رواية ابن عمي الفصل السابع والخمسون 57 - بقلم اميرة محمود

الصفحة الرئيسية

 رواية ابن عمي البارت السابع والخمسون 57 بقلم اميرة محمود

رواية ابن عمي كاملة

رواية ابن عمي الفصل السابع والخمسون 57

بعد سنتين ونص وبالتحديد فرح عز وحور
عز ، أخيرا ده انا كنت حاسس اني هموت قبل مانتجوز
حور ، الحمد لله أن السنتين ونص دول عدوا علي خير 
عز ، الحمد لله ياقلبي بقولك اومي اجهزي بقي عشان الكوافيره فاتها جيالك كلي كويس عشان متقعيش في الفرح
حور ، ماشي ياحبيبي سلام بقي دي الوقت عشان اجهز نفسي باي
،،،،،،،،،،،،
ايان ، الميكب ارتيست اجت يا حور 
حور ، تمام أنا جاهزه
ايان ، هو احمد هيجي الفرح
حور ، معرفش والله هو اجا
ايان ، لا مجاش لسه شكله معرفش يجي
حور ، حاولي تنسيه يا ايان هو اكيد نساكي
ايان ، مش قادره اخر مره اتخنقنا مع بعض وقولتله يبعد عني قالي انتي اصلا مش في دماغي
حور ، انسيه يا حبيبتي وياللا تعالي نجهز
ايان ، اوك ماشي
،،،،،،،،،،،،
عز ، والله ماصعبان عليه غير أنك مش هتنام جنبي يا يزن
يزن ، ليه 
عز ، ماهو معتش هينفع بقي هروح اوضه كبيره عشان حور هتيجي تقعد معايا فيها
يزن ، وانا كمان
عز ، وانت كمان ايه انت هتاخد اوضتي دي لوحدك ولو عايز ادهم يجي ينام معاك براحتك
يزن بعياط ، بس انا مش بحب ادهم بحبك انت
عز ،. وانا بحبك بس عايزك راجل في راجل يعيط
يزن ، اه
عز ، ههههه طب ياللا يا لمض ننزل ناكل عشان نروح الفرح
يزن ، ماسي
عز ، ياللا يا حبيبي
،،،،،،،،،،،
عند حور 
كارما ، والله أنا خايفه ابوكي يزعقلق علي الفستان ده مينفعش خالص
ايان ، يا مامي هو يوم ومش هيتلبس تاني بصي أنا عايزه بابي احطه قدام الأمر الواقع يعني كلكم هتنزلوا وانا هنزل في الاخر عشان ميشوفنيش 
كارما ، ماشي يا مجنونه
ايان ، احبك يا مامي يا قمر
كارما ، طب ادخلي ياللا ابوكي فاته جاي 
ايان ، ماشي يا قمرى
حور ، يخربيتك انتي هتروحي الفرح كده 
ايان ، لا وضحكت علي مامي كمان وحطيت الطررحه دي أما الصراحه هقلعها وامشي كده
حور ، طب وبابي ده يموت فيها
ايان ، هو الفستان ماله ماهو جميل اهو هو صدره مكشوف شويتين والضهر كله بس طويل من تحت 
حور ، عادي الناس تشوفك كده وثم أن طويل من تحت ازاي مارجلك باينه اهي ده شفاف من بعد الركبه ده تل يعني رجلك باينه
ايان ، خليكي في حالك الله يسترك
كارما ، ياللا ياحور عز وصل تحت اجهزى عشان تنزلي
حور ، حاضر يا مامي الحمد لله اني مش هبات هنا انهارده عشان الحرب اللي هتقوم بليل ده بابي هيولع فيكي
ايان ، بقولك ايه أنا منقياه أنا وسهيله صحبتي وهي جابت أخوه ولبسته في فرح بنت عمها عادي يعني
حور ، عادي عادي أنا ماشيه سلام
حور خرجت بالفستان الابيض كانت شبه الحوريه فعلا سندريلا بجمالها وشعرها الطويل والفستان المنفوش 
عز ، ده بجد يا جماعه
زين ، ايه ارجع في كلامي
عز ، طب ارجع كده وقسما بالله هرمي نفسي من الشباك واوديك في داهيه واقولهم خالي اللي حدفني
زين ، طب نط كده ده انت علي ماتوصل للشارع تكون بقيت بقايا بشريه 
كارما ، في ايه ياجماعه صلو علي النبي
زين ، خلي بالك منها دي اول فرحتي
عز ، ودي اول فرحه دخلت قلبي اول عشق عشقته وراح أحدها في حضنه الحمد لله انك بقيتي ليه
زين بعياط ، خلاص بقي مش قدامي
حور سابت عز وراحت اخدت ابوها في حضنها ، أنا بحبك اوي يا بابي
زين ، وانا بحبك ياقلب بابي البيت هيبقي وحش من غيرك خلي بالك من عز ده استحمل كتير عشانك اتمسكي بيه وانت اتمسك بيها متخلوش اي حاجه هايفه تبقي مشكله مبنكم حلو مشاكلكم سوا ساعدوا بعض في كل حياتكم خلو الحياه بسيطه متعقدوهاش أن لقتيه مضايق اعرفي ايه اللي مضايقه متسبيهوش لوحده وانت كمان الكلام ليك واوعي تغلطي فيه قدام حد ولا تعلي صوتك عليه قدام حد ضايقك هاتي الشبشب واضربيه عالطول
حور ،ههههههه ماشي يا بابي
عز ، ايه يا دكتور انت بتقول ايه
زين ، ياللا بينا اومال ايان فين 
كارما ، في الحمام ياللا ننزل وهي هتقفل البيت
زين ، ياللا بينا
،،،،،،،،،،،،
ايان خرجت من الاوضه بعد ما مشوا وخرجت جرى
ايان ، الو ايوه يابنتي بقولك انتي تحت طب تمام أنا نزلالك اهو هركب معاكي وبتلف بعد ماقفلت الباب
لقت احمد واقف ولابس لبس الشرطه لانه دخل كليه شرطه
ايان ، احمد 
احمد ، ايه اللي انتي لبساه ده 
ايان ، فستان هيكون ايه
احمد ، ده كل حاجه باينه يخربيتك خالي ازاي سابك تمشي كده
ايان ، ملكش فيه وسابته وجايه تنزل لقت اللي بيشد أيدها
ايان ، في ايه
احمد ، وقسما بربي أن ملبستي حاجه عدله لهحبسك هنا في البيت ومش هتروحي في حته
ايان ، وانت مالك اصلا مامي شفتني وقالت حلو
احمد ،. حلو طب تمام مسك أيدها جامد هاتي المفتاح 
ايان ، اااه أيدي انت في ايه 
احمد بزعييق ، فين المفتاح قولت
ايان ، مش معايا 
احمد ، طب تمام وراح ماسك أيدها وفتح باب شقتهم ودخل وهي في أيده وقفل الباب وسكه
ايان ، انت جيبني هنا ليه وبتسك ليه
احمد ، أنا اصلا مبحبش الافراح خلينا قاعدين مع بعض علي ما الفرح يخلص
ايان ، وربنا انت مجنون مينفعش ده فرح اختي لازم اكون هناك 
احمد ، بزمتك انتي مش محروجه وانتي لبسه كده وانا ببص عليكي مش مكسوفه 
ايان ، قولت ملكش دعوه
احمد ، خلينا قاعدين محناش هنخسر حاجه ده حتي في قدامي لحمه ببلاش
ايان ، أنا لحمه ببلاش
احمد ، ايوه 
ايان ، انت قليل الادب
احمد ، والله قليل الادب اللي واقف كده ومش مكسوف قولي الصراحه مش مكسوفه من نظره عيني اللي عماله تتفحص
ايان وشها احمر وبصت في الارض
احمد ، مين اللي منقيلك الفستان
ايان ، سهيله صحبتي 
احمد ، طب انتي عارفه أن صحبتك دي بتضرك مش بتنفعك عارفه أن ابوكي أصله صعيدي يعني الفرح هيبقي فيه صعايده كتير تخيلي منظر ابوكي هيبقي ايه
ايان ، طب افتح الباب
احمد ، ليه
ايان ، هروح البيت هعمل حاجه
احمد حس انها هتغير اللي لبساه ، ماشي بس بردك هقف استناكي بره 
ايان ، ماشي 
احمد فاتحلها الباب وراح معاها قدام باب بيتها 
ايان طلعت المفتاح تفتح
احمد ، الله العصفوره جبتلك المفتاح بالسرعه دي 
ايان ، اه أصلها بتحبني فاجت بسرعه 
احمد ، طب ياللا ادخلي بام ضهرك ده ده كله باين يخربيت عقلك 
ايان دخلت البيت وقفلت الباب في وش احمد
ايان ، فعلا ده عريان خالص ده بابي كان يقتلني فيها البس ايه دي الوقت وراحت لبسه بلوزه حمرا علي بنطلون جينز وخرجت 
احمد ، هو ايه اللي انتي لبستيه ده
ايان ، مانا معنديش فساتين سهره 
احمد ، طب تيجي ننزل في السريع اي مول نجيب فستان ليكي وبدله ليه
ايان ، بس انا مش معايا فلوس
احمد ، تعالي أنا معايا
ايان ، لا مش عايزه فساتين 
احمد بزعيييق ، ياللا بينا 
ايان ، ماشي ياللا بس هجبلك الفلوس أما مامي تيجي
احمد ، ماشي بس ياللا مفيش وقت 
،،،،،،،،،،،،،
في المول وبالتحديد في الاتيليه
احمد ، اي رايك في ده ممكن تقسيه
ايان ، ماشي واخدته ودخلت تقيسه
احمد ،. بجد قمر فعلا سندريلا زي ماكنت بقول عليكي 
ايان ، أنا اصلا بحب البيبي بلو اوي
احمد ، هههههه بيبي وأما يكبر يبقي ازرق ياللا يارب صبرني
ايان ، بالنسبه للبدله هتعمل ايه 
احمد ، شوفيلي انتي بدله 
ايان ، خد دي قيسها
احمد ، تمام أخدها ودخل يقيس 
احمد ، اي رايك 
ايان ، تحفه 
احمد ، بس مضيقاني من عند الاكتاف
ايان ، ماهو بسبب عضلات امك طلعوا امتي دول 
احمد ، نمت صحيت لقيتهم عندي ياللا عشان معتش وقت 
ايان ، ماشي ياللا بس الجرافيت لسه
احمد ، عايزها بيبي بلو هههههه
ايان ، اشمعني
احمد ، عجبني اللون
ايان ، طب خلص ياللا وسابته وخرجت
،،،،،،،
احمد خرج ، بقولك
ايان ، ايه
احمد ، تعالي معايا كده 
ايان ، فين 
احمد ، تعالي بس 
احمد أحدها وطلعوا محل اكسسوارات عرايس
احمد ، البسي ده
ايان ، بس ده تاج عروسه
احمد ، هيبقي احلي علي الفستان عشان تبقي سندريلا بجد
ايان ، بس انت لسه معاك فلوس ده شكله غالي
احمد ، البسي وملكيش دعوه
ايان ، اوك ماشي
احمد ، كده خلاص خلصنا يللا بينا علي الفرح 
ايان ، ياللا
،،،،،،،،،،،،
في الفرح
عز دخل بحور شبكه في ايديه القاعه
يزن ، مامي سيبيني عز اجي عايز اروحله
نور ، مينفعش يا حبيبي دي الوقت هو بيرقص مع حور أما يخلصوا روح
يزن ، اعاااااا عايز اروح 
احمد ، عاودتيه عليه ربنا يستر دي الليله هتبقي عكننه 
نور ، مالك يااحمد في ايه مابراحه
احمد ، ماشي يا نور بس والله لو عيط بليل وقال عايز يروحله لهوديهوله
نور ، هههههه هنيمه قبل مانروح
احمد ، ماشي يا نور أما نشوف
،،،،،،،،،،،
كارما ، سهيله فين ايان
سهيله ، قالتلي نازله قعدت استناها وفي الاخر لقيتها نازله مع واحد
كارما ، يا مصبتي واحد مين
سهيله ، معرفوش والله يا طنط اهي اجت هناك اهي اهو اللي معاها ده اللي كانت نازله معاه
كارما ، ده احمد ابن عمها 
سهيله ، طب عن اذنك يا طنط أما اروحلها وراحت جرى علي ايان
كارما ، اي ده هي جابت الفستان ده منين هي مجتش بالتاني ليه
سهيله ، ايان افضل استناكي وبعدين تنزلي مع ابن عمك
ايان ، معلش يا سهيله كان لازم اغير الفستان لانه عريان اوي
سهيله ، وانت بقي اللي اقنعتها تغيره علي كده 
احمد ،. عن اذنك كده وشد ايد ايان بعيد ، ابعدي عن البنت دي دي شكلها غلط خالص
ايان ، احمد مسمحلكش تغلط في صحبتي
احمد ، تمام عن اذنك خليكي مع صحبتك وسابها وراح قعد جنب مامته وبباه
جودي ، احمد حبيبي حمدالله على السلامه ياقلبي وراحت اخداه في حضنها
احمد ، الله يسلمك يا ماما
ادهم ، اجيت امتي
احمد ، بعد ما مشيتوا عالطول 
ادهم ، اممم
جودي ، عقبالك يا حبيبي يارب 
احمد بص علي ايان لقاها واقفه جنب اختها وبتبص عليه ، يارب يا ماما يارب
،،،،،،،،،،،
حور ، اومال فين الفستان
ايان ، مش وقتك خالص
حور ، وربنا الفستان اللي لبساه ده تحفه حتي لايق مع لون عينك
ايان ، بجد
حور ، اه والله جميل اوي والتاج تحفه جبتيهم منين
ايان ، بصت علي احمد ، هقولك بعدين
حور ، هو اللي جيبهملك
ايان ، هو مين
حور ، اللي بتبصي عليه بصراحه هو بقي قمر من ساعه مراح كليه الشرطه بقي جنتل في نفسه اوي
ايان ، اممم عن اذنك دي الوقت عشان المأذون وصل
،،،،،،،،،،،،
المأذون وصل واتكتب الكتاب 
الدي جي ، اي كابل عايز يرقص مع عرسانا ينورنا علي المسرح
سهيله راحت لاحمد ، ممكن ترقص معايا
احمد ، وماله ياللا 
محمد ، ياللا يا نور تعالي نرقص معاهم
جودي وحسام طلعوا معاهم
ايان ، ماشي ماشي يا احمد انت وسهيله وفضلت قاعده تبصلهم بغل
محمد ، مبروووووك اعزو 
عز ، الله يبارك فيك 
محمد ، أخيرا هنخلص من زنك وهتتجوز أخيرا
عز ، اسم الله عليك علي اساس يوم فرحك مكنش قلبك هيقف من الفرحه
محمد بص لنور ، بصراحه اه مكنتش مصدق نفسي أن أخيرا حب عمرى في أيدي 
عز ،. بص بص علي احمد الوله احمد معلق موزه وبيرقص معاها
حور ، دي سهيله صحبت ايان 
عز ، الله يسهلوو يا احمد باشا
احمد ، مبروك يا برنس
عز ، الله يبارك فيك عقبالك
احمد ،يااااارب
محمد ، مالك يا حبيبتي انتي تعبانه حاسس انك مش مظبوطه
نور ، أنا كويسه بس دايخه شويه
محمد ، من ايه
نور مسكت أيده وحطتها علي بطنها ، من ده ياحبيبي 
محمد ، بجد 
نور ، أمم اتاكدت انهارده الصبح حسيت واتاكدت 
محمد بفرحه ، طب تعالي نقعد عشان متدوخيش ياقلبي
نور ، ماشي يا حبيبي
،،،،،،،،
اجت اغنيه بنتي وحبيبتي 
زين راح لحور وحضنها وفضل يرقص معاها وهو حضنها 
زين بدموع ، بجد مش هعرف أنام وانتي مش في البيت هغمض عيني ازاي وانتي مش في البيت
حور ، أنا بحبك يا اجمل واطيب واحن اب في الدنيا كلها
زين شلها وقعد يلف بيها
عز ، سيبلي الشيله دي يا حج
زين ، امشي ياله وفضل يرقص مع بنته
،،،،،،،،،
احمد ، صحبتك دي لزقه
ايان ، والله مانت كنت فرحان اوي وانت معاها
احمد ، انتي شايفه كده
ايان ، اه اخدت رقمها واللا اجبهولك
احمد ، لا متجيبهوش هي سجلته علي موبايلي اصلا
ايان ، أممم طب ماتروح تقف معاها واقف معايا ليه
احمد ، هنا تراوه 
ايان ، اهي جايه علينا اهي 
احمد ، طب عن اذنك أنا رايح الحمام 
ايان ، هبعتهالك الحمام هههههه
احمد ، ياريت
ايان كشرت ، امشي يااحمد الله يسترك
احمد ، عن اذنك يا سندريلا
سهيله ، الله هو احمد راح فين
ايان ، الحمام
سهيله ، أمم اصل أنا مروحه مش عايزه حاجه 
ايان ، لا شكرا سلام يا حبيبتي
سهيله ، باي يا حبيبتي
google-playkhamsatmostaqltradent