رواية ملكه قلب الشيطان الفصل السابع عشر 17 - بقلم فاطمة الزهراء أشرف

الصفحة الرئيسية

  رواية ملكه قلب الشيطان الفصل السابع عشر 17  - بقلم فاطمة الزهراء أشرف

رواية ملكه قلب الشيطان- بقلم فاطمة الزهراء أشرف

رواية ملكه قلب الشيطان الفصل السابع عشر


زين بغموض   : عرفت مين اللي حرق المخازن 
محمد بخوف  : الشيطان
زين : نهايتك قربت يا شيطان
اتصل علي الشخص اللي بيراقب جاسر 
..... : الووو 
زين  بغموض : خليه يمضي 
.... بتوتر : م مش هينفع جاسر بيه هيقراء الوراق 
زين بغضب وصوت عالي  : اتصرفي لزم الوراق يكون عندي اليوم ي هانيا 
هانيا بخوف : هحاول 
زين  : لا مفيش هحاول انتي هتنفزي وكلوا بثمن 
هانيا  : تمام أنا هجبلك الوراق وانت هتديني الفلوس 
زين ببتسامه خبيثة  : اكيد ي حبي 
واقفل التلفون 
ستووووووووووب 
( هانيا  (جاسوس زين)
سكرتيره جاسر الحديدي  بتشتغل في شركة جاسر من 9 شهور وتنقل الصفقات اللي  زين بيقول عليها  )
زين بغضب وصوت عالي  : محمد شوفلي الشحنه هتوصل أمته بالضبط
محمد بعمليه  : حاضر يا باشا 
زين  : أنا مش عايز اي غلط 
محمد  : تمام 
************************ 
في فيلا السيوفي 
ذهبت كل من أمل ومعتز في سيارة ونور وملاك وادم والثعلب في سيارة 
ملاك  : ابيه احنا رايحين فين 
ادم ببتسامه  بخبث  : هنروح المطعم وبعدين هنروح 
ملاك بحزن  : طيب 
بعد قليل من الوقت وقفت السياره  نظره ملاك ونور  بفرح  : عاااااا ملاهي
نظرة ادم بحب لملاك  : حبيبتي والله عارف انتي طفله عشان كده جبتك هنا ايه رايك 
ملاك بحب وفرح : علي فكرة ياسطا  بحبك 
ادم  بدهشة : اسطا 
ملاك  : ايه يازمكس مالك مش هندخل واللي ايه 
ادم  بدهشة  : زمكس 
الثعلب  : أكيد هندخل بس ي سطا انتي واثق انك من أميريكا  يا شبح 
ملاك بتفاخر  : اكيد ي رامز أنا من أميريكا 
الثعلب( رامز ) بسخرية  :  وفي أميريكا بيقولوا ي سطا والكلام دا 
املاك  : لا أنا اللي بقول كده ي باشا 
ادم بسخرية   :  أنا بقول يلي نروح احسن 
ملاك  : لا 
وطلعت تجري هي ونور وامل 
***********************
في ايطاليا 
جاسر عامل حفله 
مريم    : جاسر  أنا معرفش حدا في الحفله غيراك انت 
جاسر  لم يرد عليها 
مريم  : طيب متسبنيش لوحدي 
جاسر  بسخريه :  ليه بنت اختي 
مريم  بصوت واطي :  بارد ومتخلف 
جاسر  : سمعتك على فكرة 
مريم  : وايه يعنى 
جاسر سابها وخرج ومريم خرجت وراها 
********************** 
في مصر 
خرج كل من أمل ومعتز ورامز ونور وادم وملاك 
معتز  : أنا هروح أمل ... باي 
رامز  : خلي بالك من نفسك ومن أمل 
معتز  : تمم وانت كمان 
رحل معتز وامل 
ركب رامز وادم وملاك ونور 
ملاك  : ابيه انت احسن اخ في الدنيا 
بس كمل جميلك وهتلنا آيس كريم 
ادم  : انتي بع 
ولم يكمل كلامها بسبب اطلق النار 
ادم بصوت عالي  : انزلوا تحت بسرررررعه 
فزعت ملاك ونور ونفذوا كلام ادم 
رامز اخرج مسدسه واطلق علي السياره هو وادم  
و بعد دقيقة كان قد هربت السياره 
رامز بصوت عالي  : والله مهرحمك 
ادم  بص علي الكرسي الخلفي  : انتوا كويسين 
ملاك بخوف ودموع  اشارت برأسها : أيوه 
اتنهد ادم براحه ولكن لما لم يسمع صوتها  : نور ولكن لم يسمع صوتها 
رامز بخوف اخوي  : نووور  أوقف السياره نزل  وفتح باب السيارة من عند نور 
ونور من كتر الخوف اغمي عليها 
رامز بخوف :  نوور حبيبتي فوقي 
ادم بخوف   :لازم نخدها  على المستشفى 
وانطلاقا على المستشفى 
ادم بخوف كثيرا  :ددددكتووووورررررر بسررررررعة 
الممرضة  : حطها في اوضه الكشف 
ووصلتلوا عند الاوضه 
تركها ادم علي السرير 
*************************
جاسر كان يتناقش مع رجال الأعمال ويضع يده حول خصرها بتملك ( اقصد مريم ) 
مريم بكسوف وتوتر   : ج جاسر انت مسكني كده لي 
جاسر ببرود  : مش عايز اسمع صوتك 
جاسر محدث لنفسه  : اسيبك كيف وأنتي ذي القمر كده 
جاك بسخرية  : مبروك علي الصفقه يا شيطان 
جاسر ببرود  : الله يبارك فيك 
نظر جاك الي مريم بنظره اعجاب  : هاي ومد يدها ليصافحها ولكن مراد امسك يده وضغط عليها  : عامل ايه ي جاك 
جاك ببرود  : تمام 
جاسر اخد مريم وانسحب  
جاك بفضول ونظره إعجاب  : مراد مين اللي مع الشيطان دي 
مراد وهو ينظر الي جاك وراي نظره الإعجاب في عينيه  : دي زوجته الشيطان 
انسحاب مراد قبل أن يسألها اي اسئله آخر 
مريم بملل  : جاسر ايه الحفله دي لا أغاني وال اي حاجة  دا اي الملل دا 
جاسر ببرود  : أقعد هنا 
مريم بخوف  : هتروح فين 
مشي جاسر ولم يرد عليها 
مريم  : بارد 
... : هاي   ( كانت تتحدث إيطالي ) 
مريم بعدم فهم  : انتي  بتقول ايه 
صوفيا   :  انتي مين 
مريم بدهشة  : انتي بتتكلمي عربي 
صوفيا  : اه انتي مين أول مرة اشوفك هنا 
مريم  : أنا اسمي مريم 
صوفيا  : انتي جايه مع  مين 
مريم  : مع جاسر 
صوفيا  : أيوه انتي العاهرة الجديدة للشيطان 
مريم بغضب  : لا ي حبيبتي أنا زوجته 
صوفيا بصدمه  : الشيطان اتجوز ثم نظره الي مريم بقرف 
مريم بغضب  : بعدين العاهرة دي تبقي انتي 
صوفيا بغضب  : انتي مش عارفه أنا مين 
مريم بسخرية  : لا محصليش الشرف 
صوفيا بخبث  : انا عشيقة الشيطان 
مريم ببرود  : اه يعني عاهرة برضو 
صوفيا بغضب  : إنتي حي ولم تكمل كلمها لانها رأت جاسر يتقدم تجاههم ويقف خلف مريم تقدمت منه صوفيا بخبث واحتضنته واخذت تقبلها  
صوفيا  : حبيبي وحشتني جدا جدا 
مريم مصدومه مما رات يا إلهي ماذا تفعل 
أخرجها من صدمتها صوت جاسر 
جاسر بحاده  : صوفيا أحب اعرفك بزوجتي مريم 
نظره صوفيا بقرف لمريم  : اتعرفنا 
فهم جاسر نظراتها وبغضب  : تمام وأنتي عارفه اللي بيقرب من حاجة بتعتي اووو بيفكر بعمل فيها  ايه 
صوفي  بخوف  : أيوه طبعا يا شيطان 
أقترب جاسر من مريم ونخفض الي مستواها وهمس بالقرب من اذنها  : مالك 
مريم بغضب  : مفبشش 
جاسر ببرود  : تمام 
ورحل جاسر ليرحب بضيوفها 
نظره صوفيا بقرف لمريم ورحلت من أمامها 
مريم بقرف  : ايه القرف دا لا وبتتكلم بتفاخر وأخذت تقلدها أنا عشيقة الشيطان عاهرة لعينا 
صوفي بغضب  : أنا يسيبني عشان الجربوع دي  لا جاسر ليا انا وفلوسه ليا لوحدي 
وابتسمت بخبث وهي تراء مريم تطلب عصير برتقال  
وذهبت عند البار  
الجرسون  : طلبك ايه يفندم 
صوفي  : عصير البرتقال اللي رايح علي الطاوله دي وشورت علي طاولة مريم 
الجرسون  : اهوا يفندم 
اخذتها وذهبت ووضعت به خمر  
و اعطتها لجرسون اخر 
صوفيا بخبث  : ممكن تدي العصير دا للمدام دي وشورت علي طاولة مريم 
ذهبت الجرسون واعطا لمريم 
مريم  بعد مشربت العصير  : العصير دا طعمها عمل كده ليه 
بعد قليل من الوقت 
مريم بضحك وغير وعي  : اي الحفله الممله دي مفيش اغاني وال اي حاجة وجاسر سابني لوحدي ومشي اخذت تنظر حولها ورأت جاسر واقف مع راجل أعمال فذهبت أيه 
مريم وهي تحتضن جاسر  : جاسر سبتني لي 
صعق جاسر من فعلتها 
مريم  : حبيبي هات بوسه 
جاسر بصدمه  : أي
مريم  : هات بوسه

يتـبـــــــــــــــــــــــع الفصل الثامن عشر اضغــــــــط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية " رواية ملكه قلب الشيطان " اضغط على اسم الرواية

author-img
DoOoBy

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent