رواية أميرتي المجنونة الفصل الخامس 5 بقلم هناء علام

الصفحة الرئيسية

  رواية أميرتي المجنونة الفصل الخامس بقلم هناء علام


 رواية أميرتي المجنونة الفصل الخامس 

هنا : بس انتي عارفه انهم مش هيوصلولك طول ما انتي في سكن الجامعة 
هاجر : عارفه بس انا لازم اشتغل عشان اصرف علي نفسي وبعدين الفلوس اللي كانت معايا قربت تخلص ومش عارفه هعمل ايي ولو نزلت ممكن يكونو لسة بيدوروا عليا ويلاقوني وساعتها محدش هيرحمني فيهم 
هنا بتفكير : بصي هو في فكرة بس مش عارفه هتقبليها ولا لا
هاجر : قولي اي حاجه المهم نخلص 
هنا : انتي تتجوزي وطول ما انتي متجوزة محدش هيقدر يقربلك 
هاااجر : انتي بلوة ي بت وبعدين ايي اتجوز دي هو انت هلاقي العريس في كيس شيبسي 
هنا بضحك : الله اومال يعني في كيس قلبظ 
هاجر : حسبي الله ونعم الوكيل غوري ي بت جاتك القرف 
هنا بجدية : خلاص في حل تاني 
هاجر : ياريت ميكونش اطلق المرة دي 
هنا : لا متخافيش 
هاجر : طيب اتفضلي المايك معاكي وياريت حل كويس 
هنا : انتي تتنقبي وبكدا لو شافوكي مش هيعرفوكي 
هاجر : بس الشركة اللي انا هقدم علي شغل فيها تقريبا مش هتقبل بكدا 
هنا : هو مفيش خل غير دا وبعدين لو الشركة رفضت تشوفي غيرها 
هاجر باقتناع : تمام وامري لله عيزاكيي انزلي معايا بقاا عشان نشتري لبس غير اللي عندي ولبس منتقبات 
هنا : تمم ي صاحبتي شوفي انتي عايزة امتي وقوليلي 
هااجر : بجد شكرا ي هنا شكرا جدا 
هنا بتأثر : رح أبكي في ايي ي بت مفيش شوكرهات بينا 
هاجر : شوكرهات !!!!!! 
هنا : ايوا ايوا 
هااجر : طيب هكلمك بعدين 
هنا : تمام سلام ي حبيبتي 
هاجر : سلام 
عند زيااد 
زيااد  لبتاع السوبرماركت : عايز اندومي بالخضار ي عم محمد 
عم محمد : مرحب ي ابني عامل ايي واخواتك عاملين ايي 
زياد : بخير الحمد الله انت اخبارك ايي 
عم محمد : فضل ونعمة ي ابني 
زيااد وهو ياخد الاندومي ويحاسب : يلا ي عم محمد قبل ما البت نسمة تيجي مش كل مرة 
عم محمد بضحك : معلش ي ابني هي لسه صغيرة ومش عارفه حاجه 
زيااد : كل من امها الحرباية ي عم محمد ملزقة البت فياا 
عم محمد : ربنا يهديها : ي ابني 
زيااد : يارب تؤمر بحاجه ي عم محمد 
عم محمد : الامر لله 
زياد : مع السلامة 
عم محمد : سلام 
زيااد وهو يتجه الخارج وماشي في الشارع : لقي نسمة جاية تجري 
زيااد :استر يارب اعمل ايي اعمل ايي اعمل نفسي ميت طيب ولا ايي 
نسمة : ي زوياااااد 
زيااد : نهااار اسود اعمل ايي 
نسمة : يزوووووود 
زيااااد : يزوووود اي يخربيتك بوظتي الاسم 
نسمة : انت هتتجوزني امتي 
زيااد بحزن : مش هعرف اتجوزك س نسمة 
نسمة : ليه مشبهش ولا مشبهش ي زوياااااد
زياد بضيق : عشان انتي بتخونيني 
نسمة: يعني ايي أخونك 
زيااد : مش انتي كنتي بتلعبي مع احمد خازوق
نسمة : ايوا بس يعني ايي حاازوق 
زيااد : يبقي انتي مش بتحبيني ومش هتجوزك حلي عني انتي وامك 
نسمة : روح ي اخويا دا الواد خااازوق احسن منك وبيلعب معايا مش زيك  
زيااااد : احسن برضوا اتجوزيه وخلي أمك تحل عني 
نسمة : طيب ي اخويا تكونش فاكر نفسك رئيس الجمهورية ولا ايي 
زيااد : يستي مش رئيس الجمهوريه ولا زفت غوري بقا من قدامي 
عند ادهم 
ادهم وهو يرن الجرس 
اميرة وهي تفتح الباب : حمدالله علي السلامة ي أبية 
ادهم وهو يدخل : الله يسلمك ي حبيبي اومال فين ماما وبابا وانس 
اميرة : ماما عند طنط فريدة وأنس في الشركة مع بابا 
ادهم : ليي هو أنس مرحش كليته 
اميرة : لا مراحش ي ابيه 
ادهم : طب تعالي ندخل يلا وعايزك في موضوع 
اميرة : حااضر ي ابيه 
ادهم وهو يجلس :قوليلي عاملة اي في المذاكرة 
اميرة : الحمد الله ي ابيه بس في مسائل بتقف معايا
ادهم : يعني معقولة اكون موجود وتقولي كدا اومال انا لزمتي ايي هنا في اي ي مراميرو 
اميرة : مش قصدي كدا بس انت مكنتش هنا 
ادهم : تمم تعالي بقا عايزاني اشرحلك ايي 
اميرة بضيق : فيزياء 
ادهم بضحك : ومالك بتقوليها كدا ليي 
اميرة : صعبه خااالص 
ادهم : بالعكس ي مراميرو هي بس محتاجه تركيز 
اميرة : طب يلا ي عشان أذاكر 
ادهم : يلا 
عند نوجا: نوجا وهي قااعدة اااااه ياني علي شبابي اللي ضاااع ياني ياماا 
امها: جراا ايي ي بت دا مكنش كاام سجاادة غسلتيها وكام اوضه مسحتيهاا والهدوم طبقتيها واللي مش نضيف غسلتيه ايي عملتي حاجه متتعملش 
نوجا: قوليلي ي امي انتي لقياني عند باب مسجد يعني ولا اي الحوار 
الام : لا جنب الزبالة ي معفنة 
نوجاا : علي فكرة حرام افضل في البيت دا 
الام : روحي في داهية تاخدك وسبيني اسمع المسلسل بقااا 
نوجاا وهي تتجه لغرفتها : دي مش عيشه دي لا مواخذه مش عايزة اقول يعني 
الام : هتقولي ايي ي زفته روحي اعمليلك حاجه بدال ما انتي قاعده كدا زي المطلقين 
نوجاا: الست دي مش امي مش امي  
عند أمل : ي تري اسمع اغاني ولا راب لا مش عايزة اسمع حاجه انا هروح اطلع موهبة الطبخ افضل 
الام : امل ، امل ، امل 
أمل بانتباه : ايوا ي ماما 
الام : بقالي ساعه بكلمك 
امل : ماخدتش بالي 
الام : طب قومي شوفي اخواتك لو عايزين حاجه 
أمل :  حااضر 
عند مراد 
مراد وهو داخل البيت وقابل اخوه زين 
مراد : رايح فين ي زين 
زين : خارج مع أصحابي 
مراد : ماشي بس قلل الخروجات دي مع أصحابك الصايعين دول لتكون مفكر اني مش عارف الخروجات دي بتبقي ايي 
زين : وانا مش بعمل حاجه غلط ي مراد بيه
مراد : صدقني لو وقعت ما حد هيشيلك غيري فحاسب علي أفعالك 
زين بضيق : انا مش صغير ي مراد وانا ماشي سلام 
مراد : ربنا يهديك ي زين 
مراد: وهو ينظر لصورة والدية المعلقة علي الحائط ويتحدث بحزن 
سبتونا بدري أوي بس ربنا يرحمكم 
عند هنا 
هنا : ودا كله وزيااد لسه مجاااش 
زياد وهو يخبط علي الباب : افتحوا افتحوا بسرعه 
هنا وهي تفتح : في ايي ي طور 
زيااد :انا طور صدقي لاقول لامك علي الاندومي 
هنا : خلاص هااات يلا 
وهنا وهي بتلف : عااااااااااااااااااااااا


يتبع الفصل السادس اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent