رواية ملكي أنا الفصل الرابع 4 بقلم ملك وائل

الصفحة الرئيسية

   رواية ملكي أنا الفصل الرابع بقلم ملك وائل


رواية ملكي أنا الفصل الرابع 

كريم: انتي طالق 
ملك: ههههه طلقتي وكانت بتقولي اتجوزتك علي شان اخفف عنك من امك وابوكي....  وكانت دخاله الاوضه ورجعت خطوتين 
ملك: اه صح الشقه مش عوزها خلهالك 
ودخالت من غير ماتسمع رد منو وقالت هو الي جيبلي كل الهدوم دي مش هاخد منها حاجه هلبس بس من البس بتاعي.... 
وخرجت بره 
كريم: ملك انا 
ملك: انت اي انت حق*ير وحيوان متستهالش حاجه وخرجت بسرعه 
نزلت في الشوارع وقالت اكيد مش هرجع ليهم تاني بس اروح فين يا ربي 
غضلت ماشيه في الشوارع لحد ما قالت اعمل اي هقعد فين انا هرجع ليهم وخلاص.... 
استغفر الله ♥ 
اول ما وصلت عندهم خبطت واول ما شيماء شافتها 
شيماء: اي ده هههههه طلقك علي شان شكلك ده مش قادر يبص ف وشك هههههه ولا احنا هنخدك احنا مش عوزينك بره يلا بره 
_من كتر الكلام الي سمعتو مقدرتش فتحت الباب وكانت اول مره اشوفها مشوها كده خوفت بصرتحه بس قربت منها وقولت لشيماء مامت ملك 
عز: انتي اي مش ام انتي معندكيش رحمه متعرفيش حاحه اسمها ربنا خالص انتي متعرفيء ربنا ممكن يعمل فيكي اي زاي ما بتعملي في بنتك كده حرام عليكي حسبي الله ونعم الوكيل فيكي يا شيخه 
شيماء بكل برود: وانت مالك ايش حشرك انت وحده مع بنتها بتدخل ليه اصلا
عز: علشان لمه اشوف بنت بتتعذاب كده لزام ادخال ولا البنت بتتعذاب من مين امها وابوها يا شيخه روحي منك الله ده انتي بينك وبين القبر كام يوم + انا معرفش المثلا ده اي بس قولت من عندي انا 😂🙂
يلا 
الله اكبر ❤
شيناء: انا معرفش وقفه يتكلم مع واحد حمار 
عز: حمار اي انا مش عوز اغلط فيكي انتي قد امي بس نقول اي 
في كل ده كانت ملك نزلت وهما بيتخنقو عز كان داخل وشيماء بس عز بيبص علي ملك ملهاش 
نتعرف بعز..  طويل رياضي عينو سوده وابيض   عندو ٢٧ سنه  صاحب اكبر شركات تصدير وتوريد...... 
عز: راحت فين دي 
ونزل بسرعه علي السلام 
ملك كانت ماشيه بتعيط في الشارع 
عز نزل علي تحت وكان في سوبر ماركت نزل علي طول سئالو 
عز: بقولك اي ملك الي ساكنه في العماره هنا نزلت مشيت منين 
االرجل: شمال يا باشا 
عز: تمام شكرا طلع يجري علي كول 
ولقها ماشيه بتعيط 
عز: نزلتي ليه بس قلقتيني عليكي 
ملك: 
عز: متخأفيش هتتعالجي وهتبقي احسن من الاول بس الموضوع محتاج وقت وانا عارف ان انتي اول ما جيتي علي وش الدنيا دي ومامتم مش بتحبك بصي هقولك علي حاجه بس هي هبله معليش 
ملك: مهما كان دي ماما برضو 
عز: مش عارف انتي ازاي مستحملها كده ١٨ سنه وانتي كده 
الهم صلي وسلم وبارك علي سيدنا محمد 🌺
ملك: اوحش ١٨ سنه في حياتي الي هي مش حباه اصلا مكملتش تعليم وكانت بشتغال ومكنتش بنام والله رينا يسمحها بقا 
عز: تعالي اوصلك علي بيت جوزك 
ملك: هههه جوزي جوزي طلقني ورماني علي شان مش قادر يبص في شكلي شوف شوف ورفعت الكاب الي كان علي دماغها بص بص انا عامله ازاي 
عز بزعل: ان شاء الله كل حاحه هتكون كويسه بس انتي اصبري علي رزقك 
ملك: 
عز: طب دلوقتي هتنامي فين 
ملك: هروح في اي اوتيل بس كانت عوزه طلب صغيره عوزه مبلغ صغيره بس والله هشتغل واجبهولك 
عز: انتي زاي اختي يا ملك اتفضلي ولو عوزتي اي حاجه اخوكي تحت امرك 
ملك: شكرا 
عز: العفوا يلا علشان اوصلك 
ملك: لاء لاء روح انت متتعبش نفسك 
عز: مش هسيبك في الوقت ده 
ملك: طيب...... 
صلي علي النبي 🍁❤
عند كريم 
الباب خبك كريم قام فتح 
كريم: اتفضل يا بابا 
ابو كريم: يزيد فضلك يا حبيبي اومال فين مراتك 
كريم: طلقتها انت رجعت من السافر امتا 
ابو كريم: اي طلقتها طب عملت خير علي شان ابو ياسمين مش موافق علي الصفقه غير بشرط واحد انك تتجوز ياسمين 
كريم: نعم ياسمين مين دي الي اتجوزها انا مش بطيقها اصل 
ابو كريم: يا ابني البت بتحبك وهتموت عليك اتكوزها وهتشوف هتعملك ازاي ولو معجبتكش طلقها بس بعد ما ناخد الصفقه علي كول 
كريم: طيب الي تشوفو يا بابا 
ابو كريم: تمام هحدد معاد مع ابوها 
كريم: تمام 
وبعد كده ياسمين اول ما عرفت كانت هتموت من الفرحه وملك كانت في الاوتيل  وبتشوف شغل مناسب ليها 
وبعد كده كريم كتاب الكتاب هو وياسمين وفات كام يوم وياسمين ديما بتحاول مع كريم علي شان يحبها وفي يوم من الايام 
ياسمين: كريم بقولك اي ما ترجع ملك تشتغل هنا خدامه هنا في البيت علي شان انا لسه عروسه جديده وكده...... 

يتبع الفصل الخامس اضغط هنا
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية ملكي أنا" اضغط على اسم الرواية 
رواية ملكي أنا الفصل الرابع 4 بقلم ملك وائل
rana elhady

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent