Ads by Google X

رواية احببت مصارع الجزء الثاني 2 الفصل الثامن 8 - بقلم يوستينا سامي

الصفحة الرئيسية

  رواية احببت مصارع الفصل الثامن 8 بقلم يوستينا سامي

رواية احببت مصارع الفصل الثامن 8 

امير مسك ايدها وباسها :انا اللي باحبك قوي وغلطت فيكي كثير وجرحتك كثير بس والله  والله ما هاعمل كده تاني تعالى ننسى اي حاجه فاتت ونبدأ من جديد 
ندي ببتسامه :وانا موافقه..........
علي: موافقة يا خايبة ده مالوش امان يا بت 
امير بتعب :والله يا علي لأقوم اكسرك 
يوسف من وراه: ولا ازعل نفسك يا ميرو .وضرب علي علي ضهره جامد .....
فهد: هههههههه يا عيني عليك يا علي 

علي: اه يا عم حرام عليك ايديك .طارشة 
يوسف :أيوة محدش يكلم امير طول ما انا موجود يا عم الحلوووو سامع ...
علي: أيوة متزفت ...انا خلاص بقي يا ميرو اطمنت عليك واهوو اعتقد مافيش داعي لموضوع النقل ده صح ...
ندي : نقل ..نقل اي 
يوسف :اه ما حضرتك متعرفيش ..الاستاذ طلب أنه يتنقل المنيا بعد ما سبته بعض علطوول 
ندي بصدمة :الكلام ده بجد يا أمير ...
امير: أيوة يا ندي ..مكنتش هقدر اقعد هنا وانا وانت بعاد عن بعض ..فقولت ابعد عنك وكفاية الي عملته فيكي .....
فهد: يا واد يا رومانسي ..ده انا فهد اشعرت والله 
نور بغيظ :ما بس يلاااا سيبنا نتفرج ..ويمكن الي في بالي يتعلمه كلمتين أو حاجة ....
امير: هههههههه  انت ..انت 
علي:  بتلقح عليك علفكرة ههههه
يوسف بغيظ: لا والنبي ..طب يلا يا ست نور نرووح 
علشان اسمعك احلي كلام ....
يلا سلام يا امير وحمدلله علي السلامة ....
امير: مع السلامة يا حبيبي . يا امير يا ابن الامرة ....

وفعلا مشي يوسف ونور ...
امير بيبص لعلي :طب اي ...
علي بغباء: اي 
امير :جاتك اووه ما يلااااا 
علي: يلا اي ...
ندي ضحكت ..
امير: انت كانوا بياكلوك اي يا بني ادم انت 
علي: كنت باكل اكل طبيعي .يعني مثلا... 
امير بحدة :انت يا بني ادم حيوان انت .
انت هتقولي بجد كانوا بياكلوك اي يا متخلف 
علي: لله ما انت الي سالت ده انت غريب اوي.   
فهد بضحك: خلاص يا امير انا هتصرف ...
يلا بينا يا علي علشان انا تعبان ونموت وانام يلاا 
علي: يسلام طب ما تقول يا غبي انك بتوزعني من الاول وانا كنت هتوزع ...
امير بغل :طب اتفضل اتوزع .  
علي بضحكة رخمة: أيوة ليه بقي....

امير: ولااااااا 
فهد شد علي برا الاوضة :خلاص ماشيين 
علي: طب براحة يا عم متزقش الاااا خارج اهووو 
فهد: ده انت عيل رخم ...يلا انا هروح ..
علي: ماشي وانا هطلع علي القسم اعمل كام حاجة 
واروح انام 
فهد: طب ماشي اوكي يلا سلام
علي: ماشي سلام
فعلا كل واحد فيهم راح في الدنيا 
فهد روح البيت عشان يرتاح بس  ليه شمس نايمه فنام جنبها لكن
علي راح القسم وتقابل مع اللواء سراج وحكى له كل اللي حصل بالتفصيل اللواء سراج فرح انه حكي موضوع تمارا ومخباش عليه بس اتضايق جدا من تمارا انها خرجت من غير ما تقول له
اما يوسف ونور وروحوا الفيلا علشان يرتاحوا

في بيت فريده
والد فريده بفرحة : فريده يا فريده 
فريده: نعم يا بابا في حاجه
والد فريده: اه يا حبيبتي عمك عادل ابو عمر كلمني وقال لي انهم جايين النهارده عشان يطلبه يدك 
مني ...يا حبيبتي..
فريدة بتعب .ده بجد يا بابا 
والدة فريدة: امال يعني يا حبيبتي بهزار الف الف مبروك بجد طلع راجل بجد الولد ده
وقربت منها وحضنتها و باستها
بس  فريده كانت واقفه متضايقه
ابوها بص لها بشكه :مالك يا فريده انت مش فرحانه ان عمر   هيتقدملك 
فريدة بوجع: انا غلطت يا بابا عمر ما كانش المفروض يعمل كده ما كانش المفروض اصلا يعرف اني تعبانه هو جاي هنا يتقدملي تاديه واجب عمر مش بيحبني عمر انا صعبان عليه 
والد فريده: اي الكلام ده عمر من قبل ما وعلى ذلك و تسامحيه ولا انت ناسيه لما طلبتله البوليس
والده فريده: ايوه يا حبيبتي الواد بيحبك قوي انت ما شفتيش نظرة عيونه لما كان هنا في البيت بيترجي ابوكي بس انه بيكلم معاكي شويه
فريدة يا حبيتي  انا مقدره كويس قوي اللي انت فيه بس هو بيحبك اوي 
فريده: وانا كمان بحبه قوي يا ماما بس انا كده  هظلم عمر يا بابا .... اي ذنبه انه يحب واحده زي 
واحده هيبقى حياتها كلها بس عباره عن كيماوي واحده شكلها هيتغير ومش هيبقى فيها اي معالم أنوثة .. ليه  واحد يتعذب كل العذاب ده 
يعني بدل ما يحب واحدة طبيعية ويخرج معاها  ويتفسح خروجات طبيعية .. تبقى  خروجاته عبارة عن  المستشفيات وكيماوي وتعب وجع اعصاب ليه اظلمه معايا 
والد فريدة بدموع: اي العذاب ده يا بنتي حرام عليكي بقي الي بتعمليه في نفسك ده 
فريدة :انا تعبت يا بابا تعبت ...
والدها اخدها في حضنه ... اهدي يا حبيبتي والله شدة وتزول ربنا هيقف معانا يا فريدة 
صدقيني ..ربنا هيسندنا ده اختبار منه يا حبيبتي ..
ام فريدة هي كمان كانت بتعيط .... 
بس مسحت دموعها وقالتلها: أيوة ده اختبار من ربنا 
واحنا لازم نقول الحمدلله ولا اي يا حبيبتي 
اخت فريدة: اه يا فري وعلفكرة بقي عمر لو سمع منك الكلام ده هيعلقك وانت عارفة عمر مجنون ومش بعيد يجبرك علي الجوازة اصلا 
فريدة ضحكت :أيوة هو مجنون فعلااااا ....
ابوها :يبقي خلاص لازم نقابل المجنون ده النهاردة 
لانه كان مع ابوه وامه النهاردة. . 
فريدة :بس ....
امها :مافيش بس بقي الناس كدة كدة جاية سواء وافقتي أو لاااااا

اختها :أيوة يا فري هما كدة كدة جايين يا حبيبتي 
فلازم تقابليهم 
فريدة :حاضر.........
وفعلا اخت فريدة اخدتها الاوضة علشان تنقي ليها فستان حلوووو وبدأت تجهزها للمقابلة دي ...
وكان عمر برضو بيجهز هو وعادل ومنال .....
وفعلااااااااااا مر الوقت وراحوا بيت فريدة .....
قدام باب البيت ...
عمر بتوتر: بابا انا خايف جدا والله 
عادل :يا ابني اهدي مافيش حاجة انت وترتني علفكرة. ..
وفعلا خبطوا ووالد فريدة فتح الباب ..
والدها: اهلا وسهلا  استاذ عادل اتفضلوا .    
عمر دخل وكان متوتر اوي ......
وفعلا قعدوا ......
عادل: طبعا انت عارف يا ابو فريدة احنا جاين بعد موقف الي عمله عمر هنااا في البيت واحنا والله مكسوفين اوي 
ابو فريدة: هههه انا والله الي محرج بس هو كانت حالته صعبة اوي لدرجة أن انا خوفت منه ..
عمر اتكسف: اي يا جماعة خلاص بقي احنا ننسي اليوم ده .......
عادل: عندك حق والله يا عمر.   بص بقى يا استاذ مبروك احنا كنا جايين نطلب ايد فريدة لعمر 
مبروك: ولله القرار ده مش بتاعي يا استاذ عادل 
ده قرار فريدة لوحدها وخصوصا الظروف الي احنا بنمر بيها ......
عادل قاطعه في الكلام :مافيش ظروف ولا اي حاجة من الكلام ده .  مافيش حد في العالم ده كله مش بيعدي بأزمات ..ودي حاجة بسيطة وعلاجها منتشر 
وربنا اكيد مش هيكسر فرحتنا ....
وبعدين تعب اي او ظروف اي الي تخلي واحد بيحب واحدة وهي كمان بتحبه مايبقوش مع بعض ...
هو الراجل يبقي راجل غير لما يبان في وقت الشدة 
مبروك :انا ولله مش عارف ارد اقول اي بعد الكلام ده كله يا استاذ عادل ...بس حضرتك فعلا ونعمة الاب وراجل محترم اوي 
عادل :ده بس من ذوقك ...
منال: هي فين بقي العروسة ....
والدتها :حالا جاية يا حبيبتي .....

وفعلا خرجت فريدة وكانت عسولة اوي 
كانت لابسة فستان ابيض في بينك وكم شفاف 
وكعب بينج ...كانت عسولة اوي ....
منال بفرحة ووجع علي حالها: ماشاءالله يا حبيبتي 
ده اي العروسة القمر دي 
فريدة بحزن :ميرسي طنط ...بجد ميرسي 
منال حضنتها وكانت حاسه بكسرة فرحة فريدة ...
اقعدي هنا جنبي بقي ...
عمر كان سرحان فيها وفي شكلها .....
عادل: طب اي بقي يا عادل نقري الفاتحة 
فريدة: بابا لو سمحت انا كنت عايزة اتكلم مع عمر شوية ....
عمر شك في فريدة :طب نقري الفاتحة الاول يا فريدة 
فريدة :لا يا عمر بعد اذنك .....
منال :ماشي يا حبيبي ..روحوا اقعدوا مع بعض اتكلموا ....
عمر بغيظ :ماشي يلا بينا ....
وفعلا دخلوا البلكونة .......
عمر: اي رخمة انت ما كنت قرينا الفتحة الاول 
فريدة :عمر انا مش عايزة.   
عمر مسك ايد فريدة: بت انت عارفة لو سمعت كلمة انا هظلمك انت ذنبكك اي  ولله هرميكي من هنا يا فريدة.....
فريدة: أيوة يا عمر انت فعلا ذنبك اي 
عمر: تاني يا فري انا ذنبي اني بموت فيكي واني مقدرش اعيش من غيرك ابدا ....واني هفضل معاكي حتي لو هتروحي النار ...ها  عايزة حاجة تاني 
فريدة :انت ليه مش فاهم ....
عمر: لا يا فريدة ومش عايز افهم منك حاجة ....
ويلا بقي يا بت انت قدامي علشان ما اقلبش عليكي 
يلا قدامي .....
فريدة :عمر ...

عمر بحدة: يلاااااااا ...  
فريدة بسعادة :حاضر ...عمر 
عمر بعصبية: امممممم 
فريدة :بحبك اوي 
عمر مسك ايديها وباسها :وانا بموت فيكي والله 
يا قلب عمر ....
.
وفعلا خرجوا هما الاتنين برا وقروا الفاتحة واتفقوا أن خطوبتهم هتبقي مع هنا وهيثم وأنهم ينزلوا في خلال يومين يجيبوا الشبكة .....

في الاوتيل عند ادهم 
شاهندة صحيت قبل ادهم ..فضلت بصاله كتير 
وبدأت تدمع جامد ....بحبك يا ادهم .....
ادهم :وانا ولله اوي....
شاهي مسحت دموعها وضربات في كتفه بغل 
انت صاحي يا جزمة انت 
ادهم :لله اي العنف ده بس 
شاهندة :أيوة تستاهل علشان انت كداب. وصاحي 
ادهم: ههههه طب يا مفترية هانم ممكن بقي تقومي تجهزي علشان عايز نروح نفطر في مكان حلو اوي 
وبعد كدة نروح عند عمي 
شاهندة بخوف :اهلك يا ادهم 
ادهم: اي يا حبيبتي مالك خوفتي كدة ليه 
شاهندة: اصل ممكن ما يحبونيش يا ادهم أو يعرفوا أن ماما ...
ادهم قاطعها في الكلام :اولا مافيش حد ليه حق يحبك أو يكرهك غيري انا وثانيا بقي انت تنسي اي حاجة حصلت زمان تماما ..انا عايزك بس تفكري 
حاجة واحدة بس 
شاهندة: اي هي يا ادهم 
ادهم وهو بيحضنها: انك مراتي انا وبس علي كدة 
شاهندة ضحكت بكسوف وحضنته ......
وفعلا بعدها بشوية جهزوا هما الاتنين وطلعوا علي فيلا ابراهيم ..بس .....

في فيلا ابراهيم ...
ابراهيم :يا بنتي يا هنا مش كدة 
هنا :اهدي اي بس يا اونكل ده انا شوفته بعيني
وهو خاضتها في المكتب وبيحددوا مع بعض الخطوبتهم ده كداب 
هيثم: يا هنا افهمي دي بنت مجنونة بتطاردني 
كنتي عايزاني اعمل اي يعني لله 
هنا: انت فاكرني طفلة بضفاير جاي تضحك عليا 
بقولك اي انا مش عايزة اشوفك تاني اصلا .
يوسف: اهدي بقي يا هنا ..وكل الي انت عايزاه هيحصل بس براحة وبهدوء كدة ....
هيثم :ي يوسف فهمها اني فعلا بحبها وان حتي لو الي انت شوفتيه في المكتب ده حقيقي فدي نزوة 
ومافيش راجل علي وجه الارض مالوش نذوات 
هنا :نذوات ده اسمه قرف ....
اسمع يا هيثم انا حبيتك ووقفت قدام كل الناس علشانك برغم كل ظروفك الي كانت تمنع الجوازة 
لكن أنا اتمسكت بيك برغم أن أمي وأبويا مكنوش مرتاحين ليك .لكن أنا دلوقتي بجد قرفانة منك 
شمس :يا هنا ميصحش كدة ..
فهد: اششش ملكيش دعوة انت ....
وفاجاه الباب خبط .......
يوسف راح فتح الباب ...
يوسف بصدمة: ادهم ...
ادهم :اي هتدخلني يا يو..
بس ملحقش يكمل الكلمة لان كان بوكس يوسف اسرع لوشه....
شاهندة بخضة: اي ده انت مجنون ولا اي ابعد عنه ..

ادهم بضحك: اهدي. .مافيش حاجة هو طول عمره غبي ولله قولت بعد ابراهيم كتير يعالجه بس مافيش فايدة. .  
يوسف ضحك وحضنها جاااامد اوي 
وادهم بادله الحضن بقوة 
يوسف وهو حاضنه: عيل غبي بجد .وحشتني يلا 
ادهم :ههههه وانت كماه يا يوسف والله 
بس تعرف قلمك فوقني يا صاحبي 
يوسف ضحك :ولا عمرك هتفوق والله يا ادهم انا حاسس ان انت مش اخويا حاسس ان انت ابني و مغلبني معاك والله
ادهم ضحك جامد: طب مش تعالي اعرفك بقي 
يوسف بص لشاهندة الي كانت واقفة متأملة الموقف اوي 
يوسف بيضحك :اه عرفني مين القمر ده
ادهم بغيرة: لا اتلم هاااا اتلم
يوسف؛ هههههه مين بجد 
ادهم حضن شاهندة: دي بقى يا سيدي الاستاذه شاهنده مراتي
يوسف بصدمه :روح يا ادهم اليه ربنا يحولك ويتعبك زي ما تعبتني معاك امراه مين يا ادهم انت بتهزر معايا ...
شاهنده قلقت  قوي ومسكت في الدراع ادهم 
ادهم: ايه يا عم الحيوان انت وانا باقول لك صعبت انا بقولك  اتجوزت
يوسف :يعني ده بجد مش هزار ..
ادهم: لا والله ..هواي الصوت ده 
يوسف ببتسامة هبلة :لا مافيش دي هنا وهيثم بيتخانقوا.....مبروك يا شاهندة يتزين ما اختارتي 
ادهم ده ....اوطي الناس والله 

شاهندة: هههههههه 
ادهم :اي ياعم الحيوان انت الله 
وبعدين انت بتقول هنا وهيثم بيتخانق ليه هو في حاجه
يوسف :لا لا اصلي اصلي هي قفشته بيخونها عادي يعني المهم ادخل ادخل ادخلي يا شاهي 
يوسف بفرحه وصوت عالي: يا عمي يا فهد ادهم ترجع ادهم رجع
ابراهيم فرحه قام من  على كرسي وجيري ناحيه الباب :ادهم ادهم حمد لله على سلامتك يا حبيبي
كده برده يا ادهم هونت عليك يا ابني هونت عليك تسيبني وسافر
ادهم: حقك علي يا عمي كنت متلخبطو كنت اعصابي تعبانه بس اهو رجعت تاني 
فهد: استنى بقى يا بابا انت وحشتني يا ولد وحشتني تصدق يا ولد ادهم ان انت واطي واطي واطي انت عارف  انا كلمتك كام  مره يا حيوان 
ادهم: ما خلاص بقى يا عم انتوا سوقتوا فيها ولا ايه واحد يضربني والثاني يشتمني ما كفايه بقى احراج
فهد: انت لسه شفت احراج يا مهزق وبعدين انا كتب كتابي انا وشهد ويوسف ونور كان لسه من يومين وانت طبعا ما كنتش موجود يعني اخواتك يتجوزوا وانت مش موجود عادي جدا 
ادهم بيضحك: الله طب ما انا كمان تجوزت وما حدش كان معايا 
كلهم: اييييه ..

google-playkhamsatmostaqltradent