رواية أميرتي المجنونة الفصل التاسع 9 بقلم هناء علام

الصفحة الرئيسية

  رواية أميرتي المجنونة الفصل التاسع بقلم هناء علام


 رواية أميرتي المجنونة الفصل التاسع 

في المستشفي 
ياسين بصوت عالي : عايزين دكتور هنا 
دكتور من بعيد : هاتها حطها هنا
ياسين : ادم شوفها مالها 
ادم : اهدي ي ياسين هي مش اول مرة يغمي عليهاا
ياسين : طب شوفها مالها 
ادم وهو يكلم ياسين : طب دخلها الاوضة دي 
ياسين : انجز ياااض انت مستني البت تموت 
ادم : تموووت دي 
ندي بضيق : سيبوها كدا واتناقشوا انت ولا ايي ي دكتور 
ادم : ايو صح اطلعوا برا 
ياسين : قولها بطريقة احسن من دي 
ادم : برااا 
...............................................
عند نوجاا ومراد وادهم وأمل
نوجاا : ما تسوق بسرعة شوية ايي دا 
مراد : واحنا مش مستعجلين اصلا 
امل : هو ايي اللي انت بتقوله دا صاحبتنا في المستشفي ي بني ادم 
ادهم : اهدوا ي بنات وانت اسرع شوية ي زفت ي تنزل وانا اسوق 
مراد وهو يبص في المراياا لنوجاا: وعلي ايي الطيب احسن 
.............................................................
عند مريم 
مريم : انا برن علي البت دي مش بترد ليي خيااانة انا عمري ما شوفت خيانة اكتر من كدا 
مريم : هرن تاني اما اشوف الست هانم 
.......................
عند هنا 
ادم وهو يخرج 
ياسين : ها مالها 
ادم : هيكون مالها يعني القردة دي هي بس داخت من نقص الغذاء 
ياسين : طيب 
مني : طب ينفع ندخلها 
ادم : ايوا هي ساعة اصلا وتفوق 
مني وندي : تمام 
عند مراد وهو يوقف بالعربية : اهووصلنا حصل حاجه 
امل : لا ازاي ولا يهمك 
نوجاا بصتله بقرف ونزلت 
مراد وهو يكلم ادهم : هي بتبص كدا لمين
ادهم : ليك 
مراد : نعم ي عمرررري 
ادهم : بلا عمري بلا بتاع انت اصلا مستفز 
مراد : افسسلك برتجان
ادهم : صدق يااض ي مراد انت المفروض تكون مكان احمد والله 
مراد:واهون عليك ي سيي ادهم 
ادهم : ايوا انا معرفكش اصلا 
مراد : اعوانك خانوك ي ريتشارد
ادهم : جاتك القرف ي بعيد 
مراد : بس انا قريب 
ادهم بصله بقرف ومشي 
..................................................................
عند احمد 
احمد بوجع : اه سبني متلمسنيش 
حازم : معلش استحمل هو انت عاد فيك حته سليمه 
احمد بشر : الموضوع دا مش هيعدي علي خير ابدا ومبقاش احمد لو ما دخلت آخوها دا السجن ( استاذ خاازوق مش هيتهد) 
حازم بزهق : هتروح علي فين البيت ولا المستشفي 
احمد : علي البيت 
حازم : تمم 
.............................................ً
عند هنا 
هنا وهي بتفوق : اه ي دماغي ياني هو حد خبطني ولا ايي انا فين انا مين ومنين يودي علي فين ومنين يجيب لفين 
ندي ومني بضحك : مخطوفة 
هنا : قولي والله يعني زي ادم الكيلاني لما خطف روان 
هنا : بس ازاي انتم معايا اوعي ي بت يكون عينوا مننا كلنا 
مني : حبيبتي اتهدي علي ما اجيلك 
هنا : ما انا مهدودة اهوو 
مني وهي تنادي علي ادم : ي دكتور هنا فاقت 
ياسين : انت مش قولت ساعة وتفوق ياااض لسه مفتش ساعه 
ادم : ي اخي حل عن سمايا انت زعلان انها فاقت 
ياسين : انت عارف لما تفوق طلباتها بتبقا كتيرة 
ادم : تعالا بس ربنا يستر 
.............................................
في الداخل 
هنا بعيااط : يعني الخاين اللي خطفني خطفكوا معايا طب ليي كدا مش هيكون زي ادم الكيلاني ويقولي انتي كلك ملكي ي رووووح امك عاااااااا خزان احزان 
ندي : يارب الصبر انا ايي اللي وقعني الوقعة السودا دي 
هنا : سودا ولا بيبسي
ادم : لا حلوه 😂 جدعة ي بت 
هنا : انت بتعمل ايي هنا ياااض وبعدين انا قولت عايزة ادم الكيلاني ما قولتش عايزاك انت 
ادم : قدر ي بنتي قدر هتعترضيي
هنا : لا استغفر الله 
ادم : كدا تضيعي هيبتي اقولهم ساعة وتفوق وانتي تفوقي حتي قبل النص ساعة 
هنا : عارف ليي قول ليي 
ادم : ليي 
هنا : عشان انا محدش يتوقعني 
ادم : بغيب بغيب وارجع تسمعني 
هنا : بغني راب وبغني الشعبي 
ادم : انزل تحت اعمل قلبااان 
هنا : انا عمري ما شوفت اوطيي منك ياااض
ادم : اناا 
نوجاا بمقاطعة وهي تدخل : ما انتي فوقتي اهوو
هنا : ايوا عشان محدش يتوقعني 
ندي : كفاية الله يهديكي كفاية 
هنا : بس ي بت وبعدين خد ياااض ي ادم بتخوني مع المرضي 
ادم : وحيات خالتي ما حصل 
هنا : وحيات خالتك معدتش عايزة تعرفك اصلا 
ادم : انتي مالك اصلا دا خالتي حبيبتي عليها صنية بطاطس تاكلي صوابعك وراها
هنا : كدا ي ادم تسبني باللي في بطني وتخوني مع المرضي 
ادم بدراما: مش بحبك انا اعمل ايي وكنت مغصوب عليا اتجوزك 
هنا : بقا يتقال عليا مطلقة عشان واحد مستهتر زيك 
ادم : خلاص مش هطلقك 
ياسين بزعيق : خلصتوا الفلم الحمضاان دا ولا لسه 
هنا :احم خلص ي بااشا 
هنا وهي توجه كلامها لادم : بقاا ي واااطي ي خاين ي اللي مشوفتش تربية ابعتلك علي والواتس متردش عليا 
ادم : مشغول 
هنا  : طب ما تقول 
ادم : ما انا اهوو بقول 
يااسين : بس مش عايز اسمع حد فيكم بيتكلم بس بس 
ادم وهنا : حااضر يبااشا حاااضر
....................................................................
عند مريم 
مش بترد الحيوانة انا ميتردش عليا انا ارن عليها ومتردش الطور 
هرن تاني 
مريم : ساعة ي كلب البحر علي ما تردي 
ندي : احم صاحبت كلب البحر معاكي 
مريم : ياااااه علي الكسفة ي وااد ي حاازم 
ندي : ولا كسفة ولا حاجه بس هي في المستشفي
مريم : مستشفي ايي 
ندي : .........
مريم : تمام متخلهاش تطلع علي ما اجي 
.............................................      
عند مراد 
مراد : بص ي ادهم انا حاسس اني شايف نوجاا دي قبل كدا 
ادهم : اممم وبعدين 
مراد : بس مش فاكر فين 
ادهم : طيب انا استفدت ايي بقاا اخرس مش عايزة اسمع صوتك 
مراد : افسسلك برتجان 
ادهم : متشكر ي سيدي مش عايز 
....................................................
عند هااجر 
هاجر : ارن علي البت هنا اشوفها فين 
هااجر: الو كلب البرك وينك 
ندي : هو الكل مجتمع مع الكلب ليي 
هاجر : ندي اومال فين هنا
ندي : تعبت شويه وفي المستشفي
هاجر : مستشفي ايي 
ندي :..............
هاجر : تمام انا جايه 
...ٕ.........................................................
عند احمد 
الام بشهقة : احمدد مين عمل فيك كدا 
الاب : انطق مين 
احمد : لا دا خناقة عادية مفيش حاجه 
الام : دا كله عادية هو انت دخلت في قطر 
الاب : قولي مين عمل فيك كدا 
احمد: طيب قعدوني الاول 
احمد :........وحكلهم اللي حصل 
الاب : انا لا يمكن اسكت ابدا انا هقدم بلاغ فيهم ومش هسكت غير لما يتحبس 
الام : ايوا هو مفيش حكومة ولا ايي 
................................................................
عند مريم 
مريم : انت عايز تنصب عليا ولا ايي 
السائق : ي مدام باقي ١٠ جنية 
مريم: ١٠ جنية ليي انت عايز تاخد ٣٠ جنية بحالهم كدا كلهم 
السائق: وانا مش هتحرك من هنا غير لما اخد العشرة جنية
مريم : اكمنك راجل يعني وكدا لا طبعا مش هخاف منك رضوي الشربيني معانا وقالت متخافوش
السائق: الله يخربيت رضوي الشربيني واللي عملته في البنات 
مريم : مالها البنات  فين المساواة انتم اللي شعب رجولي متعصب متعفن 
ياسين :  في ايي ي انسة 
السائق : الهانم مش راضيه تديني الباقي 
مريم : انا هبلغ عنك علي فكرة 
ياسين للسائق: انت باقيلك كام 
السائق : عشرة جنية
مريم : مش هيحصل  ابدا ولا اكمني من من هنا لا والف لا 
ياسين : اتفضل يسطاا واتكل علي الله 
مريم : محدش ضربك علي ايدك وقالك ادفع سلام 
ياسين : ايي دا انا اصلا مش مستني منك فلووس
مريم : احسن سلاموز 
...............................
مريم للممرضة 
مريم : ممكن اعرف مكان مريضه هنا اسمها هنا احمد 
الممرضة : ايوا اكيد اتفضلي معايا 
مريم : تمم ميرسيي ي قمر 
.......................................
عند هنا 
هنا : ادم 
ادم : نعم 
هنا : بتجيش تشوف خالتك ليي ياااض انت عشان بقيت دكتور هتتكبر علينا 
ادم : مش فااضي 
هنا : واد انت انا سكتالك من الصبح تعالا 
ادم وهو يقف : عيب انا في المستشفي برستيجي 
هنا: برستيج اييي ي بتاع البرستيج دا انا هشوحك 
ادم : وبعدين هتاكليني ما انتي قادرة 
........................
عند مريم 
مريم : ميرسيي بجد 
الممرضة : دا واجبي 
مريم ولسه هتخبط : ايدا ايدا انت تاني انت رايح عند البت هنا ليي 
مريم بصدمة : انت


يتبع الفصل العاشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent