Ads by Google X

رواية اختفاء غامض الفصل الأول 1 بقلم. جوري محمد (الجزء الثالث من رواية اغتصاب غامض)

الصفحة الرئيسية

   رواية اختفاء غامض  الفصل الأول بقلم. جوري محمد (الجزء الثالث من رواية اغتصاب غامض)


رواية اختفاء غامض  الفصل الأول 

ورد بدات تحط المرهم والعلاج على جروح جوري
 وجوري في حاله استرخاء وراحت في عالم ثاني تشوف رؤيه جديده تبدا بها قضيتها الجديده
جوري المكان ده جميل جدا قصر ولا اللي في  الاساطير يا ترى الناس اللي عايشه هنا شكلهم ايه وده حلم ولا رؤيه وجوري ماشيه في حديقه القصر
 وهنا ورد ايه رايك تعيشي معنا هنا جوري
جوري جدتي الطفله هو ده المكان اللي انتم عايشين في 
 ساري ايوه ورد اللي زرعت فيه الاشجار والورود دي كلها وهي اللي اختارت تصميم القصر وعلى فكره هي عملت كده علشان انت تعيشي معنا 
جوري يا جدتي ما اقدرش اعيش هنا انا باحب الحريه
 ورد احنا هنسيبك تعملي اللي انت عايزاه بس تعيشي معي هنا من حقي اني اعيش مع العيله بتاعتي 
جوري انا مش عارفه اقول لك ايه بجد ده انا اللي قاعدين معي طايقاني بالعافيه لما بقلب ما بعرفش اي احد و هتزعلي مني
 ورد قولي لي انك وافقت خليها توافق يا ساري 
ساري احنا ممكن نلاقي حل وسط ايه رايك يا جوري تيجي تقعدي معنا هنا بالليل وترجعي ثاني مكانك الصبح وتمرسي حياتك عادي
 ورد غير كده احنا ممكن نساعدك في حل القضايا الغريبه 
جوري يا سلام ساري ممكن فعلا
  ورد وافقي بقى يا جوري وافقي بقى يا جوري
 جوري خلاص اتفقنا
 ورد طيب نسيبك انتي بقى ترتاحي علشان العلاج يتفاعل مع الجرح وتخفي
 جوري يكون احسن برده ومشيت ورد وساري
 جوري ايه الجده الطفله دي دي اقولها جدتي ازاي وجوري صحيت من النوم على اتصال من العقيد مدحت
جوري الو
 العقيد مدحت عندي خبر يستاهل اني اصحيك دلوقت
 جوري خير يا فندم 
العقيد مدحت الاداره ووافقت انها تعمل قسم خاص بالقضايا الغامضه وهتكوني انت المسؤوله عن اداره القسم وممكن تختاري الفريق اللي هيساعدك وطبعا بلال ومراد في اول الفريق 
 جوري انا مش عارفه اشكر حضرتك ازاي 
العقيد مدحت عايزه تشكروني بجد
 استعدي بكره علشان وصلت لنا قضيه جديده اختفاء غامض ما حدش يعرف هي اختفت راحت على فين المهم الملف هتلاقيه على مكتبك بكره الصبح علشان انا اخذت اجازه يومين علشان فرح بنتي عقبالك 
جوري تمام يا فندم والف مبروك 
العقيد مدحت اسيبك بقى تكملي نومك مع السلامه
جوري اكمل نومي ايه بس
 وجوري قامت صلت قيام الليل وبعد كده عملت قهوه و اكلت ساندويتش 
جوري الواحد بطنه وجعته من السندوتشات دي حاسه اني هاقلب على فار من كثر ما باكل جبنه رومي وفضلت تقرا القران لحد ما الفجر اذن وصليت وراحت تعمل الرياضه بتاعتها اليوميه
واتصلت على بلال 
جوري صباح الخير يا بيلي 
بلال الله هي بدات ببلي خير على الصبح انا في اجازه
 جوري واحنا من امتى في الشغل بتاعنا في اجازه 
بلال حرام يا جوري انت ما عندكيش احد يقول لك انك بعيده انما انا امراتي موجوده وكمان حامل لازم حد يراعيها
جوري يا عم وديها تقعد اول شهرين عند امها جرى ايه يا بلال
بلال انت فاهمه بتقولي ايه تقعد عند امها يعني كل يوم اصطبح بوش حماتي و قبل ما انام اشوف حماتي
 جوري عادي يا ابني المفروض انك اتعودت كنت بتشوف الاشد  من  حماتك ثم على ما اسمع ان الستات في الفتره دي بتبقى رخمه وهرموناتها مجنونه وكل شويه عايزه تتخانق ولا تعيط ولا تضحك ريح دماغك يا عم
 بلال معكي حق 
جوري خلاص اشوفك في الاداره سلام
 بلال سلام امري لله
وصلت جوري على الاداره واستلمت ملف القضيه جوري لازم نروح بيت الضحيه او والشخص المختفي علشان نعرف ايه الحكايه بالضبط
ومشيت عند بيت الضحيه 
وصابرين بنت الضحيه فتحت الباب صابرين مين حضرتك 
جوري انا الرائد المسؤول عن القضيه
 صابرين انتم عرفته اي اخبار عن ماما 
جوري للاسف لسه ما عرفناش حاجه انا جايه علشان اعرف التفاصيل علشان تساعدني اوصل لها
صابرين احنا ما نعرفش حاجه احنا رجعنا البيت بعد ما سبناه وهي تعبانه وما كنتش قادره تقوم من على سرير المستشفى
وبعدها تقريبا بثلاث ساعات اتصلوا بنا وقالوا ان ماما اختفت 
جوري طيب ما فيش اي حاجه تساعدنا بها كانت مثلا بتكتب مذكراتها مفكره تليفونها 
صابرين ايوه  دي المذكرات بتاعتها وده تليفونها 
جوري خلاص ما تعيطيش ان شاء الله نوصل لها وترجع لكم استاذنا 
ومشيت جوري وطلعت على المستشفى وهناك جالها اتصال من بلال انت فين
 جوري انا طالعه المستشفى هاشوف الكاميرات هي خرجت الساعه كم من المستشفى 
بلال اوكي انا هاستناك في الاداره 
وصلت جوري المستشفى ودخلت شافت السجل بتاع الكاميرات ما فيش اي حاجه هي مخرجتش
 جوري يبقى الاختفاء حصل وهي في الاوضه وشافت الكاميرات اللي قدام باب الغرفه لقيت ان ما فيش احد دخل ولا خرج 
جوري الممرضه اللي كانت معها في اليوم ده فين
 الدكتور ثواني 
 وجاءت سلمى ايوه يا فندم
 جوري ايه اللي حصل حسيت باي شيء مريب 
سلمى لا ابدا انا اديتها العلاج والمنوم علشان تعب رجليها وظبطت المنبه علشان اصحى اديها الحقنه في ميعادها بس اتفاجئت انها مش موجوده هي ما كانتش بتتحرك من اساسه 
جوري خلاص ومشيت جوري وراحت الاداره
 بلال لقيتي اي حاجه جديده 
جوري ما فيش اي خيط  يوصلنا  الي الحل  الا المذكرات بتاعتها او تليفونها خذ تليفون و شوف سجل المكالمات يمكن تكون كلمت احد وانا هقرا مذكراتها يمكن الاقي بدايه الخيط و يوصلنا للي حصل ايه بالضبط وفعلا جوري بدات تقرا المذكرات
انا جيهان عندي 17 سنه وكل الناس بتقول علي اني جميله جدا بس يا خساره جمالي خلي بابا  قافل علي  خائف علي من كل الناس المهم مش عارفه ليه النهارده جاء لي احساس ورغبه اني اكتب مذكراتي كاني يعني هاكتب مذكرات نجيب محفوظ او طه حسين ده انا حته جيهان المهم النهارده اول يوم في الاجازه او بالاصح دخول سجن البيت وبدايه طلبات ماما 
ماما انت يا بنتي تعالى ساعديني في شغل البيت شويه جيهان حاضر يا جميل بس هتخليني اخرج شويه عند صاحبتي نور 
صفيه حاضر بس هتيجي قبل ما باباك يجيء
 جيهان حاضر 
صفيه بتصعبي على من القاعده دي خلاص روحي وتعالى بسرعه 
جيهان شكرا يا ماما يا سكر يا عسل انت
 صفيه اه منك يا بكاشه
 وجيهان مشيت عند نور 
نور معقوله باباك سابك تخرجي
 جيهان لا ما انا خرجت من غير ما هو يعرف بس ماما عارفه 
نور طب اقعدي وانا هجيب لنا عصير من جوه 
جيهان اوكي 
نور انت لسه بتكتبي شعر
 جيهان يا بنتي وهو انا في حاجه بتسليني ويطلعني من اللي انا فيه ده الا الخواطر اللي بكتبها
 نور فعلا الله يكون في عونك بس هو خايف عليك بزياده حقه برده انت متخيل يا جيهان انت حلوه جدا 
جيهان ولا حلوه ولا حاجه
 نور طب يلا يلا تعالى اوصلك البيت وابقى ارجع ثاني
 جيهان يلا
 جيهان عارفه يا نور  انا بحس ان في حد بيراقبني على طول 
نور دي حاجه طبيعيه انت حاسه اني بابا بيراقبك بالتاكيد هيجي لك الاحساس ده
 جيهان لا باتكلم بجد
 نور باقول لك ايه يا جيجي وصلنا البيت عندك اهو 
جيهان ماشي لما توصل البيت ابقي طمنيني
 نور حاضر 
ومشيت نور وعدي اليوم على خير وعدت ايام كثير ثانيه لحد ما  نتيجه الثانويه العامه ظهرت وجبت مجموع كبير جدا 
خالد ابو جيهان يا جيهان انت مش هتكملي
جيهان ليه يا بابا 
خالد انت جاي لك عريس لقطه انسان محترم وعنده شركه وغني يعني هيريحك
 جيهان بس انا مش عايزه اتجوز عايزه اكمل تعليمي
 خالد هو ده اللي عندي انت هتتجوزي وبعد كده هو عايز يخليك تكملي كملي عايزك تقعدي في البيت خلاص
 جيهان يا بابا 
 انا قلت اللي عندي وخلاص اتفضلي ادخلي جوه 
وجيهان فضلت  اعيط جدا وما كنتش اعرف ان اليوم ده هو بدايه احزان كثيره في المستقبل
جيهان جاء اليوم اللي تعرفت فيه على مدحت على زوجي في المستقبل
خالد  اهلا وسهلا بك مدحت باشا
 مدحت باشا ايه يا عمي بقى قولي مدحت بس 
خالد ماشي يا مدحت يا ابني
 ونسيبهم ونروح عند جيهان هي ومامتها 
صفيه  يا جيهان يا بنتي البسي انت عارفه ابوكي بدل ما يمد ايده عليك ويضربك
 جيهان يا ماما 
صفيه يا بنتي انا ما عنديش حل علشان اساعدك قومي يا بنتي البسي ودخلي القهوه يمكن العريس يعجبك وتتفق مع بعض
 جيهان حاضر وفعلا جيهان دخلت القهوه  بس المفاجاه اللي لقيتها 

يتبع الفصل الثاني اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent