رواية ليلى وبراء "ذبول" الفصل الرابع عشر 14 - حكايات ميرا

الصفحة الرئيسية

رواية ليلى وبراء "ذبول" البارت الرابع عشر 14 بقلم أميرة محمد

رواية ليلى وبراء ذبول كاملة

رواية ذبول ليلى وبراء الفصل الرابع عشر 14

_ جوزك الخسيس كان عايز يغتصب طليقته 
_ ايي ؟؟
_ لوت بوزها : وحماتك مقدرتش تستحمل واغمي عليها
_ الوليه دخلت وهيه حطت ايديها علي بوقها وعيطت 
_ بثقه : لا براء عمرة م يعمل كده وانا واثقه
_ مسحت دموعها ونزلت بسرعه خدت اول تاكسي قابلها وطلعت علي مركز الشرطه 
_ ماجد وصل عند براء ، وسمحوله يشوفو واول م دخل عنده جري عليه حضنه 
_ بلهفه : ماما عامله اي ي ماجد طمني عليها 
_ بحزن : للاسف ي براء ماما دخلت ف غيبوبه
_ قعد بصدمته علي الكرسي : انا السبب 
_ انا عارف انك مظلوم وعمرك م تعمل كده انا واثق فيك 
_ بسخريه : كل حاجه جايه ضدي 
_ انا مش فاهم ازاي جاتلها الجراءة تعمل كدا 
_ خلي بالك من ماما ي ماجد واهتم بيها والولاد مع ليلي  انا مش عارف هخرج ايمته 
_ متقولش كدا ي براء هقوملك احسن محامي وهتخرج أن شاء الله
_ قعدوا يتكلموا  شوي ووقت الزيارة خلص ماجد مشي وهوة تايهه ومش عارف يتصرف ازاي فقرر يتصل بالمحامي 
بقلمي أميرة محمد محمود

 
_ ادم قاعد يعيط وإيمان بتهدي مش راضي يسكت 
_ بعصبية : يووووة اخرس بقي 
_ الولد اتنفض وانكمش مكانه وعيط بهدؤء 
_ راحت قعدت جمبه وحضنته ف بعد عنها 
_ بهدوء: حبيبي انا متزعلش مني يلا بقي عشان تاكل 
_ بعياط : انا عايز ليلي وبابي 
_ بتحاول تتحكم ف غضبها : بابي هييجي كمان شوية يلا بقي 
_ بغضب : انتي كدابه وانا مش بحبك 
_ كانت لسه هترفع ايديها عليه امها وقفته وخرجوا برااا وطلبت من فريده تدخل عند ادم 
_ انتي اتجننتي عايز تضربي ابنك عشان يكرهك اكتر 
_ بغضب : انا تعبت ي ماما مع الولد ده 
_ ما دا غلطك من الاول 
_ ايمان سكتت وامها كملت : انتي عارفه اللي عملتيه ده هيوصلك لفين يبنت بطني ، هتخسري عيالك ومش هيطيقوا يبصوا ف وشك ، لما يكبروا شوي ويفهموا اللي امهم عملتوا ف ابوهم 
_ بتوتر : ق...قصدك اي ماما ؟؟
_ انتي عارفه قصدي كويس ، فكراني طرشه وواقعه علي وداني انا ساكته بس عشان خايفه عليكي 
_ محدش غيرك هيضر ي ايمان ، متربيش بنتك علي الغلط زي م انا ربيتك ، سيبي ابنك يختار يعيش مع مين ، عشان الولد اللي شيفاه بيعيط ده وبتشخطي فيه ، بكرة هيبقي راجل ومش هتقدري تكلميه نص كلمه 
_ انسمجت للحظه ف كلام امها ، بعدين بان علي وشها العصبيه : لا ي ماما دول ولادي ومحدش هيربيهم غيري وحقي هيرجع ، وياريت متدخليش ف اللي ملكيش فيه
_ قلم نزل علي وشها : كان لازم اعمل كده من زمان واربيكي ، وبعدين حق اي ام حق جاكي كسر حقك ، دا انتي اتهمتي جوزك ولا نسيتي وقسما بربي ي ايمان أن م اتعدلتي وطلعتي براء من الحبس لاروح واعترف عليكي انا 
_ بصت حواليها تشوف ولادها واقفين ولا لا  ملقتهوش ، مسكت مامتها من ايديها ودخلتها اوضتها وقفلت عليها 
_ بخبث : كده بقي خطتي تمشي زي م انا عايزة 
بقلمي أميرة محمد محمود

 
_ ماجد رجع المستشفي لقي سلمي نايمه علي الكرسي ، قعد جمبها وبقي يصحيها بهدوء 
_ فاقت ومسحت علي وشها : كل حاجه بخير ؟
_ انتي لي ممشتيش لحد دلوقتي؟
_ مفيش قولت أفضل جمب مامتك عشان لو حصل حاجه وانت مش موجود 
_ ماجد رجع ضهره لورا وغمض عينيه 
_ بقلق : ماجد أنت كويس 
_ بخوف : الوضع ميطمنش ي سلمي 
_ يعني اي
_ بصلها : طليقة اخويا رافعه عليه قضية بتتهمه فيها انو تحرش بيها 
_ بصدمه : ينهار اسود هيه اتجننت دي ولا اي ؟
_ قام وقف : مش عارف اعمل اي حاسس اني متكتف ومفيش ف ايدي حاجه اعملها 
_ سكتت شوي : ماجد روح صلي ركعتين لربنا وبعدها كل حاجه هتتحل 
_ بصلها كتير وهيه اتحرجت ولفت وشها الناحيه التانيه, حمحم ومشي من قدامها ، فخدت شنطتها ومشيت 
بقلمي أميرة محمد محمود
____________________
_ ليلي واقفه تتحايل عليهم عشان يخلوها تزورة 
_ يستي قولنا مينفعش دا مش معادا الزيارة 
_ بهدوء : هما خمس دقايق ومش هاخر 
_ انتي مبتسمعيش الكلام ليه ؟؟
_ ارجوك دا جوزي ونفسي اشوفه
_ اللي بتقولي عليه جوزك ده ، اعتدي علي طليقته 
_ بغضب : الكلام ده مش صح، براء عمرة م يعمل كدا 
_ خبط بإيده علي المكتب : اتفضلي براا 
_ حاولت تهدي عشان العصبيه مش هجيب نتيجه 
_ انا اسفه بس خليني اشوفه مرة واحده بس 
_ بصلها شوي , وبعدين نادي علي العسكري عشان يدخل براء 
_ قاعده علي نار وبعد ثواني رفعت عينها لقت قدامه ، انسب حل ف المواقف اللي زي دي الحضن وبس 
_ الظابط سأبهم وخرج من المكتب 
_ براء سحب طرحتها من علي شعرها وهيه ف حضنه ودفن وشه ف رقبتها ، مفاقش غير لما حس بيها بتعيط 
_طلعها من حضنه وقعدها علي الكرسي وجابلها ميه تشرب 
_ مسح دموعها : بتعيطي ليه ؟
_ بعياط : عشانك 
_ ابتسم : خايفه عليا ؟
_ نزلت وشها ف الأرض : انتي كويس ؟
_ بقيت كويس لما شوفتك 
_ بصت ف عيونه وسكتت 
_ بهدوء : قومي روحي ي ليلي المكان ده مش ليكي 
_ مسكت ايده : انا مصدقااك ي براء وعارفه أن اللي حصل ده فيه حاجه غلط 
_ البنت اللي شوفتيها قريب مني وانتي رايحه بيت أهلك هيه نفسها ايمان طليقتي 
_ بصدمه : طب مقولتليش ليه ؟
_ رفع حاجبه : والله ؟؟
دا انا كنت ناقص اتحول قرد عشان تسمعيني 
_ ابتسمت بإحراج : خلاص ميبقاش قلبك اسود كده 
_ ثانيه والتانيه والتالته وهوة باصصلها بعدين انفجر ف الضحك 
_ بغيظ : بتضحك علي ايه ؟
_ بضحك : عليكي 
_ ليه يخويا 
_ ولا حاجه المهم قومي روحي وخلي بالك من الولاد 
_ بتوتر : ب...بصراحه
_ في اي ي ليلي 
_ بقلق : امهم جات خدتهم من مرات عمي بالغصب وانا بالمستشفي 
_ طب ازاي تسمحولها بكده ي ليلي 
_ والله ي براء حاولنا معاها 
_ بغضب : والله لاوريها بنت ال.....!!
_ اهدي ي براء 
_ قومي روحي عشان الوقت أتأخر ، والصبح كلمي المحامي يتاعي خليه ييجي ، ومعلش ي ليلي ممكن تروحي تطمني علي ماما 
_ بإبتسامه : كنت هعمل كده من غير م تطلب 
_ ابتسملها : ربنا يخليكي ليا 
_ اتكسفت وقامت مشيت بسرعه وهوة ضحك عليها 
_ وشه قلب للغضب : ماشي ي ايمان ماشي 
بقلمي أميرة محمد محمود
___________________
_ اليوم عدا بحزنه علي الكل 
_ ف ايمان فريده صحيت بتبص حواليها ملقتش اخوها ، صحت امها دوروا عليه مش لاقيينه 
_ للبست ونزلت الشارع تدور عليه ف كل مكان ملقتهوش ، اخر م زهقت رجعت البيت 
_ بعياط : فين ادم ي ماما 
_ ببرود : ادم تاه ومش لقياه 

google-playkhamsatmostaqltradent