Ads by Google X

رواية احببت مصارع الجزء الثاني 2 الفصل الرابع 4 - بقلم يوستينا سامي

الصفحة الرئيسية

 رواية احببت مصارع الجزء الثاني 2 الفصل الرابع 4 - بقلم يوستينا سامي 

رواية احببت مصارع الجزء الثاني 2 الفصل الرابع 4

#احببت_مصارع
#الجزء_التاني
4

ادهم وشاهندة شافوا عربية سودة كبيرة جات ..

ادهم مسك ايد شاهندة وراه 

شاهندة مسكت في تيشرت ادهم بخوف 

ادهم براحة :ده جون تقريبا ...

شاهندة اتنهدت براحة: أيوة هووو 

جون: ادهم ..انتوا كويسين 

ادهم: احنا كنا كويسين بس انت رعبتنا في جو 
فيلم مافيا الي احنا فيه ده ...

جون ضحك؛ طب يلا تعالوا اركبوا يلاااا...

في العربية. ..

جون: علفكرة يا ادهم انت وشاهندة لازم تسافروا قبل ما خالد يوصلك انت بالذات ...

ادهم بدهشة :يعني اي انا بالذات علفكرة هي الي هربانة مش انا علفكرة ..انتوا ليه مش بتفهموا الكلام يا جدعان

جون بضحك أيوة بس هي يوم ما يخدوها اكتر حاجة ممكن يعملوها أنهم يجوزوها خالد وتض.رب بس لكن انت بقي 
هيص.فوووك يا برووووو 

ادهم :اي جو الادغال ده .. يا عم انا اتفه من كدة بكتير 
لله يخربيت الساعة الي قررت فيها ابعد عن مصر 

شاهندة: طب اي الحل يا جون ..

جون بضحك : هو حل واحد تكتبوا الكتاب حالا 
ودي تذاكركم انا حجزتها .. الطيارة هتطلع بعد سبع ساعات 

ادهم بصدمة: اي ده انت مجهز كل حاجة يا جون 

جون: مافيهاش هزار يا ادهم انا كنت واثق انك هتساعد هيا.. وبعدين انت مش عارف أهلها خطر ازاي يا ابني ...

ادهم: اه...ايه 😢😢
هيا مين ..يا ولاد المجانين انتوا ..هو انت يا بت مش اسمك شاهندة 

جون: لا اسمها الي مولودة بيه هيااا 
بس امها أصرت انها تغير اسمهاااا وبقي شاهندة 

ادهم بص لشاهندة :طب انا كدة انادي حضرتك باي 

شاهندة ..ناديني شاهندة ..عمر ما هيا هتبقي زي شاهندة ابدا ...ومينفعش ترجع تاني يا جون 

جون بزعل: كل حاجة ينفع تتصلح يا شاهندة ولله 

شاهندة ضحكت بستهزاء و غمضت عينيها علشان ترتاح شوية .....

ادهم بقي قاعد حاسس بجد أن البنت دي مظلومة بس خايف منهااا وخصوصا أنه خلاص هيدخلها حياته ....

ادهم في سره: انت وراكي حاجات كتير اوي يا شاهندة ..وانا عارف ان الي جاي مش خير خالص 
بس انت فعلا تهميني 

________________________________

في مكتب يوسف 

يوسف بعصبية :يعني اي هرب ..انت مجنووون 
اسمع حالا تبعت كل الناس علي الاماكن الي بيتردد عليها ...بيته و بيت أمه ..حتي بيوت صحابه 
انا عايزه النهاردة في الحبس تاني انت سامع 

الضابط ..حاضر يا يوسف بيه 

يوسف بحدة :لا بيه ولا بتاع ..انت عارف المرة دي لو فعلا لو هرب منك انا هيبقي رد فعلي اي 

الباب خبط ....

يوسف بعصبية: ادخل ..

علي دخل :صباح الخير. ..

يوسف بعصبية :صباح النور ..ادخل يا علي باشا. 
وانت اتفضل والي قولته يتنفذ ولا اعتبر نفسك موقوف انك تنزل اي عملية تأتي لوحدك 

ضابط: بغل .....

يوسف :اتفضل يا استاذ يلاااااا....

وفعلا خرج 

علي :ما براحة يا يوسف ..يعني انت بقالك كتير في إجازة واول ما تنزل تخبط في الكل كدة 

يوسف: مش شايف يا علي غبائه يعني انت ناقص ..
وبعدين واقف بيبرقلي كمان 

علي :يا عم اهدي ده اول ما اللواء سراج قاله تحب تنزل مع مين قال مع يوسف علطوول 
براحة عليه يا يوسف والنبي 

يوسف :افففف ماشي يا علي هحاول بس هو غبي اوي يعني ....وبعدين انت جاي ليه اصلا 

علي: امممم الواد امير زاد فيها اوي يا يوسف بصراحة وبقي بيعمل حاجات كتير غلط 

يوسف : ليه عمل اي بقي 

علي: تخيل يا يوسف بعت البوكس اخد ندي وكان عمال يتخانق معاها في المكتب لحد مخلاها تعيط وتمشي ...

يوسف بحدة :اي العبط ده ...تعالي نروحله 
ده يومه اسود النهاردة ....

__________________________________$$
قدام مكتب الماذوووون ....

جون: الف مبروك يا ادهم انت وشاهندة ..

ادهم :لله يبارك فيك ..

جون :انا رايح اجيب العربية ...هنطلع علي المطار تمام يا ادهم ..

ادهم ببتسامة وهو باصص لشاهندة الي واقفة ومتوترة جدا تمام يا جون ...

وفعلا مشي جون .....

ادهم مسك ايد شاهندة: مبرووووك 

شاهندة سحبت ايديها؛ شكرا 

ادهم رفع حاجبه: يسلاااام ..طب براحة طيب يا شبح انت عارفة أن المشهد ده انا عشته قبل كدة 

شاهندة: لا ولله ومع مين بقي عشته يا عم ادهم 

ادهم: لا مش انا فهد قريبي وصاحب عمري ..
حب بنت كانت برضوا هربانة من جوز امها واتجوزها وسافر بيهاااا.....واضح أن احنا مش مكتوب لينا نتجوز جوازة طبيعية ابدا 

شاهندة :وكان برضو جوز امها تاجر س.لاح وهي شغالة معاه .....

ادهم 😢😢😲

شاهندة بتوتر :طب مش يلا نشوف فين جون 

ادهم بتوتر :هيجيب العربية وجاي ..انت كنتي بتهزري صح مش كدة ......

شاهندا: للاسف لااااا مش بهزر ..بس متخفش يا ادهم انا لا بتاعة حب ولا جواز وارتباط لأن ببساطة كدة انا منفعش حد ..انا راجعة مصر علشان ابعد عنهم مش اكتر ...
يعني مش هدبسك فيا كتير ..

ادهم حاول يلطف الجو : طب ودعي بقي انجلترا ..علشان مين عالم هتيجي تاني امتي يا حرم ادهم ....

شاهندة بتوتر :ياريت انسي الايام الي عشتها فيها اصلا واول ما اخرج منها عمري ما هقدر ارجعلها ...

ادهم :طب يلا .جون جيه .....
وفعلا ركبوا عربية جون وطلعوا علي المطار 
وبعد اكتر من ٣ ساعات ...ركبوا الطيارة
وفي طريقهم لمصر .......

___________________________________$

في مكتب امير ..

دخل يوسف وعلي .....

يوسف بحدة :انت يلااااااا 
وللأسف شاف امير بيمسح دموعه ...

يوسف بصدمة: اي ده ....

علي :معقول يا أمير انت بتعيط ..ده انت معندكش دم اصلا 

يوسف بقرف: اي ده بنقول كدة يعني ...
امير ...اهدي هو اي بس الي حصل ..

علي :طبعا ما حضرتك كنت مسحول في كتب كتابك وحياتك وسايبنااااا معكوكين ..ندي قلعت الدبلة لأمير يا عسل

يوسف :عارف ..اي جد ما هما كل يومين كدة 
اي حصل ...عملت اي يا أمير تاني 

امير بوجع: لا يا يوسف معملتش ..عملت الي كل مرة في كل خناقة بعمله زعقت واتعصبت وقولتلها انها مش محترمة وقللت من تربيتهاااا .....
عادي يعني أنها تسيبني ..اصل هي تكمل ليه مع واحد زي يعني ...انا مستهلهااش ..انا استاهل اني ابقي لوحدي ....

وفجاه خرج من مكتبه ....

علي :هو رايح فين ...ابن المجانين ده 

يوسف: سيبه يا علي ..امير. تعبان ومحتاج يبقي لوحده ...

بس للاسف امير مروحش... امير عمل حاجة غلط جدا 
...تفتكروا امير راح فين ..وعمل اي ؟؟

_______________________________&_&

في بيت ندي ...

ابو ندي :طب ليه العياط ده كله فهميني 

ندي :اهااااا انا بجد مش عارفة انساااه ..بس لازم انساااه ..بس مش عارفة 😭😭

والدة ندي :يا حبيبتي ما هي مش من مرة واحدة ..
لازم ندي نفسك فرصة الاول علشان تحاولي انك تنسيه ....

ندي :صعبان عليا اوووي 

والد ندي :لا يختي بصي لنفسك وملكيش دعوة بيه 
جاتك خيبة ..قال صعبان عليا قااال .

والدة ندي اخدتها في حضنهاااا ..ما خلاص بقي ..

ندي :حاضر يا ماما ...ماما 

والدة: نعم يا قلب ماما 

ندي: قولي لبابا أن انا موافقة اقابل العريس الي اتقدم ليااااا 

والدة ندي :حاضر يا حبيبتي......

____________$$$

بعد فترة كبيرة ...
وصل يوسف و فهد واخدواا نور وشمس وراحوا يشوفوا القاعات والاوتيل.........
وهناااا بقي قررت تروح لهيثم المستشفي بس من وراهم .وياريتها ما راحت ......

تفتكروا. اي ممكن يكون حصل هناااك ..😉 

____________________

في اسكندرية ......

عمر كان قاعد علي البحر .......

فريدة بتعب : كنت عارفة اني هلاقيك هناااااا ...

عمر: فريدة ...انت صح ...معقول انت قدامي ..

فريدة: امممم جيت لما عرفت أن انت الوحيد الي ممكن اطمن اني اقوله سري وعمره ما هيطلعه برااا

عمر بصدمة: سرك ...سر اي يا فريدة ...

فريدة بخوف: عمر انا ..... ...وبدأت تعيط 
عمر قرب منها وحضنها اوي ...

عمر بخوف: مالك بس في اي ..والنبي احكيلي انا بجد قلقت اوي عليكي ...

فريدة :عمر انا عندي...

عمر :اي يا حبيبتي كملي ....

فريدة: انا عندي سرطان ......

عمر بفزع ساب ايديها بسرعة. .لا يا فريدة لااااا
ده مقلب سخيف اوي ..ولله وحش بلاش ترخمي عليا....انا مش هيتحمل ولله 

فريدة بعياط: لا مش مقلب ..ياريته كان مقلب. 

عمر: لاااااا وحضنها بسرعة .....

فريدة وهي في حضنه عمر انت هتسيبني ...

google-playkhamsatmostaqltradent