رواية منقذي الفصل الحادي عشر 11 بقلم شوشو محمد

الصفحة الرئيسية

   رواية منقذي الفصل الحادي عشر بقلم شوشو محمد


رواية منقذي الفصل الحادي عشر

خيري وهاله وادم ينظرون لبعض ويقول ادم اي الي تعبك  نور جنبي واول مره الوجع يوصل لظهري 
هاله بقلق قلتلك تعالي نكشف قلتي بعدين 
نور مش احنا عملنا التحليل والاشاعه
هاله اه
نور انتي جبتيها 
هاله بتوتر اه جبتها بس الدكتور مكنش هناك فمعرفش فيها اي 
نور طب هاتي اشفهم وانا اقولك هم فيهم اي 
ادم بسرعه خالص هو ده وقته واقفين نتكلم ف المطار ياله نروح الفيلا نرتاح وبعد كده اخدك ونروح المستشفى نطمن ونشوف الاشاعه فيها اي 
نور بستسلام تمام ياله
ف الفيلا 
يدخل خيري مكتبه ويقوم بالاتفاق مع الدكتور ع كل شي يخص العمليه ويقوله أنهم هيجو انهارده ع بليل
بعد ساعتين 
ادم نور انتي نمتي تاني 
نور سبني والنبي ياادم هموت من وجع جنبي ادم بخوف بعد الشر عنك تعالي ياله نروح المستشفي نشوف اي حكايه الوجع ده 
نور مش قدره يا ادم دانا حته مش قدره اقف ع رجليادم خلاص انا هسيبك  ويشلها ادم
ويذهب الي المستشفي 
وخيري وهاله يحصلوهم دون علم نور 
في المستشفى يدخل ادم وهو يحمل نور
  ويقابله الدكتور 


الدكتور what's wrong with it
         (  ماذا بها )
 ويقوله ادم Her side hurts her very muc
           (أن نور تعبانه اوي )
يقوم الدكتور بالكشف عليها 
ويقول
He says that the appendix is very inflamed and must be removed
يقول قدام نور ان هي الزائده ملتهبه جدا ولازم تشال 
 تسمع نور كلام الدكتور و تقول لادم  انا خايفه اوي ياادم 
ادم متخافيش دي حاجه بسيطه 
نور انا خايفه اموت 
ادم  بعد الشر عنك  دي عمليه بسيطه متخافيش انا معاكي 
وكلمتلك عمتو وجدو  وهم جايين في السكه انتي دلوقت هتروحي مع الممرضه عشان تجهزي لعمليه ماشي 
نور بخوف حاضر 
تذهب نور مع الممرضه تجهيزها و
بعد شويه تذهب نور الي غرفه العمليات 
ويقوم الدكتور بتخديرها في الوقت ده بيبقى ادم بيجهز عشان العمليه


دخل ادم الى غرفه العمليات و شاف  نور وهي مخدره ينظر لها ثم يجلس على السرير المقابل لها ويقوم الدكتور بتخديره 
وبعد 12ساعه من العمليه يقوم الدكاتره بالخروج من الغرفه يجري عليهم خيري واحمد وهاله 
خيري وهو يتوجه الي الجراح الكبير What do you do, doctor, boys
  ،(اي يادكتور الولاد عملين اي )
الدكتور The operation was successful
     (العمليه نجحت بس )
هاله واحمد     ؟just what     (بس اي )
الدكتور. Adam will die after an hour, and he will remain under observation in the care for 24 hour
(   ادم هيفوق بع ساعه وهيفضل تحت الملاحظه ف       العنايه 24ساعه)
Nour will be under observation for 48 hours
      (ونور هتفضل تحت الملاحظه 48ساعه )
هاله   mean any    (يعني اي )
الدكتور I mean, she is still in danger of her life, if the 48 enemies without complications, she will be fine
  يعني نور لسه ف خطر لو ال48ساعه عدو من غير مضاعفات هتبقا كويسه 
excuse me
عن اذنك
هاله وهي تبكي يعني ايه يعني بعد كل ده برده ممكن بنت تروح مني يا بابا
خيري ما تقوليش كده ان شاء الله هتبقى كويسه ادعي لها اناال 48 ساعه يعدو ف سلام
علي خلاص بقى يا هاله كفايه عيط العيط مش هيعمل حاجه تعالي نصلى وندعى لهم يقوموا. بسلامه 
وبعد ساعه يفوق ادم 
 تخرج الممرضه وتبلغ خيري ان ادم فقف وان ممكن واحد بس يخش يشوفوا بعد ما يتعقم لانه في العنايه
 علي انا هاقوم اخش اشوفه واطمن عليه و يخش على ويري  ادم نائمه على السرير و جسمه مليان اجهزه
 على وهو حزين حمد لله على سلامتك يا ادم انت كويس ادم بتعب شديد  ومش قادر يرد اه الحمد لله كويس يا بابا نور عملت ايه
 على اه الحمد لله بقيت كويسه بس الدكتور قال لي هتفضل في في العنايه 48 ساعه شد حيلك انت بس عشان هي لسه محتاجاك تدخل الممرضه كفايه كده يا فندم عشان المريض  يخرج على ويطمن خيري وهاله ان ادم كويس 
بعد 28 ساعه
 يخرج ادم من العنايه ويجلس في غرفه عاديه وتجلس بجانبه هاله وخيري وعلى
 هاله وهي تبكي طمني عليك يا حبيبي عامل ايه دلوقت
 ادم الحمد لله يا عمتي انا كويس متعيطيش  ايه ما فيش اخبار عن النور
 هاله بدموع بيقولوا ان هي لسه في مرحله الخطر
 على وهو يلحق الموقف ايه هاله الي  انتي بتقوليه ده هي بس كل الحكايه ان هي لازم تفضل تحت الملاحظه 48 ساعه ما تقلقيش قلت لك ما تقلقيش  صلي وادعيلها 
 ادم اوعو تكونو مخبين عليا حاجه وينظر لجدو 
 خيري لايا حبيبي مش مخبيين عليك حاجه هي بس محتاجه تقعد 48 ساعه تحت الملاحظه 
ادم طب انا عايز اشوفها 
خيري الدكتور قال ما ينفعش حد يخش اللي بعد 48 ساعه
علي وبعدين انتا لسه مينفعش تتحرك الوقتي خالص
ادم بتعب يابابا انا كويس 
وبعد انتظار 48ساعه  والكل ع أعصابه تفوق نور وتتجاوز مرحله الخطر  
نور وهي تنظر حوليها بتعب تجد الممرضه 
 تنظر لها الممرضه وتقول لها حمدا ع سلامتك
نور الله يسلمك انا فين انا عوزه  اشوف ماما لو سمحتي 
الممرضه تمام هبلغها انك فوقتي
 تخرج الممرضه وتبلغ هاله ان نور فاقت و عايزه تشوفها 
هاله بفرح ودموع الحمد لله يارب الحمد لله 
تأخذها الممرضة وتعقمها لانها هتدخل لنور العنايه 
هاله نور حبيبتي حمدل ع سلامتك يا عمري انتي كويسه 
 نور بتعب شديد وهي تتكلم بالعافيه الحمد الله ياماما انا كويسه بس ليه انا ف العنايه 
هاله اصل


يتبع الفصل الثاني عشر اضغط هنا
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية منقذي" اضغط على اسم الرواية 
google-playkhamsatmostaqltradent