Ads by Google X

رواية أحببته في مهمة رسمية الفصل الثامن 8 بقلم لمياء محمد

الصفحة الرئيسية

   رواية أحببته في مهمة رسمية الفصل الثامن بقلم لمياء محمد


رواية أحببته في مهمة رسمية الفصل الثامن 

نروح لمصر شوية 
مكتب اللوا عماد 
عماد الو عسكري ابعتلي حضرة الظابط يحي فورا 
بعد خمس دقايق الباب خبط
عماد ادخل يا يحي 
يحي السلام عليكم يا فندم 
عماد وعليكم السلام تعال يا يحي 
يحي تمام يا فندم 
عماد نور وزين دخلو وسط العصابة النهارة زين متنكر كاخطف ونور كمخطوفة 
يحي والمطلوب يا فندم 
عماد هتروحلهم الصعيد وزين اتفق مع عامر علي المكان اللي هتتقابلو فيه وانت هتاخد الاخبار من زين وتقولهالي وبعدين تشتغل عليها وخلي بالك لان اي غلطة برقبة نور وزين لانهم لو اتكشفوا هيروحو فيها 
يحي تمام يا فندم متقلقش بس باقي العصابة اللي هنا هنعمل معاهم ايه 
عماد. هبقي ابعتلهم لين لانها هي كمان من اكفأ الظابطات بعد نور وانت هتبقي علي تواصل معاها هي كمان لاني هحاول اني ادخلها وسطهم هي كمان بس بطريقة تقدر تدخل وتطلع براحتها 
يحي طب ودا ازاي 
عماد لسه هشوف 
يحي تمام انا هروح امته 
عماد هتروح دلوقت وهتقعد في قصر اللوا عامر 
يحي بس احنا كدا بنتقل عليه 
عماد لا متقلقش هو اللي طلب وكمان علشان تدرسوا كل الخطط سوا 
يحي تمام يا فندم 
عماد يلا تقدر تروح انت وخلي بالك من نفسك
يحي تمام بس هعرف المكان ازاي 
عماد اللوا عمار هيبعتلك الغفير ياخدك قبل ما توصل بنص ساعة هيكون هناك
يحي تمام يا فندم وضرب التحية العسكرية بعد اذنك يا فندم 
عماد اتفضل 
وخرج يحي وقفل الباب وراح يجهز الشنطة ولان المكان قريب من القسم وصل بسرعة. جهز شنطته وراح علي محطة القطر هو معاه عربية بس المسافة طويلة فلجأ للقطر 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ. 
بعد ساعة ونص في الصعيد 
حورية وعامر قاعدين مع بعض 
حورية بعت الغفير يجيب الظابط ولا لع دا بجيلو اجل من نص ساعة 
عامر هبعته اهو 
عامر يا عطا عطا واد يا عطا 
عطا نعم يا عامر باشا
عامر في ظابط جاي دلوقت في المطار هتروح تستقبله اسمه يحي
عطا تمام ياباشا اكتبله ورجة زي الست نور 
عامر ماشي يلا روح بسرعة 
عطا حاضر يا باشا 

نسيبهم بقي ونروح عند القمر بتاعنا 
عند لمار كانت قاعدة لوحدها بتعيط وخايفة اوي علي نور جيه عليها سليم 
سليم ايه دا جميلتي بتعيط مالك يا لولو
لمار وهي تمسح دموعها كالاطفال مفيش بس خايفة علي نور 
سليم متخفيش يا جميلتي نور هتبقي بخير هي قوية وقدها وقدود 
لمار رنا يرجعها بالسلامة يارب 
سليم يارب قاطع كلامهم بنوت زي القمر 
البنوتة وه وه وه كيفك يازين الرجال 
سليم ايه دا سما اهلا بست البنات 
سما اتوحشتك جوي جوي يابن العم 
سليم انا اكتر يا قلبي والله  حمدلله على السلامة وحضنو بعض 
طبعا كل دا تحت عيون وغيرتة لمار بس كانت ساكتة 
سما ايه دا ايه دا ايه دا هو الجمر بجي بيطلع بالنهار اهنه ولا ايه وهي تشاور علي لمار 
سليم دي ياستي تبقي لمار اخت الظابط نور اللي هتشتغل مع زين علي المهمة ااه وحبيبتي 
اول ما قال كدا لمار وشها جاب الوان  
سما  ايوا يا عم اعترافات وبصت للمار ازيك يا لمار القمر انا سما بنت عم سليم واخته في الرضاعة
لمار بكسوف اهلا وسهلا يا قمر بس سؤال انتي ازاي بتتكلمي مصري كويس وانتي عايشة في الصعيد 
سما اصل كنت بقعد مع زين وسليم كتير فبقيت اتكلم مصري زيهم وصعيدي لاني من الصعيد ومشوفتيش ليه لاني كنت في اميركا الواد اخويا عنده شغل هناك فقولت اروح كليتي هناك كلية طب اخر سنة
لمار اهلا وسهلا اتشرفت جدا بمعرفتك 
سما انا اكتر يا قمري 
احم فين حوريتي وعاموري 
سليم بضحك بردو مش هتبطلي عمايلك دي 
سما لا 
ستوب (سما بنوتة قمر بشرتها بيضا عيونها رصاصي غامك جسمها رشيقة جدا محجبة طيبة جدا ومرحة جدا جدا )👇

 

(انا عارفة اني منزلتش صور للتانيين نور لمار زين سليم ويحي بس لو عايزين انزلهم اكتبوا في الكومنتس وانزلهم )
ودخلت سما القصر بهدوء تام لقتهم قاعدين في اوضة عند التليفزيون ومندمجين معاه دخلت براحة جدا وبعدين وقفت ورا الكرسي اللي قاعدين عليه وبصوت عال جدااا
سما بصوت عالي جداا حوووووووووريييييتيييييي عاااااااموووووورييي 
نطو هما الاتنين من الخضة ولمار وسليم مراقبين
حورية ماشي يا سما الكلب انتي مش هتعجلي ابدا يابت 
عامر يا بنت الكلب كنتي هتموتي 
سما بتحضنه بعد الشر عليك يا حبيبي واه يو حوريتي مش هعقل ا ب د ا 
عامر و حورية حمدلله علي السلامة يا حبيبتي
سما الله يسلمكو يا حبايبي 
وراحت وحضنت حورية وحشتيني اوي يو حوريتي 
سليم بعد ايه بعد ما قطعتيلها الخلف 
سما ملكش دعوة يابارد
سليم بتقولي ايه ياختي دا انتي نهارك اسوح 
سما طلعت تجري وهو يجري وراها 
وهي طالعة كان يحي داخل وهوب قامت خبطت فيه وكانت هتقع بس هو لحقها ومسكها من خسرها وسرح في عنيها اول ما فاق 
يحي انتي كويسة 
سما ووشها الوان احم ايوا ووقفت ومشت 
لمار يحي ازيك.
يحي ازيك يا لولو انا كويس 
لمار الحمد لله 
سليم بغيظ هو انتو تعرفو بعض 
لمار ايوا دا يحي صديق نور في الشغل كنت بشوفه دايما لما اروحلها.
سليم ازيك يا يحي 
يحي بخير انو اخو زين صح 
سليم ايوا انا

يحي اتشرلت بعرفتك 
سليم انا اكتر 
دخل عامر وحورية 
عامر ازيك يا يحي.
يحي بخير والله يا عامر بيه حضرتك عامل ايه 
يحي بخير الحمد لله 
لمار انسحبت وراحت لسما 
اما حورية تعالي يابني احضرلك الوكل 
يحي لا يا خالتي والله مش جعان 
حورية خلاص اطلع ريح شوية 
يحي حاضر 
عامر خود يحي يا سليم وريه اوضته 
سليم حاضر واخده وراحو 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
في مصر مكتب اللوا عماد.
الباب خبط 
عماد تعالي يا لين 
لين السلام عليكم يا فندم قالولي حضرنك عايزني 
عامر ايوا يالين مهمة تجارة الاعضاء هتروحي مكان يحي لانه راح الصعيد 
لين تمام يا فندم المطلوب 
عماد تدخلي بين العصابة زي نور وزين 
لين تمام بس ازاي 
عماد عندي خطة 
نور ايه
عماد......يتبع
استوب (لين بقي بنت قمر اوي ورقيقة جدا بس وقت الجد جد واول ما تتعصب متشوفش قدامها زي ما بيقولو بشرتها بيضا وعيونها خضرا ومحجبة )👇


يتبع الفصل التاسع اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent