رواية صقر المخابرات الفصل التاسع 9 بقلم الاميرة الصغيرة

الصفحة الرئيسية

 رواية صقر المخابرات الفصل التاسع 9 بقلم الاميرة الصغيرة

رواية صقر المخابرات الفصل التاسع 9

وصلو الشباب الفيلة وكادو يدخلوها لوله شاهدو اسد جالس ومركز في الاوراق التي في يده

ليخرجو تم يذهبو ويتسللو الي غرفهم حتى لا يجذبو انتباه اسد ولكن لا يعرفو انه لحظ اسد الحركة

اسمع اسدالحركة ليذهب ويتفقد الفيلة وذهب الي مكان الصوت ودخل الي احد الغرف ليسمع أنفاس خلفة ليجذب من خلفة وفي حركة سريعة كان يأن من الوجع وهوه ع الارض وكان ذالك الشخص هوه فهد 

فهد بالم: الله يخرب بيتك داحنا تسللنا مش عايزن تشوفنا خوفا من الضرب بتاعك 

اسد ببسمه باردة : تستاهل اكتر من كده عشان انا قلت بلاش حركات العيال 

ليقول اسد بصوت عالي : اطلع يلا منك ليه امتى هنبطل لعب العيال بقا 

ليخرج مالك من خلف الباب ببسمه غبية : هاي فهد ازيك 

ويخرج ليث مت الدولب ببسمه هبل : الله انتا وحشتني جامد

اسد ببسمه باردة: باين اوي الاشتياق عشان كده بتطلعو تسلل وفين التور الرابع لينظر الي أعلى الدولب ويشاهد ادهم وهوه يلوح بأيده ب غباء 

فهد بولوله: اه ماشي ي كلب منك ليه بدل ماتقوموني اتفو ع كده اصحاب ونسا وجود اسد وهوه يقول اه انتا فينك ي صقر تاخد حقي من الوحش ده

لينظر إليه اسد ب نظرة غامضة : ومين الصقر ده

ادهم بخضه ع صغيرتهم يقول : هههه لا اصل بهزر مش كده وهوه يخبط فهد بقدمه

فهد : اه اه بهزر معك ي رمضان هوه انتا مابتهزرش 

وبعد ذالك المناقشات ذهب اليهم اسد وقام بحتضانهم وهوه يقول : وحشتوني ي حيوان منك ليه 

وبعد ذالك جلسو يتحدثو ويتناقشو وبعد سهره ذهبو الي النوم 

عند همس بعد أن غادروالشباب قامت باغلاق ابواب الفيلة وتم غادرت تبدل ملابسها بأخر مريحة وبدأت في رحلت اكتشافاتها 

اول مابدات تكشف كانت غرفة الوحش وبدات تدور وتكتشف باعيون ك الصقر حتى وجدت صوره لوحش لتبتسم بخبث وهي تقول : اه يارجلكم انتا غبي ايها الوحش 

وقامت بضغط ع الزر الذي كان يوجد ع الصور لتنظر لثواني وتبتسم مره اخره بخبث وقامت بكتابت شيء ف فتحت الصور  ملحق كبير يوجد في أدوات تعذيب وغيرها وفي غرفة اخرة وضعت أجهزتها الذي وضعت كاميرات في جميع أنحاء الفيلة ولكن كاميرات سحرية لتبتسم وتقول هاده هوه وبدات في ترتيبها ووضع اشيأها فيها حتى وجده حائط في آخر الملحق لتنظر له بدقه وتقول : اووه ي وحش طلعت مش قليل وفتحت ذالك الحائط بعد أن وضعت كلمة لسر لتخرج من الملحق الي الباب الخلفي ل الفيلة لتضحك وهي تقول : هاد هوه

واكملت الاكتشاف لتجد الكثير و الكثير ل مخارج لهاده الفيلة لتقول: انا كنت أعلم ذالك انا لست بغبية 

وبعد أن انهت رحلت لاكتشاف ذهبت لتنام 

في الصباح الباكر ليفيق اسد ويذهب الي الشباب لكي يوقظهم الي الصلاة 

ذهب الي غرفة مالك ويقوم بهزه وهوه يقول : مالك يلا فوق عشان نصلى يلا ي ابني

ليتذمرم مالك وهوه نائم ويقول : بس ي همستي يخليلك عيالك خليني انام

اسد : ماشي ي مالك الكلب ولا قوم  ياظ قوم ي روح امك

مالك وهوه ع الارض من الفزع ويقول : ايه فيه ايه البيت ولع ولا ايه

اسد وهوه يمسك من ياقةقميصة : لا ي روح امك انا الي هحرقك انتا مخدها بره سياحة ولا ايه هااا بتعرف بنات وانا اقول انك عاقل طلعت جزمة 

مالك بفزع بعد أن استيقظ ادهم من الصوت ذهب خلف ادهم وهوه يقول : بالله عليك انقدني منه ده هيموتني

ادهم بفزع وانا مال امي ي جدع انشاء الله تروح في داهية ابعد عني كلو الا اسد

بعد أن فاق الجميع ع الصراخ ليجدو اسد ينقظ ع مالك وهوهيقول : هاا مين همستك ي بغل 

لينظروالشباب لبعض وبهمس : الله يخرب بيتك 

ليتقدم فهد ويقلدالجهل : مين همس يلا انتا بتصيع من ورانا 

ليقلد مالك الجهل وهوه يقول : همس مين همس 

كاد اسد يمسك لكن هرب مالك في لبس النوم وهو لم يكن يلبس خفه ولكن سمع صراخ اسد عليه : دانالمن امسكك هقطعك يلا

مالك وهوه يركض في الشارع متل المجنين ويقول : يارب ماحد يشفني في المنظر ده

وصل الي الفيلة ليحمدربه بسره ولكن تذكر انه لا يوجد معه مفتاح ليتسلل الي الفيلة ولكن ما ان وصل الي داخل الفيلة لينصدم بما حصل ورفع ايديه الي أعلى 

برأيكم شو صار في مالك

google-playkhamsatmostaqltradent