رواية عشيقتي ام جارتي الفصل الرابع 4 بقلم نوران عباس

الصفحة الرئيسية

  رواية عشيقتي ام جارتي الفصل الرابع بقلم نوران عباس


رواية عشيقتي ام جارتي الفصل الرابع

نبدا  فصلنا ببطلتنا حبيبتنا وصاحبتها  وهما داخلين شركة الصقر  
ايه/ يلا يابنتي متوتره كده ليه انتي داخلله للاسد ده شغل وفرصه مهمه يلا                                                              
روح / مش عارفه ليه قلبي مقبووض جاامد خايفه خايفه       
ايه/ يا بنتي هو انتي هتتاكلي في ايه مش كده                    
في داخل الشركه                              
ادم / اهلا بالمهندسين نورتوا دلوقتي احنا هنقسمكوا تدربوا تحت ايد مهندسين كبار هنا     ....بعد وقت وقال التقسيمه  دلوقتي فاضل الانسه ايه وروح   الانسه روح هتدرب مع البشمهندس جاسر والانسه ايه معايا                                                
ايه / ايه هندرب معاكوا مش انتوا صحاب الشركه                
ادم / اه احنا صحاب الشركه وهندربكوا فيها حاجه           
روح / لا عادي بس استغراب بس اشمعنا احنا            
ادم / عشان مشروع تخرجوا السنه الي فاتت عجبنا جدا           
ايه / اه تمام ثم بهمس لروح الله صحاب الشركه هيدربونا احنا مكانه عاليه برده                                                             
روح / ماتتغريش ده احنا هيطلع عيننا صحاب الشركه مش بيهزروا                                                       
ايه/ حاجه حلوه ناخد خبرتهم وندرب الهندسه الصح                
روح/ طب يلا يا اختي ربنا يستر                                     
ادم / بمشهندسه ايه يلا بينا وحضرتك يا بشمهندسه روح مكتب البشمهندس جاسر من هنا                                         
روح/شكرا يا فندم                                                
ادم /  يلا بينا يا ايه نبدا احنا دلوقتي هندرس المشروع ال شاغلين عليه                                                                 
ايه / هي الشركه كلها علي مشروع واحد                       
ادم/ لا طبعا كل اتنين تلاته مشروع وانا وجاسر بنمسك المشاريع المهمه                                                               
ايه / اه تمام يلان بدا متحمسه جدا                                 
ادم / طب يلا                                                    
روح /لوسمحتي ممكن ادخل للمهندس جاسر                  
البنت بدلع/ اه انت المتدربه الجديده                            
روح بقرف/ اه يا ختي  ثم أكملت بهمس ايه جو الدلع بتاع السكرتيره وجو الروايات ده ايه ده                 
البنت / اتفضلي ادخلي                                   
روح / احم السلام عليكم                                    
جاسر / عليكم السلام اتفضلي                            
جاسر / احنا دلوقتي هنبدا المشروع الي انا وادم شغالين عليه بس قبل كده هديكي مشروع تحاولي تخلصهولي في بيت وتجيبوهلي بعد بكره  اطمني انا عارف الجامعات ومحاضراتك ده مشروع صغير 
روح / تمام يا فندم بس سؤال المشروع ده تم خلاص 
جاسر/ اه تم بس حصل فيه غلطات ولغبطه يعني ده كانه  امتحان ليكي عرفتي تعمليه هتجتازي خطوه مهمه في تدريبك وان هديكي اجازه لبكره علي ماتخلصييه 
روح /حضرتك عايزني اخلص مشروع واكتشف غلطاته في يومين وانتوا قعدتوا تعملوا فيه شهوور ده ظلم                           
جاسر/ ايه يا مهندسه انتي مش هتبنيه من اول جديد انا قولت هراعي جامعتك انا هديكي اول نموذج اشتغلنا عليه وكل معلومات عن الأرض وانتي شغلك توصلي للنموذج الي هنبني عليه وليكي مساعده واحده مني                                                
روح / تمام حضرتك بس حضرتك بداها جد اووي انا لسه داخله تالته وبدرب والوحيده الي حصل معاها كده كل بدا يدرب علي الي انتوا شاغلين عليه                                                        
جاسر/ بشمهندسه انتي بتدربي مع جاسر الصقر مش أي حد سواء اتقبلتي ولا وشكله لا هيتقال عنك تدربي تحت ايد جاسر الصقر 
روح/ وكل الناس دي مش تحت ايد جاسر الصقر اسم الشركه هيعم 
جاسر/صح بس زي ماتقولي كده مش واثق انك تقدري توفقي علي طول عكس زمايلك                                                      
روح / اتعصبت مادام كده ليه اختارت انك تدربني                
جاسر / يمكن عشان اعلمك الهندسه الصح                       
روح/ تمام المشروع وغلطاته بكره بليل هتتبعت ومن غير مساعدتك
جاسر/ اما نشوف  يلا فوتي علي نهي بره خودييه
روح اتعصبت ومشت/ انا قولت مصيبه سووده                       
جاسر/ اما اشةف هتعملي ايه بس ازاي مافتكرتنيش بسخريه واضح انها بتهزا ناس كتير وهي ماشيه بس المره دي وقعت مع الصقر   
روح/ روحتوبتكلم ايه في الفون                                         
روح/ده مستفز ده هيخليني ابدا مشروع كان شغال عليه عشان يشوف كفاتي  مغروروور والله بعونه لاخلص المشروع ومن غير مساعدته وارميه في وشه                                              
ايه بضحك / بس اهدي خالص مش عارفه ليه عمل معاكي كده واضح انه مش طايقك عكس المهندس ادم خالص ده خلانص اشتغل علي المشروع الجديد علي طول بسبصي دي حاجه حلوه ليكي هتاخدي خبره                                                        
روح بعصبيه / ماتضحكيش قولت لا خبره انياخلصه في يومين الله يكرمك بصي هاتيلي بكره المحاضرات مش جايه عشان خاطر سي زفت 
ايه/حاضر هجيب بس يا زباله لما نروح الشركه نمشي سوا 
روح/ بقولم ايه انا متعصبه سلام                                    
والله يا جاسر الصقر لاوريك من هي هي روح                      
أمها تدخل عليها / مالك يا بنتي شمس بتقول انك جايه متعصبه وماكلتيش معاها                                                    
تحكي روح لامها 
الام/ معلش يا بنتي ده تحدي ليكي انك تثتبي نفسك وتبحثي عن النت                                                                  
روح/ ادعيلي يا امي معلش مش هلحق ااكل                         
الام/حاضر يا بنتي هعملك ساندوتشبس ماتنسيش نفسك              
روح/ حاضر امزززه  وبدات روح في الشغل والمشروع 


يتبع الفصل الخامس اضغط هنا
رواية عشيقتي ام جارتي الفصل الرابع 4 بقلم نوران عباس
rana elhady

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent