Ads by Google X

رواية احببت مصارع الجزء الثاني 2 الفصل الأول 1 - بقلم يوستينا سامي

الصفحة الرئيسية

رواية احببت مصارع الجزء الثاني 2 البارت الأول 1 بقلم يوستينا سامي

رواية احببت مصارع كاملة

رواية احببت مصارع الجزء الثاني 2 الفصل الأول 1

في كتب الكتاب بعد ما المأذون كتب الكتاب ...
اتفاجوا بدخول راجل كبير في السن ومعااه ست برضو كبيرةةةة ..    
بسنت بفرحة ..جدوووووو 
يوسف كان حاضن نور  في اللحظة دي سابها وحس أن قلبه وجعه اوي وان خلاص خلصت الحكاية 
جدها :يا حبيبة جدووو وحشتيني يا بوسي ..
جدتهااا :كدة برضوا قدرتي يا حبيبتي تبعدي عني الفترة دي كلهاااا ..
بسنت: لا لا والله انا ما بعدتش عنكم بس انت كنتوا 

تائهين مني ...
كلهم ضحكوااااا....
اللواء سراج: اهلا وسهلا ..مبروك رجوعها ليكم 
ده يوسف الي اخد بسنت علشان تعيش معاه لحد ما نلاقيكم ....
معلش يا يوسف مقدروش يستنوا لحد ما نرجع القاهرة بيها ....
جدها :انا انا متشكر قوي يا ابني على اللي انت عملته معها اللواء سراج قالي انك كنت  معتبرها بنتك
انا مش عارف اشكرك ازاي والف مبروك ليك  ...
بسنت :ايو يا جدو يوسف ده انتيمي ..

يوسف بوجع: انا معملتش... انا ما عملتش حاجه هو اصلا ما فيش احد يشوف بسنت ما يحبهاش انت هتاخدها صح 
جدها :اه طبعا ده احنا كنا بنموت في بعدها. 
يوسف  فاللحظه دي خانته دموعه :طب ارجووك خلي بالك منها اوعي تسيبها تاني في مكان 
احسن لو حصلها حاجة انا الي ممكن يجرالي حاجة بجد .... ووطي لبسنت وحضنها جامد ...
يوسف بدموع؛ بسنت الموبيل الي جبتهولك خليه معاكي طول الوقت و ابقي كلميني علطول 
طمنيني عليكي ..
بسنت :اي يا يوسف هو انت مش هتيجي معايا ولا اي 

يوسف: مينفعش يا بسنت ..جدو وتيته جووم اهوووو علشان تروحي معاهم ..هتوحشيني اوي 
بسنت حضنته جامد وعيطت ..متسبنيش يا يوسف 
نور وطت لبسنت واخدتها من حضن يوسف .
وفهد قوم يوسف علشان يمسح دموعه...
نور وهي بتمسح دموع بسنت :بسنت اللي عرفها 
ما تعيطش بالعكس انت شاطره جدا جدا جدا وهتروحي مع جدك وجدتك ترجعي ثاني لحياتك  الطبيعيه ..مش انت كنت بتقولي أن حضن تيتا وحشني ..صح 
بسنت: اه بس حضنك وحضن يوسف هيوحشني برضووووو. 
نور: امممم طب والحل ..... اي يا بت يا بسبوسة 
خلاص تروحي تقعدي معاهم وتبقي تجيلنا احنا كمان ...احنا مستحيل نبعد عنك يا بسنت .. احنا هنبقي علطول معاكي صدقيني 
وفعلا يوسف حاول يمسك نفسه وحضن بسنت 
ونور وهنا وشمس كلهم ودعوها بالدموووع 

حتي الضيوف حبوها اوي ..
فهد :طب  اي راي حضرتك لو قعدت معنا و نسافر مع بعضنا بكره
جدها :لا يا ابني صعب احنا عايزين نلحق نرجع القاهرة. احنا مش حمل هوا اسكندرية دلوقتي ..
وفعلا مرديووش يقعدوا خالص ونور جهزت شنطة بسنت فيها كل هدومها وجزمها حتي لعبهاااا ومشيت 
ابراهيم قرب من يوسف وحط أيده علي كتفه :خلاص يا يوسف اهدي يا حبيبي ده النهاردة كتب كتابك …....
وبعدين هي كدة كدة كانت لازم تمشي...
يوسف بيمسح دموعه: انا عارف بس مش قادر اقتنع يا عمي ....
عادل؛ طب يا يوسف لازم تفوق علشان الضيوف يا حبيبي....
وفعلا عدي اكتر من ساعتين ....
كل الناس مشيت حتي سراج وبنته تمارا استاذنوا علشان يلحقوا يمشوااا..وامير وعلي كمان مشيوااا ..

فهد لشمس :بقولك اي ...
شمس بحزن :اي يا فهد ...
فهد :لا يا شمس والنبي كفاية بقي زعل هي مرحتش 
مع حد غريب ..ده جدها وجدتها وكدة كدة كانت هترجع ليهم .. 
شمس: خلاص بقي انت لازم تفكرني يعني ..
فهد قرب منها: طب بقول اي ماتيجي ...
شمس: اجي فين ...
فهد: فاكرة الشقة الي أجرتها ليكي ايام ما كنتي جميلة ...
شمس ضحكت: هههههههه انت لسه فاكر يا  فهد 
فهد و: دي ذكريات تتنسي بذمتك ....
شمس ضحكت طب: بتفتكرها ليه دلوقتي ..

فهد: علشان نروح نقعد فيها لحد بكرة 
شمس :يسلام واي لازمتها بقي ما احنا كدة كدة مسافرين بكرة علطووول 
فهد؛ يووووه وانا هستني لحد بكرة ..طب بذمتك ماوحشتكيش ...ده انت وحشاني اوي 
شمس بكسوف  ؛فهد اتلم بقي ....وبعدين انسي الي انت بتفكر فيه ده ..
فهد ؛ليه يا اختي بقي انسي مش مراتي ولا كاسبك في كيس شيبسي بطلي رخامة بقي يا شمس 
انا حتي مش عارف احضنك ..
شمس برخامة: معلش بقي لما نرجع بكرة .
هو فين يوسف ونور 
فهد: يوووه يادي نور ويوسف الي طلعولي في البخت دووول

شمس: ولله يا فهد انت ما عندك دم اصلا ..
انت مش صعبان عليك يوسف 
فهد: بصراحة يا شمس انا متفاجاه بيه اوي 
شمس: اشمعنا يعني .بالعكس يوسف باين عليه أنه طيب اوي علفكرة 
فهد: اه بس مش عايز يخلف ..
شمس :نععم يعني اي مش عايز يخلف 
فهد: اه يوسف رافض تماما فكرة الخلفة والجواز كمان بس نور قدرت تخليه يغير فكرته عن الجواز 
شمس: وهو واخد موقف ليه بقي من الجواز يا فهد 
فهد: علشان ميخلفش ولد وبخليه طول حياته يتيم 
شمس: يا ساتر معقول يكون ده تفكيره يا فهد 
فهد:  للاسف اه اومال هو ليه اتاخر اوي كدة في الجواز يا ناصحة 

شمس : طب يوسف صارح نور بالموضوع ده 
فهد :لا بصراحة معرفش وملناش دعوة يا شمس 
شمس: أيوة ب......
فهد :شمس متخلنيش اندم اني حكيتلك حاجة 
شمس: خلاص يا فهد حاضر ...هسكت خالص اهووو 
فهد :طب بقولك اي تعالي اخدك وامشيكي شوية بس غيري الفستان ده الاول ..
شمس بفرحة :طيب حاضر......
وجريت علي الاوضة تغير هدومهاااااا 
وفعلا نزلوا يتمشوا شوية ....

في أوضة نور ...
نور وهي حاضنه يوسف :خلاص بقي يا جو 
هي اكيد هترجع تاني واحنا هنروح ليهم تاني وتالت كمان ....وحياتي عندك اهدي بقي ..وكفاية سجاير
يوسف :نور انا عايزك جنبي .اوعي يا نور تسيبيني ابدا ...
نور قربت منه :بس انا مقدرش اسيبك يا حضرة الضابط. انت بقي ممكن تفكر ....
يوسف قرب منها ...وباسهاااااااا .......
وفاجاااه ... منال : نو....يالهووي 
يوسف بعد عن نور بسرعة ووطي رأسه بكسوف 
نور وشها احمر في ثانية. .....
منال بحدة: بت يا نور .
نور مكنتش عارفة ترفع عينيها :أيوة يا ماما 
منال ببتسامة :ادخلي المطبخ علشان تساعديني في العشاا يلااا 
وفعلا خرجت نور .....
منال قربت من يوسف بضحك: استني لما تخدها بيتك يا يوسف وتعملها فرح يا ابني 
اوعي تكسر فرحتكوا ببعض بسبب لحظة تهور يا ابني ... ده فات الكتير ما باقي الا القليل ...
يوسف ابتسم ووطي رأسه .....
و منال ....سابته وخرجت .....
ويوسف بعد علي سرير نور ومقدرش يقوم قرر أنه ينام علي سريرهاااااا ....
وفعلاااا عدي وقت. 

في أوضة ادهم ...
ادهم بعصبية :انا موافق يا جون انا هشارك عزمي ده 
جون :ادهم انت بتعمل كدا علشان تضايق  اللي اسمها 
شاهندة ... يبقى انت محتاج تفكر اكثر ..عزمي معروف جدا جدا في السوق مش بسهوله كده تخش تشاركوا وتسيبه وعلفكرة غدار
ادهم :وانا موافق بكرة اتكلم معاه وحدد معاد 
جون: الي انت عايزة يا ادهم ..سلااام ..
ادهم قفل التليفون من جون بغل :ماشي يا شاهندة ولله لاخليك تندمي علي اليوم الي فكرتي فيه انك تلعبي عليااااااااا..........
وبعد أقل من عشر دقايق ...
باب الاوضة بتاع ادهم خبط ....
ادهم راح يفتح الباب وكانت الصدمة.......

علي وامير راحوا لبيت ندي واهلهاااا
علي : مساء الخير يا عمي ..
ابوندي بص لامير بحدة :انت ايه اللي جابك هنا ...مش بنتي قالت لك اللي بينكم خلاص انتهى 
علي :يا عمي ارجوك نقعد ونتفاهم طيب الاول
ابو ندى: لا يا علي احنا ما فيش بيننا وبين البني ادم ده اي تفاهم انت عارف يا ابني  انت غالي عليا بس طول ما هو معاك ..انت عدوي 
علي:  لا طبعا ما فيش عداوة ولا حاجه ارجوك يا عمي احنا محتاجين نقعد و نتفاهم ..صدقني 
وبعدين ما فيش اي اثنين مخطوبين ما بيحصلش بينهم اختلافات وانت عارف ان امير عصبي بس هو فعلا بيحب ندى اوي كمان 
ندي خرجت من اوضتها وعلامات العياط باينة اوي عليهاااا ...
امير بحب:  ندي ...انا اسف 
ندي بعياط وتوتر  :لو كنت جاي هنا علشان متخيل لو لثانيه اني ممكن اسامحك على الكلام اللي قلته وعلى اللي عملته تبقى غلطان  يا حضرة الظابط لاني قولتلك أن الي بيني وبينك خلص وان انت اخر بني ادم علي وجه الارض ممكن اتجوزه ...
لكن لو جاي هنا تاخذ ذهبك وحاجتك ..فحاجتك جاهزه من بدري  قوي وياريت تاخدها وتطلع برا و اوعي اشوف وشك تاني حتي لو صدفة ....سامع
ودخلت ندي بانهيااااار......
ابو ندي: أظن سمعت الكلام الي هي قالتوا يلا براااا 
علي بحزن : يلا يا أمير ...
امير بص لعلي بمعني أن خلاص مافيش امل 
علي :يلا يا أمير...يلأااااا
وفعلا علي  وامير مشيوا .......
علي :امير سيبها شوية تنسي او تصفه شويه بس من ناحيتك يا امير ....يا امير سبق وقلتك ما ينفعش كل حاجه معاك بالعصبيه البنت كانت شارياك لاخر لحظه وانت مش بتعمل حاجه غير بتبيعها 
امير بعصبية :انا عمري ما بعتها  بالعكس هي الوحيد اللي حبيتها بجد يا علي ارجوك ساعدني مش تقطمني كدة ....
علي: خلاص اهدا اهدا كله هيعدي ان شاء الله تعالي نروح البيت عندي نأكل حاجة وننام بكرة عندنا اجتماع مهم يلااااا ...
وفعلا. روحوا ونااااااامووووووووووووووووووو

في أوضة ادهم ....
فتح ادهم الباب ...انت اي الي جابك هنااا.
شاهندة:. علشان حسابنا مخلص يا ادهم ...
ادهم بحدة وهو ماسك ايديها: انا قولتك أن لو شوفتك تاني هقتلك....
شاهندة زقت أيده جامد ...بس الي متعرفوش اني انا الي هقتلك يا ادهم 

google-playkhamsatmostaqltradent