رواية بداية جديدة الفصل الثاني 2 - بقلم ملك محمد

الصفحة الرئيسية

رواية بداية جديدة البارت الثاني 2 بقلم ملك محمد

رواية بداية جديدة كاملة

رواية بداية جديدة الفصل الثاني 2

 في الصباح  
نرجس فاقت وصلت وطلعت بره 
امها في المطبخ بتحضر الفطار
 نرجس.  ماما انت فين 
امها  .  انا في المطبخ ياحبيبتي 
نرجس دخلت المطبخ عند امهاا وهي بتسالها علي حاجه  
نرجس.  بابا فين 
امها.  ابوك نزل راح الشغل وعارف ان انت هنا من امبارح
مش عايزه تحكي لي ايه اللي حصل معك انت واسامه
نرجس حكيت كل اللي حصل معها
أمها.  خلاص انا هتكلم مع ابوكي وهشوف ابوكي هيعمل اي  
نرجس.  خلاص ماشي انا داخله الاوضه
امها بزعل على بنتها
. ماشي يا حبيبتي
بعد وقت 
نرجس  في الاوضه بتفكر هتعمل ايه بعد كده و اخذت القرار انها ترجع الشغل تاني   
حد بيخبط على الباب 
ممكن ادخل  
نرجس. اه اتفضل يا بابا 
عزيز.( 50سنه صاحب عبد العزيز من ايام الجامعه بيحب بنته جدا)
عزيز.  امك حكيت لي اللي حصل
نرجس بصت للارض بحزن
عزيز.  ارفع راسك لفوق اوعى توطي ابدا 
عزيز بحنيه و بحزن على بنته .  حقك علي يا بنتي انا السبب  امك قالت لي مش هينفع بنتك وانا قلت لها سيبيها تجربه
 نرجس وهي بتحضن ابوها
لا يا بابا متتاسفش ده قدر ربنا 
كل حاجه هتتصلح بس انت ما تشيلش هم
عزيز وهو حاضن بنته
ورقه طلاق هتيجي بكره هو اتصل وقالي
نرجس بتحاول ما تعيطش. خلاص ماشي يا بابا
ابوها وهو بيقوم.  انا هاقوم وانت صلي ونامي
نرجس.  ماشي يا بابا تصبح على خير 
عزيز.  وانتي من اهل الخير يا حبيبتي 
نرجس  وهي بتفتكر اللي حصل معها
 فلاش باك 
قبل سنه 
... نعم انت عايزني اتجوز
عبدالعزيز وهو قاعد بجديه..  وطي صوتك وانت بتتكلم عشان مزعلكش
اسامه.(25سنه عيونه بني طويل وعريض وشعره طويل بشرته بيضاء ماسك الشركه مع ابوه 
عبدالعزيز العزيز.( 50 سنه ابو اسامه) 
اسامه بهدوء.  ماشي يا بابا انا مش هتجوز غير ايمان 
عبدالعزيز. وانا قلت لك هتتجوز بنت صاحبي
اسامه بزعيق.  لا انا مش هتجوز غير ايمان  واللي انت عايزه اعمله
عبد العزيز بالهدوء. انت عارف انا هاعمل ايه كويس
اسامه.. خلاص بالعقل انت عايزني اتجوزها ليه 
عبدالعزيز بحنيه  .  عشان هي المناسبه لك . بصي يا ابني انا مش عندي غيرك وعايزه اشوف عيالك قبل ما اموت
عبد العزيز وهو واقف بجديه  . اه اعمل حسابك ان احنا هنروح الاسبوع الجاي عشان نخطبها
اسامه واقف مصدوم
فجاه الفون رن
اسامه.  الو 
مجدي.  الو ايه يا اسطى انت فين مش هتيجي ولا ايه
اسامه.  انا هتجوز
مجدي.  انت بتهزر ولا ايه ولا انت شارب حاجه
اسامه. يا ريت اكون بحلم مجدي انت فين اجيلك 
نايت كلوب (ملهي ليالي  ) 
 اسامه نازل من العربيه داخل نايت كلوب
مجدي  .  انت بتهزر صح هتتجوز  
اسامه.  والله انا نفسي مش مصدق
مجدي.  مين دي اصلا 
اسامه.  بنت صاحب بابا
مجدي بسخري.  قل بقى كده ابوك اللي جايبها لك
اسامه بغيظ.  يعني انا يا غبي اللي عايزه اتجوز
في بنت جاءت من بعيد كده لابسه سوري اللي هيشوفها مش هيقول مش لابسه حاجه
حضنت اسامه وهي بتقول بدلع .  ياسو واحشني يا بيبي 
اسامه بسخري.  عايزه تقولي لي ان انا وحشتك من امبارح النهارده ده انا كنت في حضنك امبارح
 بنت بدلع.  انت بتوحشني كل شويه يا حبيبي
اسامه.  مي انا مش فايق لك دلوقتي لما احتاجك هاتصل بك 
مي وهي ماشيه بتقول.  انت الخسران يا بيبي
مجدي وهو بيشرب. خلاص هتعمل ايه مع ايمان
اسامه  مش عارف دي لوحدها مشكله انا مش عارف هتعمل ايه لو سمعت
مجدي. خلاص ارفض 
اسامه.. انت عبيط يلا كل اللي انا فيه دلوقت ابويا  ها يبعدوا عني
مجدي بخض.  خلاص انا جاءت لي فكره
اسامه.  قول بسرعه
تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية بداية جديدة" اضغط على أسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent