رواية طفلة الأسد الجزء الثاني 2 الفصل الثالث 3 - بقلم حنين احمد

الصفحة الرئيسية

رواية طفلة الأسد الجزء الثاني 2 البارت الثالث 3 بقلم حنين احمد

رواية طفلة الأسد الجزء الثاني 2 كاملة

رواية طفلة الأسد الجزء الثاني 2 الفصل الثالث 3

-حنين بدموع مكتومه: اسر.... وفجأة اغم عليهاا
-اسر جري عليهاا بخوف وكمل: حنين فوقي.... حنين مالك في اي 
-حازم: حنين مالك في اي
-سلمي بخوف: بنتي مالك ي حنين حنين فوفي حد يطلب الدكتور 
-حازم: خليكي انتي ي طنط.... وراح يطلب الدكتور
-اسد:اسر شيلهاا طلعهاا الجناح
-ملك بخوف: خد بالك عليها ي اسر
-اسر شال حنين بخوف ودموع مكتومه وطلعهاا الجناح...وكل العيله طلعت وراهم
"في جناح حنين"
-اسر نيمهاا علي السرير وكمل بدموع مكتومه:حنين فوقي عشان خاطري
-ملك بصت لاسد بحزن وكملت لاسر:حبيبي اهدي هي اكيد بخير
-اسر بصوت عالي:في الدكتور اتاخر لي 
-حسام:في الطريق ي اسر
-اسر بدموع مكتومه لنفسه:حتي لو مش لياا مقدرش اشوفك تعبانه او فيكي حاجه مقدرش اتخيل فكرة انك تتوجعي انا عايزك علطول بخير حتي لو مش معاياا عشان خاطري فوقي
-حنين بدات تفتح عنيهاا وكملت بتعب:اسر
-اسر بدموع مكتومه وفرحه:اهدي ومتتكلميش لحد ما يوصل الدكتور
-حازم:الدكتورة وصلت
-الدكتورة:بعد اذنك عشان اكشف عليها
-اسر بغضب مكتوم وعيون حمرا ومسك ايد حنين:تقدري تكشفي عليها كدة
-الدكتورة بخوف:تمام....وبدات تكشف علي حنين
-سلمي بدموع:مالهاا ي دكتورة
-الدكتورة:ضغط عصبي بس مش اكتر وكمان قلت تغذيه انا دلوقتي عطيتهاا ابرة منوم عشان ترتاح وانشاء الله تكون بخير الصبح
-حسام:تمام ي دكتورة شكرا ليكي جداا وصلهاا ي حازم
-ملك:انا هوصلهاا
-حازم:استني ي طنط هاجي معاكي...وخرجوا هما التلاته
"في الصالون"
-ملك:انا اسفه جدا علي طريقه اسر معاكي
-الدكتورة ببتسامه بسيطه:لا ابدا مفيش حاجه بس شكله بيحبهاا اووي ربنا يهنيهم يارب
-حازم:دي خطيبتي

-ملك بهدوء وحاولت الابتسامه:لا هو اسر بس حنين غاليه عندة لانهم متربيين مع بعض
-الدكتورة:انا اسفه جداا
-ملك:لا ولا يهمك....وطلعت الدكتورة من القصر
-حازم ببتسامه بسيطه:انا همشي ي طنط وهاجي تاني عشان اطمن علي حنين
-ملك:حبيبي متزعلش مش تصرفات اسر انت عارف انه بيعتبرها زي اخته واكتر
-حازم:لا ابدا يطنط انا فاهم دة كويس
-ملك:ماشي ي حبيبي خد بالك من نفسك
-حازم ببتسامه:حاضر يطنط....وخرج من القصر وملك رجعت جناح حنين
"في جناح حنين"
-اسر بدموع مكتومه وحاول الهدوء:انا ماشيي واسبوعين وهرجع امريكاا تاني
-سلمي بدموع:هتروح فين ي اسر بس واي السبب الي مخليك مش عايز تقعد هناا 
-اسر:عمتو معلش انا هبقا نرتاح لوحدي عادي هروح اقعد في الشاليه بتاعناا
-ملك بدموع:سبيه براحتو ي سلمي
-سلمي بدموع:ازاي بس دة ملحقش يقعد معاناا حبيبي قولي مين هي البنت الي بتحبهاا وسيبك من ملك واسد وانا هخطبهالك
-اسر بدموع مكتومه:خلاص ي عمتو بعد اذنك....ولسه هيخرج
-ملك بهدوء:طب وحنين ي اسر
-اسر وقف بدموع مكتومه وكمل بجمود:بعد اذنكم....وخرج
- اسد بهدوء:يلا سيبوا حنين ترتاح
-كلهم:يلا....وخرجوا سلمي وحسام علي جناحهم واسد وملك كذلك
"في جناح اسد وملك"
-ملك بدموع:اسد انا حاسه ان اسر بيحب حنين انت مشوفتش لهفته عليهاا وبصته ليهاا ساعت ما كان هيلبس سهر الخاتم 
-اسد:ملك حنين مخطوبه واسر بيعتبرهاا زي اخته بلاش افكارك دي
-ملك بدموع مكتومه:كده كده حنين مخطوبه يعني مفيش فايدة من الكلام دة
-طلع الصبح في جناح حنين تحديداا
-سلمي ببتسامه بسيطه:صباح الخير ي حنون
-حنين بهدوء:صباح النور ي ماما هو اي حصل امبارح
-سلمي ببتسامه:احم ولا حاجه بس ست البنات اغم عليهاا واسر شالك طلعك الجناح والدكتورة جت وقالت انك لازم تهدي اعصابك شويه وكمان تاكل كويس واطمنا عليكي وبعدين...... وسكتت بحزن 
-حنين بدموع مكتومه:وبعدين اي ي ماما هو اسر هناا صح
-سلمي بدموع مكتومه:اسر اخد هدومه وراح الشاليه بتاعناا وقال انه اسبوعين ومسافر امريكاا تاني
-حنين بدموع وصوت عالي:ازاي تسبوة يخرج ي ماما مصدقت انه رجع لي عايز يسيبناا تانيي كل دة عشان البنت الي بيحبهاا للدرجادي بيحبهاا وعايز يسبناا تاني عشاانهاا ولي مش عايز يقولناا عليهاا وازاي عايز يسافر عشايز يرجع امريكا وانا طول الاربع سنين كنت مستنيه اسمع خبر انه جاي بس  لي ي ماما سبتوة يمشي لي سبتوة يمشي لي.....وانهارت في بكاء عميق
-ملك بخضه:في اي مالك ي حنين مالك ي حبيبتي في اي
-حنين بدموع:لي ي خالتو سبتي اسر يسيب القصر
-ملك بدموع مكتومه:حبيبتي هو مش مرتاح هناا ومينفعش اني اغصب عليه انا عايزاة يكون مرتاح اهدي انتي كدة بس
-حنين بدموع:خليه ي خالتو براحتو سابناا كلناا عشان البنت الي بيحبهاا سبيه يعمل الي هو عايزة...ومسحت دموعهاا ماما حازم كان فتح معايا موضوع الجواز وانا موافقه
(عدي اسبوعين واسر طبعاا موجود في الشاليه ودقنه بقت كبيرة وحالتو ادمرت خالص وحازم مشغول بتجهيزات الفرح اما سهر ف مكانتش زعلانه من اسر وشافت انه تصرف صح وانه محبش يخدعهاا اما حنين ف حبهاا لاسر كان بيذيد كل يوم واتحدد معاد فرح حنين واسر......قبل الفرح بيوم"في الشاليه عند اسر تحديداا
-تن تن تن
-اسر:الو
-حازم بحب:حبيب اخوك عامل اي
google-playkhamsatmostaqltradent