رواية قلب الحمزة الفصل السابع 7 بقلم مريم البوشي

الصفحة الرئيسية

   رواية قلب الحمزة الفصل السابع بقلم مريم البوشي


رواية قلب الحمزة الفصل السابع

سعاد بصريخ جامد : يا مراري خاالد بيه احيي*ه 
نصر من تحت سمع صوت ارتطام خالد بالارض 
نصر : ايه الصوت ده يا سعاد ايه الصريخ ده 
سعاد بصريخ جامد : الحجني يا نصر بيه خالد بيه وجع من البلكونة 
ولاء بصراخ : ولدي وقامت تجري علي خاالد 
نصر : كان قاعد مكانو من كتر الصدمة 
"تسريع في الاحداث " 
الدكاتره نزلو شالو خالد وودوه المستشفي 
في المستشفي 
خالد خدوه ونقلوا غرفه العمليات 
سرينة إسعاف طوارئ حاله فوضي في المكان الدكاتره والتمريض بيجرو وفتحوا غرفه العمليات المجاوره دخلو فيها شخص صوت ميكروفون بينادي 
دكتور مصطفي عزمي يتوجه الي غرفه عمليات رقم 2فورا 
سعاد : استر ياارب 
نصر واقف بجمود تام 
ولاء بانهيار جامد : ولدي مفيش دكتور يخرج يطمنا متسبنيش ياولدي
نصر : كفياكي نواح عاد دلوك الدكتور يطلع ويجولنا ايه الي حصل 
ولاء بعياط اكتر : انت مش داريان بالنار الي في جلبي عل ولدي لو حصلو حاجه مش هسامحك عاد 
سعاد : تعالي ياهانم ارتاحي شويه كده مش كويس عشانك 
سعاد ونصر سندو ولاء عشان يقعدوها 
نصر بصدمه وقف مكانو واتسمرت رجليه في الارض وفتح عينيه بصدمه كبيره وصوت انفاسو علي ومش عارف ينطق 
سعاد : مالك يابيه وعنيهم راحت عل المكان الي نصر بيبص عليه
سعاد بصدمه كبيره جدا : هيا مش دي ليالي هانم 
ولاء : ليالي مين في ايه يانصر وبتبص عل الي بيبص عليه 
(والله ياجماعه كان نفسي انهي البارت عل كده بس مهنتوش عليا 😹⁦(حساني فصلتكم سيكا😹🙂)
نرجع تاني بقه 
~~~~~~~~~~~~~~
عند حمزة في العربيه 
ليالي بصويت : اهدي ياحمزه اربط حزام الامان الحق فيه عربيه قصادنا اااااااااااه 
فجاه خبطو في العربيه الي قدامهم بس ليالي مكنتش فقدت الوعي لسه وحمزة كان غرقان في دمو لان الخبطة كانت جامده عليه لانو مش رابط حزام الامان 
(عشان بعد كده تبقو تربطو الحزام بقه 😹🙂)
ليالي بصوت مهزوز متقطع : ح م ز ة م ت س ب ن ي ش (حمزة متسبنيش ) وفقدت الوعي بعدها 
بعد مرور ساعة" 
حالة من الهرج في المكان البوليس بيحقق والاسعاف بتنقل حمزة وليالي المستشفي
وتم نقل حمزة لغرفة الطوارئ وتم نقلو فورا الي غرفة العمليات لإجراء جراحه عاجلة في المخ 
نصر وولاء وسعاد جريو علي ليالي 
نصر بهستريا : ليالي بنتي ايه الي جابك هنا ووينو حمزة كيف كده يا بيتي ردي عليا 
الممرضة : نصر بيه انت تعرفها 
نصر : بنتي ردي عليا 
الممرضة : حااج نصر انت تعرفها 
نصر : اه بنتي ايه الي جابها هنيه 
الممرضة : هيا جايه هنا هيا وشاب 
سعاد : يامراري ياكش يكون حمزة بيه 
نصر : هوا فين الشاب ده يا بنتي 
الممرضة : للأسف هوا في غرفة العمليات دلوقتي وحالتو حرجه جدا ادعولو 
نصر بيبص عل ولاء لقاها وقعا علي الارض مغمي عليها 
نصر مش عارف يستوعب الي بيحصل حواليه وحس للحظة انو خلاص هينهار لاكن هوا بطبعو القاسي بيقاوم نفسو عشان يفضل واقف لان مش دا الوقت الي ينفع ينهار فيه 
الممرضة دخلت ليالي ودتها قوضة الكشف وجبست رجليها واديها الشمال 
وخدو ولاء ودخلوها قوضة الافاقة وعلقولها محلول بسسب الصدمات عشان ضغطها وطي جدا  جداا 
ولاء فاقت وراحت عشان تشوف بنتها 
ليالي بدأت تفوق وتستعيد وعيها تدريجيا وهيا بتنادي عل حمزة 
فجأة باب العمليات اتفتح وبيخرج منو الدكتور وعلامات الأسي والمعاناة والارهاق وكانو كان في معركة عصيبة 
نصر :بالهفة ورجاء::

يتبع الفصل الثامن  اضغط هنا 
رواية قلب الحمزة الفصل السابع 7 بقلم مريم البوشي
rana elhady

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent