رواية حور وحمزة الفصل السابع 7 بقلم ريناد احمد

الصفحة الرئيسية

   رواية حور وحمزة الفصل السابع بقلم ريناد احمد


رواية حور وحمزة الفصل السابع

حور : انا نازله اشم شوية هوا
احلام : ماشي يا حبيبتي متتأخريش
وهي تمشي فجأه ظهر أمامها شخص
حور بفزع : سليم !! 
سليم : ممكن اتكلم معاكي شويه 
حور : اتفضل 
سليم : حور ، حمزه بيحبك بجد وهو محترم و دخل البيت من بابه وهو ملهوش علاقة باللي أخته عملته .. نفسي افهم هو ماله 
حور : مش هتجوز واحد أخته بتوقع ما بين اي حد بالمعنى الصحيح حربايه 
سليم : هو اتخانق مع أخته ع فكره وحجزلها اول طياره على تركيا عشان هي عندها شغلها هناك وقالها أنها ماتت بالنسباله بعد اللي حصل .. من الاخر يعني نادين هتسافر ومش هترجع تاني 
حور بصدمة : ....
سليم : فكري في اللي بقوله يا حور 
وذهب وتركها 
حور اتصلت بفراس وحكت له كل ما حدث 
فراس بصدمة : بجد !!
حور : انت فين يا فراس 
فراس : انا في الشغل .. انا جايلك
حور ذهبت لبيتها 
حور حكت كل ما حدث لوالدتها ووالدها 
محمد : ....
احلام : مانا قولتلك هو ماله بالموضوع حتى لو رجعت تاني ملكيش دعوه بيها اعتبريها ميته .. انت بتحبي حمزه يا حور ؟
حور صمتت قليلا ثم قالت : معرفش يا ماما 
فراس وصل للبيت 
فراس : قررتي ايه 
حور : مش عارفه يا فراس 
فراس : طب انا رأيي أننا نديلة فرصة تانيه .. طالما أخته هتغور من هنا 
حور : .....
فراس : ها 
حور : سيبوني افكر ....
__________________________________
لا اله الا الله ♥️
حور حكت ل لين كل ما حدث 
لين : وافقي بقا يا حور 
حور : مش عارفه أقرر لحد دلوقتي 
لين : ده هيموت عليكي 
حور : .....
__________________________________
الله اكبر ♥️
"باليوم التالي" 
حور ذهبت للجامعة بعد غياب طويل وأخذت تبحث عن حمزه لكن لا فائده 
حور : سليم ، فين حمزه 
سليم : مجاش 
حور : ليه مش عوايده يعني 
سليم : مكتئب وقاعد لوحده في اوضته ومش بيطلع منها 
حور : ممكن تقوله اي حجة تخليه ينزل ؟
سليم : زي ايه 
حور : قوله اني تعبت وانا ف الجامعه وكده .. لو بيحبني بجد هييجي 
سليم اتصل بحمزه وأخبره
حمزه بصدمة : ايه !! ازاي يعني .. انا جاي حالا واغلق المكالمة 
سليم بابتسامه : جاي فعلا 
حور بفرحة : الحمدلله 
حمزه ذهب للجامعة سريعا 
حمزه : ايه هي فين يا سليم 
حور ظهرت من وراء سليم 
حور : انا هنا 
حمزه : مهي كويسة اهي يا سليم 
حور : ينفع حد قمر كده يكتئب 
حمزه بذهول : ....
حور : انا موافقة عليك يا حمزه .. واسفه اني زعلتك بس كان غصب عني بجد 
حمزه : ....
حور نظرت لسليم : فقد النطق ده ولا ايه 
سليم ضحك : شكله كده 
حور : يا حمزهههه 
حمزه مازال مصدوم 
حور ضحكت كثيرا : يا حمزه فوق بقا فوق بقا فوووق 
لين خرجت من المحاضره 
لين بصدمه : حور ! مش قولتي مش هتيجي النهارده 
حور : اهو اللي حصل بقا وجيت 
لين نظرت لحمزه : ماله ده
حور وسليم في نفس الوقت : فقد النطق 
لين بضحك : ايه اللي حصل 
حور : مفيش .. قولتله اني وافقت عليه ومن ساعتها وهو كده 
سليم : حصل وانا شاهد 
لين ضحكت كثيرا ...
حمزه : بجد يا حور 
حور : اشهد ان لا اله الا الله .. نطق يا جدعااان 
حمزه بضحك : لا اصلي اتصدمت حبتين .. بس اي اللي غير رأيك !! 
حور نظرت لسليم : حد كده 
سليم : الاه 
حمزه : اخويا اخويا مفيش كلام .. بس اقنعتها ازاااي انا مش فاهم حاجه 
حور : مش مهم .. المهم انه اقنعني مش مهم ازاي بقا 
حمزه : ممكن اجي اتقدم الاسبوع الجاي ؟
حور : تشرف طبعا .. هقولك على اليوم المناسب بالظبط 
حمزه بفرحة : تمام 
__________________________________
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا ونبينا محمد ♥️
حمزه أخبر والده ووالدته 
محمود بغضب : انت اهبل عمري ما هروح للبيت ده تاني ....

يتبع الفصل الثامن اضغط هنا
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية حور وحمزة" اضغط على اسم الرواية 
رواية حور وحمزة الفصل السابع 7  بقلم ريناد احمد
rana elhady

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent