رواية ملكه قلب الشيطان الفصل الخامس عشر 15 - بقلم فاطمة الزهراء أشرف

الصفحة الرئيسية

  رواية ملكه قلب الشيطان الفصل الخامس عشر 15 - بقلم فاطمة الزهراء أشرف

رواية ملكه قلب الشيطان- بقلم فاطمة الزهراء أشرف

رواية ملكه قلب الشيطان الفصل الخامس عشر

في فيلا ادم الألفي
ملاك بقلق : أنا عارفة مش هيوافق قوليلي يا علياء اعمل ايه 
علياء  : يابت انتي عارفه ان هو بيخاف عليكي اكتر من نفسه ولم بتتاخري ساعة ساعه ايه دي دا انتي لو اتأخرت دقيقة بيبقى هيموت من القلق والخوف وانتي ياريت هتتاخري لا دا انتي هتسافري اسبوع كامل انتي متخيلة 
ملاك  : ي بنتي شجعيني هدي القلق اللي أنا فيه بس لا انتي بتخاوفيني والله أنا حاسه انتي 
عايزة تخليني اعيط 
علياء  : لا ياقلبي أنا بقولك بس اللي هيحصل بس روحي قوليلوا يمكن يوافق 
ملاك  : طيب تعالي معايه احسن يتهور والا حاجة 
علياء  : ماشي 
ووقفوا عند باب المكتب وملاك بتوتر علياء انسحبت وملاك مشفتهاش  وفتحت الباب ودخلت وبتبص ورها وبدور بعنيها علي علياء مش لاقيتها ملاك في نفسها  : هربت وسبتني اواجها لوحدي الخاينه ماشي يا علياء الكلب لو طلعت حياة هموتك يا كلبه 
ملاك  بتوتر : ادم حبيبي روح قلبي ياباشا والله بحبك انت عارف اني بموت فيك وبحب
ادم وقد ترك الوراق من يده وبيبص علي اخته وتوترها  :  انتي مش بتقولي كده الا لو عمله مصيبة قولي 
عملتي ايه 
ملاك بتوتر  : انت بتقول ايه أنا مش عايزة حاجة ومعملتش حاجة 
وهتفتح الباب وتخرج 
ادم بحب  :  تعالي ي حبيبتي 
ملاك قعد جمبوا على الكنبة 
ادم  : قوليلي ياقلبي عامله ايه واخبار المستشفى ايه 
ملاك وقد قل توترها  : أنا بخير الحمد لله يا حبيبي والمستشفي تمام انت عامل ايه ي قلبي وأبيه جاسر عامل ايه وحشانى جدا 
ادم  بحب مسك ايدها  : يارب دايما يا حبيبتي انا بخير طول ما انتي بخير وجاسر بخير انا عارف اني مقصر معاكي بس خلاص خدت شهر اجازه من الشغل وهفضل  معاكي وهوديكي الملاهي  
ملاك بفرح  : بجد 
ادم  : فرحانة ي حبيبتي 
ملاك  بفرح : أيوه ي ادومتي فرحانه جدا جدا ربنا يخليك ليا 
ادم بحب   : ويخليكي ليا يارب 
قوليلي كنتي عايزة ايه 
ملاك بتوتر  : ل لا مش عايزه حاجه 
ادم  : بصيلي وانا بكلامك و قوليلي عايزة ايه 
ملاك بتفكير هو واخد شهر اجازه وممكن يوافق وبعدين يا ملاك دا مؤتمر مهم يلي ي ملاك  انتي قويه 
ملاك بسرعه  : ادم أنا كنت عايزة أسافر أسبوع هحضر مؤتمر مهم والله ولزم اروح 
ادم  : لا ي ملا 
ولم يكمل 
ملاك بدموع  : عارفه انك مش هتوافق لانك بتخاف عليا بس المؤتمر مه
لم تكمل كلمها لان ادم اخدها في حضنوا 
ادم وهو لسه حاضنها  : أنا بخاف عليكي اكتر من نفسه أنا مليش غيرك انتي وجاسر 
وبعدين من قال اني مش هوافق وبعدين أنا قولتلك واخد شهر اجازه وهعمل كل اللي انتي عايزاه 
ملاك  : يعني انت موافق اروح 
ادم  : اينعم 
ملاك  : بجد أحلف 
ادم  : والله 
ملاك  : انت احسن اخ في الدنيا بحبك بحبك 
ادم : وانا كمان بحبك 
هاا المؤتمر فين 
ملاك  : في مصر 
ادم  : تمام الموتمر امتا 
ملاك  : بعد اسبوع 
ادم  : طيب هنسافر بكره 
ملاك  : هو أنا قولتلك انهارده انتي بحبك 
ادم بضحك  : لا شوفتي أنا زعلان منكي اوي 
ملاك بدراميه  : اخص عليا انا وحشة اوي يبقي عندي اخ بدنيا دا كلها ويزعل مني أنا وحشة أوي أوي أوي 
ادم بضحك  : خلص أنا مش زعلان في حدا يزعل من القمر دا  
ملاك بغرور مصتنع :  أيوه أنا قمر 
ادم  : طيب يلا عشان اخلص الشغل عشان اروح معاكي 
ملاك  : ماشي يا قلبي 
ادم اتصل على.......
ادم  : الووو 
..... : عامل اي يا صاحبي 
ادم : الحمد لله بخير انت عامل ايه 
..... : انا الحمد لله 
ادم  : أنا عندي ليك مفاجأه 
.... : خير 
ادم  : انا هسافر بكره مصر 
....  : أحلف 
ادم  : والله 
.... : انت جاي لو  حدك 
ادم  : لا يا ثعلب جاي أنا وملاك 
..... : بجد هتوصلوا امتا 
ادم  : بكره بليل إن شاء لله 
.... : تمام 
ادم  : طيب سلام ي باشا 
.... : سلام يا صاحبي 
___________________________
في فيلا  زين السيوطي 
مصطفى ( رئيس مجلس الإدارة )  بخوف  : زين بيه احنا خسرنا  الشركات اللي في مصر وإيطاليا
زين بزعيق وصدمه   : انت بتقول ايه 
مصطفى بخوف  : احنا خسرنا أكبر صفقه والعمله انسحبوا وقالوا انهم مش هيشتغلوا معانا والشركات اعلانه إفلاسها بس في شركه عايزاه تشتري كل الشركات اللي في مصر وإيطاليا 
زين بزعيق  : انت عارف انت بتقول اي انت عايز تقولي إن الشراكات اللي في مصر وإيطاليا  هأتعلن  إفلاسها 
مصطفى  : الشركه مستعده تشتري الشركات ودا احسن من انحنا نعلن إفلاسها
زين   : اسم الشركة دا ايه 
مصطفى  : شركه  السيوفي 
زين  : عايز كل المعلومات عن الشركة 
مصطفى  : حاضر ي باشا 
وخرج مصطفى من المكتب 
محمد دخل المكتب 
محمد : زين بيه مخازن الهيروين والسلاح اتفجرت 
زين  بصريخ : ازي دا يحصل وانتوا كنتوا فين ي اغبيه 
محمد  : في هجوم حصل والحرس اللي كانوا واقفين بيحموا البضاعة ماتوا ومافيش حد عايش 
زين  أخرج مسدسه واطلق علي زراع محمد 
زين  : عايز اعرف مين اللي عمل كده وكمان الا خاين الموجود في الشركة بسرع وقت 
محمد ( دراع زين اليمين )  : حاضر ي باشا 
وخرج محمد 
واتصل  زين ب ....
زين  : إن عايز الصفقه دي بقي ثمن 
.... : بس الشيطان مش هيسيب الصفقه دي وانت عارف إن الشيطان اي صفقه بيخدها بيبقي مستحيل حد يقف في وشه وكمان مش بيحط الصفقات دي في الشركة 
زين  بخبث :  ومين قال ان هيا في الشركة ان عايز صفقه السلاح بقي طريقة 
...... : انت عارف ان الشيطان مستحيل يخلي حدا يعرف عن الصفقات حاجة 
زين  : مين قال ان صفقة السلاح اللي ان عايزها تبع الشيطان 
..... : مش فاهمةصفقه السلاح بتاع مين 
زين  : جاك 
.... : بس جاك مش هيسيبك حي 
زين  : مين قال ان جاك هيشك فيا 
.... : ليه هيشك فمين 
زين  : في الشيطان 
..... : كيف أنا مش فاهمة 
زين  : احنا هنحط كل حاجة بتاع  صفقه السلاح في الشركة عند الشيطان لا وكمان في الخزنة وكمان هناخد السلاح من المخزن ونحطهم عند الشيطان وجاك غبي مش هيفكر ولما يشوف السلاح في مخازن الشيطان هيحاول يموته بس طبعا مش هيعرف والشيطان مش هيرحمه وهيموته أو ممكن جاك يقضر يموت الشيطان وسعتها احنا نموت جاك 
.....  : ههههههههههههه  خطه حلوة يا عزيزى 
زين  : ههههههههههههه يا عزيزي امتا البوص يحن عليا 
.... : ههههههههههههه انت طماع بس متخفيش أول ميرجع من السفر هيعرف ومتنساش الصفقه السنويه قربت 
زين  : تمام عارف وعشان كده عايز أخلص من الشيطان يبقي الطريق فاضي أقدامي قبل الصفقه السنويه 
...... : تمام اخلص بسرعه قبل الصفقه السنويه 
وقفل 
_______________________
ادم وملاك وصلوا مصر وكان الثعلب ينتظرهم 
ادم  : عامل اي يا صاحبي 
.... : الحمد لله انت عامل ايه 
ادم  : بخير الحمد لله 
.... : عامله ايه ياملاك 
ملاك  : الحمد لله انت عامل ايه 
.... : الحمد لله 
ادم  : مش هنقضيها اهلا وعامل اي انا عايز انام ياشعب 
.... : طيب يلوا اركبوا 
ادم  : ايوه وصلنا عند اي فندق 
.... : مستحيل أنا ابقي موجود البيت صاحبك موجود وتنام في فندق 
ادم  : مش هينفع عشان ملاك 
... : متخفش هي هتبات مع عايلتي جوه في الفيلا والشباب بيناموا في المبني الخارجي 
وبعد اصرار الثعلب علي ادم وافق 
واخيرا وصلوا  
_______________________
بعد اسبوع خرجت مريم من المستشفى مع جاسر 
وركبت السيارة مع جاسر  
لتتنهد مريم   وهي تسترخي في كرسيها وتتأمل المناظر الرائعه
من نافذة سيارتها حتى دخلت السياره بوابه ضخمه من الحديد حيث يقبع خلفها قصر  ضخم رائع تحيط به حدائق رائعه من الورود 
تتوسط حديقته نافوره كبيره رائعه تعوم في مياهها أسماك صغيره ملونه 
لتتوقف السياره امام البوابه الداخليه للقصر وينزل جاسر  منها ويفتح الحارس  باب السياره وتنزل مريم  المأخوذه بجمال المكان من حولها
مريم  : هو احنا هنعيش هنا 
جاسر وقد علم ما يدور في ذهنها  : أيوه دا بيتي 
مريم بدهشة  : دا كله بيت دا قصر 
جاسر ببرود  : عاجبك 
مريم  : أيوه دا جميل أوي أوي 
جاسر  : طيب نتخل والا  هنفضل واقفين كده 
مريم  : لا ندخل 
( مريم مشفتش القصر عشان جاسر كان حطتلها منوم في العصير اللي شربتوا في الطيارة وكانت خايفه اوي  وجاسر عطاها المنوم  ) 
مريم دخلت القصر وكان جميل من الداخل 
سليم  : جاسر عامل ايه 
جاسر ببرود  : تمام 
سليم   : احنا متعرفناش على القمر 
جاسر بغضب  ضربه في بطنه  : أنا هعرفك دي تبقي زوجتي وأنا قولتلك قبل كده 
مراد  : نسيت 
جاسر ضربه تاني  : دي عشان تنسه اي حاجة الشيطان بيقولها 
أدخلت مريم    : خلص ياجاسر عشان خاطري سيبه  
وجاسر ماسك مراد ونازل فيه ضرب 
مريم بصت لمراد : انت واقف تتفرج هو هيموتوا 
مراد  : وانتي عايزاني ادخل 
مريم  : ايه البرود دا ايوه ادخل 
مراد  : لا يا بابا أنا لسه مدخلتش دنيا ولسه متجوزتش يا شبح 
مريم  : شبح هو انت منين 
مراد  : ليه هتجيبي عروسه قمر ذيك كده أنا معنديش مشكلة 
مريم  : لا 
مراد  : خلص يا وحش الكون أنا من مصر 
مريم  : أيوه أنا ازي معرفتش مافيش حدا يقول شبح ووحش الكون الا المصريين تصدق هتصدق ان جاسر  لحد دلوقتي مقلش ي شبح أو ي سطا أو أي حاجة من دي 
مراد  : وانتي عايزه الشيطان يقول ي شبح حرام عليكي دا كانت الارض تتحرق 
مريم  : معلش هو انت مين 
مراد  : أنا مراد وانتي زوحت الشيطان 
مريم بصدمه وبصوت عالي  : عااااااا وجرت على جاسر ووقفت ورها جاسر  : في أي يامريم 
مريم : مراد بيقول ان أنا مجوز شيطان 
ليه  أنا اجوز شيطان و  متجوزتش ملاك أو بشر  
مراد  : ههههههههه مش قادر انت اتجوزت ههههه مجنونة يا جاسر ههههههه 
جاسر  ضرب مراد مريم  :  مراد انت قلت كده ليه 
مراد بخوف :  كنت بهزر 
جاسر  : لين 
لين : أيوه ي جاسر بيه 
جاسر  : خدي مريم علي غرفتها 
لين  : تحت امرك يا باشا اتفضلي يا هانم 
مريم  : أنا اسمي مريم قوليلي ي مريم 
لين  : مينفعش ي هانم 
مريم  : جاسر خليها تقولي ي مريم 
جاسر قرب من مريم قولها في ودنها   :  مينفعش انتي زوحت الشيطان فلازم تقولك ي هانم 
مريم بتوتر   : م اش ي 
جاسر  : متوتر كده لي 
مريم  : أنا مش متوتر ممكن تبعد شوية لو سمحت 
جاسر : ماشي ي لي سمحت
مريم راحت مع لين الغرفه وندهشت من الغرفة فكانت جميله مريم  : دي غرفتي 
لين  : أيوه ي هانم 
مريم  : متقوليش ي هانم قوليلي يا مريم 
لين  : حاضر ي مريم 
مريم  : طيب هدومي فين 
لين :  في غرفة اللبس 
مريم : ماشي ي داده 
لين  : بعد اذنك 
مريم اخدت شاور لبست الا سدال 
وادت فرضها 
جاسر دخل الغرفه وندهش 
جاسر محدث لنفسه: أنا أول مره اشوف حد بيصلي في البيت دا 
مريم  : انت بتعمل ايه هنا 
جاسر ببرود  : الواحد بيعمل اي في اوضه 
مريم  : أوضتك بس لين قالتلي دي اوضتي 
جاسر  : هي اوضتنا احنا الاتنين مش احنا متجوزين 
مريم  : ايوه متجوزين بس 
جاسر سابها ودخل ياخد شاور 
مريم  : بارد متخلف بس قمر يخربيت حلوة امك ياشيخ 
ايه الا أنا بقوله دا اعقلي ي مريم 
مريم نايمه من كتر التعب 
جاسر خرج وراح على السرير ونام 
مين الثعلب  ؟ 
وزين هيعرف مين اللي حرق المخازن والا خسره الشركات اللي في مصر وإيطاليا  ؟ 

يتـبـــــــــــــــــــــــع الفصل السادس عشر اضغــــــــط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية " رواية ملكه قلب الشيطان " اضغط على اسم الرواية

author-img
DoOoBy

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent