رواية اعادني للصغر الفصل الرابع 4 بقلم هنا سلامة

الصفحة الرئيسية

 رواية اعادني للصغر الفصل الرابع 4 بقلم هنا سلامة 

رواية اعادني للصغر الفصل الرابع 4 بقلم هنا سلامة 

في أوضه يقين

كانت بتبص على شعرها المبلول و على ملامحها ، ابتسمت و هي بتقول بفرحه _ قالي اني ست البنات .. قالي اني جميله ، مالك شايفني جميله ! و .. و باسني .. ده باس خدي بجد !
فضلت تضحك و هي مش مصدقه نفسها ، لكن فجأه قاطعها رن موبايلها فردت و كانت الصدمه
_ انت بتقولي ايه !!! مالك !!!!
_ مالك اخد السيولة كلها !! بيتبرع بيها لملجأ حيوانات !! اه يا حيوااان يا مااالك يا حيوااان ، اقفلي بسرعه اقفلي هروح له اقفلي
لبست يقين لبسها المعتاد ، بنطلون جينس و شيميز أوفر سايز بيبي بلو و رفعت شعرها على فوق ديل حصان و اخدت عربيتها و انطلقت لملجأ الحيوانات و هي بتلعن مالك و دكتور خليل

في ملجأ الحيوانات

بعصبيه و صوت جمهوري _ مااااااالك
التفت مالك ليقين و قال ببرود ممزوج ببراءة " يقيني ، انت جايه تتبرعي ؟؟
همست بتوهان _ عليه حتت يقيني ابن رأفت ! ' كملت بصوت عالي و عتاب' انت اتجننت ؟؟ اخدت سيولة الشركة كلها عشان تتبرع للحيوانات ؟؟
ببراءة" انت عارفة احنا كده هننقذ كام حيوان ؟؟
بسخرية _ و هتموت كام بني آدم من الحسرة ؟؟
ببراءة للست بتاعت الريسبشن" لو سمحتي انا اتبرعت ب ٢٠ مليون دولار، كده انا معفي من صيام رمضان ؟
جزت يقين على سنانها و قالت من بين سنانها _ مااالك هات ايدك
مدلها ايده و قال بمشاكسه" عاوزه تمسكي ايدي يا... عاااا يا بنت العضااااااضه
عضته في ايده بعصبيه و وحشيه و بعدين قالت ببرود _ عملتلك ساعه هيهيهيهي
بوجع" كده يا يقين ! بتوجعني اوي
الست بتاعت الريسبشن بخبث = ما هو الجامد ده حرام يتوجع برده
بعصبيه _ افندم ؟؟
= أصله جامد اوي ، مش عارفه جالك قلب تعضيه ازاي
فتحت يقين بوقها من الصدمه و الست بتتغازل في مالك و هو بيضحك ، في لمح البصر نطت يقين على الست و قالت بنبره تملك رهيبه و هي بتضربها _ مالك ده جوزي و بتاعي انا بس و انا بس الي اتغازل فيه ، قسماً بالله انا ممكن اقتلك هنا ، خليكي عارفه ان إلى بيبص على حاجه بتاعتي انا مش هرحمه و خدي العضه دي بقى
مسكت يقين رأسها و بدأت تعضها و الست بتصوت ، فقال مالك بخفوت و هو بيبلع ريقه " يا نهار اسود دي مستذئبه و لا ايه ، دي عدت دايمن في فامبير دايرز
التفتت يقين ليه و هي بتاخد شنطة الفلوس و قالت بعصبيه طفيفة _ بتقول حاجه يا حبيبي ؟؟
ببلعت ريق" و انا اقدر ، قدامي يا يقيني يا حبيبتي

في المستشفى

دخلت يقين مكتب خليل و قالت بنفاذ صبر _ اتصرف يا خليل عشان انا حاسة اني هقلب مستذئب كمان شويه ، الواد بيتعاكس اكتر ما بيتتفس !
ببلعت ريق" انا لقيت حل .. بس انت تمالكي أعصابك
بعصبيه _ انطق يا عم انجدني انجدناااااي
بتوتر و بلعت ريق" انت لازم .........................
بصدمه و صوت عالي _ على جثتي الهبل ده على جثتييييي

في الفيلة الصبح ..

صحت يقين و كان واقف مالك بيلبس ، فقالت بنعاس _ انت نازل ؟
" يقيني انت مش هتروحي الاسكول و لا ايه ؟؟ بقالك كذا يوم مش بتروحي
اتنهدت بضيق _ انت فطرت ؟
" اه يا حبيبتي و عملت سندوتشات ليا كمان ، خدي بالك من نفسك يا يقيني
باس رأسها و اخد شنطته و نزل ، حطت وشها في المخدة بكسوف و قالت بنبره رقيقه اول مره تتكلم بيها من ساعه ما بقت سيده أعمال _ باس راسي .. و بيقولي يا يقيني ، بينسبني له ..!

في مدرسه اعدادي و ثناوي مختلط

* بس ده قمور اوي ، شوفتي السيكس باكس ؟؟ ده مستحيل يكون قدنا
 : مايا الولد ده لسه جديد هنا و بقاله يومين و كلنا حاولنا نكلمه و مداش ريق حلو ابداً
*ده انا مايا الكارم يعني بنظره مني بس ادوخه
ضحكت بسخرية : يا اختي ده انت لو اتشقلبتي كده مش هيبص عليكي ، ده في بنت شاغله باله من الواضح
بغيظ * انا حطيته في دماغي خلاص ، و الله لانا رايحاله ..

راحت مايا ناحية الكانتين و اشترت واحد ايسكريم و جريت ناحيته و هي بتضحك و بتقول * همسكك يا ميرناااا همسكك عاااا
خبطت فيه بالعمد و ميرنا واقفه مصدومه من تفكيرها ، و الايسكريم بتاعه وقع في الأرض فقالت باسف و دلع * سوري بجد انا اسفه ، كنت بلعب مع صحبتي و مخدتش بالي
ببرود " و لا يهمك بعد اذنك
بلهفة * لا ازاي ، ارجوك سيبني اعزمك على آيس كريم بدل إلى وقع في الأرض عشان ضميري يرتاح
" بس ..
قاطعته و قالت * مابسش بقى ، انا هطلبلك واحد مخصوص ، سوري بجد يا .. اسمك ايه ؟
" مالك
عضت شفتها بخفه * واو اسم لوجيك اوي ، لايق على شكلك
بخجل" احمم شكرا
* العفو ، تاخد شوكولا و لا فانيلا ؟
" يعني هو لازم ؟
* اهاا عشان ضميري يا لوكه
اتنهد بنفاذ صبر " طيب فانيليا ، و بلاش لوكه دي
بابتسامه انتصار * اوكيه يا بيبي
راحت ناحيه الكانتين فقال مالك بسخرية " بيبي ؟؟ خبطت فيك غصب عني ؟؟ هي شيفاني برياله ؟؟ بنات آخر زمن فعلا
قاطعه صوت رقيق ملائكي _ لوووكه
التفت ليها و قال بعصبيه " مش قولتلك بلاش لوكه دي .. ايه ده !! يقين !!

يتبع الفصل الخامس اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية اعادني للصغر"اضغط على اسم الرواية



google-playkhamsatmostaqltradent