رواية أمل عشق الزين الفصل التاسع 9 بقلم أمل السيد

الصفحة الرئيسية

   رواية أمل عشق الزين  الفصل التاسع بقلم أمل السيد


رواية أمل عشق الزين  الفصل التاسع 

عمر و ليليان كانوا مصدومين مين الاسم مش عارفين هيعملوا ايه زين ماشي مع العسكري ورايحين للزنزانه الاسد بس لو تعرف يا زين الاسد يبقى مين ؟
العسكري: خلي بالك من نفسك الاسد ده خطير 
زين: ما تخافش انا ياما شفت اخطر من الاسد 
العسكري: بس برده خلي بالك من نفسك خد الفون 
زين: انت ازاي جبته منه 
العسكري: اخدته من علي المكتب من غير ما يحس نور بي لنفسك لان الزنزانه ظلمه جوه 
زين: شكرا ما كانش في داعي تخاطر بنفسك علشاني 
العسكري: لا يا ابني انت تستاهل انا مش هنسى معروفك 
زين: انا مش فاهم حاجه معروف ايه 
العسكري: روح دلوقت قبل الظابط ما يجي وشوفنا واقفين كده خلي بالك من الاسد اللي جوه ده خطير بقى له سنين موجود هنا باقي خطير خلي بالك من نفسك 
زين: ماشي ما تخافش شكرا مره تانيه 
زين دخل الزنزانه كانت ضلمه بس كان  حاسس بحركه جوه كان لسه راح يشغل نور الفلاش حاس بيد على راسه والفون وقع منه 
زين: ااااااااه راسي الفون راح فين شكل يوم مش معدي الله يخرب بيتك يا عمر يا زفت 
.... زين انت 
زين: لقى الفون وشغل نور الفلاش زين بصدمه انت 
في فيلا خالد الجارحي
خالد: ازاي زين ان قبض عليه
اسر: مش عارف بس عمر بيقول ان عمو محسن هو اللي طلب الشرطه بيتهمو بخطف وليد 
خالد: محسن شكله اتجنن 
اسر: المهم دلوقت احنا لازم نروح نخرجه 
خالد: عندك حق  
ماهر: انتم رايحين فين 
اسر: رايحين لزين بيقولوا تقبض عليه
ماهر: اه انا سمعت كده برده الخبر على النت وسوشيال ميديا
خالد: هو الخبر تنشر بسرعه قوي كده 
دينا: هو اللي مكتوب على النت ده صحيح 
اسر: هو ايه اللي مكتوب على النت
دينا: ان زين خطف وليد و تهجم على عمو محسن وضربه 
ماهر: مش هنعرف حاجه غير لما نروح
دينا: اجي معكم 
اسر: هتروحي فين انتي عارفه الساعه كم دلوقت الساعه 3 الفجر روحي نامي 
دينا: وايه يعني هاجي معكم اطمن علي زين
خالد: اخوكي قالك ايه روحي نامي 
دينا: بس يا بابا هاجي اطمن على زي..
خالد: قطع كلامها انا قلت لك ايه اطلعي فوق
دينا: حاضر يا بابا تصبحوا على خير 
ماهر: يلا نروحوا نشوف زين  
خالد و اسر  يلا 
عند عمر في قسم الشرطه 
عمر: انا قلت لك هتطلعوا دلوقت
الظابط: وانت مين عشان اسمع كلامك 
عمر: انا اعرفك انا مين دلوقت 
الضابط: احترم نفسك بدل ما رميك مع اخوك
دخل شخص الكل قدم له تعظيم سلام وهو المقدم علي اسماعيل ضابط اول ما شافه قدم له تعظيم سلام 
المقدم علي: تخرج زين فورا.
ضابط: بس يا فندم كده بنتجوز القانون 
المقدم علي: احنا اللي بنعمل القانون 
ضابط: بس يا فندم 
المقدم علي: مش عايز كلام كتير وزين يخرج دلوقت حالا
الضابط: تمام يا فندم 
الضابط ندى على العسكري أمر ان يجيب زين وفعلا زين خرج وراحوا الكل على الفيلا 
🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉
ليليان بدموع: انت كويس زين 
زين:اه انا تمام انا هاطلع انام عشان تعبان عن اذنكم 
خالد: بس شكلك مش كويس زين 
زين: انا كويس يا عمي 
خالد: لا يا زين انت متغير 
زين: نتكلم بعدين انا تعبان وعايز انام 
ماهر: ماشي يا زين براحتك احنا هنمشي بقى نطمئن عليك بكره يلا يا بابا يلا يا اسر
في غرفه زين
عمر: انت مالك يا زين 
زين: ما فيش هادخل اخد شاور لاني تعبان جدا
عمر: ماشي يا زين بس لما تخرج لازما تحكي لي عن الاسد شكله ايه
زين: روح دلوقت يا عمر الصبح ابقى احكي لك كل حاجه
عمر: ماشي وعد ولا بتضحك علي 
زين : هههه انت صغير علشان اضحك عليك 
عمر: بما اني صغير انا عايز انام في حضنك النهارده 
ليليان: وانا كمان 
زين: وانتي كمان يا ماما 
ليليان: عايزه انام في حضنك يا حبيب قلبي 
زين: خلاص نامو وانا ها دخل اخد شاور 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
تشرق يوم جديد على سماء الريف
في بيت امل 
هي كانت بتتكلم في الفون 
أمل: اكيد يا بنتي هاجي انا وعدتك يا مريم انا جايه النهارده 
مريم: اوكي هستناكي متتاخريش 
أمل: ماشي يلا باي 
مريم: باي 
أمل: انا هلبس ايه دلوقت اوف ايه هالبس التيشرت الابيض والبنطلون  اسمر تمام كده  
يلا هادخل اخد شاور علشان ما تتاخرش 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
في اوضه زين
زين كان نائم في النصف ما بين عمر مابين ليليان الاثنين كانوا حضنه
زين بصوت عالي : يا عالم  ياهو انا اتخنق 
عمر بفزع: في ايه عم على الصبح حد يصحى احد كده على الصبح قطعتلي الخلاف يا شيخ روح منك لله  
زين: بقى كده بتدعي على اطلع بره يلا
عمر: ما انا طالع على اساس بتطردني من الجنه يا اخي 
ليليان: بتتخانق ولا ايه
زين: ابنك بيدعي على ليليان
ليليان: ما هو عنده حق يا ابني في احد يصحى بالطريقه دي
عمر: ههه شفت عندي حق اهوت ما جبتش حاجه من عندي
زين: يلا بره من غير ما ترد
ليليان: بتطردني يا زين
زين: عايز اغير هدومي اطلع بره يلا
ليليان: وايه يعني متغير هو في احد غريب 
عمر: هههه متغير في حد غريب 
زين: ما ينفعش اطلع بره
ليليان: ما ينفعش ليه ما انا ياما غيرت لك وانت صغير 
زين: شكرا يا ماما انك غيرت لي وانا صغير اطلعوا بره بقى
عمر: انا مستريح هنا دكتور كلي اقعد في حته فيها طراوه
زين باعلى صوت: بررررررره
ليليان : انا نازله خلي الخدام يحضروا الفطار 
عمر: استنيني يا ماما انا جايه معكي 
زين بتفكير: مين اللي خطف وليد يمكن يكون مراد لكن ويعملها هاشوف لازم الاسد يخرج من السجن ادخل اخد شاور واروح لمراد
على السفره تحت
عمر : انا جعان جدا
ليليان: ما انت طول عمرك همك على بطنك
عمر: يعني ما اكلش يعني اموت يعني
زين: لاكل يا اخويا 
ليليان: مش هتفطر يا زين 
زين: لا مش جعان
عمر: انت رايح فين
زين: رايحه عند مراد
عمر: خدني معك شوف فرح 
زين: مطروح حد حايشك
عمر: انت عارف اني انا ما بحبش مراد
زين: ليه يا اخويا و كان طالبك للجواز ولا حاجه 
ليليان: هههههههه  يمكن
عمر: بطل تريقه يا زين خدني معك
زين: يلا يا اخويا 
عمر و زين ميشو رقبه العربيه ورايحين عند مراد
عمر: الواحد بيستنى يوم الجمعه عشان يتفسح فيه
زين: ما انت كل يوم في فسحه اهو 
عمر: لا الفسحه معك انت غير شكل
زين: ماشي يا عم شكرا 
عمر: هو انت بتعمل ايه في الفون
زين: بارن على الزفت مراد مش راضي رد
عمر حاسب يا زين: يا ترى ايه اللي حصل 



يتبع الفصل العاشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent