رواية غرام وانتقام الفصل الثاني عشر 12 بقلم نهى فتحي

الصفحة الرئيسية

    رواية غرام وانتقام الفصل الثاني عشر بقلم نهى فتحي


رواية غرام وانتقام الفصل الثاني عشر

أركان فتح الفون لقي فيديو عبارة حادث وعد ومنه!! 
لقي تحت الفيديو تسجيل فيه اتفاق روز ونادر وشخص عشان يموتوا منه وتبقي سبب الحادث هي وعد 
الحوار كالتالي:-
روز: انت هتأجر عربية نقل تخبط في العربية بتاعتهم ومحدش يعرف حاجه وتتطلعك بقرشين حلوين! 
المجهول: انتوا عارفين عايزين تخصلوا من مين؟ 
نادر: اه ياحبيبي عارفين، مش مستينك تيجي تقولي، عايزين نخلص من منه السويسي 
المجهول: انت عارف لو أركان عرف هيعمل فيا إيه! 
قال نادر بأريحة: وهو هيعرف من مثلا وإلا 
قطع كلامه وقال: وإلا ايه بس.. هنفذ إمتي 
نادر: لا كده تعجبني هتنفذ بعد يومين فلوسك هتستلمها أول ماتخلص
المجهول: لا متفقناش علي كده، أنا فلوسي باخدها قبل ماأنفذ، لزوم الضمان ساعتك
نادر: خلاص تاخد نصها قبل ماتنفذ والنص التاني بعد ماتنفذ
المجهول: كده نكون اتفقنا! 


اتصدم أركان من التسجيل وحس ان الدنيا بتلف بيه ومبقاش عارف يعمل وإيه ولا وعد هتسامحه ازاي بعد ماتعرف!!، رمي أركان التليفون بعصبية وقال ل خالد: تجيبلي اللي نفذ العملية من تحت الأرض بسرعة!! 
نظر أركان ل روز نظرة نارية فقالت روز بذعر: هتعمل فيا إيه! 
أركان بسخرية: هعمل كتير، إنما هعمل فيكي إيه دي بقاا خليها مفاجأة وبدل المفاجأة هتبقي اتنين عارفة ليه
روز: ليه؟ 
أركان: اول حاجه عشان فكرتي تلعبي مع أركان السويسي، تاني حاجه بقا إنك مقولتيش كل حاجه، عشان كده هيبقي عقابك الضعف
روز بعياط وخوف: سيبني والنبي مش هعمل كده تاني، أسفة 
أركان بضحك: أسفة، أسفة إيه بس ده أنا هصرفها من أي بنك 
أركان: انا همشي أصل ورايا مواعيد، ومش فاضي ل زنك ده خلي الرجالة يكرموكي علي الآخر 
خرج وروز بتصوت وتقول: لااااا خرجوني من هناا 
*في الشركة نادر الأميري /في المكتب 
شخص: في خبر مؤسف لحضرتك يانادر بيه 
نادر بلامبالاة: خبر إيه؟ 
شخص: أصل، أصل إيه 


اتعدل نادر وقال: إيه انت جاي تتهته هناا، اتكلم واخلص 
شخص: أركان عرف الملعوب كله وحبس روز في المخرن عنده! 
نادر: نعم!!، غبائها، غبائها، اني اعتمت علي وحدة زي دي 
شخص: هتعمل إيه يانادر بيه 
نادر بغضب: أنت هتحكي معايا، أخرج برا ومتعملش اي حاجه 
الشخص بطاعة: أوامر يانادر بيه 
خالد في الفون: المجهول بقا عندك في المخرن 
أركان:خلاص ياباشا إجازة بكرة، يلا أفرح بقاا
خالد بعوجة بوق: لا كريم أوي انت، المفروض اللي عملته ده ده تديني إجازة أسبوع! 
أركان بجدية مصتنعة: يلا روح مكتبك تخلص شغلك، مش عايز هزار 
خالد بصدمة من تغيره المفاجئ: خلاص اهدي متزوقش 
*في المخزن 
اسقط أحد الحراس دلو الماء علي علي الشخص المجهول حتي فاق وقال: أنت مين وعايز إيه 
أركان بسخرية: بذمتك مش عارف أنا مين؟ 
المجهول: انت تعرفني انا؟ 
أركان حاطط رجل علي رجل وقال: عبدالله صادق اللي نفذ عملية موت منه السويسي، تفتكر بقا تكون مش عارف أنا مين؟! 
عبدلله ظهرت ملامح الصدمة علي وشه وقال: أركان السويسي!!! 
أركان: أيوة كده شاطر خليك مفتح معايا كده، عايزك تجيبلي نادر الأميري ده تحت رجلي 
عبدالله: وأعملها ازاي دي 
أركان بعصبية: االرجاله هيوروك ازاي تعملها دي 
جعل الحراس يعذبوه ببعض الوسائل 
*في ڤيلا أركان 
وعد: يادادة، يادادة فين أركان؟ 
دادة سميحة: مش عارفه يابنتي، اتلاقيه راح الشركة 
قطع كلامهم صوت العالي، كان صوت أركان وهو بيقول: وعد، وعد 
وعد نزلت تجري علي السلم وهي بتقول بخضة:إيه في إيه 
أركان بقلق: في حاجه أصل رنيت عليكي كذا مرة مردتيش 
وعد: أصل كنت نايمة، مسمعتش الفون 
أركان بحب: خضتيني عليكي ياحبيبي 
وعد بإستغراب من طريقته وقالت: إيه مالك في حاجه 
أركان بتوتر: كنت عايز أصارحك ب حاجه 
وعد بقلق: إيه في إيه اتكلم 
أركان:......... 
وعد:!!!!

يتبع الفصل الثالث عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent