رواية حورائي الفصل الرابع 4 والأخير بقلم رويدا محمد الكاتبة الغامضة

الصفحة الرئيسية

رواية حورائي البارت الرابع والأخير بقلم رويدا محمد الكاتبة الغامضة

رواية حورائي كاملة

رواية حورائي الفصل الرابع والأخير

أسر:أيوه يا أبني زي ما قولتلك هضحك عليها بكلمتين بعدين أطردها، لا هو أنا أهبل عشان أبصلها مش أسر ال يبص للأشكال دي، لا هي مجرد شفقة بس عليها و ...
أسر بصدمة:حوارء إسمعيني بس
حوارء وهي بتلبس الاسدال بسرعة وبتجري علي السلم وأسر بيجري وراها
أسر:يا حوارء أستني يا مجنونة بس
حوارء بتجري وهي بتعيط وبتفكر كل لحظة بينهم ،وفجأة بتظهر قدامها عربية 
أسر بصريخ:حوارء 
ويجري عليها أسر بسرعة.
أسر:حوارء حببتي فوقي 
حوارء وهي بين الغيبوبة والواقع:أسر أنا أنا
أسر شالها  وقف تاكسي ،وراح بيها علي المستشفي بسرعة 
أسر:دكتور بسرعة بسرعة
وجيه الدكتور وخد حوارء.
أسر واقف ودموعه على خده،بيفتكر كل لحظة بينهم .
 بعد شويةخرج الدكتور
أسر:خير يا دكتور
الدكتور:لا كلها جروح سطحية ربنا ستر 
أسر:طب هتطلع إمتى
الدكتور:تقدر تاخدها معاك لما تفوق
أسر:ممكن أدخلها
الدكتور:اه أتفضل أدخل
أسر دخل الأوضة ومسك إيد حوارء وفضل يعيط هو خلاص ميتخيلش حياته من غيرها.
********
بعد شوية حوارء فاقت وروحوا البيت 
أسر:أسندي عليا طب بطلي عند
حوارء:لو سمحت أبعد،أنا بكره هروح عند بابا وتبعتلي ورقة طلاقي
أسر:حوارء أنا بحبك أنتِ
حوارءبتعب:لو سمحت كفاية كدب ،ولسة هتمشي تدخل الأوضة أسر شالها بطلي عند إنتِ مش قادرة تمشي
أسر:هروح أحضرلك حاجة تاكليها
حوراء:مش عايزة حاجة منك 
أسر:طب أنا محتاج أتكلم معاكي
حوارء:مفيش كلام بينا ،لو سمحت أطلع باره
أسر:تمام هطلع،بس إنتي مش هتمشي من البيت غير لما تبقي كويسة ،ودا أخر كلام عندي.
**********
عده أسبوع علي حالهم ومفيش أي كلام بينهم غير مواعيد دوا حوارء،وأهتمام أسر بيها.
أسر:إسمعيني بقا يا حوارء
حوارء:أسمع اي أسمع الشخص الوحيد ال حبيته وحسيت معاه بالإمان بيضحك عليا أنت عارف ساعتها أنا حسيت كأن سكينة في قلبي 
أسر:أنا أسف بس حقيقي الكلام مش عليكِ ،دي السكرتيرة بتاعت صحبي أحمد حاولت تقرب مني كتير بس أنا كنت رافض عشان كدا كنت بقول لصحبي إني لا يمكن أبصلها ،صدقيني يا حورائي أنا بحبك والله أنتِ ولو مصممة علي الطلاق هعمل ال يريحك .....سابها ومشي
حوارء وهي بتعيط هي شايفة نفسها ظلمته وإنه مكنش يستاهل كدا منها وإن وقف جمبها وقت تعبها وكان خايف عليها بجد ،بس هي عرفت هتعمل اي
حوارء أتصلت بأسر بس مردش عليها فقررت تعمله مفأجاة
وحضرت عشا ليهم وجهزت نفسها
أسر بحزن :حوارء إنتي فين ،هي مشت ولا اي
حوارء :بخخ
أسر:حوراء ،اي القمر دا 
حوارء بكسوف:شكراً
أسر بحزن مصطنع:أنا زعلان منك 
حوارء بحنية:حبيبي خلاص بقا ،اي رائيك نبدأ صفحة جديدة مع بعض أنا أنا بحبك يا أسر 
أسر بحب:وأنا بعشقك يا عيون أسر ،يلا بقا الأكل هيبرد
**********
"بعد مرور سنة"
حوارء:أسر
أسر وهو نايم:أي
حوارء بصراخ:ألحقني بولد
أسر:نامي يا حوارء إنتي بتعملي دا كل يوم
حوارء:ااااااااااه
أسر يفزع: يلهوي إنتي بتولدي بجد ،طب طب أعمل أي بس
حوراء:يلا نروح المستشفي بسرعة
أسر شالها وراح بيها علي المستشفي
"بعد مرور وقت"
الدكتور:مبروك بنوتة زي القمر
أسر بفرحة:أقدر أشوفها
الدكتور:اه طبعاً أتفضل
*******
أسر:حمد الله علي السلامة يا حوارئي
حوارءبتعب:الله يسلمك يا حبيبي ،هنسميها اي
أسر:نورسين
حوراء:إشمعنا
أسر:عشان هي ضوء حياتنا ،وحتة منك وإنتي قمر حياتي كلها
حوراء:أنا بحبك 
أسر:وأنا بحبك يا حورائي
-والعيلة واقفة معاهم وفرحانين بحفيدتهم الأولي وحياة أولادهم.
*********
"أصدق حب عندما تحب إنساناً ولا تعرف لماذا أحببته ،فقد كنتي أنتِ ضوء حياتي وفرحة حياتي 
أحبك يا رفيقة دربي.
دمُتِ لي شيٍ جميل لا ينتهي"
تمت.. اقرا ايضا رواية من الحب ما قتل كاملة عبر مدونة دليل الروايات للقراءة والتحميل
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حورائي" اضغط على اسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent