رواية غرام وانتقام الفصل التاسع 9 بقلم نهى فتحي

الصفحة الرئيسية

   رواية غرام وانتقام الفصل التاسع بقلم نهى فتحي


رواية غرام وانتقام الفصل التاسع 

قطع كلامهم صوت رن تليفون روز برقم غريب!! 
نظر إليها أركان بنظرة شك ف ارتبكت، وقالها: ردي 
روز بلعت ريقها بصعوبة وقالت بخوف: حاضر، فتحت المكالمة وبتقول: ألو 
سمعت صوت بنت ف اتنهدت ب ارتياح وهي بتقول: مين؟ 
البنت: ايه ياروز مش فاكراني انا نهال صحبتك 
روز: اااه افتكرتك، ازيك عامله ايه
نهال: الحمدلله انا عازماكي علي فرحي يوم الخميس الجاي 
روز: بجد الف مبروك 
وقفلت الخط 
أركان: مين نهال صحبتك دي؟ 
روز: ايه بتسأل كتير ليه، ايه نهال صحبتي فيها حاجه دي! 
أركان بتضييق عين وغموض: لا مفهاش حاجه، لسة الحاجات جاية كتير 
*في أوضة وعد 
وعد بصوت عالي: يادادة يادادة سميحة 
دخل أركان أوضتها علي صوتها العالي وقال بخضة: ايه في ايه مالك، بتزعقي ليه؟ 
وعد بتحسس علي السرير وبتقول بخنقة: فين دادة سميحة، انا عايزة دادة سميحة 
أركان: مالك عايزة ايه وانا اعمله ليكي قوليلي 
وعد بعصبية: قولت عايزة دادة سميحة فيها حاجة، عايزة ادخل الحمام وعايزاها تساعدني 
أركان بهدوء:حاضر، انا ممكن اساعدك 
وعد بتأفف: يوووه بقاا
قطع كلامها أركان وقال: حاضر خلاص هجيبها تساعدك بس اهدي 
جت دادة سميحة علي صوتهم وبتقول: ايه بتزعقوا ليه 
وعد: انا بنادي عليكي يادادة من بدري، تعالي دخليني الحمام 
*تاني يوم في الصباح 
وعد كانت لابسة وبتسند علي الدرابزين ونازلة قطع نزولها صوت أركان هو بيقول: رايحة فين ع الصبح كده
وعد ببرود: نازلة اتمشي شوية فيها حاجة؟ 
أركان بإستفزاز: هو انتي متأكدة انك هتقدري تمشي وانتي.... 
وعد حست بإهانته ليها وقالت: أنا مطلبتش مساعدتك 
تجاهل أركان كلامها وقال: مفيش نزول 
وعد بأستفزاز: وانا مطلبتش اذنك 
أركان بعصبية: انا مينفعش تروحي مكان غير لما تستأذيني
وعد بعصبية: هو انا من امتي بروح في مكان من ساعة مااتجوزتك وانا قولت هعيش أجمل أيام حياتي ولكن عشت أسوأ أيام حياتي بتعقابني علي إيه نفسي أفهمممممم؟ 
أركان بعصبية شديدة: نفسك تعرفي انا بعاقبك علي إيه، انا هقولك 
*من حوالي خمس سنين
في النايت كلوب 
قاعدين شلة شباب مع بنات وكان متقلين في الشرب لحد ماقال شاب منهم: ياجماعة انتوا سكرتوا علي الاخ مين هيعرف يسوق
رد شاب: اانا هسوق عربية، احنا هنتقسم علي عربيتين هنحتاج حد يسوق العربية التانية 
ردت وعد وقالت: اانا هقدر هسوق 
اتقسموا علي مجموعتين 
*في عربية وعد
وعد بسخرية: أنتي بقا في سنة كام
منه: لو هنبتديها تريقة يبقي انزل احسن! 
وعد: لاخلاص وابتدت تسوق 
مكانتش في كامل وعيها 
اتصدمت لما لقت عربية نقل كبيرة جاية بالعكس
قالت منه بخضة:حااااااااااسبي 
لحد ماصتدموا العربيات ببعض!!
*في إيطاليا 
كان نايم أركان فجأة صحي علي رن فونه بيرد بنوم: ألو
المجهول: حضرتك أستاذ أركان االسويسي؟ 
أركان: اه مين معايا؟ 
المجهول: االبقاء لله أنسة منه السويسي اختك اتوفت في حادث عربية من ساعة 
أركان: ايه، لاااااا، يامنه، عشان خاطري قومي 
منههههه، لااااااا
أركان عاش تلت شهور في اكتئاب! 
*من حوالي سنتين 
(في شركة أركان) 
أركان:أجمعوا كلكوا، عندي ليكوا خبر حلو
اجمعوا كل الموظفين واقفين مستنين الخبر
أركان: دي دعوة فرحي علي وعد
الموظفين بفرحة: الف مبروك 
*في مكتب أركان 
خبط بابا أركان فقال: اادخل
نادر: اانا أستاذ نادر مدير شركة السبيلي 
أركان: اهلا وسهلا، اتفضل 
نادر:الفلاشة دي مهمة،شوفها وقولي رأيك؟ 
خرج نادر وشغل أركان الفلاشة اتصدم لما شاف فيدية حادث منه اخته! 
*في الوقت الحالي 
أركان بحزن:عرفتي بقاا ب أعاقبك ليه؟! 


يتبع الفصل العاشر اضغط هنا
رواية غرام وانتقام الفصل التاسع 9 بقلم نهى فتحي
rana elhady

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent