رواية اخوات زوجتي الفصل السادس 6 بقلم مني عبدالعزيز

الصفحة الرئيسية

   رواية اخوات زوجتي الفصل السادس بقلم مني عبدالعزيز 


رواية اخوات زوجتي الفصل السادس

عاد نادر ووالده عاصم الي منزلهم .
القيا السلام علي الجالسين الام والاخت .
نيرة قامت حضنت والدها وكالعادة كما تعودت من صغرها قامت بعمل حركات مع اخيها بوكس وحركات وتضربه بكتفه تالم نادر ااه
نادر:بالم ااه بلاش هزارك ده النهارده يانيروا اديا وجعاني خالص.
عاصم : هههههههههههه بلاش يانيروا اصل حضرة الضابط الهمام واخد خبطه في كتفه انما ايه خبطه تمام بعاهه مستديمه.
الام':حبيبي مالك يا قلب ماما .
عاصم بغيرة :نعم. ياااايه مفيش قلبي هنا لغيري أنا .
الام :عاصم انت بتغير من نادو رة .
عاصم لا اغير ايه من ابو .....
ولا بلاش بلاش فضايح 
نادر :,علي اساس انك مش بتسيح .
اتي سامر من الخارج سمع حوار أخيه .
سامر : قصدك علي العضه. هههههههههههه دي المديريه كلها مالهاش غير السيرةديه.... ماتفرجنا عليها يا ندرورة اصل سمعت انك مستحملتش وتسببت في عما البنت .
نادر:من الحمار ال حكالك.
سامر متحمحما : احمم اصل احمم .
ام نادر: ما تحكي وتقول مين الحمار ..ال حكالك الكلام ده علي اخوك .
نيرة ،:فعلا حمار بقي نادورة القمر ال كل البنات بتجنن عليه 
يضرب بنت يسبب في أنها تتعمي ...قول مين الحمار ال قال الكلام ده وانا اعرفه اذاي يقول كلام زي ده .
سامر : مبلااش. كلام انتم مش قادة لما تعرف ا الحمار مين .
عاصم: اه يا حيوان بقي بلاش تعرفوا مين الحمار .
سامر : الله مش انا دول هم ال بيقولوا.
الام : سيبوا ياعاصم يقولنا مين الحمار.
سامر: مانغير السيرة دي .
الام : ابدا لازم اعرف ازاي يقول كده علي ابني واسكتله أنا لا زم اخد حقه قول يا ا سامر بدل والله انت عارف انا ممكن اعمل فيك ايه.
سامر : مبلاش. 
الام : تخلع حذائها هتقول ولا انت عارف .
سامر:يشير علي أبوة برأسه ويقول هي ال مصممه أنا مقلتش حاجه.
الام تنظر لزوجها : الواد اتهبل بيشاور عليك ويقول انك الحما لم تكمل كلامها بعد مافهمت أن زوجها هو من حكي لابنها .
عاصم : كملي كملي ايوة حسابنا بعدين .
نادر: لا حولا ولا قوه الا بالله امكنتش ابويا كنت عملت ايه ماشي تسيحلي ملقتش غير سامر بوقه وتقوله مش كفايه عاليا خالد ال فقع مرارتي ...اهي الشتيمه فى الاخر رجعت لصحبها.
نيرة بعدم فهم : هو اصلا قال حاجه أنا بردة معرفتش مين الحمار ال طلع الاشاعات .
عاصم: اه يابنت ... 
نادرا ضاحكا هههههههههههه مجبتش حاجه من عندي يا سيادة اللواء ده شكلها وراثه في العايله كلها.
عاصم مبلاش انت يا ابو .... 
سامر ... هههههههههههه البنت دي مفروض نعملها تمثال ...قدرت علي الديزل بسلاحها الفتاك ....
نادر: استأذن ودخل اوضة جاب تلفونه الجديد ورن علي القديم 
بعد شويه تلفونه فتح .
أتاه صوت شخص .
نادر : الو السلام عليكم .
الشخص : عليكم السلام.
نادر : لو سمحت الفون ده بتاعي .
الشخص: التلفون ده لقينا في المستشفي حضرتك صحب التلفون.
نادر : ايوة أنا صحب الفون ممكن نتقابل واخدوالفون واشكر حضرتك.
الشخص:تمام هستنه حضرتك في المستشفي أنا دكتورة هنا .
نادر : تمام خمس دقائق واكون عند حضرتك.
💞________اخوات زوجتي💞_____💞_مني عبدالعزيز
عند روعه
صباحا في منزل نبيل الاسيوطي
الكل مجتمع علي الافطار .
نبيل : لوزة عوزك تتبعي القضايا النهاردة المهمه النهاردة أنا مسافر البلد عمك محروس طلبني في حاجه مستعجله .
عماد: تروح وترجع بالسلامه يا جوز اختي متنساش المشلتت والجبنه والعسل...وتسلم علي خالتي زهرة كتير وهي تفهم انا قصدي ايه .
مروان بابا أنا أجازة النهارده تحب اجي معاك.ٕ؟
نبيل : كويس أنا محتاجك معايا في المهمه دي .
غادر نبيل ومروان متوجهين لبلدتهم لأمر هام.
روعه : عمتو لوزة عملتي ايه في موضع القضيه بتاعت ام جلال .
لوزة :كويس إنك فكرتينيي. في اوراق مهمه طلبتها في القضية محتاجه ام جلال تجليي بنفسها.
روعه : تمام تجي خديجه بنت خالتي وهي تكلمها تحضر الورق .
عماد: سهي حبيبتي مبتكليش ليه في حد مزعلك .
سهي:برقه اصل بعمل رجيم لوزة قالتلي اني ثمنت حبتين . فبدأت بالرجيم .
عماد:وهو ينظر للوزة بصه كلها غيظ الا قالك الكلامده غلاطان ياقلبي انتي جسمك عجبني حتي لو تخنتي قد كده مرتين .
سهي تسلم يا عمدة. من غيرك هعمل ايه .
الكل متنح لهم وهيمنين
رن جرس الباب فتح معاذ لقي بنت وقفه ..مش شايف وشها...البنت التفتت مرة وحده نظر ليها معاء 
الفتاة : السلام عليكم ورحمه الله
معاذ : مبتسما وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته.
الفتاة :بيت الأستاذة روعه. الاسيوطي.
معاذ : ايوة ده روعه بيب الاسيوطي.
الفتاه ضاحكه :ممكن ااقبلها قلها حنين جمال .
معاذ :اتفضلي ادخلي علي الصالون عقبال ما اديها خبر بوجود حضرتك 
روعه روعه نطق بها مروان .
روعه : نعم موزوا مالك في ايه .
معاذ: اجمل بنت شفتها عنيه عوزاكي في الصالون .
روعه: مين قصدك أنا كل صحباتي جمال .
دودو امها: فعلا كلهم جمال. ولا لبسهم شيك ورقيق وعلي الموضه ....مش زيك لبسالي صولتانيه وجينز والسلام.
روعه : مش هنخلص من الكلام انا كده ولبسي كده .
قول يا ميرزا مين ال عوزة تقابلني .
معاذ : اسمها حنين جمال .
روعه : تعال وديني عندها .
ذهبت روعه لرؤيه صديقتها .
روعه : حنين حببتي وحشتني بعد السلام والترحاب خرج معاذ .
حنين بسرعه : روعه تسنيم قالتلي علي الخطه كلها والفيديوا خلصته زي ما قولتلها بعد ما منتيجته وركبت عليه صوتك وانتي بتحكي ال حصل بطريق جنان.
روعه: تسلميلي يا قلبي كده تمام فضل تكه واحدة ونبعته للعوزنهم بعد ساعه لم يجوا سارة وابتسام .
وريني الفديوا كده بس خاليكي وخده باللك من الباب .
روعه بعد شويه. لا الفيديوا روعه مش محتاج تعديلات برافوا عليكي يا احلي صحبه في الدنيا كلها .
بعد قليل حضرت صديقات روعه فوق العشرين .
واتفق ا علي المهمه كلها وازاي يوصلوا الفيديوا ال مطلوب منهم يبعتوها لمين .
سارة : خلاص كده جمعت اكتر من خمسمئة متابعه للفيديوا في أأقل من ساعه 
تمام كده قالتها روعه .... جينا لاصعب نقطه في المهمه كلها .
الفديوا ده يوصل للتلاته ال يهمهم أمره .
فعلا شويه صغيرة 
روعه : يلا يا بنات انتشروا في المكان البيت بيتكم والكل علي التعليقات خمس دقائق ونعلن البيان .
تسنيم الكل يشغلوا الخط الجديد اي غلطه هروح فيها باي.
سارة : يلا 3/2/1جو.
روعه بصوتها الرقيق الا مش بيظهر غير في المهمات الصعبه.
ايوة أنا ضحيه الضابط تتسبب اني أفقد بصري واتعمي عشان يرضي غرورة ازاي منفذش طلبه ويفتش شنطتي 
مفروض ده ضابط يحميني ويحميكم مش واخد مهنته 
تجبر وسيطرة علي خلق الله ....وببكاء وحرقه وعيون كلها دموع وصوت مخنوق أنا كان فضلي شهر علي الامتحان 
وأتخرج بعد تعب اربع سنين مذكرة وسهر ليالي عشان الامتياز اصل انا بحب عملي كمحاميه عشان انصر الضعيف .
واجيب حق المظلومين. اكون محاميه قويه وحقنيه زي والدي وقدوتي . بس الحمد لله. علي قدر ربنا. .. اههي اههي 
المذيعه : حضرتك تحبي تقولي حاجه تانيه للمسئولين .
روعه : طبعا اناشد وزير الداخليه والحكومه كلها تجبلي حقي من الضابط ده ال فاكر نفسه فوق القانون ويجي علي بنت ضعيفه زي يقضي على مستقبلي وعمري ...وطموحي .
فجاءة علا صوت بكاء .
روعه: مزهوله من ال بيحصل نص صحابها بيبكوا بتأثر من كلامها وصوت بكاها ال قطع قلوبهم من الحسرة ال فيه .
سارة بتمسح دموعها: أنا أتاثرت كتير من كلامك وانا ال فبركه الكلام ببالك لو الفيديوا يتعرض.
تسنيم:وهي بتمسح دموعها بسرعه معتش وقت لازم ننهي ونبعت الرساله عشان التعليقات.
حنين : 3/2/1 ارسال .
بعد خمس ثواني أتهم اشعار بوصول الفيديوا للأشخاص المطلوبين اول مشاهده من نيرة عاصم واول تعليقات من خديجه بنت خالت روعه ده ضابط مفتري أنا لو حكموني مش هتنزل عن إعدامه .
التاني : من لامار صحبتها : فينك يا داخليه تشوفي ضباطك المفتريه ضابط مفتري ومش همه حد يسبب في عمي البنت.
٣: من ايناس بنت عمها حرام مستقبلها راح بعد تعب واجتهاد تتعمي وتكمل لازم كلنا ناخد حقها أن شالله ننزل نعمل مظاهرة نطلب حقها.
نيرة بصوت بكاء من التأثر تجري علي اوضه نوم ابوها هو وامها الحق يابابا مصيبه وجتلنا .
عاصم يقوم مفزوع من نومه مصيبه ايه .
نيرة ببكاء وانهيار: تريه التليفون وكمان التعليقات ال عماله تنزل والشتيمه كمان .
عاصم يا دي المصيبه السودة مين عمل كده أنا بنفسي متاكد من حزف الكاميرات و كل التسجيلات ومكنش في تجمع علشان حد يسجل فديوهات .
مراته جنبه حضنه بنتها وطبطب عليها وتبكي زيها علي روعه وال حصلها لدرجه نسيت أنه ابنها وقالت لجوزها هات للبنت دي حقها من ال كان السبب أنها تتعمي أنا من قوة الضربه ال سمعتها هنا حاسه انها علي راسي أنا.
نيرة : كلام مامي صح لو أنا جري ليا كده كنت حضرتك هتسكوت وال هتاخد حقي .
عاصم : مسك فونه يجري اتصال: لقي الفيديوا وصله ومئات التعليقات .
عاصم قام من علي سريرة راح لنادر اوضة يحلوا المشكله وغضب الدنيا كلها قدام عيونه ....قرب من الأوضه سمع كلام كتير حب ودلع وضحك 
نادر: أنا تليفوني بيرقص من السعاده من فرحته باتصاللك يا اجمل هنا.
نادر : ابدا أنا أول مرة أاقول الكلام ده معرفش طالع مني ازاي أنا مكنتش كده من البيت للشغل مكنتش لاقي ال تكملني أنا واحس بحبها .
نادر : طبعا يا هنايا أنا بشكر ربنا أن فوني ضاع وانت ال لقائتيه عشان نتعرف ونحب بعضنا .
فجاءة عاصم دخل نادر اتلبخ قفل الفون بسرعه في وش هنا .
عاصم :بقي انت عندك دم شوف عملتم السودة وصلتنا لايه اتفضل شوف يابيه مش بعيد ننفصل أنا وأنت واخوك وحضرتك قاعد تحبلي.
نادر : نظر الفيديوا باستغراب قال ايه المصيبه دي اومال فين العضه ال كانت السبب الفيديوا ناقص كتير .
عاصم : احنا في اللي ناقص ولا في المصيبه لو الفيديوا اتنشر ووصل للمسئولين قولي بسرعه ابوها يبق مين لازم نصرف ونلم الموضوع أن شالله ندفع تعويض كبير ولازم نعتزر .
نادر : اه ياناري لو اشفها. النصابه دي بقي بتاعت ملوخيه عوزة حقها وكمان اعتزرلها.
عاصم :انجز ما فيش وقت المشاهدات بتذيد وصلوا خمسمية مشاهده والدنيا هتتقلب .
نادر : اسمه نبيل الاسيوطي المحامي الكبير .
عاصم : كويس معايا نمرته. هتصل أنا بيه نحدد معاد نقابله فيه .
عاصم طلع نمرة نبيل واتصل بيه بعد كلام وسلام اتفقوا يتقبلوا كمان يومين .
عاصم : شكرا يا استاذ نبيل وياريت تقبل آسفي لحد منتقابل 
ونحل المشكله .
معتز خارج من معمله تعبانه نفسه في سرير وينام اول ما وصل أوضته سمع صوت كلام بيفتح الباب يتأكد لقي تلات بنات قاعدين علي السرير خاف وجري أصله متعقد منهم ... قال يروح اوضه اخوه الكبير لقي نفس الكلام وبنات كتير لف البيت كله ملاقش غير اوضه أبوه وأمه رمي نفسه علي السرير بينهج من جريه عشان يستخبه من البنات الكتير ال ملين البيت .
نام ومحسش بنفسه كم ساعة نام .
نبيل رجع البيت لقي في هدوء والبيت هوس هوس مفهوش صريخ ابن يومين وصوت من المطبخ باغنيه بيحبها عرف مين صحبتها وصل لحد عندها .
نبيل : ايه الجمال ده كله من زمان مسمعتش الغنوة دي وحشتني كتير.
دودو بضحكه : أنا بغنيها كتير انت ال بتتاخر مش بتسمعها وبتجي هلاكان يدوب بتنام من كتر التعب .
نبيل اومال فين البغال واخوكي ابو دم تقيل والنصابه بنتي ال بحبها .
دودوه : خرجوا كلهم. وروعه ونامت من بدري بعد ماغلبتتي من طالبتها الكتير.
طول النهار هي وعصبتها كل شويه عصير وأكل معرفش بيودوه فين .
نبيل بسعاده :يعني البيت فاضي ومش بتتكلمي دانتي وحشاني خالص ونفسي ادلعك ويسلام لو تجيب بنت جميله تعوضنا علي ال شفناة من اختها .
دودو: حرام عليك يا بلبل بنت كمان مش كفايه المصيبه واخواتها البغال دا ابنك الكبير بقي سبعه وعشرين ولسه عاوز تخلف .
نبيل: أنا نفسي بنت ادلعها وأشوف منها ال اتحرمت فيه من اختها .
دودو لا والف لا انا مش هكرر الغلطه مرتين ناسي يا بلبل كنت بتقولي ايه ... حببتي ركزي المرادي لازم الحمل يبق بنت ال والله اتجوز عليكي لوجه ولد .
بلبل حملها وعلي اوضتهم دخلها وهو بيقلها عشان خاطري ركزي معايا دي لحظه تاريخيه مش يتكرر كتير بتسابق الزمن عاوز بنت جميله طالعه لامها .
فجاءة سمعوا صوت من تحت اللاحاف اوعي يا دودوا تركزي كفايه نيصبه وحده علي البشريه مش عوزين تبق كتير .
نبيل من الخضه رمي دودو ال شيلها واغم عليه .
بعد وقت كتير فؤاقوا نبيل .
معتز :مش قد الكلام والشيل امال كنت عاوز تخلف ليه .
نبيل : اهو استريح قطعت الخلف بعد الخضه دي كويس أن قدرت أقف علي رجلي بعد شهرين تلاته .
دودوا بالم : حرام عليك يا بلبل ضهري انكسر من الواقعه ....مش كفايه عليا الخضه من المصيبه ده.
نبيل :, وهو يمسك معتز من آخر قميصه انت ايه ال نيمك في اوضتي يا مخترع الندامه .
معتز :ما هو كله من بنتك وصحبتها المحتلين احتلوا كل الاوض وانا هربت منهم ونمت علي السرير ...بس الحمد لله لحقت البشريه من مصيبه تانيه كنت هتجبهانا .
نبيل :روح قلبي غضبان عليكم انت وام لسانين ...علي كل ا لبتعملوا فيا أنا ودودو امكم.
ياتري ايه هي خطه روعه للانتقام من نادر .
ومين ام جلال ال روعه مهتميه بقضيتها .
وليه هو التفاف ال هيعمله نبيل والد روعه مع اللواء عاصم


يتبع الفصل السابع اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent