Ads by Google X

رواية البائسات الفصل الخامس 5 - بقلم شروق عبدالعزيز

الصفحة الرئيسية

رواية البائسات البارت الخامس 5 بقلم شروق عبدالعزيز

رواية البائسات كاملة

رواية البائسات الفصل الخامس 5

اسماء بهستريا: اهدييي اييية انااااا انتهيت اانتوا مش حاسين بياااا لية اهددي ايههه مش عايزة اشوف حد غورو من هنا يلا مش عايزة حد معايا انا بكرهكوا كلكوا انتوا السبب انا انتهيت خلاص كل شئ انتهي حتي بصي 
شروق بعدم فهم: بص علي اية 
اسماء بسخرية: بصي علي الباب هتبصي علي اية يعني 
التفت شروق ناحية الباب وجدت دينا غارقة بنوبة من الضحك 
شروق بصدمة: مستحييييييييل اااه يولاد ال  كل دا كان تمثيل والله منا سيباكوا النهاردة لطلع تعليم كل السنين اللي فاتت دي عليكوا اصبروا بس 
اسماء بصريخ: عااااااااا الحقونيييييي تور هايج في اوضة 13 الحقونيييييي هتموتني ياخلق ياهووو ياي حد برة 
شروق بغضب: بقا ياكلب البحر انتي وهي كنت هموت من الخوف علي الحيو*انة دي وفي الخر يطلع تمثيل وربي ما انا سيباكوا النهاردة 
دينا بصريخ: استهدي بالله ياوحش الكون اهدي والله احنا عيال مش قدك معلش ياباشا والله عيل وغلط 
شروق: عيل وغلط دا انا شوية وقلبي كان هيوقفي وتقولي اااااه انا خلاص ضعت ودبحني وقتلني دا انا صدقتك 
اسماء: مهو انتو اللي عبط يعني كنا قدام بوابة السكن يعني لو صرخة ولا نديت بصوتي لامن هيطلعوا فين العقل يبتاعة الكونغ فو فين وضحكنا عليكوا هيييية هيييية 
شروق: عاااااااا بس ماشي ماشي مردودة ياكلب البحر ماشي بقا انا تعملوا فيا كدا وانتوا كمان بتضحكوا علية 
منار بضحك : اصلك طلعتي غبية اوي الموضع مهروش اصلا دا الغبي ياخد باله والبت دينا غمزتلنا اصلا 
رشا وهي غارقة بالضحك: ولا البت اسماء يخرابي تنفع ممثلة اية محصلتش وخلت شروق تصدقها 😂
اه صح مش البت شروق اشتغلت تبع مجالها في التخاطب هي الوحيدة اللي اشتغلت تبع دراستها 
شروق: قل اعوذّ برب الفلق اية ياماما مش كدا برضوا 
اسماء: في خبر كنت عايزة اقولكوا علية 
شروق: قولي يجلابة للمصايب 
اسماء بخجل: بصراحة في الفندق اللي اشتغلت فية تبع السياحة في زميل ليا النهاردة طلب رقم بابا علشان يتقدملي وكدا 
وسام: هيصة والله انا قولت البت اسماء هي اللي هتلبسنا فساتين قريب لولولوووووووي 
ميار: احنا كدا دايما نيجي في الوقت الصح يلا احكي انا بعشق التفصيل 
هناء: سلاما قول من رب رحيم هي الاوضة مش المفروض 4 انتو بقيتوا 9 ازاي وبعدين انا سمعت ان فية فرح مين هيتجوز بقا علشان انا كمان نفسي اتجوز هيييح 
شروق: انتو اللي بتيجوا امتي لسة البت نورهان وكدا يبقي البائسات كملوا 
نورهان😂: انا جيت نورت البيت وكملت البائسات والنبي يشباب خلصوني علشان نلبس فستان علشان الحياة سريعة سريعة 
هناء: بس يبتاعة زياد مسمعش صوتك اه صح الفرح امتي 
نورهان: انا وزياد فرحنا في الاجازة وهفك نحس الشلة دي 
شروق لا بقولكوا كل واحدة علي سريرها عندنا شغل الصبح ولازم نسلم المشاريع بتاعة الكلية كمان فانجزوا 
وفي صباح اليوم التالي ذهبت كل منهم لعملها كاالمعتاد 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وبعد مرور شهر 
اسلام: انسة رشا ممكن دقيقة بعد اذنك 
رشا: تحت امرك يافندم 
اسلام بتوتر: رشا انا كنت عايزة اتكلم معاكي يعني هو الموضوع بصراحة كنت عايز رقم والدك 
رشا بغباء: لية يافندم هو انا عملت حاجة غلط وهتشتكيني ولا اية 
اسلام بضحك: اية يابنتي اشتكيكي اية هو احنا في حضانة بصراحة انا عايز اتجوزك بس الاول لازم تعرفي انا مش اسلام انا مروان اخوه التوام علي فكرة احنا مش شبة بعض علشان اللخبطة الجامدة اللي بتلخبطكوا دي دا حتي اسلام عندوا حسنة السقا انا ابيض ولا عندي للسقا ولا حتي احمد عز 
رشا: انا افتكرت حضرتك بتشيلها وتحطها عادي 
مروان بمرح: اه بشيلها وحطها علشان ابقا موز وخلي البنات تعكسني علي فكرة رقم والدي في الملف باي وغادرت وسط خجلها 
رشا بفرح: يالهوي يالهوي بقا انا هتجوز المز دا يخرابي هتجوز هيييية يس يس هتجوز هاتجوز هتجوز 
هناء بستغراب: اية ياروحي انتي لسعتي ولا اية النظام 
رشا: بس يابت اتقدملي 
احست معنا كلامها 
هناء هو يعني لو اسلام اتقدملي هتزعلي صح والله انا يعني 
هناء: يابنتي هو اصلا متجوز ومخلف هو موضوعة خلص من هنا وطلعلي  احمد توكسيك دا من هنا والله انا مبقتش فاهمة حاجه 
رشا: ما علينا من توك توك اللي انتي قولتية دا طب عايزة اقولك مروان اتقدملي وهيكلم بابا انا كنت مفكراه اسلام بس الحمدلله مطلعش هو كنت حاسة ان بكدة بخون صداقتنا بحبي لية بس الحمد لله طلع توامة انا مبسوطة انه مطلعش اسلام  يس يس
.......  : انسة هناء لو سمحتي انا كلمتك في موضوعنا وبجد حابب ادخل البيت من بابه 
هناء: طب متدخل قال يعني هتدخل من شباكة بص ياستاذ احمد مش حضرتك كلمت بابا وانا هفكر في الموضوع وهرد علي بابا وهو يبلغك تمام بعد ازنك
رشا بتذكر: هناء متنسيش لازم نروح حفلة منار النهاردة في الاوبرا 
هناء: والله انا مناقصة صوصوة بيقعدوا يصوصو بس اعمل بقا جاية ماشي 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند سيف 
سيف : احمد انت يابني كنت فين اية اللي اخرك كدا 
احمد: بصراحة انا كنت بكلم هناء هي بتشتغل معانا هنا في الشركة بصراحة انا بحبه وعايز اتجوزها 
الي هنا وفقد سيف كل زرة تعقل بدماغة 
سيف بجنون: انت بتقول اية انت قولتلها الكلام دا هناء دي بتاعة انا مش لحد غيري فاهم مش هسمح لحد غيري يقرب منها لا مستحيل انا لازم اشوفها 
احمد: اية الجنان اومال اية دي بيستي وبس دا بس بعينك ياسيف انا اللي هتجوزها مش انت هتكون ليا انا
ياترا هناء هتتجوز مين سيف ولا احمد ام للقدر راي اخر 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
 اسماء : بجد يعني بابا وافق ياماما انا فرحانة اوي 
الام:*****************
اسماء: يسافر امريكا بس هو مقليش علي موضوع السفر وبعدين اية مستعجل دا لا طبعا الخطوبة هتستمر لحد مخلص دراسة هو بقا ياجل السفر مليش فية وبعدين هو اية اللي الخطوبة الاسبوع الجاي دا ابقوا دوروله علي عروسة بقا واغلقت الهاتف 
دينا: اسماء في اية متعصبة لية كدا 
اسماء: عارفة لو شفت اللي اسمه خالد دا قدمي هموتة كدا هو عايز يروح امريكا انا مالي انا 
...........: عمي وافق وطبعا انا موافق علي اي طلب تطلبية ياستي قبل منسي دينا المدير عايزك 
اسماء: صلاة النبي وعلي اساس انت مش اخوه يعني عايزها لية بقي ان شاءلله 
خالد: اية يابنتي مالك متعصبة كدا دا حنا لسة قرين فاتحة امبارح والخطوبة بعد اسبوع يعني حبيني شوية
اسماء: دا عندها 
خالد:...... 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ذهبت وسام لاستلام عملها 
وسام: اتفضل يافندم دا الورق اللي حضرتك طلبتة  
احمد: تمام يانسة اتفضلي شكرا 
وسام: العفو يافندم بعد اذنك 
وبعد مرور عشر دقائق استدعاها المدير الي مكتبة 
وسام: حضرتك طلبتني يافندم 
احمد: اه يانسة وسام اتفضلي في مشروع ومحتاجين نسافر اسبوع تبع الشغل ومش عايز اي عذر
وسام: بس يافندم انا قولت لحضرتك اني مقدرش اسافر او اخرج بره القاهرة علشان علشان دراستي وكمان اهلي ميعرفوش اعذرني يافندم بس مش هقدر 
احمد بعصبية : اولا يانسة دا شغل وانا مبسمحش باي اعذار في شغلي لو مش هتتحملي الشغل اتفضلي قدمي استقالتك حالا 
وسام بغضب مكبوت: تمام هقدم استقالتي ومعنديش اي مانع بعد اذنك وغادرت 
وبمجرد خروجه تعصب احمد كثيرا وقلب الطاولة راسا علي عقب 
وبعد مرور ربع ساعة استدعاها مرة اخري لمكتبة 
احمد: مفيش داعي للاستقالة دلوقتي عايز الملفات دي تكون علي مكتب استاذ حسن علشان الحسابات 
وسام بتحدي: اسفة حضرتك بس انا خلاص جمعت كل حاجتي وادي استقالتي اهي بعد اذنك 
احمد: استني عندك هو دخول الحمام زي خروجة ولا اية طب شوفي دي كدا اية رايك باين انك بتحب الصور جامد 
وسام اغرقت عيونها بالدموع: انت بني ادم قذ*ر وو س*خ حقيقي مشفتش  بالحقا*رة دي 
احمد: لمي لسانك ياقطة احنا حسابنا كدا تقل اوي الورق دا تلات دقايق ويكون علي مكتبي مفهوم 
اخذتة وذهبت للحسابات وفجاءة صدح صراخها في جميع انحاء الشركة 
احمد: اية الصوت دا دا صوت وسام وذهب ركضا ليري ماذا حدث وكانت المفاجاءة 
احمد بصدمة: وسام مستحيل 
وسام بصراخ: ابعده عني عااااااااااا 
احمد:..
google-playkhamsatmostaqltradent