. أنا بحبك اوي اوي اوي بجد وعمري مخدعتك ولا كرهتك وهثبتلك ده في يوم من الايام 
إيلان : ...............
كارولين : كرهتني ! 
إيلان : انتي شايفه ايه ؟
كارولين : امم .. مش هتقل عليك متقلقش .. بتمنالك حياة سعيده مش معايا اكيد .. عشان أنا عارفه آخرتي معاهم ولازم أضحي بنفسي عشان انقذك .. بس اللي عايزك تعرفه وتفتكره لاخر يوم في عمرك .. أن كل كلمه قلتها يوم مهددوني كل كلمه .. لو عكستها هتلاقي أن ده الكلام اللي كنت عايزه أقولهولك .. وانا واثقه انك فاكر كل كلمه قلتها في اليوم ده 
إيلان : وصلنا 
كارولين : هتقعدني فين ؟ 
إيلان : مكان محدش هيعرف يوصلك فيه 
كارولين : واثقه فيك اكيد 
.....................................
حياة : مبروك 
ليان : الله يبارك فيكي
حياة : زعلانه علي ايوان علفكره 
ليان : وانا نسيت ايوان علفكره .. ومبقتش احبه زي الاول كمان .. وده تقريبا إنجاز 
حياة : ايوان طلع بيحبك بجد 
ليان : وانا مش هسيبك سيف اكيد .. طلع بيحبني وميقدرش يزعلني وبيهتم بيا عكس ايوان .. ايوان كان بيعاملني ببرود وعدم اهتمام وممكن يجرحني .. في فرق شاسع بينهم .. الاهتمام بالبنت بيفرحها مش البرود 
حياة : ممكن لو كنتي اديتي ايوان فرصه تانيه كنتي لقيتي فيه كل الصفات دي 
ليان : كنت قدامه .. 
حياة : احب اقولك متتسرعيش 
ليان : مفيش ابطئ من كده تقريبا 
حياة : كسرة القلب وحشه اوي يا ليان 
ليان : مصدقاكي عشان جربت كسرة القلب دي 
حياة : في رحله حلوه اوي طالعه شرم رغدان قال عليها .. ايه رأيك تطلعي 
ليان : لاء عشان ايوان 
حياة : مالك بيه بقا 
ليان : مش عايزه اشوفه صدفه حتي 
حياة : هتبقي حلوه اوي 
ليان : لاء 
حياة : دي شرم  
ليان : لاء برضو 
حياة : هتيجي يعني هتيجي 
ليان : مش جايه 
حياة : نبقى نشوف ساعتها 
ليان : نشوف 
.....................................
كارولين : حلو اوي المكان ده ومحدش هيعرفه .. كله متاهات تقريبا 
إيلان : هتخليكي هنا .. المكان ده فيه كل حاجه تقريبا ممكن تحتاجيها وهبقي اطمن عليكي كل يوم 
كارولين : مش محتاج حاجه غير اني اشوفك عشان يومي يبقي حلو 
إيلان : أنا ماشي دلوقتي 
كارولين : خد بالك من نفسك.. 
إيلان : وانتي كمان

يتبع الفصل  الثالث والعشرون اضغط هنا
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية حياتي" اضغط على اسم الرواية
رواية حياتي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم توتة
rana elhady

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent