رواية صعيدي احتل قلبي الفصل الواحد والثلاثون 31 بقلم حنان أحمد

الصفحة الرئيسية

    رواية صعيدي احتل قلبي الفصل الواحد والثلاثون بقلم حنان أحمد


رواية صعيدي احتل قلبي الفصل الواحد والثلاثون

تاني يوم ..
فرح بابا بابا 
زين اي مالك 
فرح قوم بص 
زين اي في اي 
فرح اصل اصل انا جعانه 
زين حرام عليكي وقعتي قلبي قولت تعبانه أو بتولدي 🤦🏻‍♀️😂
فرح أولد اي لسه فاضل اربع شهور قوم بس عشان اكل ونروح للدكتور واعرف نوع البيبي ولد واللي بنت 
زين حاضر 
قام خد شاور ونزل جاب اكل 
فرح كل ده 
زين معلش يا قلبي تعالي ياله وبدائو يفطروا 
زين انا نازل قدامك البسي وتعالي عقبال مظبط العربيه 
فرح حاضر يا بابا 
زين وهو بيقرب منها قلب بابا انتي وقبلها 
فرح ياله انزل بقا 
زين توتو فين البوسه بتاعت بابا 
فرح اهو ياله انزل 
زين طب والحضن 
فرح اهو 
زين الله احلي حضن عارفه عشقتك وعشقت رحتك اللي زي الاطفال دي وقبلها ونزل 
فرح بدأت تلبس وتجهز 
زين بصوت عالي ياله يا فرح كل ده 
فرح جايا اهو ونزلت 
محمد ريحين فين كده مش تفطروا الاول 
فرح صباح الخير يا بابا معلش اصل صحيت جعانه اوي وزين جبلي اكل وريحين للدكتور 
محمد صباح النور استني جاي معاكوا 
فرح هتتعب نفسك 
محمد مفيش تعب ولا حاجه كده كده قاعد زهقان 
فرح ياله بينا وخدته وطلعت 
زين كل ده بيبص لقي عمه 
زين صباح الخير يا عمي علي فين كده 
محمد جاي معاكوا 
زين ماشي ياله اركبوا ومشيوا 
بعد شويه 
فرح قاعده قلقانه وبتدعي ربها عشان دي ناس صعايده وبيحبوا الولاد اكتر ونفسها تجيب ولد عشان محدش يديقها أو يجرحها وفنفس الوقت وحده مومنه بقضاء ربنا كل اللي يجيبه كويس ونعم بالله اللهم لا اعتراض علي اي شي كل اللي كاتبه هو اللي فيه الخير 
زين مالك متوتره كده لي في اي 
فرح ها لا مفيش 
زين وصلنا اهو ياله 
دخلوا وقعدوا استنوا دورهم 
جت وحده شايله ولد زي القمر ماشاء الله 
فرح زين زين 
زين اي 
فرح بص 
زين بيبص 
ماشاء الله قمور اوي 
فرح قامت ناحيه مامت البيبي 
فرح اهلا 
مامت البيبي اهلا بحضرتك 
فرح ممكن طلب عايزه اشيل البيبي 
مامت البيبي اه طبعا 
فرح شالته وراحت نحيت زين وهي حضناه اوي وعماله تبوسه اد اي حلو اوي وهادي 
زين بأسه وكان فرحان اوي 
محمد تموتي فالاطفال انتي 
مامت البيبي ربنا يكرمها يارب 
محمد يارب 
محمد اديها الولد ياله 
فرح خليه شويه عقبال مندخل 
كلهم قعدوا يضحكوا 
محمد اهولها بقا عيب كده انتي خلاص اربع شهور والنونو بتاعنا يجي 
زين ابتسم أن شاء الله 
الممرضه دورك يا مدام فرح 
قاموا زين وفرح ومحمد ودخلوا معاها 
وبدأت الدكتوره تكشف عليها 
الدكتوره البيبي ضعيف لي كده ليزم تاكلي كويس وهكتبلك علي فيتامينات 
فرح ماشي بس ولد واللي بنت 
الدكتور عايزه الصراحه 😂
فرح قولي بقا ونبي 
الدكتوره ولد 😳
فرح قامت تتنطت بجد والله 
الدكتوره اهدي اهدي عشان اللي فبطنك 
فرح بجد والله 
الدكتوره اه والله فين جوزها قام زين 
الدكتوره بص كده طلع ولد الحمدلله
محمد كان فرحان لانه مش بيحب حد يزعل بنته حته لو كانت هتجيب بنت مش هيفرق معاه لأن فرح كانت عوض ليه بعد وفات امها وكانت هي كل حياته وحنينه زي مامتها بظبط وكانت بي 💯 راجل حقيقي فهو زي اي اب عايز يشوف بنته مبسوطه ومفيش مشاكل في حياتها ويكون مطمن عليها 
فرح بابا بابا سرحت فاي 
محمد مفيش خالص وبيفتكر اليوم اللي كان فيه مع مامت فرح والدكتوره قالته بنت كان فرحان اوي لأن فرح كانت شبه مامتها اوي حته منها 
فرح بابا بابا بابا 
محمد ها اي يا حبيبتي معاكي اهو مبروك وحضنها 
فرح اي كل السرحان ده 
محمد افتكرت لما انتي جيتي علي الدنيا ونورتيها 
زين ابتسم وخدهم ومشي 
شاكر اي كنتوا فين 
زين كنا بنكشف علي فرح وطلع فيها ولد 
شاكر الف مبروك يا ولدي انا عارف ولد شاكر ميجبش غير رجاله 
فرح اديقت شويه لأنها كانت عارفه هيحصل كده وبصت لي محمد وعنيها فيها الدموع وطلعت اوضتها 
زين حس بزعلها لأنها لو كانت جاب بنت كانوا اديقوا 🤦🏻‍♀️
زين اي يا حبيبتي مالك 
فرح مفيش حاجه 
زين لا في مالك 
فرح لا ابدا بس هنام شويه عشان لما اصحا امشي معاكوا نروح لي زوزه الصباحيا 
زين ماشي وسكت لانه عارف من قبل ما هي تتكلم أو تقول عارف فيها اي ديما اللي بيحب اول لما يشوف عنيك هيعرف كل حاجه من غير متتكلم العين كفيله تحكي حاجات كتير اوي صعب انك تقولها بالسانك فا فهم وساب الموضوع ده يتكلم فيه بعدين 
بعد ساعتين بتقوم فرح وهي مخضوضه علي صوت ضرب نار 😳😳
فرح اي في اي في اي 
بتبص بتلاقي شاكر بيضرب نار وناس عماله تطبل 
فرح نزلت في اي 
محمد ده عشان انتي هتجيبي ولد 
فرح بحزن وبصت لي ابوها 
محمد معلش يا بنتي هو اخويا اه بس هما تفكرهم كده ومش مهم المهم أن ربنا كرمك وتجيبي الولد عشان تبعدي عن المشاكل دي كلها 
فرح عندك حق يا بابا كويس أنه ولد لو كانت بنت كنت عشت في جحيم 
محمد مش لدرجه دي يا بنتي مهما كان ده عمك 
فرح ما انت شايف قدامك يا بابا اللي بيحصل 
وفاطمه ام زين ماشيه عماله تزغرط فكل حته 
وفرح مخنوقه من اللي بيحصل يعني لو كانت بنت كانوا عملوا محزنه يعني واللي اي ودماغها هتنفجر من كتر التفكير 
زين اي مالك 
فرح مفيش 
زين طب البسي عشان نمشي لي زينب 
فرح تمام وطلعت تلبس 
زين ياله وكلهم مشيوا 
عند بيت عمر ضرب النار اشتغل الزغريط 
عمر اهلك جم 
زينب اه 
عمر طب البسي حاجه
زينب انا لبسه اهو 
عمر نعم هتقعدي كده قومي ياله وشدها من أيدها 
كانت لبسه بجامه ستان بيضه قد جسمها ومسيبه شعرها وميكاب خفيف كانت زي القمر 
راحت لبست دريس ابيض 
وعمر فتحلهم وكله رحب بي شاكر والعيله 
زينب فين فرح هتوالي فرح 😂
فرح زوزه وحشتيني 
زينب وحشتيني اكتر يا قلبي عامله اي 
فرح البيت وحش من غيرك والله 
زينب نعمل اي بقا 
زينب روحي للدكتوره صح 
فرح بزعل اه 
زينب اي قالتلك اي 
فرح ولد 
زينب وزعلانه لي 
فرح مفيش اصل لو كانت طلعت بنت مكنش حد هيفرح وحكتلها اللي حصل 
زينب ده الطبيعي يا حبيبتي معلش 
وقعدوا يتكلموا 
عمر اي انزلوا ياله عشان الناس تسلم عليكي 
زينب حاضر جاين اهو ونزلوا 
وزينب سلمت علي كله واليوم عاده وروحوا 
بليل ...
زين تعالي ناكل 
فرح ماشي وكلوا وخلصوا 
زين شكل كارتون وعملت فشار زي كل يوم وجبلها شيكولاته وكل الحاجات اللي بتحبها 
وقعد وشدها جمبه 
زين مالك بقا 
فرح مفيش منا كويسه اهو 
زين عارف انك كويسه الحمدلله بس مالك بصي يا فرح يا حبيبتي انتي بنتي وكل حياتي وانا عارف مالك من غير متتكلمي علي اللي ابويا عمله الصبح بس دول صعايده وهما كده حته صحابي عندهم كده اللي فيه عاده مش بيبطلها وهما تفكرهم كده حته لو كانت بنت ربنا عايز كده مش هنقول لا وبعدين هو انتي فايدك حاجه يعني يا قلبي اهم حاجه الوش القمر ده يضحك وبس ولو عايزه اي حاجه قوالي وهتلاقيها قدامك وبعدين كل اللي يجيبه ربنا كويس ونعم بالله اضحكي ياله عشان الواد يطلع فرفوش زي أمه وبعدين دي فرح اللي كل يوم تتنططت ونجري وري بعض زي توم وجيري اللي بنتفرج عليه ده 😂
فرح وهي بتبصله اوي واد اي هو طيب وبيحبها وهي كمان بتحبه اوي ومش بيحب يشوفها ميديقه أو زعلانه وبيعرفها من قبل متتكلم 
فرح انا بحبك اوي يا زين 
زين وانا بموت فيكي يا قلب وين 
وحضنها وفضلوا يهزروا ويضحكوا مع بعض
فرح ياله ننام 
زين ياله وشالها لحد السرير وخدها فحضنه ونام 
اد اي لما ربنا يعوضك ويبعتلك حاجه حلوه اوي تعوضك عن كل الوحش اللي شوفته فحياتك فا تبص للسماء كده وتقول ياه مكنتش أتوقع كده حقيقي ربنا مش بينسا حد ومهما شوفت وعملت اللي كاتبه ربنا هو الاحسن لينا ومهما داقت هتفرج ومهما حسيت انك وحش وفاشل ومقصر في حاجات كتير اوي في الصلاه في قراءه القران في شكر ربنا في الاستغفار ولو عملت زنوب بس اول لما تقع وتروح لي ربنا اول واحد هيفتحلك بابه الواسع وهيفرج همك متقوليش صحاب قرايب  اي حد محدش هيحبك غير اهلك واللي ملوش خير فاهله ملوش خير فحد اهلك لما يدعولك دعوه حلوه تحس ان الدنيا دي بتضحكلك وكل حاجه حلوه وبدأت تبقا احسن قربوا من ربنا اكتر واكتر واللي مش بيصالي يدعي يقول يارب ثبتني علي الصلاه واهديني وكل حاجه هتتحل لان كل حاجه بايد ربنا ونعم بالله معلش طولت عليكوا بس يمكن دي رساله من ربنا لو حد كان مخنوق أو مديق يقوم يصالي كده ويدعي ربنا لو حكيت لي صحبتك أو قريبتك هتعمل اي يعني ولا اي حاجه مبقاش في امان ممكن تقول سرك خالي سرك لي ربنا وفنفسك ومفيش تالت يعرف لأن كل حاجه بأمر ربنا وربنا سترها معاك كتير متجيش انت تفضح نفسك فا استغفر ربنا وادعيله ويارب يحقق لكل واحد اللي بيتمناه ويهدينا كولينا ويبعد عنينا اي حاجه وحشه طولت عليكوا عارفه بس لو اي حد شايل هم أو مخنوق فا دي رساله مش اكتر وصلي علي شفيعك يوم القيامه

يتبع الفصل الثاني والثلاثون اضغط هنا 
رواية صعيدي احتل قلبي الفصل الواحد والثلاثون 31 بقلم حنان أحمد
rana elhady

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent