رواية الشلة الهبله الفصل التاسع والأخير 9 بقلم حبيبة أحمد

الصفحة الرئيسية

  رواية الشلة  الهبله الفصل التاسع والأخير بقلم حبيبة أحمد


رواية الشلة  الهبله الفصل التاسع والأخير

نهي وهي مغماضه عنيها و معيط : سبني سبني  
@اهدي بقا 
نهي فتحت عنيها : مازن 
مازن : كده يا نهي تموتي نفسك عشان الكلب ده ليه كده 
نهي زقتو : وانت مالك انت ومتكلمش علي مالك تاني انت فاهم ....... شدها من اديها علي حضنو 
مازن بعصبيه : انتي هبله ياعني مجاش داور عليكي وله انتي فرقه معا اصلا 
نهي : واسع كده بقا وانت مالك انت بيسال فيا وله لا 
مازن : نهي انا بحبك 
نهي : هيه بتحبني انا لالا مش مصدقه انت بتحبني ههههههههههههههه 
مازن : نهي انا بتكلم بجد انا بجد بحبك 
نهي بضحك : ههههههههههههههه انت بتحبني ولله هتجنيني ههههههههههههههه انا مش مصدقه 
مازن بزعيق ومسك ايديها : انا بتكلم بجد وتعدلي بقا 
نهي بعصبيه و زعيق : انت ازاي تمسك ايدي كده انت اهبل وملكش دعوه بيها تاني انا حوره في حياتي 
مازن : نهي تعالي معايه 
نهي : هو انت اهبل 
مازن : نهي انا بتكلم بحترام انا بجد بحبك وعايز اتجوزك 
نهي بزعيق : امشي وسبني يا مازززززززززززن امشي عشان خطري 
مازن : همشي يا نهي بس هرجع تاني وتجوزك بردو عذب عنك او برداكي
نهي : امشي يا مازززززززززززن...... راح مازن مشي ونهي وقعت علي الارض عماله تعايط 
نهي بعيط : ياربي ليه بتعمل فيا كده ليه يا ربي ليه انا عملت ايه في حياتي يا ربي وحشتيني يا مالك تعالي بقا 😞
مالك من وراها : انا اهو يا نهي ..... نهي قامت من مكنها ولفت لقت مالك واقف قدمها وحزين واول اما شفتو جريت علي حضنو واحضنتو جامد اووووي 
نهي بعيط : متبعدش عني يا مالك عشان خطري 
مالك بحزن : اهدي طيب اهدي يا روحي 
نهي : انا عايزه اروح 
مالك : تعالي...... روكبو العربيه وعقبال اما وصلو كانت نهي نامت راح مالك شالها ودخلها الاوضه ونيمها علي السرير 
الجده : مالها نهي يا بني 
مالك : مفهاش حاجه يا تيتا بس تعبانه شويه سبيها نايمه وانا هجلها الصبح اشوفها 
الجده : ماشي يا بني...... ومالك مشي بس مروحش علي البيت راح عند مازن 
مازن : حاضر جاي اهو افتح 
مازن باستغراب : مالك..... راح مالك ادالو بوكس  
مازن وهو ماسك وشو : انت اتجنينت ..... مالك دخل واقفل الباب ونزل ضرب في مازن 
مالك بعصبيه : ازاي تجراء وتمسك اديها كده وبتقولها بحبك ده انت موتك علي ادايا يا مازن هنسيك اسمك 😡😠..... وفضل ضرب في لغيت اما اغم علي راح مالك مسكو رابطو في الكرسي وقعد قدامو علي كرسي راما علي ميا راح فاق 
مالك ببرود : صباح الخير يا زيزو 
فلاش باك 
كان مالك قبل اما مازن يجي كان واقف بعيد عن نهي شويه وكان نازل عشان يمسك نهي قبل اما تقع بس لقا مازن جي مسك نهي كان عايز يروح يضربو بس مسك نفسو واستنا عقبال اما يشوف نهي هتعمل ايه 
فلاش باك 
مازن بعصبيه : فكيني يا مالك 
مالك بضحك : هههههه افكاك انت بتحلم هههههه ده انا هوريك النهار في عز اليل يا مازن ...... راح ضاربو بوكس ورا بوكس ورا بوكس لغيت لما خلاص مش قادر 
مازن بتعب : خلاص مش هقرب منها تاني خلاص ولله مش هقرب منها خلاص 
مالك : شاطر هو ده زيزو الي اعرفو 
مازن بتعب : خلاص بقا سبني انا ولله مش هقرب ليها تاني 
مالك : عارف لو عرفت انك قربت منها تاني هموتك بجد يا مازن 
مازن بتعب : ولله العظيم مش هقرب منها تاني 
مالك : شاطر خليك كده بقا ...... راح خرج 
مازن بزعيق : يا مالك تعالي فكني يا ماااااااالك ...... مشي مالك وراوح البيت ونام الكل صحي تاني يوم الصبح 
نهي بتعب : اه يا جسمي انا جيت هنا ازاي... راحت افتكرت.... اه صح مالك هو الي جابني 
الجده : صباح الخير يا حبيبتي ❤
نهي : صباح النور يا عسل انت 
الجده : اومي ياله عشان تفطري 
نهي : حاضر هخود شاور واجيه ..... نهي خاديت شاور وفطرت ونزلت الجامعه 
نهي : هاي شباب
الكل : هاي 
نهي بتوتر : اما فين مالك 
علي : مالك بتقوليها وانتي خايفه ليه 
نهي : هاا لا مفيش عادي ياعني هو فين 
كرما : هتلقي فوق 
نهي : طب انا رايحه اشوفو باي 
الكل : باي 
علي : كرما بقولك ايه 
كرما : نعم 
علي : تعالي معايه عايز اقولك علي حاجه..... راح خاد كرما في غرفه متزاينا بلورد الحمر و باللين حمرا ونزل علي ركبوا وقال 
علي بابتسامة : تتجوزيني يا كرما ❤..... كرما كانت مصدومه 
علي : تتجوزيني يا كرما ❤....... كرما هزت رسها باايوه راح علي حضنها ولف بيها وكان في محمود و هدير و صحبهم في الجامعه و مالك ونهي 
مالك : نهي 
نهي : نعم 
مالك بحب : بحبك ❤ ....... نهي بصتلو وهي فتحه بوقها وبرقه 
مالك بضحك : في ايه اقفلي بوقيك ده ليخوش في دبانه ههههههههههههههه 
نهي : مالك انت بتكلم بجد 
مالك : ولله العظيم بحبك ❤
نهي حضنتو : وانا بموت فيك يا قلب و روح نهي ❤
هدير بخنقه : وانت بقا مش هتقول حاجه 
محمود بخبث : اقول ايه 
هدير : وله حاجه يا محمود ومشي من جنبي بقا 
محمود بابتسامة : انا اقدر علي زعلك يا كوكي 
هدير : ما انت حلوف 
محمود : بحبك يا قلب الحلوف 😂..... راح حضن هدير  وكل واحد اعترف لي حبيبتو بمشعرو 
مالك في الكرفون : كده كل واحد اعترف لي حبيبتو ياعني نعمل فرح بقا ونهيص 
علي : لوووووووووووووووووولي 😂
الكل : ههههههههههههههه ههههههههههههههه 
وعدا كام يوم البنات اشتروا الفساتين و الشباب اشتروا البدله وعملوا فرح كبير اووووووووي هما التلاته مع بعض
مالك : ايه القمر ده انا متجوز قمر يا جدعااااااان 
نهي : بس بقا 
مالك : يا اخواتي بتكسفي يا بطه 
نهي ضربتو علي كتفو : ياله يا مالك هنتاخر...... ونزلو هما التنين راحو القاعه كان في علي و كرما و هدير و محمود عانوا عاملين زاي الاميرات..... وخلص الفرح وكل واحد راوح علي بيتو 
عدا 7 سنين علي جواز نهي و مالك و علي و كرما و هدير و محمود 
نهي و هي بتجري : تعال بقا يا عمر تعبتني معاك بقا يا مااااالك 
مالك : في ايه يا نهي عماله تزعلي ليه 
نهي : خلاص تعبت ابنك مش عايز ينزل الحضانه والباص مستني تحت وبنتك الي عماله طول اليل تعيط 
مالك : تعال يا عمر 
عمر : نعم يا بابي 
مالك : مش بتسمع الكلام ليه هاا 
عمر : مس عوز الوح فت حته ( مش عايز اروح في حته) 
مالك : يا حبيبي لازم عشان كلامك ده يتعدل عشان انت نص كلامك مش بفهمو 
عمر بحزن : خياص يا بابي انا اسف يا مامي ( خلاص) 
نهي بهدوء : يا حبيبي انا مش بحبك زعلان ياله هخلي بابا يجيلك شكولاته كتتتتتيررر اووي لما ترجع اتفقنا 
عمر بفرحه : بجد يا مامي
نهي : بجد يا روح مامي 
مالك : فين الحضن بتعنا بقا...... راح عمر حضنهم 
مالك : ياله بقا 
عمر : ايا ( ياله) 
نهي : وانت جاي يا مالك هات سرلاك لي هاجر عشان خلص اهي بتعيط 
مالك بضحك : حاضر يا حبيبتي ❤ 
نهي بحب : بحبك ❤
مالك بحب : وانا بموت فيكي يا روحي ❤
عند كرما و علي 
علي : يا كرماااااا تعالي شوفي ابنك الي كسارلي البرفان بتاعي يا كرمااااااااا 
كرما بتعب : باس يا مكرم يا حبيبي 
علي : انا نازل الشغل يا حبيبتي عايزه حاجه 
كرما بتعب : لا يا حبيبي 
علي : مالك يا كرما انتي تعبانه اوديكي الدكتوره 
كرما : لا يا حبيبي هو الحمل كده 
علي : طب خالي بالك من نفسك اي حاجه تحصل اتصلي عليا 
كرما : حاضر يا حبيبي 
علي : مديقش مامي يا مكرم ماشي 
مكرم : ده انا صغنن وبعملش حاجه 
علي : يا واد 
مكرم : خلاص يا بابي ده انا راجل البيت 
علي بضحك : هههههههه ماشي يا خويه ياله باي 
الكل : باي 
عند هدير و محمود 
هدير : باص يا نورا بقا بهدلتيني المطبخ حرام عليكي...... محمود وهو بيخوش المظبخ ازحلق 
نورا و هدير : ههههههههههههههه 
محمود وهو ماسك ضهرو : اه يا ضهري حرام عليكو بقا كل يوم علي الموال الاسود ده 😂
هدير : اعمل ايه لي بنتك ياعني عملالي المظبخ زريبة 😂
محمود : ايه يا نورا كل يوم علي كده مروحتيش الحضانه ليه 
نورا : اسفه يا بابي 
محمود : خلاص حصل خير يا روح بابا 
هدير : خليك كده مدلعها 
محمود : اعيش ودلعها يا اختي .... راحت نورا طلعت لسانها لي هدير 
هدير و محمود : ههههههههههههههه 
عند نهي 
نهي : حاضر جايه اهو 
نهي : اده لينااااااااااا 
لينا : وحشتيني يا كلبه 
نهي : وانتي اكتتتتر ولله نزلتي امته من تركيه 
لينا : لسه دلوقتي 
نهي : تعالي تعالي خوشي 
لينا : اما فين مالك 
نهي : في الاوضه مع واحد صحبو 
لينا : استني انا هتخولو خليها مفاجاء ..... راحت دخلتلو 
لينا : مفاجاء
مالك بصلها وهو مصدوم عشان بقالها 7 سنين منزلتش من ساعت فرح مالك و نهي : انتي مين 
لينا : انا لينا يا مالك 
مالك بدموع وحصنها : وحشتيني يا جزمه كل ده 
لينا بدموع : ولله مكنتش عارفه انزل كان عندي شغل كتيررررررر اووي واهو نزلتكو ومش هسافر تاني 
لينا : اما فين الاولاد 
شادي صاحب مالك : هاي 
لينا : هاي 
مالك : نسيت اعرفكم بي بعض دي لينا اختي الي حكتلك عليها وده شادي صاحبي ..... شادي باصص علي لينا و منزلش عني من عليها من ساعت اما دخلت لينا و هي خديت بلها وتكسفت ومالك شاف نظرات شادي لي لينا 
مالك بابتسامة : نقول مبروك الشربات يا نهي 
لينا بكسوف : مبروك ايه وشربات ايه 
شادي : اه قول مبروك و نص كمان 
مالك : زغراتي يا نهي 
علي من علي الباب : لووووووووووووولي 😂
بس كده لينا اتجوزت شادي وكل واحد عاش حياتو مع اولادو و كرما ولديت بنت زاي القمر

تمت رواية كاملة عبر مدونة دليل الروايات
google-playkhamsatmostaqltradent