رواية حور وحمزة الفصل السادس عشر 16 بقلم ريناد احمد

الصفحة الرئيسية

         رواية حور وحمزة الفصل السادس عشر بقلم ريناد احمد


رواية حور وحمزة الفصل السادس عشر

فراس لنفسه : بقا كده يا حور !! .. تمام .. انا هعمل حاجه مش هتعجبك 
وأخذ الورق وذهب لبيت حور 
حور عانقت فراس : ازيك يا فراس .. وحشتني 
فراس أبعدها عنه وأخرج الورق : ده السبب في الجوازه دي مش كده ! 
حور باندهاش : .... 
فراس : انطقي 
حور : ايه الورق ده يا فراس 
فراس : متعمليش هبله 
حور : ايه الورق ده بجد وريني كده وقرأت الورق وتصنعت الصدمة : ايه ده .. الورق ده جبته منين وايه الهبل ده اكيد بابا ميعملش حاجه زي كده
فراس : انا بردو مصدقتش زيك 
حور : لقيت الورق ده فين يا فراس .. وفي حد معاه نسخه من الورق ده ولا لا 
فراس : معرفش 
حور : طب هنعمل ايه 
فراس بنظرة شك : حور ، انت متجوزتيش بسبب الورق ده بجد 
حور : هتجوز بسبب ورق !!! .. مين اللي قالك حاجه زي كده 
فراس : مها 
حور : مها مين 
فراس : اسمها مها عبد الحميد وفي نفس كليتك وتبع عمر 
حور بصدمة : مها !! .. عمر !!
فراس أشار لها بالايجابيه 
عمر : مها مين اللي بتتكلموا عنها 
فراس بتصنع الحب : ازيك يا عمر 
عمر : الحمدلله يا فراس انت عامل ايه 
فراس : كويس الحمدلله  
عمر : مها مين بقا اللي بتتكلموا عنها 
حور : انت تعرف مها منين يا حبيبي 
عمر : مها ! مها مين يا حبيبتي 
حور : مها عبد الحميد 
عمر : مها عبد الحميد ! اهااا اللي كانت معانا في الجامعه 
حور : اه يا حبيبي 
عمر : اعرفها من الجامعه في ايه 
حور : تمام يا حبيبي خلاص 
فراس : انا همشي انا بقا 
حور : باي يا حبيبي ربنا معاك
عمر : كنتوا بتتكلموا ع مها ليه 
حور : انت قابلت مها امتى 
عمر : انا سألتك سؤال 
حور : وانا كمان سألت جاوب الاول
عمر بغضب : بقولك جاوبي 
حور ببرود : قولت انت اللي جاوب 
عمر صفعها على وجهها بقوة : وانا بقولك اخلصي جاوبي 
حور بصدمة : انت بتضربني يا عمر !! 
عمر : انا حر 
حور : انت حر !!! 
عمر : اه انا حر ده لو عاجبك 
حور : هتدفع الثمن غالي يا عمر 
عمر : مش هتقدري تعملي حاجه 
حور ذهبت وتركته ودخلت غرفتها وهي في صدمتها من الصفعه ....
___________________________
لا اله الا الله ♥️ 
لين أعطت حذاء طفل صغير لسليم 
سليم : ايه ده 
لين : انت شايف ايه 
سليم بفرحة : اوعي يكون اللي في بالي 
لين : ايوه هو اللي في بالك 
سليم : بتهزري صح 
لين : هتبقى احلى اب يا حياتي 
سليم : انا لسه في الصدمة استني 
لين بضحك : فوق بقا فوق بقا فوووق
سليم عانق لين : يا احلى خبر في حياتي
___________________________
لا حول ولا قوة الا بالله ♥️
مدير الشركه في اسبانيا : حمزه ، في عميلة جديدة آتيه  اليوم وستصبح شريكتُنا في المشروع القادم 
حمزه : حسنا ، ما اسمها 
المدير : كارلا ، وهي تجيد اللغة العربية ولن تُعيقك كثيرا 
حمزه : حسنا .. سأستقبلها 
بعد مرور ساعتين 
اتت العميلة كارلا وحمزه استقبلها 
"كارلا بنت جميلة اسبانيه 23 سنه ومسلمة وتجيد اللغة العربية"
كارلا : مرحبا 
حمزه : مرحبا 
كارلا : انت حمزه ؟ 
حمزه : نعم ، انا حمزه 
كارلا : انت تتحدث العربية ؟
حمزه : نعم ، انا اتحدث العربية 
كارلا : تمام ، شغلنا كله مع بعض 
حمزه : تمام ، كارلا
___________________________
استغفر الله العظيم و اتوب اليه ♥️ 
فراس لنفسه : انا مش مطمن .. في حاجه غلط ف الموضوع 
قاطع شروده محمد : انت طردت مها ليه يابني 
فراس : ايه .. لا أصل .. اه .. عشان هي مش بتشتغل كويس انا اسف نسيت اقول لحضرتك 
محمد : ليه دي شاطره خالص وشغلها كويس 
فراس : لا انا اكتشفت غلطات كتير هي عملتها في الشغل 
محمد : تمام ، بس دورلي على حد تاني 
فراس : حاضر هدور لحضرتك 
محمد خرج من الغرفه 
فراس لنفسه مره اخرى : انا طردتها وهي ملهاش ذنب .. لا بس هي غلطت لما اتفقت مع عمر ع حاجه زي دي .. بس اكيد هو هددها بحاجه هو حيو.ان ويعملها 
فراس ذهب لغرفة والده : بابا .. انا عايز رقم مها 
محمد : ليه يا فراس 
فراس : ايه ؟ اه عشان هي نست حاجه في المكتب وهي اكيد بتدور عليها 
محمد : في ايه يا فراس مالك 
فراس : معلش يا بابا انا عايز رقمها 
محمد : تمام .. خد الموبايل اهو خد الرقم منه 
فراس : شكرا 
محمد بتعجب : العفو 
فراس أخذ رقم مها واتصل بها 
مها : السلام عليكم 
فراس : وعليكم السلام ، مها معايا ؟
مها : اه مين معايا ؟
فراس : انا .. انا فراس ابن استاذ محمد صاحب الشركة اللي كنتي بتشتغلي فيها 
مها : وحضرتك بقا اللي طردتني 
فراس : اه انا 
مها : وحضرتك عايز ايه دلوقتي 
فراس : كنت حابب اتأسفلك بس عشان كلمتك بطريقه وحشه وطردتك 
مها : ياه انتوا لما بتطردوا حد بتتأسفوله عادي كده 
فراس : مش وقته دلوقتي انا عايز اقابلك 
مها : ايه !!!
فراس : بكره الساعه 5 في كافيه ***** واغلق المكالمة 
مها : ايه ده !!! 
فراس لنفسه : كده اكيد هتيجي وافهم كل حاجه بالتفصيل 
___________________________
سبحان الله وبحمده ♥️
باليوم التالي 
بالكافيه 
فراس : يارب تيجي يارب 
وفجأة مها دخلت وهي تبحث عنه 
فراس أشار لها لتراه
رأته بالفعل وجلست معه 
مها : نعم حضرتك عايز مني ايه تاني 
فراس : متخافيش .. انا عايز اعرف كل حاجه بالتفصيل وعمر عملك ايه عشان تساعديه 
مها : انا حكيت كل اللي حصل 
فراس : انا عايز اعرف بالتفصيل يعني من " ال أ " الى" ال ي "
مها حكت له دون تردد لأنها حست بالذنب من ناحية حور 
مها : انا كده قولت كل حاجه ممكن امشي ؟
فراس : لا استني .. انت بيعتي حور عشان فلوس عمر !! 
مها : انا اسفه والله .. بس عمر عرف اني محتاجه فلوس ف ابتزني ب كده 
فراس : انت اشتغلتي عند بابا ب أمر منه  ؟
مها أشارت له بالايجابيه 
فراس : هتساعديني ننقذ حور ؟
مها : ....

يتبع الفصل السابع عشر  اضغط هنا 
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية حور وحمزة" اضغط على اسم الرواية 
google-playkhamsatmostaqltradent